Mig-23
Moderátor: Julesak
Re: Mig-23
Ano, bitevní 23 byly letos vyřazeny, ale ten jejich kokpit, ten teda byl.
Re: Mig-23
Už jenom matně si vzpomínám, nebyla verze BN nosičem jaderných pum (N jako "nuklearnyj")? Pak by důvod vyřazení z ČS letectva byl i politický - smlouvy START I a START II.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Mig-23
Skelete, máš pravdu, prohodil jsem -27 a -bitevní 23.
Re: Mig-23
Myslím, že ne.seabee píše:Už jenom matně si vzpomínám, nebyla verze BN nosičem jaderných pum (N jako "nuklearnyj")? Pak by důvod vyřazení z ČS letectva byl i politický - smlouvy START I a START II.
To písmeno "N" mělo pocházet z nového navigačně- zaměřovacího systému "Sokol-23N" který nahradil původní "Sokol-23C" u MiG-23B.
Důvod vyřazení MiG-23BN v roce 1994 byl stejný jako v případě MiG-23ML v roce 1998 ... a to provozní náklady, které byly o dost vyšší než provozní náklady jednodušších (a méně výkonných) MiG-21.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Mig-23
Tak asi ne.
Jenom zajímavost: první sestřel Mig-23 v historii dosáhla 117. peruť izraelského letectva (IAF) v roce 1982 s F-16A
Jenom zajímavost: první sestřel Mig-23 v historii dosáhla 117. peruť izraelského letectva (IAF) v roce 1982 s F-16A
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Mig-23
Sindewinder ? Tehdy neměli Sparrow, nebo jo ?
Re: Mig-23
Rozumím.
F-16ADV, jak to s něma vlastně bylo ? Proč byly staženy ?
F-16ADV, jak to s něma vlastně bylo ? Proč byly staženy ?
Re: Mig-23
Já o nich četl že se zkoušely po boku F-15 v jeho roli obrany USA a více nic. Příjde mě to zajimavé, časem bych chtěl najít nějaké piloty a názory na F-16 ADV
Re: Mig-23
Kdysi se tu diskutovalo o tom nešťastném incidentu s nepilotovaným strojem MiG-23M z Kolobřehu. Tohle je na You Tube:
Video do příspěvku přímo vložil Jarl.
Video do příspěvku přímo vložil Jarl.
Re: Mig-23
Tady tento článek s grafy zrychlení, manévrovatelnosti jednotlivých verzí stíhačky MiG-23 sem objevil úplně náhodou. Dá se říci , že rusové si
velmi pohráli s touto stíhačkou aby dosáhli skoro manévrovatelnosti F-15! Je nutno dodat ,že správné data o stíhačce F-15 jim pomohla získat
Polská rozvědka https://zen.yandex.ru/media/id/5caf5107 ... 00b2a87582.
velmi pohráli s touto stíhačkou aby dosáhli skoro manévrovatelnosti F-15! Je nutno dodat ,že správné data o stíhačce F-15 jim pomohla získat
Polská rozvědka https://zen.yandex.ru/media/id/5caf5107 ... 00b2a87582.
Re: Mig-23
Skoro manévrovatelnosti... ale co konkrétně to znamená ?
Mig-23 MLD byl úžasný stroj, odlehčený, s vírovími přechody u sacího ústrojí, F-15 by to měl manévrově ne úplně lehké, politicky řečeno. Vždyť v akceleraci překonávala už verze MF nebo ML Miga-29 9-12/13.
Mig-23 MLD byl úžasný stroj, odlehčený, s vírovími přechody u sacího ústrojí, F-15 by to měl manévrově ne úplně lehké, politicky řečeno. Vždyť v akceleraci překonávala už verze MF nebo ML Miga-29 9-12/13.
Re: Mig-23
Wasp-ty jsi popletl verze , MiG-23MLD tam v tem odkazu bohužel úbec není. To srovnáni bylo toto : Jak je patrné z grafu, při daném rozmítání na MiG-23M vzhledem k MiG-23 obr. 71 byly parametry ustáleného ohybu vylepšeny, ale ne tak výrazně (+0,5 g / s v nízkých nadmořských výškách a + 0,1 g / s nebo méně ve vysokých nadmořských výškách). U MiG-23ML je zlepšení manévrovatelnosti mnohem významnější, až do + 1 g / s v malých nadmořských výškách a + 0,5 g / s ve vysokých nadmořských výškách v porovnání s MiG-23M. Je pozoruhodné, že ve výšce 1 km MiG-23ML manévruje téměř stejným způsobem jako MiG-23 arr71 na zemi. Kromě toho jsou maximální silová přetížení MiG-23ML vyšší než u MiG-23 obr. 71 a MiG-23M, takže nejvyšší úhlové rychlosti na zemi při MAX číslech větších než 0,6 jsou na tomto stroji zcela realizovatelné. S ohledem na omezení síly jsou maximální úhlové rychlosti na zemi v této konfiguraci pro MiG-23 arr. 71 a MiG-23M 16,5 g / s, pro MiG-23ML 18,3 g / s. No a ve vláknu F-15 je uvedena manévrovatelnost F-15 verzus SU-27.
