Stránka 23 z 37
Napsal: 24/8/2011, 11:34
od VGR_j4ck41
Rosomak píše:VGR_j4ck41 píše:a na leasing si pucime Hvezdu smrti i s offsetovym programem na vyrobu Tie Fighteru
Nechápu. Kanony oerlikon můžeme kupovat v zahraničí, ale letadla to ne, to je faul.
Trošku se zamysli. B-71 jsme také kupovali od SSSR, protože Aero nestíhalo rozjet sériovou výrobu.
a ty se zamysli trosku vic
jen tak z frcu koupime 900 letadel behem roku? zhruba cele CS letectvo melo takovy pocty. Kam je dame? kde se pro ne najdou piloti, mechanici, nahradni dily, munice a dalsi pro tebe urcite nepodstatny veci, ktere jsou potreba k jejich provozu? a evidentne vubec neuvazujes nad tim jestli by nam je batuska Stalin vubec prodal ... 900 stroju za rok!!!
jinak ohlede B-71 odpovedel Vladimir
trva ti dve stranky diskuze nez opustis od zjevnych ptakovin typu rakety a spol. ale hned prijdes s ptakovinou novou ... na pokracovani v tyhle "debate" proste nemam
Napsal: 24/8/2011, 11:40
od Idaho
Já už bych taky ocenil kdyby jste to nějak uzavřeli a řekli mi konečně jestli jsme měli v roce 1938 šanci proti Luftwafe

Napsal: 24/8/2011, 11:58
od Hans S.
Rosomáku, to je mi ale nějaké divné...jak je možné, že Československé Aero nestíhalo rozjet sériovou výrobu? Já myslel, že když vzlétne prototyp, tak pak už bylo v Československu všechno hračka? Že bych se zmýlil?
Pokud by skutečně došlo k objednávce I-16, pak to není oproti B-534 zase až tak velké terno

Nic moc výkony ve výšce a vůbec, celkově rychle zastarávající letoun. Co si budeme namlouvat. I kdyby k nákupu došlo a vše šlo skutečně rychle, tak by se první importované letouny dostaly do republiky na přelomu let 1938 a 1939. Přeškolení pilotů by zabralo minimálně několik týdnů, během kterých by Luftwaffe vesele přezbrojovala na Bf 109 E, který byl Ratě výkonově již zcela nadřazen. Ale pravdou je, že I-16 by mohly mnohem účinnější bojovat s bombardovacími letouny, než přecijen pomalejší B-534.
Netroufám si ale odhadnout, jk dlouho by ČSL skutečně mohlo trvat zavedení nového stíhacího letounu se vším všudy. A už vůbec nevím, jak by si SSSR vycucal z prstu 900 ks I-16

Nějaké přebytky zakonzervované a čekající ve skladech na export?
Idaho píše:Já už bych taky ocenil kdyby jste to nějak uzavřeli a řekli mi konečně jestli jsme měli v roce 1938 šanci proti Luftwafe

Větší, než Poláci v roce 1939, ale menší, než Francie v roce 1940.
Napsal: 24/8/2011, 12:03
od Ramon
Vladimír píše:Rosomak píše:
Nechápu. Kanony oerlikon můžeme kupovat v zahraničí, ale letadla to ne, to je faul.
Trošku se zamysli. B-71 jsme také kupovali od SSSR, protože Aero nestíhalo rozjet sériovou výrobu.
Spíš proto, že v rámci kontraktu a výměny za licenci na děla ze Škody Plzeň byla i dodávka určitého množství letadel, upravených na naše podmínky - měly třeba naše motory, kulomety, závěsníky atd. Jinak nestíhala hlavně AVIA.
V případě B-71 nestíhaly Avie, Aero i Letov - proto bylo k původním 21 kusům (ty nebyly součástí výměny licence, ale koupeny zvlášť) přiobjednáno dalších 40 (po anšlusu). Problém ale dělaly přelety, kdy se od podzimu 1937 nedalo kvůli počasí létat přes Karpaty a naprostá většina letadel se k nám tak dostala až po dubnu 1938.
Napsal: 24/8/2011, 12:10
od Polarfox
Já už bych taky ocenil kdyby jste to nějak uzavřeli a řekli mi konečně jestli jsme měli v roce 1938 šanci proti Luftwafe
Ať žije československé opevnění

