Vrtulníky pro OSSR
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
Nie, lebo tender bol uzavretý, rámcové zmluvy sa podpísali. Tie sa podpísali s Leonardom a Bellom. Leonardo bol o 4% lacnejsi pri ramcovke.
Nákup má byť hradený z fondov EÚ, čiže by sa patrilo, aby to vyhral Leonardo.
Nákup má byť hradený z fondov EÚ, čiže by sa patrilo, aby to vyhral Leonardo.
Re: Vrtulníky pro OSSR
V tomto smere mal Juraj dobry napad, vymenit tretiu zakladnu z Malaciek za Trencin. Myslim, ze teraz, ked je tam aj SOCOM, to cele dostava celkom zmysel.Pikujuci brizolit píše: Neviem, či to na dva Pavehawky vydá, ale ako ja by som rozhodne nenadával, so základňou v Žiline...(aj Trenčín by som prežil)
Tak ja predpokladam, ze ked pojdu do Pave Hawku a nie len do nejakej prerobenej verzie UH-60M, tak ze to bude MH-60G.Pikujuci brizolit píše:Niko, a ktorú že to verziu Pavehawku odporúčaš? HH60G alebo MH60G, či nebodaj kórejskú HH60P?
Ono aby som doplnit trochu tu polemiku o UH-60 vs. Lakota. Chlapi, Lakoty, alebo nejaky iny LUH sa kupit bude musiet tak, ci tak. Ziskat nove Black/Pave Hawky je teraz jedinecna moznost, ktora sa uz asi opakovat nebude. V tomto som rovnakeho nazoru ako Pikujucy brizolit. Najprv si dajme do poriadku 1. letku s BH a LUH kupme nasledne.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
Niko: som na dovolenke a čítam
v Chorvátsku na pláži ako najväčší luzer hodnotenie obrany ÚHP L.
Skvelý dokument, len mu chýba oponentura.
Ak sa nekupia LUH teraz, tak az po 2035. Všetky financie pôjdu do tazkej brigady. A u nas vrtulniky nie su súčastou pozemnych sil. Bohužiaľ.
ANO.
Ak sa letka MVSR nepodriadi OSSR a nepresunie do Malaciek, tak LZMC treba opustit a vyhlasit za nepotrebnu. Ak tu zakladnu bude chciet USAFE, nech si do nej investuju a vytvoria si stalu základňu.

