klingy suhlas, ale MIG-29M/MIG-35 uz väcsie zasahy do draku lietadla nepotrebuje. Cely drak je usposobeny na nesenie AESA radaru, no len z netechnickych dovodov tam dali klasicky dopplerovsky radar. Predpokladam teda, ze zastavba Zuk-AEM, by nebola technicky velmi zlozita.klingy píše:Pani musite si uvedomit jednu vec, vybavit lietadlo AESA radarom, nieje o "prisrobovani" noveho radaru do nosa a upgrade softu, AESA potrebuje vodne chladenie, to znamena omnoho vacsi zasah do struktury lietadla...
Ruská vojenská reforma - letectvo
Moderátor: Julesak
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Uniklo. Tady je instalace na Su-35S Díky tomu, že je PESA anténa zavěšena na kardanu, má rozšířený obzor z cca 60° (PASA na MiGu-31 a všechny AESA) na 120°kenavf píše:PESA by mala byť tiež "nepohyblivá" anténa akurát nemá 1000 generátorov signálu ale len jeden spoločný a anténa by sa nemala hýbať(ak nepočítam "pozicionér" na hrubé nasmerovanie antény). Alebo mi niečo uniklo?
Navíc díky tomu má lepší schopnosti detekce v krajních mezích detekce … AESA tam musí paprsky odklonit a tím se zmenší aktivní plocha antény, Su-35S tam tu anténu prostě natočí a "drží" tak kvalitu detekce (na plnou plochu antény). Stejně jako "klasické" radary.
Ale já měl na mysli něco jiného.
Moderní radary s PESA anténou umožňují to, že i při jediném emitoru dokáží moduly antény současně "ohnout" paprsek do více směrů - tedy jako AESA (proto semi-active)
A ještě k MiG-35
Ty objednané pro VKS by měly být s Žuk-AM. Teda AESA.
Jinak niko má pravdu - MiG-29M je pro zástavbu AESA radaru Žuk-AME (exportní verze Žuk-AM) připraven.
Stejně jako je pro zástavbu AESA radaru připraven i Su-35S.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Roll-out prototypu Il-112V:

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Ešte stále som na tom že "neuniklo".Skeptik píše:Uniklo. Tady je instalace na Su-35S Díky tomu, že je PESA anténa zavěšena na kardanu, má rozšířený obzor z cca 60° (PASA na MiGu-31 a všechny AESA) na 120°..kenavf píše:PESA by mala byť tiež "nepohyblivá" anténa akurát nemá 1000 generátorov signálu ale len jeden spoločný a anténa by sa nemala hýbať(ak nepočítam "pozicionér" na hrubé nasmerovanie antény). Alebo mi niečo uniklo?
Toto čo opisuješ s tým kardanom je "hrubé" natavovanie antény kvôli rozšíreniu uhlovému rozsahu/obzoru radaru. Ja si myslím že anténu nasmeruje viacej do niektorej stany aby tam "lepšie" videl alebo si myslíš že tá anténa rotuje "rýchlo" okolo toho kardanu(napríklad 1 otáčka za sekundu?)?
Ale aj tak "klasická anténa"-pohyblivá (ako si to ty nazval) anténa robí svoje zorné pole tým že sa kýve okolo nejakého stredu. AESA sa kývať nemusí, pretože to "kývanie" je vytvorené elektronicky a tak isto je to vytvorené elektronicky u PESA radaru,ten sa tiež nemusí hýbať/kývať. Nesmie sa to zamieňať za hrubé" nasmerovanie antény ktoré je u niektorých lietadiel použité.
Pozri toto je AESA a ako je vychýlený!(To je obdobné vychylovanie ako si ukazoval na tom Su-35)

http://www.defenseworld.net/feature/8/A ... _8LwmeZbIV
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
kenavf
Asi si nerozumíme (blbě to vysvětluji). Jde o dvě věci:
1) "klasická" anténa se musí pohybovat. AESA či PESA ne - paprsek se vychyluje elektronicky. U PESA antény je jednodušší, zavěsit ji na kardan, aby se mohla natáčet - nic víc, nic míň
Su-35S má PESA anténu na kardanu, a díky tomu obzor 120°, na rozdíl třeba od F-15 - viz obr. (jsem přesvědčen, že i F-22 má anténu fixně, ale nemám čas to hledat) 2) jedna z velkých výhod AESA vůči PESA bylo, že umožňuje "vyčlenit" část segmentů na jednotlivé cíle (protože každý segment je vysílač i přijímač) a virtuálně tak "rozdělit anténu na několik menších. To původní PESA neuměly, moderní PESA už to do určité míry umějí.