..to stejně proti luftwafe nemělo šanci, protože bunkr nemá dostatečný dostup a pokulhává v manévrovém boji

Napsal: 24/8/2011, 12:15
od VGR_j4ck41
Ramon píše:Vladimír píše:Rosomak píše:
Nechápu. Kanony oerlikon můžeme kupovat v zahraničí, ale letadla to ne, to je faul.
Trošku se zamysli. B-71 jsme také kupovali od SSSR, protože Aero nestíhalo rozjet sériovou výrobu.
Spíš proto, že v rámci kontraktu a výměny za licenci na děla ze Škody Plzeň byla i dodávka určitého množství letadel, upravených na naše podmínky - měly třeba naše motory, kulomety, závěsníky atd. Jinak nestíhala hlavně AVIA.
V případě B-71 nestíhaly Avie, Aero i Letov - proto bylo k původním 21 kusům (ty nebyly součástí výměny licence, ale koupeny zvlášť) přiobjednáno dalších 40 (po anšlusu). Problém ale dělaly přelety, kdy se od podzimu 1937 nedalo kvůli počasí létat přes Karpaty a naprostá většina letadel se k nám tak dostala až po dubnu 1938.
mno ja nevim ... i
tady na Palbe jsem cetl to co jinde ... dodavka B-71 ze SSSR byla soucasti dohody o licencni vyrobe techto letadel v CSR, kdy do techto v SSSR vyrobenych draku byly namontovany ceske motory + vyzbroj a vystroj ... to nebylo nic spichnutyho horkou jehlou, kdyz se nekomu zdalo ze nase tovarny se s pripravou seriovou vyroby nejak flakaj
Napsal: 24/8/2011, 12:32
od Rosomak
Hans S. píše:Rosomáku, to je mi ale nějaké divné...jak je možné, že Československé Aero nestíhalo rozjet sériovou výrobu? Já myslel, že když vzlétne prototyp, tak pak už bylo v Československu všechno hračka? Že bych se zmýlil?
Pokud jsi si nevšiml, tak se jednalo o rozjetí licenční výroby a výroba B-71 byla náročnější než uvažované A-300.
Hans S. píše:Pokud by skutečně došlo k objednávce I-16, pak to není oproti B-534 zase až tak velké terno

Nic moc výkony ve výšce a vůbec, celkově rychle zastarávající letoun. Co si budeme namlouvat. I kdyby k nákupu došlo a vše šlo skutečně rychle, tak by se první importované letouny dostaly do republiky na přelomu let 1938 a 1939. Přeškolení pilotů by zabralo minimálně několik týdnů, během kterých by Luftwaffe vesele přezbrojovala na Bf 109 E, který byl Ratě výkonově již zcela nadřazen. Ale pravdou je, že I-16 by mohly mnohem účinnější bojovat s bombardovacími letouny, než přeci jen pomalejší B-534.
Aha. Německo rozjede dramatickou velkosérii typu E v řádu týdnů, SSSR nestíhá.
Nebudu tady hrotit, z čeho by Německo ty E platilo a že by do jara kompletně na ně přezbrojilo.
Hans S. píše:Netroufám si ale odhadnout, jk dlouho by ČSL skutečně mohlo trvat zavedení nového stíhacího letounu se vším všudy. A už vůbec nevím, jak by si SSSR vycucal z prstu 900 ks I-16

Nějaké přebytky zakonzervované a čekající ve skladech na export?

