Stránka 22 z 74

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/6/2020, 14:33
od zzz
V dnešnímu rozhovoru v Hospodářských novinách potvrdil pan Háva, že samotné letiště nebylo prodáno a zůstává Pentě.
https://archiv.ihned.cz/c1-66776790-chc ... rojar-hava

Předpokládám, že pan Háva ve své odpovědi narážel na existenci firmy Letiště Vodochody a.s.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 18/6/2020, 13:54
od Juraj Tichý
Včera sa na FB Vzdušných síl SR objavila info o ponuke Aera na 8x L39NG a výcvik pre L39NG a F-16 v Pardubiciach. Síce neviem, aké skúsenosti majú a budú mať v Pardubiciach s F-16, ale to je teraz vedľajšie.
Post sa na FB zobrazoval doslova par minút. Následne bol vymazaný a už sa neobjavil. :D
Náhoda, že zmizol? Neverím :lol:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 18/6/2020, 14:23
od Zemakt
No, utajovanými režimi jsou Vaše OS pověstné. Někdo to chtěl napravit, a záhy dostal přes prsty a do konce roku je bez odměn. Tak uvidíme co se v zákulisí vymyslí :rotuj:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 18/6/2020, 14:41
od zzz
K podtržené pasáži:
Společnost AERO Vodochody AEROSPACE s podporou Ministerstva obrany ČR nabídla slovenské straně dlouhodobou spolupráci na výcviku slovenských taktických pilotů v ČR a na Slovensku s využitím nových cvičných letounů L-39NG, jejíž důležitou součástí je také významná průmyslová spolupráce.
http://www.aero.cz/cz/o-nas/media/tisko ... upraci-na/

... možná jde o souvislost s tím o čem se spekuluje ve včerejším https://twitter.com/warnesyworld/status ... 0473407488:
According to CEO Dieter John. @AERO_Vodochody set to seal 4x L-39NG deal with #LOMPraha and it’s Flight Training Centre (CLV) by first part of July.

amatérský překlad:
Podle generálního ředitele Dietera Johna. (Společnost) @AERO_Vodochody se chystá uzavřít dohodu o 4x L-39NG se (společností) # LOMPraha a jejím Centrem leteckého výcviku (CLV) během první části července.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 08:12
od Zemakt
Zemakt píše:
Juraj: k NG, uvidíme co pozitivního či negativního do projektu přinesou maďarské love.

zzz píše:
Je to OT, ale proto zareaguji naposled: z aktuálního událostí v Aero Vodochody si nejsem úplně jistý, že "přinese love" do Aero Vodochody a pokud jo, tak jestli půjde o "maďarské love".
No jestliže se dočkáme maďarské objednávky, tak to rozhodně budou maďarské love.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 08:50
od zzz
Zemakt píše:
Zemakt píše:
Juraj: k NG, uvidíme co pozitivního či negativního do projektu přinesou maďarské love.

zzz píše:
Je to OT, ale proto zareaguji naposled: z aktuálního událostí v Aero Vodochody si nejsem úplně jistý, že "přinese love" do Aero Vodochody a pokud jo, tak jestli půjde o "maďarské love".
No jestliže se dočkáme maďarské objednávky, tak to rozhodně budou maďarské love.

1. A jo, já chápal, že reaguješ na potřebu peněz k dokončení vývoje (certifikace) L-39NG viz z vlákna o Aero Vodochody
Ovšem je otázka jestli Aero má dostatek finančních zdrojů k dokončení certifikace a k rozjetí sériové výroby. Bez nějakých detailnějších rozborů uvedl týdeník Ekonom (Jan Richter) v polovině letošního ledna, že "Nový majitel bude podle informací Ekonomu potřebovat další zhruba 1,5 až 2 miliardy korun, aby podnik udržel při životě a dokončil certifikaci stroje L-39 NG."
A k tomu směřoval můj komentář o "love". Vycházel jsem z informací které jsem našel abych ukojil moji zvědavost - že většinovým majitelem fabriky s neúplně dokončeným (certifikovaným) produktem (L-39NG) by se měl stát člověk, který asi neměl a nemá žádné zkušenosti s podobnými produkty.


2. Případná objednávka L-39NG pro maďarský stát
a) maďarská potřeba L-39NG čistě pro pokročilý výcvik pilotů/kondiční lety - těžko říct jestli existuje maďarská potřeba na nákup letadel (vs. outsourcing)

b) maďarská potřeba L-39NG ve verzi "Light Attack" (viz (patrně) nejnovější spekulace co konkrétně by L-39NG Light Attack měl umět) Hm... myslím, že se rozhodne tak ve 2023-2025, až bude jasnější co konkrétně dovede (a za jaké peníze) těch (asi) 5 vrtulníků H-145M s H-Force Level 3 a až se ukáže co bude a jestli bude s maďarskými Gripeny po konci nynějšího pronájmu. viz https://www.vojenskerozhledy.cz/kategor ... jenych-sil

