Stránka 23 z 54

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 6/12/2018, 08:07
od niko
Ved to je vlastne aj jedno. Dolezite je, ze sa situacia okolo SSJ-100 ocividne zlepsuje. Hadam tu slovinsku bazu dotiahnu do konca.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 7/12/2018, 15:56
od HONZIK11
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... -internetu

Tak trochu mi začíná dávat smysl , Ruská škola,, motorý daleko od sebe s výrazným prostorem mezi nima. Oni do toho prostoru budou chtít zavěsit čím dál tím víc větší hebeda.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 12/12/2018, 16:07
od klingy
Tak pani zo Sibnie (to su ty co vyvinuly kompozitnu "kukuricu") zalietali prototyp 2. fazy vyvoja nastupcu Jaku-40 :arrow: STR-40DT
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
https://sdelanounas.ru/blogs/114949/

1. faza bola remotorizacia
2. faza je nove kompozitne kridlo
3. a tretia faza je prakticky nove celo kompozitne lietadlo

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0 ... 0%94%D0%A2

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 12/12/2018, 17:42
od Skeptik
Nové tenké křídlo a rázem jeden motor pryč.
Takže můj profesor aerodynamiky měl přeci jen pravdu :lol:
Vždy říkal:

"Víte proč má Jak-40 tři motory?"
???
"No aby překonal odpor toho tlustého křídla."
aháááá
"A víte proč má tak tlusté křídlo?"
???
"No přeci aby měl kam dát palivo pro ten třetí motor."
:mrgreen:

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 12/12/2018, 17:58
od HONZIK11
Tomu se rika inovace. Udelat z trimotoroveho era dvoumotoroveho. To cerne kridlo sugeruje uhlik. A jak pekne ucpali ten zadek.Mechanizace kridla minimalizuje pristavaci a vzletovou rychlost to kridlo s tlustym profilem s vetsim indukovanym odporem asi tak propracovanou mechaniku nepotrebovalo ale procpat ho vzduchem?Profesor mel pravdu. Ted stavim model s profilem Marka Drely
a to je ziletka. To je porad ziva problematika v letectvi,profily.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 12/12/2018, 18:00
od klingy
Viem si predstavit na tomto zaklade pekny biz jet so schopnostou VTOL :mrgreen:

Tu je pekny clanok aj s porovnanim a fotkami s vyroby kridla
http://aviation21.ru/str-40dt-celnokomp ... ?_utl_t=tw

Honzik: kridlo je to uhlikovy kompozit vyrobene rovnakou technologiou ako na MS-21

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 12/12/2018, 18:29
od Skeptik
Jinak zase pozor.
Pokud je v Rusku víc jak 100 Jak-40 s resursem na více jak 10 let provozu tak takovýtu face-lift zas nemusí být úplný nesmysl.
Rusko je rozlehlá země a malých rychlých Jetů se tam nedostává (a vlastně celosvětově). A kdo někdy letěl v ATR víc jak 3 hodiny ví, o čem mluvím … let nad Třetí říši v Liberátoru je proti tomu selanka :lol:
Jak-40 byl zkonstruován jako autonomní letadlo - moc pozemní obsluhy a techniky nepotřebuje. Nové křídlo zvýší cestovní rychlost a spolu s dvěma moderníma motorama výrazně zlepší ekonomičnost provozu.
Letadlo na obrázku je technologický demonstrátor - tak nemusí vypadat cool :wink:

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 12/12/2018, 18:33
od Zemakt
Hm, asi na tom něco bude, to přímé křídlo tomu nasvědčuje.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 12/12/2018, 18:37
od Skeptik
To je kvůli centráži, Jak-40 má taky rovné křídlo.
Pokud by ho nahradili šípovým, museli by překonstruovat trup a křídlo "šoupnout" dopředu.
Takhle jen vymění kus za kus.
Navíc i s ním se zvedla cestovka z 500 km/h na 700 km/h

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 12/12/2018, 19:22
od Zemakt
Aha, ok. Měl jsem za to, že původně měl mírný šíp.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 13/12/2018, 00:13
od kenavf
его обслуживание будет не более $250 в час, как у аналогичного американского самолёта. Сейчас в мире обслуживание самолётов стоит приблизительно $1500 в час"
Cena za hodinu bude 250USD, vo svete je cena približne 1500USD/hod.
https://aviation21.ru/obytnyj-obrazec-c ... once-goda/
АИ-25 с тягой 1500 кгс на двигатель Honeywell TFE731-3 тягой 1678 кгс.
Namiesto troch motorov s ťahom 1500kg namontujú dva s ťahom 1678kg.
https://aviation21.ru/str-40dt-celnokom ... exnologij/
To sa tým tenkým krídlom toľko usporí na požadovanom ťahu? Prečo ho nemontovali už od začiatku? Nedovolovali to materiály?