Např. pro něj by bylo výhodné dodávat ČSR místo Španělsku. Proč ze skladů? Průběžně např. 200 měsíčně.
Jinak stíhačky či bombardéry by válku nerozhodly.
Rozhodovala by pozemní ofenzíva, na kterou Německo nemělo v roce 1938 válečný materiál - munici, děla, tanky...
Napsal: 24/8/2011, 12:39
od Ramon
VGR_j4ck41 píše:mno ja nevim ... i
tady na Palbe jsem cetl to co jinde ... dodavka B-71 ze SSSR byla soucasti dohody o licencni vyrobe techto letadel v CSR, kdy do techto v SSSR vyrobenych draku byly namontovany ceske motory + vyzbroj a vystroj ... to nebylo nic spichnutyho horkou jehlou, kdyz se nekomu zdalo ze nase tovarny se s pripravou seriovou vyroby nejak flakaj
Bylo to zvlášť - napřed byla dohoda o výměně licencí a zároveň Československo koupilo vzorový kus (za 118460$), na kterém už před tím v SSSR naši antky testovali. Pak se kupovalo 20 kusů za nějakých 45 mil. Kč s tím, že SSSR zase odebere nějaké letadla od nás (Ba-122). No a nakonec bylo po našlusu objednáno dalších 40, protože z domácí výroby stále nic nepřišlo. Zdroj HPM 2000/9
Napsal: 24/8/2011, 12:55
od Hans S.
Rosomáku...jasně, Německo v roce 1938 nemělo vůbec nic. Konečně jsi mi to vysvětlil, díky. Proto se taky Československo tak ochotně vzdalo
SSSR to vyrábělo na export, ne pro sebe. Nevím, jestli v roce 1938 dokázal SSSR stavět 200 letounů měsíčně, resp. 200 letounů nad své vlastní potřeby, ale v tvých očích určitě ano, a proto to tak bude. Ono totiž Německo byla ta nejméně schopná země té doby, která sama sobě neustále lhala, stavěla špatná a přitom komplikovaná a drahá letadla, mělo neschopné piloty a vůbec všechny. Kdyby se učili více od Čechoslováků, tak mohli Krieg vyhrát, viď? V2 by von Braun na základě Očenáškovy podpory dokončil již v létě 1939, Bismarck by dosahoval rychlosti okolo 62 - 66 uzlů, první jadernou zbraň by měli po desetidenním intenzivním vývoji v říjnu 1939 a Adolf Galland by v roce 1942 přistál na měsíci
Německo na standard Bf 109 E kompletně přezbrojilo na přelomu let 1939 a 1940. Po tomto datu již Bf 109 D sloužily pouze k výcviku. Nicméně lehkost přezbrojení byla dána spíše podobností obou typů. Mechanici i piloti mohli z typu D na E přejít velice snadno, stejně tak výrobní linky (uvážíme-li, že takových 90% draku zůstalo zachováno). Není to jako přejít z B-534 na I-16 a náhradní díly importovat také

. Ale že se s tebou vůbec bavim, co?