Doufám, že jsem to teď popsal srozumitelně
Chtěl jsem tím říci, že AESA mají samozřejmě větší potenciál do budoucna, ale moderní PESA za nimi zas až tak nezaostávají. V něčem jsou lepší, v něčem je naopak lepší PESA (a ne jen v ceně, ale třeba i ve využití výkonu - má menší ztráty).
Asi si nerozumíme (blbě to vysvětluji). Jde o dvě věci:
1) "klasická" anténa se musí pohybovat. AESA či PESA ne - paprsek se vychyluje elektronicky. U PESA antény je jednodušší, zavěsit ji na kardan, aby se mohla natáčet - nic víc, nic míň
Su-35S má PESA anténu na kardanu, a díky tomu obzor 120°, na rozdíl třeba od F-15 - viz obr. (jsem přesvědčen, že i F-22 má anténu fixně, ale nemám čas to hledat) 2) jedna z velkých výhod AESA vůči PESA bylo, že umožňuje "vyčlenit" část segmentů na jednotlivé cíle (protože každý segment je vysílač i přijímač) a virtuálně tak "rozdělit anténu na několik menších. To původní PESA neuměly, moderní PESA už to do určité míry umějí.
Doufám, že jsem to teď popsal srozumitelně

Chtěl jsem tím říci, že AESA mají samozřejmě větší potenciál do budoucna, ale moderní PESA za nimi zas až tak nezaostávají. V něčem jsou lepší, v něčem je naopak lepší PESA (a ne jen v ceně, ale třeba i ve využití výkonu - má menší ztráty).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
?Skeptik píše: A ještě k MiG-35
Ty objednané pro VKS by měly být s Žuk-AM. Teda AESA.
Práveže nie, ak si dobre pamätám (bol o tom článok v nejakom ATM, teraz ho ale nebudem hľadať).
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
S týmto súhlasím.Takže je to tak ako sme si mysleli.Skeptik píše:kenavf
.
1) "klasická" anténa se musí pohybovat. AESA či PESA ne - paprsek se vychyluje elektronicky. ...

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Velmi dobra sprava pre civilny rusky letecky priemysel. Konkretne pre problemovy projekt SSJ-100. Slovinske Adria Airways (clen Star Alliance) podpisali zmluvy o buducych zmluvach na dodavku 15 strojov SSJ-100. Sucastou zmluvy ma byt aj servisne stredisko. Pokial viem prve v Europe. SSJ zatial prevadzkuju len dve zapadne spolocnosti. Mexicka Interjet, ktora sa ale medzicasom rozhodla strojov zbavit a irska Cityjet. Cityjet prevadzkuje dokopy 22 strojov, z ktorych medzicasom vyuziva 2 stroje ako zdroj nahradnych dielov. Prave servisne stredisko v Slovinsku by vsak mohlo vyriesit pretrvavajuce technicke problemy europskych strojov a mozno otvorit dvere na zapadne trhy.
https://www.aero.de/news-30446/Adria-Ai ... rjets.html
https://www.aero.de/news-30446/Adria-Ai ... rjets.html
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
No tento rok sa SSJ dari boli uzavrete dohody na 200 kusov
Na trpaslika nieje je zle
Na trpaslika nieje je zle
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
by mě zajímalo v čem je SSJ100 problémové ? zatím vyrobených 230 kusů a závazné objednávka na dalších 450 !!!výrobní linka plná do roku 2030
no jestli je to problémový projekt tak jak hodnotíš třeba L410 nebo L39 ?
no jestli je to problémový projekt tak jak hodnotíš třeba L410 nebo L39 ?
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
klingy: Je to tak. Zda sa, ze sa SSJ konecne dostava nejako serioznejsie na trhy. Aj ked drvivu väcsinu z tychto 200 strojov tvoria ruski zakaznici je dobre, ze ich pocet rastie.
Stehula: Vyrobenych bolo za 13 rokov asi 150 kusov, pricom dneska este lieta asi 130 lietadiel. Objednavky na dokopy asi 300 strojov su urcite pozitivne, no uvidime kolko strojov bude skutocne dodanych. Nieco sa urcite porusi.
SSJ-100 je vseobecne znamy technickymi problemami s prevadzkou a technickou podporou. Na nete o tom najdes urcite velmi vela.
Stehula: Vyrobenych bolo za 13 rokov asi 150 kusov, pricom dneska este lieta asi 130 lietadiel. Objednavky na dokopy asi 300 strojov su urcite pozitivne, no uvidime kolko strojov bude skutocne dodanych. Nieco sa urcite porusi.