Skvelý dokument, len mu chýba oponentura.
Ak sa nekupia LUH teraz, tak az po 2035. Všetky financie pôjdu do tazkej brigady. A u nas vrtulniky nie su súčastou pozemnych sil. Bohužiaľ.
ANO.
Ak sa letka MVSR nepodriadi OSSR a nepresunie do Malaciek, tak LZMC treba opustit a vyhlasit za nepotrebnu. Ak tu zakladnu bude chciet USAFE, nech si do nej investuju a vytvoria si stalu základňu.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Pave Hawk je mokrý sen, využíjeme ho tu u nás?
Či sa kúpi UH-60M a jeho deriváty alebo UH-72A Lakota, vždy to bude posun vpred. Treba oboje, BH by sa navýšil počet a UH by dopĺňali BH pri menších akciách.
Či sa kúpi UH-60M a jeho deriváty alebo UH-72A Lakota, vždy to bude posun vpred. Treba oboje, BH by sa navýšil počet a UH by dopĺňali BH pri menších akciách.
"Alea iacta est"
Re: Vrtulníky pro OSSR
Juraj, mikojan29: Urcite sa zhodneme na tom, ze treba aj LUH, aj stroje pre SOF. V zasade ma potesi kazdy vrtulnik. Ako som pisal, ja sa len obavam toho, ze ked nekupime tie dva Pave Hawky (alebo im podobne dozbrojene UH-60) teraz, dalsia sanca uz nebude.
mikojan29: Pave Hawk SOCOM urcite vyuzije viac ako dost. Presne tento typ stroja u nas velmi chyba. V konecnom dosledku ho budu vyuzivat okrem 5.psu a skoly SOCOM aj aeromobilne sily 23.mop., kuklaci z MV, pripadne VP takze o vyuzitie sa nebojim. Tie 4 stroje budu riadne drat.
mikojan29: Pave Hawk SOCOM urcite vyuzije viac ako dost. Presne tento typ stroja u nas velmi chyba. V konecnom dosledku ho budu vyuzivat okrem 5.psu a skoly SOCOM aj aeromobilne sily 23.mop., kuklaci z MV, pripadne VP takze o vyuzitie sa nebojim. Tie 4 stroje budu riadne drat.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Vrtulníky pro OSSR
So základňou USAFE v Malackách je to nepriechodné politicky z našej strany, inak ale súhlasím,Juraj.
Ak ale do LZMC teraz nalejú peniaze na kvázi rekonštrukciu (odstránenie havarijných stavov),jej možné zrušenie tým investovaním padne. Pochybujem o presune letky MV /MO na LZMC a nákup ďalších dopravných strojov. Jej stav by neumožnil prevádzku strojov "vládnej" letky 24/7 a na tom žiadna kozmetická reko nič nezmení.
Už sa opustili Košice, Piešťany, Trenčín detto. Je otázkou, či pri našom armádnom aeroklube naozaj musíme mať 3 vojenské letiská s vybavením "sunny riders only"
Za mňa Sliač + rezerva pre každé počasie (Trenčín by mal logiku aj s dopravákmi, aj Pavehawkmi/LUH a BH priamo v ich opravovni).
( áno, aj Prešov bye bye)
A potom je fuk, čo sa za tých 100 mil USD nakúpi.
Ak ale do LZMC teraz nalejú peniaze na kvázi rekonštrukciu (odstránenie havarijných stavov),jej možné zrušenie tým investovaním padne. Pochybujem o presune letky MV /MO na LZMC a nákup ďalších dopravných strojov. Jej stav by neumožnil prevádzku strojov "vládnej" letky 24/7 a na tom žiadna kozmetická reko nič nezmení.
Už sa opustili Košice, Piešťany, Trenčín detto. Je otázkou, či pri našom armádnom aeroklube naozaj musíme mať 3 vojenské letiská s vybavením "sunny riders only"
Za mňa Sliač + rezerva pre každé počasie (Trenčín by mal logiku aj s dopravákmi, aj Pavehawkmi/LUH a BH priamo v ich opravovni).


“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Vrtulníky pro OSSR
Presov to uz mal par krat nahnute. Je to ale nase najblizsie, take to prifrontove letisko pri horucej vychodnej hranici. Podla mna zrusit Presov a nechat letiska na strednom a zapadnom Slovensku nie je velmi strategicke a ani prakticke. To uz radsej vybudujme VPD v Presove a dajme dopravaky tam. Alebo teda na Sliac.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Mne osobne sa Pave Hawk páči, nebol by som proti, len polemizujem nad tým, či ich tak potrebujeme, či by nebolo lepšie obstarať LUH ako doplnky k BH. Ale ak je možnosť obstarania PH teraz a neskôr to už nebude na programe dňa, tak treba ich brať, keďže nám určitú časť "zasponzorujú" páni z Wall Streetu
.
Máte pravdu, LUH sa môže kúpiť aj z našich.
Čo sa týka letísk, všetky 3 potrebujú zásadnú reko. Sliač ju dostane a ostatné 2 by mali tiež postupne upraviť na štandard 21. storočia a techniky, ktorá na nich bude slúžiť. Myslím, že rušiť sa nebude ani jedno, neviem, či by to ustáli personálne (či by sa niekomu chcelo sťahovať alebo cestovať na druhý koniec republiky, resp. o 200 km na východ-západ (Kuchyňa-Sliač, Prešov-Sliač)).