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 13/12/2018, 07:05
od Skeptik
Nerad to říkám, ale s Jak-40 jsme vrstevníci :( , a od té doby vše hrozně pokročilo :eek:

Ano, materiály, technologie ale i aerodynamické poznatky jsou zcela jinde.
To co tenkrát řešilo to "tlusté křídlo" (tlustý profil) dnes mnohem lépe řeší mechanizace křídla.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 20/12/2018, 09:36
od Skeptik
RIA Novosti vydala informaci o počtech nových letadel převzatých VKS v letošním roce (2018).
https://ria.ru/20181218/1548196393.html
Mělo by se jednat o 126 letadel a vrtulníků (54 letadel a 72 vrtulníků).
Z letadel je to:
12 ks Su-30SM
14 ks Su-34
10 ks Su-35S
14 ks Jak-130
1 ks Il-76MD-90A
3 ks An-148-100E

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 20/12/2018, 09:54
od Hektor
Ako to že majú nové An-148?
Majú vlastnú linku? Alebo Ukrajina obchádza vlastné embargo?

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 20/12/2018, 10:42
od nine_mike
Áno, vo Voroneži na závode VASO je okrem Iljušina aj výrobná linka pre An-148-100E. Celkovo vo Voroneži vyrobili už 15 kusov An-148. Tento rok z nej zišli 3 kusy, posledný mal zálet 17.10. a zároveň je to posledný objednaný kus od MO Ruska.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 20/12/2018, 11:15
od kenavf
Skeptik píše:RIA Novosti vydala informaci o počtech nových letadel převzatých VKS v letošním roce (2018).
https://ria.ru/20181218/1548196393.html
Mělo by se jednat o 126 letadel a vrtulníků (54 letadel a 72 vrtulníků).
Z letadel je to:
12 ks Su-30SM
14 ks Su-34
10 ks Su-35S
14 ks Jak-130
1 ks Il-76MD-90A
3 ks An-148-100E
Dosť vysoké číslo na to že sú pod sankciami a cena ropy je nízka. To by ekvivalentne Slovensku, ktoré nie je pod sankciami a rozkvitá, zodpovedalo päť lietadiel a Česku desať lietadiel za rok. :?:

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 20/12/2018, 11:44
od Skeptik
kenavf píše: Dosť vysoké číslo na to že sú pod sankciami a cena ropy je nízka. To by ekvivalentne Slovensku, ktoré nie je pod sankciami a rozkvitá, zodpovedalo päť lietadiel a Česku desať lietadiel za rok. :?:
Jasně, ale nesmíš zapomínat, že Rusko kupuje třeba Su-35S za nějaké 2 miliardy RUB … tedy v přepočtu kurzem cca 29,7 miliony USD
Porovnej s cenou F-16V pro Slovensko … 14 kusů za 1,65 miliardy EUR = 1,895 USD = cca 135 milionů USD za kompletní dodávku.
Kolik z toho může být jeden F-16V ? Cirka 90 milionů USD za kus ? (rád bych to napsal přesněji … ale je to "TAJNÉ")

Tedy Slovensko kupuje jednu F-16V za cenu +/- tří Su-35S :wink:

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 21/12/2018, 10:41
od niko
Koncorocny zoznam objednanych civilnych lietadiel v roku 2018. Rusi maju:

15 - Suchoi Superjet SSJ100 - Adria Airways (LOI)
50 - Irkut MS-21 - Aeroflot (dry lease od Rostec)

Vela sa popisalo o opciach a kadecom ale zmluvy podpisali len tyto. Pritom u Adrie sa jedna len o LOI (prejavenie zaujmu). Chyba mi tam ta objednavka od Aeroflotu na SSJ-100, ocividne ju este nedotiahli do konca.
https://www.flugrevue.de/zivilluftfahrt ... 018/747772

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 24/12/2018, 13:02
od Julesak
Ďalší sériový (poradie sa po poslednej diskusii neodvážim hádať :rotuj: ) Il-76MD-90A vzlietol:

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 24/12/2018, 14:23
od nine_mike
Podľa výrobného čísla desiaty vyrobený kus.