SSJ-100 je vseobecne znamy technickymi problemami s prevadzkou a technickou podporou. Na nete o tom najdes urcite velmi vela.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
stetula: Pokiaľ viem, tak vyrobených bolo zatiaľ 177 kusov. SSJ-100 je v princípe výborné lietadlo, jeho problémy mimo priestor Ázie spočívajú vo veľmi slabej sieti údržbových stredísk. Ak sa civilnej divízii Suchoja podarí vybudovať v Slovinsku bázu pre ťažkú údržbu, tak to bude výborné, pretože pre všetky neruské/neázijské aerolinky je vážny finančný a časový problém keď im lietadlo musí letieť mnoho tisíc km na nejakú vzdialenú údržbovú bázu. Tak či onak je ale SSJ-100 pre Suchoj a OAK úspešný projekt, Suchoj ale musí dotiahnuť tieto prevádzkové záležitosti.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Mike
Myslim, ze viac ako s "tazkou" udrzbou ma SSJ problem s tou beznou. Ved Interjet a Cityjet prave preto kanibalizuju stroje. Proste chybaju nahradne diely, odbornici atd. Robit C, D Check v zahranici nie je nic vynimocne. Austrian posiela svoje B777 na servis do Malajzie, bratislavska AT robi servis australskym F-100.
Myslim, ze viac ako s "tazkou" udrzbou ma SSJ problem s tou beznou. Ved Interjet a Cityjet prave preto kanibalizuju stroje. Proste chybaju nahradne diely, odbornici atd. Robit C, D Check v zahranici nie je nic vynimocne. Austrian posiela svoje B777 na servis do Malajzie, bratislavska AT robi servis australskym F-100.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
niko: Nie som si istý či sa to dá takto povedať, my nevieme presne prečo Interjet a Cityjet kanibalizuje svoje Suchoje. Kľudne to môže byť prejavom ich problémov (obzvlášť pri nízkonákladových aerolinkách, ktoré sú na výpadky príjmov citlivejšie), viac než nejakých špecifických problémov Suchoja s dodávkami náhradných dielov resp. problém môže byť v tom že náhradný diel síce je, ale nie sú certifikovaní technici pre opravu, čo je opäť niečo čo údržbová báza pre záp. Európu v Slovinsku môže vyriešiť.
B777 je iná kategória ako SSJ-100, pri ňom nie je problém poslať ho do Malajzie, aj tak lieta po celej planéte. SSJ-100 má menej než polovičný dolet a poslať ho niekam kde bežne nelieta je pre aerolinky podstatne väčší problém ako pre tie ktoré prevádzkujú napr. B737 alebo A319/320, pre ktoré sú certifikované údržbové kapacity až po Dčkový check, po celej Európe relatívne ľahko dostupné.
Čo sa týka Fokkrov, to môže byť obdobný prípad ako SSJ, teda Austrian Technik si udržuje kompetencie pre údržbu Fokkrov, ale absolútna väčšina ešte lietajúcej flotily F-100, lieta v južnej Amerike, južnej Ázii a tichooceánskom regióne. Tamojší prepravci možno nemajú príliš na výber a buď kanibalizujú ako Inter/City jet, alebo pošlú lietadlo cez 3/4 zemegule do AT.
B777 je iná kategória ako SSJ-100, pri ňom nie je problém poslať ho do Malajzie, aj tak lieta po celej planéte. SSJ-100 má menej než polovičný dolet a poslať ho niekam kde bežne nelieta je pre aerolinky podstatne väčší problém ako pre tie ktoré prevádzkujú napr. B737 alebo A319/320, pre ktoré sú certifikované údržbové kapacity až po Dčkový check, po celej Európe relatívne ľahko dostupné.
Čo sa týka Fokkrov, to môže byť obdobný prípad ako SSJ, teda Austrian Technik si udržuje kompetencie pre údržbu Fokkrov, ale absolútna väčšina ešte lietajúcej flotily F-100, lieta v južnej Amerike, južnej Ázii a tichooceánskom regióne. Tamojší prepravci možno nemajú príliš na výber a buď kanibalizujú ako Inter/City jet, alebo pošlú lietadlo cez 3/4 zemegule do AT.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Oni majú rusi ešte stále s tými štandardmi servisu asi dosť problém. Ale na druhú stranu môžu byť aj dôvody z iných oblastí prečo je narušená rentabilita. Ako napríklad sa predávajú dve A-380, ktoré sú len desať rokov staré, ale predajú sa na súčiastky podstatne výhodnejšie ako pri predaji vcelku. https://www.flightglobal.com/news/artic ... es-437799/
P.S.