Ohledně té verze MiG-23MLD jsem četl ,že manévrovatelnost si nezadala s MiG-29A a F-16A bylo to napsáno na ruském fóru bez důkazů lidově JPP...
Ohledně té verze MiG-23MLD jsem četl ,že manévrovatelnost si nezadala s MiG-29A a F-16A bylo to napsáno na ruském fóru bez důkazů lidově JPP...
Re: Mig-23
.-Já vím že tam není, ale nedalo mě to :-D, MLD je krasavec.
Inu, už i MF/ML s dobrým pilotem při WVR může trápit Eagla, byť ten, podle mě má širší možnosti. Jak se říká, dobrý pilot letící na hraně letové obálky letadla je krajně nebezpečná věc pro cokoliv co potká.
Inu, už i MF/ML s dobrým pilotem při WVR může trápit Eagla, byť ten, podle mě má širší možnosti. Jak se říká, dobrý pilot letící na hraně letové obálky letadla je krajně nebezpečná věc pro cokoliv co potká.
Re: Mig-23
.-Já vím že tam není, ale nedalo mě to :-D, MLD je krasavec.
Inu, už i MF/ML s dobrým pilotem při WVR může trápit Eagla, byť ten, podle mě má širší možnosti. Jak se říká, dobrý pilot letící na hraně letové obálky letadla je krajně nebezpečná věc pro cokoliv co potká.
Inu, už i MF/ML s dobrým pilotem při WVR může trápit Eagla, byť ten, podle mě má širší možnosti. Jak se říká, dobrý pilot letící na hraně letové obálky letadla je krajně nebezpečná věc pro cokoliv co potká.
Re: Mig-23
Porovnávací grafy tří verzí letadla MiG-23 jsou skvělým příspěvkem. Díky Ti za to kolego Pavel 15.
Jen dopřesním onen vysvětlovací příspěvek pro kolegu Wasp: např. část věty v závorce - + 0,5g/s v nízkých nadmořských výškách ...apod. se do češtiny překládá ,,+ 0,5 st/s v nízkých letových hladinách ...". Veličina označená g/s se v ruštině čte jako gradus/sekunda, tedy stupeň za vteřinu česky. Dále ono ,,MAX " - latinkou psáno MACH, azbukou MAX. A potom ještě - MiG-23 obr. 71 - v ruštině MiG-23 obrazec 71, česky MiG-23 vz. 71 nebo provedení roku 71.
Pavel 15, ještě jednou dík za ty grafy.
Jen dopřesním onen vysvětlovací příspěvek pro kolegu Wasp: např. část věty v závorce - + 0,5g/s v nízkých nadmořských výškách ...apod. se do češtiny překládá ,,+ 0,5 st/s v nízkých letových hladinách ...". Veličina označená g/s se v ruštině čte jako gradus/sekunda, tedy stupeň za vteřinu česky. Dále ono ,,MAX " - latinkou psáno MACH, azbukou MAX. A potom ještě - MiG-23 obr. 71 - v ruštině MiG-23 obrazec 71, česky MiG-23 vz. 71 nebo provedení roku 71.
Pavel 15, ještě jednou dík za ty grafy.
Re: Mig-23
Pro úplnost se hloupě zeptám: nemůže dojít k záměně gradiánů (gonů), rusky GRAD, kterých je 400 do plného úhlu a používali je dělostřelci
a stupňů, rusky GRADUS, kterých je do plného úhlu 360?
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1 ... %B8%D1%8F)
Kterou jednotku u MiGu-23 mysleli?
a stupňů, rusky GRADUS, kterých je do plného úhlu 360?
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1 ... %B8%D1%8F)
Kterou jednotku u MiGu-23 mysleli?

Re: Mig-23
To je dobra otazka. Osobne se priklonuji k 360 stupnum. Tedy ke klasice. Gradian -Stupen. 400stupnu je spise goniometricky rozmer pouzivany v zememerictvi a katastralnich funkcich co se opticke nivelizace tyka, tedy u delostrelectva. Tam jsou ty parametry OK a ctou je z map i digitalnich.
Ale mohu se mylit.
Ale mohu se mylit.