Máte pravdu, LUH sa môže kúpiť aj z našich.
Čo sa týka letísk, všetky 3 potrebujú zásadnú reko. Sliač ju dostane a ostatné 2 by mali tiež postupne upraviť na štandard 21. storočia a techniky, ktorá na nich bude slúžiť. Myslím, že rušiť sa nebude ani jedno, neviem, či by to ustáli personálne (či by sa niekomu chcelo sťahovať alebo cestovať na druhý koniec republiky, resp. o 200 km na východ-západ (Kuchyňa-Sliač, Prešov-Sliač)).
"Alea iacta est"
Re: Vrtulníky pro OSSR
Tak ono se situace může změnit, pokud za ?několik roků? OSSR přijdeme my respektive z Rakouska s prosíkem, aby nad částí ČR respektive Rakouska vykonával OSSR airpolicing. Čili "prosit" jestli byste jste chtěli a pokud "jo", tak Vám za to platit. Čili možná by se Vám královsky vyplatilo držet LZMC ... Jestli investovat do reko LZMC? To byste se rozhodli časem, až podle toho jestli Vám ČR a/nebo Rakousko bude platit za službu "airpolicing".Pikujuci brizolit píše:So základňou USAFE v Malackách je to nepriechodné politicky z našej strany, inak ale súhlasím,Juraj.
Ak ale do LZMC teraz nalejú peniaze na kvázi rekonštrukciu (odstránenie havarijných stavov),jej možné zrušenie tým investovaním padne. Pochybujem o presune letky MV /MO na LZMC a nákup ďalších dopravných strojov. Jej stav by neumožnil prevádzku strojov "vládnej" letky 24/7 a na tom žiadna kozmetická reko nič nezmení.
Už sa opustili Košice, Piešťany, Trenčín detto. Je otázkou, či pri našom armádnom aeroklube naozaj musíme mať 3 vojenské letiská s vybavením "sunny riders only"
Za mňa Sliač + rezerva pre každé počasie (Trenčín by mal logiku aj s dopravákmi, aj Pavehawkmi/LUH a BH priamo v ich opravovni).( áno, aj Prešov bye bye)
A potom je fuk, čo sa za tých 100 mil USD nakúpi.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Vrtulníky pro OSSR
Mikojan, Sliač nedostane zásadnú reko rovnako ako v roku 2010. V hmle bude rovnako neprístupný pre stíhačov ako pre plachtiaci MiG-29 bez paliva.
Vtedy sa okrem VPD riešili najmä civilné sektory letiska.
Teraz pribudnú možno rekonštruované hangáre. Možno konečne aj kompletné "úle" pre stíhačky. Na Sliači je vybudovaná infraštruktúra aj pre vrtuľníky, aj pre dopraváky a jediné funguje 24/7 vrátane radarov. Blízko je Zvolen.
Prešov a Malacky nie je skoro nič a žiadna reko to nezmení, nie je tam letecká premávka a ani techinka na to plus ešte horšie prístrojové vybavenie letísk ako je Sliač a ten ani po reko nebude hitparáda. Divert ostane BTS, nie o síce možno kilometer/dva bližšie vojenské Malacky...
Niko, Prešov je pravdepodobne kaput na ďalšie rozšírenie, za pätov možnej VPD, za radarom) a bude do cca 4 rokov realizovať R4 v násype ponad v súčastnosti konečne rekonštruovanej I/18 v štyroch pruhoch, kde síce menia aj podložie atď, ale tú ako núdzovú VPD neudržiavali ani komančovia, bola to záplata na záplate s dvomi ďalšími záplatami v nej, naposledy kulantne preasflatovanými v roku 1994/95... Plus sa tam vysadili na krajnici stromčeky, okolo sa začala stavať priemyselná hala... Časť objektov na základni je prenajatých podnikavcom )tie v nie tak havarijnom stave), donedávna sa tam dali kúpiť radiátory
Starý drevený hangár vyzerá že drži silou vôle, štetkolak to nevidelo 30 rokov minimálne, hrdzavé oplotenie a až na BH múzejná technika....
Na tej Mapke toho veľa na rošírenie nie je a kulakov okolo vyvlastniť asi nebudú chcieť.
Zemiaky rulez
Základňa orámovaná čiernym, plánovaná R4 prerušovanou vyblednutou asi oranžovou vpravo.
Vpravo od LZ sú Kapušany pri Prešove a naľavo preventívne Prešov, vidno už vľavo dole prvé domy. Na veľkú LZ málo miesta
A na "frontovú stačí aj Kamenica nad Cirochou, či Biľakov Svidník, ten má aspoň asfaltovú VPD
Paralelná cesta s letiskom je I/18 v štvorpruh bez vyvýšeného stredového rozdelenia.