Oni sa tí rusi toho prístupu asi tak rýchlo nezbavia. Vybavujem si fotografiu so skušobným standom na test kanónu Su-57, kde to bolo lietadlo/kabína upevnené v akomsi hrdzavom ráme kdesi "za skladom" a tam natáčali testy a dávali to na internet. Im to skrátka nepripadne nenormálne.
P.S.
Oni sa tí rusi toho prístupu asi tak rýchlo nezbavia. Vybavujem si fotografiu so skušobným standom na test kanónu Su-57, kde to bolo lietadlo/kabína upevnené v akomsi hrdzavom ráme kdesi "za skladom" a tam natáčali testy a dávali to na internet. Im to skrátka nepripadne nenormálne.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
kenavf: Tak servis je v princípe vecou prevádzkovateľa, ten si buď vybuduje vlastné kapacity, alebo ich outsourcuje od súkromných opravárenských organizácií. Výrobca lietadla v tom figuruje obvykle "len" v úlohe dodávateľa originálnych náhradných dielov, vydáva bulletiny príp. robí konzultácie v prípade nejakých problémov. Nezachytil som že by s prevádzkou SSJ v Rusku/Ázii bol nejaký výrazný problém, z toho súdim že podstata problému mimo tieto oblasti je proste v nedostatočnej sieti údržbových kapacít. To je celkom pochopiteľné, suchojov lieta v záp. Európe nemnoho a súkromné opravárenské organizácie to asi vyhodnocujú ako nerentabilné platiť kvôli tomu certifikáciu technikov, postupov a x s tým spojených nákladov. V tomto sa proste Suchoj ťažko môže merať s Boeingom alebo Airbusom.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Mike nie je to uplne tak. Problemy s udrzanim SSJ v prevadzke mal aj Aeroflot. Koniec koncov nie malo zo svojich strojov uz aj odpisal z technickych dovodov. Tiez sa stazoval na technicku nasaditelnost. Informacie o zlom technickom suporte SSJ-100 sa objavuju uz roky a v podstate vo vsetkych leteckych mediach. Z mojho pohladu je problematicky samotny Suchoj, ktory nedokaze zabezpecit distribuciu ND, skolit odbornikov, budovat servisne bazy atd. Koniec koncov povodny plan bol, ze servis SSJ vezme pod svoje kridla Lufthansa Technik, co by samozrejme cely problem vyriesilo. No po roku 2014 z toho uz zial Bohu nebolo nic. Tak tu dnes mame take to platanie servisu SSJ-100.
K tomu City- a Interjetu a kanibalizacii novych strojov. My prave, ze velmi dobre vieme preco to robia. Ved tie spolocnosti to uz dlhodobo verejne komunikuju. Staci sa pozriet na strateny kontrakt Cityjetu s Brusels Airlines.
Ale aby sme len nenadavali. Okrem dobrej spravy s technickou bazou v Slovinsku je treba povedat, ze od tohoto roku ziskali SSJ-100 aj winglety, ktore umoznuju usetrit az 9 % paliva. Je jasne, ze to nie je nijaka extra novinka, ale je pekne to vidiet aj na ruskych strojoch.
K tomu City- a Interjetu a kanibalizacii novych strojov. My prave, ze velmi dobre vieme preco to robia. Ved tie spolocnosti to uz dlhodobo verejne komunikuju. Staci sa pozriet na strateny kontrakt Cityjetu s Brusels Airlines.
Ale aby sme len nenadavali. Okrem dobrej spravy s technickou bazou v Slovinsku je treba povedat, ze od tohoto roku ziskali SSJ-100 aj winglety, ktore umoznuju usetrit az 9 % paliva. Je jasne, ze to nie je nijaka extra novinka, ale je pekne to vidiet aj na ruskych strojoch.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Jinak jak Interjet i Citijet tu informaci o kanibalizaci SSJ vzápětí dementovali.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Skeptik daj link, nech zistime aka stara je ta info, lebo o kanibalizacii sa pise v 4 dni starom clanku, co som tu zavesil.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Tady je dementi Interjetu ke zprávě Bloombergu z března letošního roku
Zprávu o kanibalizaci SSJ u Citijetu jsem zaznamenal vloni, a rovněž tak jejich dementi.
Pokud se něco objevilo před 4-mi dny, tak to mi uteklo.
http://tass.com/economy/985834"We strongly disagree with their statement that these aircraft are now being cannibalized with the planes slowly being scrapped for spare parts. It’s quite extraordinary that she did not include in her article, as was explained to her, these same aircraft are scheduled to return to full-service between now and March 31, 2018 as we explained to her both in person and in writing".
Zprávu o kanibalizaci SSJ u Citijetu jsem zaznamenal vloni, a rovněž tak jejich dementi.
Pokud se něco objevilo před 4-mi dny, tak to mi uteklo.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire