Ruská vojenská reforma - letectvo
Moderátor: Julesak
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Ved to je vlastne aj jedno. Dolezite je, ze sa situacia okolo SSJ-100 ocividne zlepsuje. Hadam tu slovinsku bazu dotiahnu do konca.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... -internetu
Tak trochu mi začíná dávat smysl , Ruská škola,, motorý daleko od sebe s výrazným prostorem mezi nima. Oni do toho prostoru budou chtít zavěsit čím dál tím víc větší hebeda.
Tak trochu mi začíná dávat smysl , Ruská škola,, motorý daleko od sebe s výrazným prostorem mezi nima. Oni do toho prostoru budou chtít zavěsit čím dál tím víc větší hebeda.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Tak pani zo Sibnie (to su ty co vyvinuly kompozitnu "kukuricu") zalietali prototyp 2. fazy vyvoja nastupcu Jaku-40
STR-40DT
https://sdelanounas.ru/blogs/114949/
1. faza bola remotorizacia
2. faza je nove kompozitne kridlo
3. a tretia faza je prakticky nove celo kompozitne lietadlo
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0 ... 0%94%D0%A2

1. faza bola remotorizacia
2. faza je nove kompozitne kridlo
3. a tretia faza je prakticky nove celo kompozitne lietadlo
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0 ... 0%94%D0%A2
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Nové tenké křídlo a rázem jeden motor pryč.
Takže můj profesor aerodynamiky měl přeci jen pravdu
Vždy říkal:
"Víte proč má Jak-40 tři motory?"
???
"No aby překonal odpor toho tlustého křídla."
aháááá
"A víte proč má tak tlusté křídlo?"
???
"No přeci aby měl kam dát palivo pro ten třetí motor."

Takže můj profesor aerodynamiky měl přeci jen pravdu

Vždy říkal:
"Víte proč má Jak-40 tři motory?"
???
"No aby překonal odpor toho tlustého křídla."
aháááá
"A víte proč má tak tlusté křídlo?"
???
"No přeci aby měl kam dát palivo pro ten třetí motor."



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Tomu se rika inovace. Udelat z trimotoroveho era dvoumotoroveho. To cerne kridlo sugeruje uhlik. A jak pekne ucpali ten zadek.Mechanizace kridla minimalizuje pristavaci a vzletovou rychlost to kridlo s tlustym profilem s vetsim indukovanym odporem asi tak propracovanou mechaniku nepotrebovalo ale procpat ho vzduchem?Profesor mel pravdu. Ted stavim model s profilem Marka Drely
a to je ziletka. To je porad ziva problematika v letectvi,profily.
a to je ziletka. To je porad ziva problematika v letectvi,profily.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 12/12/2018, 18:04, celkem upraveno 1 x.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Viem si predstavit na tomto zaklade pekny biz jet so schopnostou VTOL 
Tu je pekny clanok aj s porovnanim a fotkami s vyroby kridla
http://aviation21.ru/str-40dt-celnokomp ... ?_utl_t=tw
Honzik: kridlo je to uhlikovy kompozit vyrobene rovnakou technologiou ako na MS-21

Tu je pekny clanok aj s porovnanim a fotkami s vyroby kridla
http://aviation21.ru/str-40dt-celnokomp ... ?_utl_t=tw
Honzik: kridlo je to uhlikovy kompozit vyrobene rovnakou technologiou ako na MS-21
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Jinak zase pozor.
Pokud je v Rusku víc jak 100 Jak-40 s resursem na více jak 10 let provozu tak takovýtu face-lift zas nemusí být úplný nesmysl.
Rusko je rozlehlá země a malých rychlých Jetů se tam nedostává (a vlastně celosvětově). A kdo někdy letěl v ATR víc jak 3 hodiny ví, o čem mluvím … let nad Třetí říši v Liberátoru je proti tomu selanka
Jak-40 byl zkonstruován jako autonomní letadlo - moc pozemní obsluhy a techniky nepotřebuje. Nové křídlo zvýší cestovní rychlost a spolu s dvěma moderníma motorama výrazně zlepší ekonomičnost provozu.
Letadlo na obrázku je technologický demonstrátor - tak nemusí vypadat cool
Pokud je v Rusku víc jak 100 Jak-40 s resursem na více jak 10 let provozu tak takovýtu face-lift zas nemusí být úplný nesmysl.
Rusko je rozlehlá země a malých rychlých Jetů se tam nedostává (a vlastně celosvětově). A kdo někdy letěl v ATR víc jak 3 hodiny ví, o čem mluvím … let nad Třetí říši v Liberátoru je proti tomu selanka

Jak-40 byl zkonstruován jako autonomní letadlo - moc pozemní obsluhy a techniky nepotřebuje. Nové křídlo zvýší cestovní rychlost a spolu s dvěma moderníma motorama výrazně zlepší ekonomičnost provozu.
Letadlo na obrázku je technologický demonstrátor - tak nemusí vypadat cool



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Hm, asi na tom něco bude, to přímé křídlo tomu nasvědčuje.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
To je kvůli centráži, Jak-40 má taky rovné křídlo.
Pokud by ho nahradili šípovým, museli by překonstruovat trup a křídlo "šoupnout" dopředu.
Takhle jen vymění kus za kus.
Navíc i s ním se zvedla cestovka z 500 km/h na 700 km/h
Pokud by ho nahradili šípovým, museli by překonstruovat trup a křídlo "šoupnout" dopředu.
Takhle jen vymění kus za kus.
Navíc i s ním se zvedla cestovka z 500 km/h na 700 km/h


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Aha, ok. Měl jsem za to, že původně měl mírný šíp.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Cena za hodinu bude 250USD, vo svete je cena približne 1500USD/hod.его обслуживание будет не более $250 в час, как у аналогичного американского самолёта. Сейчас в мире обслуживание самолётов стоит приблизительно $1500 в час"
https://aviation21.ru/obytnyj-obrazec-c ... once-goda/
Namiesto troch motorov s ťahom 1500kg namontujú dva s ťahom 1678kg.АИ-25 с тягой 1500 кгс на двигатель Honeywell TFE731-3 тягой 1678 кгс.
https://aviation21.ru/str-40dt-celnokom ... exnologij/
To sa tým tenkým krídlom toľko usporí na požadovanom ťahu? Prečo ho nemontovali už od začiatku? Nedovolovali to materiály?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Nerad to říkám, ale s Jak-40 jsme vrstevníci
, a od té doby vše hrozně pokročilo
Ano, materiály, technologie ale i aerodynamické poznatky jsou zcela jinde.
To co tenkrát řešilo to "tlusté křídlo" (tlustý profil) dnes mnohem lépe řeší mechanizace křídla.


Ano, materiály, technologie ale i aerodynamické poznatky jsou zcela jinde.
To co tenkrát řešilo to "tlusté křídlo" (tlustý profil) dnes mnohem lépe řeší mechanizace křídla.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
RIA Novosti vydala informaci o počtech nových letadel převzatých VKS v letošním roce (2018).
https://ria.ru/20181218/1548196393.html
Mělo by se jednat o 126 letadel a vrtulníků (54 letadel a 72 vrtulníků).
Z letadel je to:
12 ks Su-30SM
14 ks Su-34
10 ks Su-35S
14 ks Jak-130
1 ks Il-76MD-90A
3 ks An-148-100E
https://ria.ru/20181218/1548196393.html
Mělo by se jednat o 126 letadel a vrtulníků (54 letadel a 72 vrtulníků).
Z letadel je to:
12 ks Su-30SM
14 ks Su-34
10 ks Su-35S
14 ks Jak-130
1 ks Il-76MD-90A
3 ks An-148-100E


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Ako to že majú nové An-148?
Majú vlastnú linku? Alebo Ukrajina obchádza vlastné embargo?
Majú vlastnú linku? Alebo Ukrajina obchádza vlastné embargo?
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Áno, vo Voroneži na závode VASO je okrem Iljušina aj výrobná linka pre An-148-100E. Celkovo vo Voroneži vyrobili už 15 kusov An-148. Tento rok z nej zišli 3 kusy, posledný mal zálet 17.10. a zároveň je to posledný objednaný kus od MO Ruska.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Dosť vysoké číslo na to že sú pod sankciami a cena ropy je nízka. To by ekvivalentne Slovensku, ktoré nie je pod sankciami a rozkvitá, zodpovedalo päť lietadiel a Česku desať lietadiel za rok.Skeptik píše:RIA Novosti vydala informaci o počtech nových letadel převzatých VKS v letošním roce (2018).
https://ria.ru/20181218/1548196393.html
Mělo by se jednat o 126 letadel a vrtulníků (54 letadel a 72 vrtulníků).
Z letadel je to:
12 ks Su-30SM
14 ks Su-34
10 ks Su-35S
14 ks Jak-130
1 ks Il-76MD-90A
3 ks An-148-100E

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Jasně, ale nesmíš zapomínat, že Rusko kupuje třeba Su-35S za nějaké 2 miliardy RUB … tedy v přepočtu kurzem cca 29,7 miliony USDkenavf píše: Dosť vysoké číslo na to že sú pod sankciami a cena ropy je nízka. To by ekvivalentne Slovensku, ktoré nie je pod sankciami a rozkvitá, zodpovedalo päť lietadiel a Česku desať lietadiel za rok.
Porovnej s cenou F-16V pro Slovensko … 14 kusů za 1,65 miliardy EUR = 1,895 USD = cca 135 milionů USD za kompletní dodávku.
Kolik z toho může být jeden F-16V ? Cirka 90 milionů USD za kus ? (rád bych to napsal přesněji … ale je to "TAJNÉ")
Tedy Slovensko kupuje jednu F-16V za cenu +/- tří Su-35S



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Koncorocny zoznam objednanych civilnych lietadiel v roku 2018. Rusi maju:
15 - Suchoi Superjet SSJ100 - Adria Airways (LOI)
50 - Irkut MS-21 - Aeroflot (dry lease od Rostec)
Vela sa popisalo o opciach a kadecom ale zmluvy podpisali len tyto. Pritom u Adrie sa jedna len o LOI (prejavenie zaujmu). Chyba mi tam ta objednavka od Aeroflotu na SSJ-100, ocividne ju este nedotiahli do konca.
https://www.flugrevue.de/zivilluftfahrt ... 018/747772
15 - Suchoi Superjet SSJ100 - Adria Airways (LOI)
50 - Irkut MS-21 - Aeroflot (dry lease od Rostec)
Vela sa popisalo o opciach a kadecom ale zmluvy podpisali len tyto. Pritom u Adrie sa jedna len o LOI (prejavenie zaujmu). Chyba mi tam ta objednavka od Aeroflotu na SSJ-100, ocividne ju este nedotiahli do konca.
https://www.flugrevue.de/zivilluftfahrt ... 018/747772
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Ďalší sériový (poradie sa po poslednej diskusii neodvážim hádať
) Il-76MD-90A vzlietol:


Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Podľa výrobného čísla desiaty vyrobený kus.