Napsal: 24/8/2011, 12:55
od Idaho
Mám ten pocit že SSSR dodávalo do Španělska kůli něčemu jinému, než finančnímu zisku ;)
Napsal: 24/8/2011, 13:06
od skelet
Mám pocit, že nákup z ciziny se měl řešit buď pomocí Hurricane nebo MS406. To druhé mi přijde logičtější, skrze stejný motor jaký měly Avie. Ale už je to poměrně dlouho co jsem četl Československá letadla 1 od Němečka.
Napsal: 24/8/2011, 13:08
od CAT
Hans: Kdyby ste alespoň s Rosomákem nepoužívali stejné argumenty pořád kokola... Souhlasím spíš s tebou, ale Rosomákova pointa je o tom, že na E by se nepřezbrojilo, protože by na to nebyly peníze, které byly získány zabráním ČSR... Ty jsi příliš svázán reálnou historii, Rosomák zase svým "co kdyby"...
Napsal: 24/8/2011, 13:21
od Hans S.
CAT: Rosomák nevychází z historie, ale ze svých bludů. S ním se dá těžko souhlasit v čemkoliv.
Německo se nejen vyzbrojovalo, ale připravovalo se na regulérní válku. Zbrojení představovalo poněkud perverzní investici do budoucna. Rosomák sám naznačil, kolik zlata Německo získalo a jak málo peněz to reálně bylo, resp. jak málo peněz krylo. Přezbrojení na Bf 109 E je jen droboulinkou kapičkou v moři plném zbrojení a výstavby. Pokud by se mělo Německo ekonomicky zhroutit, jistě by se tak stalo bez ohledu na československé zlato.
Skelete: Britové a Frantíci měli co dělat, aby pokryli své vlastní potřeby. O významnějším exportu jejich jednoplošných stíhaček v letech 1938 - 1940 nemůže být absolutně řeč. Spíše odprodat licenci.
Napsal: 24/8/2011, 13:21
od Bleu
Pánové a vám jako přijde realný takto dlouho trvající konflikt, aby se vůbec stihlo přezbrojit na Ecka?
Napsal: 24/8/2011, 13:25
od Hans S.
Bleu píše:Pánové a vám jako přijde realný takto dlouho trvající konflikt, aby se vůbec stihlo přezbrojit na Ecka?
Pokud by Československo "neodevzdalo" pohraničí, pak se domnívám, že by Německo zaútočilo (pokud by skutečně zaútočilo...) nejdříve na jaře 1939. Čas hrál pro Adolfa.
Napsal: 24/8/2011, 13:32
od VGR_j4ck41
Bleu píše:Pánové a vám jako přijde realný takto dlouho trvající konflikt, aby se vůbec stihlo přezbrojit na Ecka?
samozrejme ze ne ... tohle vsechno vychazi z predpokladu odmitnuti Mnichova a udrzeni hranic a zaroven z predpokladu ze by Hitler nezautocil - coz by, pokud mel tak nepripravenou armadu jak par lidi tvrdi, urcite neudelal a pockal by si na vhodnejsi moment (at uz z vojenskeho hlediska nebo politickeho nebo dokonce obou) pravdepodobne nekdy v roce 1939
Napsal: 24/8/2011, 13:34
od CAT
Hans: A opravdu to byla taková kapička? Máš zroje? Neklonim se ani na jednu stranu, ale sám si říkal, že toho o ekonomice moc nevíš...
Napsal: 24/8/2011, 13:54
od Hans S.
To Rosomák uvedl, jakou cenu mělo zabavené zlato a kolik Bf 109 E za něj bylo možné vyrobit

Nejsem s ním v tomto směru v žádném rozporu, ale pokud chceš zdroje, tak je bude muset uvést on. Tvrdí jen, že 900 Bf 109 je hodně, zatímco já tvrdím, že 900 Bf 109 je v kontextu celé armády, nebo nedejbože ekonomiky státu, málo.
Napsal: 24/8/2011, 14:14
od VGR_j4ck41
mno tak rosomak operuje s temahle cislama
Rosomak píše:Zase zopakuji.
Němci by nemohli zbrojit, kdyby nedostali z druhé republiky v lednu 1938 481 miliónů korun, z toho 465,8 milionů Kč ve zlatě a devizách a to po stupňovaném nátlaku trvajícím od přijetí Mnichova.
Jedna Me-109 E stála 86.000 říšských marek.
Při kurzu 1 RM = 6 Kč si např. Německo mohlo postavit 900 těchto stíhaček.
Tj. bez peněz do války nelez.
sice neznam presny cisla, ale tak nejak mam dojem ze pulmiliarda korun v dobe kdy mimojine finisuje stavba takovych lodi jako Bismarck a Tirpitz zase neni tak moc a ze Rosomak zase trosinku prehani
Napsal: 24/8/2011, 14:21
od sahidko
Nj podľa jeho čísiel, ktoré tu sám uviedol dosiahol schodok rozpočtu v jedinom roku 15 miliárd mariek, ale nejakých 80 miliónov ich malo zachrániť pred ekonomickým kolapsom

.