Tatra dle své zprávy z července pokračuje v dodávce vozidel Ukrajině, zároveň navázala spolupráci s jihokorejskou Hanwha Defence. V minulém roce dodala do AČR 200 vozidel Tatra 815-7 6x6 valník a 30 vozidel 815-7 8x8 kontejnerových nosičů. Tento a příští rok dodá 9ks 815-7 6x6, 30 kusů 8x8 a příští rok dalších 50 8x8 kontejnerových nosičů. Zároveň dále ve spolupráci s TDV dodává další speciály pro systémy jako DPET, MADR, STARKOM, dílny, vyprošťovací speciály a vozidla Titus a připravuje se na Spyder a Caesar.
Najprv sa mi tá kabína nepáčila, ale postupne na ňu mením názor.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 3/2/2023, 10:25
od Lynx
Specializované vozidlo STARKOM (STAvebnicový Rušič KOMunikační) na podvozku Tatra Force (815-7) 8x8 se všemi řiditelnými nápravami. Tato vozidla (celkem 8 kusů) jsou určena pro Armádu České republiky a měla by nahradit staré rušiče MORUŠ (MOdulová stavebnice RUŠičů). Nová vozidla budou určena pro nasazení v sestavě bojových jednotek v první linii, proto je požadován vysoký stupeň balistické ochrany (kabina i nástavba). V rámci speciálního vybavení tohoto vozidla zmiňme např. ochranný rušič před rádiově odpalovanými výbušnými zařízeními, výkonné komunikační technologie pro spojení a zpracování dat, filtroventilaci, mobilní maskování, kamerový systém (360°). Vozidlo váží 42 tun, což je nejtěžší vozidlo, které se v TDV vyrábí.
42t na vozidlo, ktoré ma slúžiť v prvej línii, ved to sú 2x Pandur (alebo o 10t viac ako Zuzana 2) ...to niekto nedomyslel.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 3/2/2023, 11:04
od Juraj Tichý
Škoda, že to nedali na 10x10.
U nás chcú dať rušičky na Patriu 8x8, ktorá však má určite nižšiu voľnú nosnosť ako 815-7 8x8.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 3/2/2023, 14:33
od Flader
Juraj Tichý píše: ↑3/2/2023, 11:04
Škoda, že to nedali na 10x10.
U nás chcú dať rušičky na Patriu 8x8, ktorá však má určite nižšiu voľnú nosnosť ako 815-7 8x8.
Je možné, že bude vybavenie rozdelené do viacerých Patrii. Či to už potom nebude lacnejšie na podobnom špeciále...
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 3/2/2023, 14:55
od Juraj Tichý
Tak 42t 815-7 8x8 riešením nie je. Takéto vozidlo sa mimo spevnenej plochy po daždi snáď ani nepohne.
Samozrejme že viac 815-7 bude vždy lacnejšie riešenie, ako BOV s odolnosťou L3 a vyššie.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 3/2/2023, 15:46
od Lynx
Aby ste si vedeli predstaviť tie hmotnosti, tak si predstavte domiesavac betónu 8x8 plne naložený.
Tatra Phoenix s pancéřovanou kabinou, v provedení Multilift
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 21/4/2023, 11:32
od skelet
Jak jsem si všiml, tak Tatra aktualizovala svůj katalog vojenských automobilů.
Takže zde naleznete i nástupce T810, tahač T158 8x8 s pancéřovanou kabinou, T815-7 6x6 s dvojitou přední nápravou apod. https://www.tatra.cz/underwood/download ... _en_el.pdf
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 26/4/2023, 07:07
od skelet
Interiér Tatra Phoenix s pancéřovanou kabinou
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 26/4/2023, 18:36
od Rase
Turecko aktuálně kupuje 500 nových nákladních vozů. Jedním z účastníků a hlavní favorit je "turecký" Seyit 8x8 od Anadolu Isuzu (ano, upravená Tatrovka). Je to podvozek Tatry 815, motor Cummins a převodovka Allison-Tatra.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 24/5/2023, 10:04
od skelet
Tatra představila na veletrhu Pyros (koná se společně s IDETem) novou kabinu pro řadu Force. Kabina by měla být uvnitř prostornější a bezpečnější.
Reditel THT Polička, Stanislav Červeny.
Pozn. Pekne prijmeni.
Jsou to krasavice
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 2/6/2023, 09:36
od skelet
oficiální 3D model Tatry Force s "vodíkovým" pohonem.
Základní parametry vozidla:
Celková hmotnost: 45 t
Nosnosti náprav: 9t + 13t +13t + 10t
Vzduchové pérování všech náprav
Maximální rychlost: 85 km/h (32 t)
Dojezd: min. 400 km dle typu provozu (šest kompozitních tlakových nádrží s tlakem 350 bar o celkovém objemu 30 kg).
Prototyp by měl být představen do konce tohoto roku