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 09:06
od Zemakt
1. A jo, já chápal, že reaguješ na potřebu peněz k dokončení vývoje (certifikace)
Pochopil jsi to dobře, ovšem ty peníze mohou být dvoje.
Vycházel jsem z informací které jsem našel abych ukojil moji zvědavost - že většinovým majitelem fabriky s neúplně dokončeným (certifikovaným) produktem (L-39NG) by se měl stát člověk, který asi neměl a nemá žádné zkušenosti s podobnými produkty.
On ty zkušenosti mít nemusí, hlavní je aby měl peníze.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 09:14
od zzz
Zemakt píše:
1. A jo, já chápal, že reaguješ na potřebu peněz k dokončení vývoje (certifikace)
Pochopil jsi to dobře, ovšem ty peníze mohou být dvoje.
IMHO hapruje časová linka = Aero potřebuje peníze nyní, nikoliv za pár roků ... pokud zvládnou nynější "balancování nad propastí", tak tou dobou už bude asi "ve vatě", protože tipuji, že na servisu L-39/kooperacích vydělají na chleba a na L-39NG vydělají na šunku (na chleba).

Zemakt píše:
Vycházel jsem z informací které jsem našel abych ukojil moji zvědavost - že většinovým majitelem fabriky s neúplně dokončeným (certifikovaným) produktem (L-39NG) by se měl stát člověk, který asi neměl a nemá žádné zkušenosti s podobnými produkty.
On ty zkušenosti mít nemusí, hlavní je aby měl peníze.
Hm z tohoto úhlu pohledu... najdi rozdíl mezi Pentou a tím údajným maďarským vlastníkem kterého nám novináři představili jako nynějšího většinového (a konečného) vlastníka :?:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 09:29
od Nesher
zzz
Proč údajný? Ten člověk patří do Orbanova vnitřního kruhu, takže peníze má, navíc ten nákup je evidentně posvěcený Orbánem a má i politické konsekvence. Tedy otázka nezní zda, ale kdy HuAF objednají L 39NG.
Navíc není jasné kdo má mojoritu v samotném projektu L 39 NG, zda to náhodou není Omnipol o němž si vrabci na střeše cvrlikají, že se kvůli akvizici Aera spojil s PPF, což je i ve srovnání s maďarskými politickými miliardáři poněkud jiná váha.
A jestli je pravda, že se v červenci konečně podepíše smlouva s LOM, tak je evidentní, že se jen čekalo na nového vlastníka.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 09:30
od Skeptik
zzz píše:Hm z tohoto úhlu pohledu... najdi rozdíl mezi Pentou a tím údajným maďarským vlastníkem kterého nám novináři představili jako nynějšího většinového (a konečného) vlastníka :?:
Penta není, na rozdíl od Omnipolu a toho Maďara, obchodník se zbraněmi.
Nemá kontakty ani pozici pro lobbing v tomto segmentu trhu = nemá šanci uspět s prodejem.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 09:40
od zzz
Hm... miliardáři se vesměs vyznačují jednou vlastností kterou se liší od milionářů ... zbohatli z úrovně milionářů na úroveň miliardářů, protože udělali míň ekonomických a jiných chyb než ostatní. Stručně: neutráceli.
viz ten vtip z doby první republiky, že patrně nejbohatší občan - pan Petschek - s baterkou v ruce projde večer chodbami svého nového paláce aby si ověřil, že je všude zhasnuto. Tenhle jeho "miliardářský" přístup (=obrátit každou korunu 2x) je vidět i na samotném Petschkově paláci https://cs.wikipedia.org/wiki/Petschk%C5%AFv_pal%C3%A1c, který je zhruba stejně vysoký jako domy v okolí, ale Petschkův palác má víc podlaží, než domy v sousedství = čili vyšší využití pozemku atd.

Jestli je pan András Tombor miliardář, tak - můj pocit: z pohledu pana Tombora nedává smysl, aby za své peníze se stal většinovým vlastníkem firmy v té konkrétní situaci jako je Aero Vodochody.

Kdyby zdejší odborníci/znalci měli úroveň znalostí o aerospace jako ten pán z Maďarska, tak kolik % svého majetku by investovali do firmy Aero Vodochody (myslím investici jak ve formě kupní ceny, tak následné investice do koupené firmy, např. navýšením základního kapitálu).

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 09:45
od Scotty87
Navíc Pentu nemá Babiš evidentně příliš v oblibě. Proto L-39NG pro LOM byl, jako jeden z mála nákupů, na vládě Metnarovi neschválen.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 09:46
od zzz
Scotty87 píše:Navíc Pentu nemá Babiš evidentně příliš v oblibě.
Pro toto tvrzení jsem nenašel důkazy.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 10:09
od Scotty87
¨zzz
Jak jinak si vysvětlit zmražení nákupu L-39NG? Navíc pokud opravdu nákup v nejbližší době schválí bude to naprosto jasné.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 10:15
od zzz
Scotty87
Ale já netvrdím, že vím/tuším jak to je či jak to bude s vlastnictvím firmy Aero Vodochody.

Jediné co píšu, je moje spekulace reagující na nynější PR texty o prodeji firmy Aero Vodochody. Moje spekulace (=že spíše nevěřím v úplnost či v plnou pravdivost těchto PR textů) vychází ze sumy informací, které jsem po usilovném hledání našel ve veřejně dostupných zdrojích, protřídil ve snaze odfiltrovat hoaxy a pak napsal do vlákna o Aero Vodochody viz závěr který jsem napsal:
zzz píše:Pouze jsem reagoval na aktuální informování o situaci okolo Aero Vodochody. Uvidíme za pár měsíců/roků, až se rozplyne "mlha", jaké "detaily" jsem přehlédnul/nenašel.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 11:06
od Skeptik
zzz píše:Kdyby zdejší odborníci/znalci měli úroveň znalostí o aerospace jako ten pán z Maďarska, tak kolik % svého majetku by investovali do firmy Aero Vodochody (myslím investici jak ve formě kupní ceny, tak následné investice do koupené firmy, např. navýšením základního kapitálu).
Těžko říci.
Na rozdíl od toho pána a Omnipolu nikdo z místních neprovedl Due diligence (takže neví, jak na tom Aero ve skutečnosti je), a nemá žádné kontakty mezi politiky a vojáky, kteří budou ve finále nákup výrobků Aera prosazovat. Nevíme, kolik jsou jich schopni přesvědčit a zkorumpovat.

Nevěřím, že jak ten Maďar, tak OMNIPOL nevědí co činí.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 11:14
od niko
Tak pri takej tranzakcii. Ale aj pri ovela nizsich akviziciach je biznisplan normalna vec. Ved to predsa musi schvalit dozorna rada a banka, nie ? K nim sa neda ist s holou rukou.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 11:35
od zzz
niko
jasně, zkusím tu modelovou situaci víc rozepsat: doplňuji: při transakci, že většinovým majitelem fabriky s neúplně dokončeným (certifikovaným) produktem (L-39NG) by se měl stát člověk, který asi neměl a nemá žádné zkušenosti s podobnými produkty.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... dnikatel-a
https://byznys.ihned.cz/c1-66776600-kdo ... na-i-rusko


Skeptik
No a jaká je odpověď na níže položenou otázku, když jsi v této odpovědi našel nějaké styčné body s konkrétní odborností pána z Maďarska
Na rozdíl od toho pána a Omnipolu nikdo z místních neprovedl Due diligence (takže neví, jak na tom Aero ve skutečnosti je), a nemá žádné kontakty mezi politiky a vojáky, kteří budou ve finále nákup výrobků Aera prosazovat.
Pozná ten pán z Maďarska jestli je reálná šance, že Aero je schopné získat nové zákazníky pro subdodávky (např. podvozky)? Pozná ten pán z Maďarska jestli je reálná šance prodat L-39NG do Tuniska? Pozná ten pán z Maďarska jestli je reálná šance, že Česká vláda koupí 4xL-39NG a jestli česká státní banka půjčí do Senegalu nejen na (stavební) rekonstrukci senegalských letišť (půjčka byla udělena), ale že česká státní banka (ČEB) půjčí taky na nákup L-39NG pro Senegalské letectvo (neví se jak jestli půjčka bude)?

Připomenu ten výše uvedený příklad "jak se z milionáře stane miliardář", což asi neplatí na nákup firmy Aero v této konkrétní (současné) situaci.
Proč by "pán z Maďarska" se vydal cestou, kterou Penta vzdala - jaký je rozdíl mezi panem Tomborem a Pentou? Kdyby chtěl koupit něco čemu asi taky moc nerozumí, tak např.: "hříbě pro budoucí roli závodního koně" nebo "Bugatti Veyron upravovaný na hybrid z energie z rekuperace brzd" by pána Tombora vyšel levněji, hádám.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 11:49
od skelet
Celkem si odporuješ. Pokud miliardář je ten kdo obrací každou korunu (forint) dvakrát, tak na tvé otázky zná odpovědi. Navíc do toho jde společně s firmou v této branži obchodující.
Penta je orientovaná na jiné typy akcí, takže jí samotné Aero nezapadá do portfolia = neumí to

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/6/2020, 11:53
od zzz
skelet píše:Celkem si odporuješ. Pokud miliardář je ten kdo obrací každou korunu (forint) dvakrát, tak na tvé otázky zná odpovědi. Navíc do toho jde společně s firmou v této branži obchodující.
Kdybys četl pozorněji, tak bys pochopil, že právě proto zdůrazňuji ty rozpory (já ty rozpory nevymýšlím, já pouze shrnul ty existující rozpory).

Osobně mě z toho plyne nejasnost, jestli skutečně koupil (většinový podíl v) Aero pan Andras Tombor.

Ale jak to je - to nevím. Dál se v tom šťourat nebudu neboť nemám možnost dojít konkrétní odpovědi.

A taky je možné že jsem napsal hloupost, např. že jsem nějaký důležité detail přehlédnul nebo nepochopil.
skelet píše:Penta je orientovaná na jiné typy akcí, takže jí samotné Aero nezapadá do portfolia = neumí to
A pan Andras Tombor to umí? Například zkušenosti při prodeji reklamy asi tak úplně nevyužije v Aero Vodochody, nebo ...?