Vtedy sa okrem VPD riešili najmä civilné sektory letiska.
Teraz pribudnú možno rekonštruované hangáre. Možno konečne aj kompletné "úle" pre stíhačky. Na Sliači je vybudovaná infraštruktúra aj pre vrtuľníky, aj pre dopraváky a jediné funguje 24/7 vrátane radarov. Blízko je Zvolen.
Prešov a Malacky nie je skoro nič a žiadna reko to nezmení, nie je tam letecká premávka a ani techinka na to plus ešte horšie prístrojové vybavenie letísk ako je Sliač a ten ani po reko nebude hitparáda. Divert ostane BTS, nie o síce možno kilometer/dva bližšie vojenské Malacky...
Niko, Prešov je pravdepodobne kaput na ďalšie rozšírenie, za pätov možnej VPD, za radarom) a bude do cca 4 rokov realizovať R4 v násype ponad v súčastnosti konečne rekonštruovanej I/18 v štyroch pruhoch, kde síce menia aj podložie atď, ale tú ako núdzovú VPD neudržiavali ani komančovia, bola to záplata na záplate s dvomi ďalšími záplatami v nej, naposledy kulantne preasflatovanými v roku 1994/95... Plus sa tam vysadili na krajnici stromčeky, okolo sa začala stavať priemyselná hala... Časť objektov na základni je prenajatých podnikavcom )tie v nie tak havarijnom stave), donedávna sa tam dali kúpiť radiátory

Na tej Mapke toho veľa na rošírenie nie je a kulakov okolo vyvlastniť asi nebudú chcieť.


Základňa orámovaná čiernym, plánovaná R4 prerušovanou vyblednutou asi oranžovou vpravo.
Vpravo od LZ sú Kapušany pri Prešove a naľavo preventívne Prešov, vidno už vľavo dole prvé domy. Na veľkú LZ málo miesta


“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Vrtulníky pro OSSR
triple z, na rovinu, tento scénar je nepravdepodobný, Gripeny sú v polovici svojho života a nech sa rozhodnete akokoľvek s ich predĺžením/odkupom, či niečím iným, bez NATINADS rozhodne nezostanete. Plus na to Malacky nepotrebujeme.
Oni sa opravia pre prijatie MiG-29, nie F-16
A Rakúsko je neutrál, ich NATINADS netrápi, rovnako ako Švajčiarov lietajúcich iba v úradných hodinách...
Oni sa opravia pre prijatie MiG-29, nie F-16

A Rakúsko je neutrál, ich NATINADS netrápi, rovnako ako Švajčiarov lietajúcich iba v úradných hodinách...

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
I/18 slúži ako "tajna" pevna draha pre LZ Prešov. Mozno nie je v najlepšom stave, ale to lietadlam, ktoré môžu pristávať a vzlietat z "trávy" az tak nevadí.
Mimochodom I/18 sa teraz opravuje, s výnimkou tohto úseku. (Stromy vypilis za den ak by bolo treba)
V Kapusanoch je terminál PHM patriaci Slovnaftu slúžiaci na skladovanie a precerpavanie PHM. Patri do kritickej infraštruktúry štátu.
Budúce napojenie na R4 uz len doplní uz teraz dobru infraštruktúru tohto vrtuľníkoveho letiska.
Nejake investície do Prešova v posledných rokoch isli, je to lepšie ako to bolo. Ale este nieco to zhltne.
Naď mal v programe, že niektoré kasárne sa opustia aby sa ušetrilo na modernizacii aj prevádzke. Niekoľko kandidatov by som mal aj ja.
Mimochodom I/18 sa teraz opravuje, s výnimkou tohto úseku. (Stromy vypilis za den ak by bolo treba)
V Kapusanoch je terminál PHM patriaci Slovnaftu slúžiaci na skladovanie a precerpavanie PHM. Patri do kritickej infraštruktúry štátu.
Budúce napojenie na R4 uz len doplní uz teraz dobru infraštruktúru tohto vrtuľníkoveho letiska.
Nejake investície do Prešova v posledných rokoch isli, je to lepšie ako to bolo. Ale este nieco to zhltne.
Naď mal v programe, že niektoré kasárne sa opustia aby sa ušetrilo na modernizacii aj prevádzke. Niekoľko kandidatov by som mal aj ja.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Vrtulníky pro OSSR
Juraj, celá I/18 od úseku Šarišské lúky po čerpaciu stanicu Slovnaft Hanušovce nad Topľou sa rekonštruuje na etapy, koniec cca október budúceho roka ( už niektoré úseky meškajú, takže dlhšie)
Napojenie je to haluzoidné, denné kolóny z oboch smerov aj bez rekonštrukcie, piatkové kolapsy pravidelné, tá R4 pomôže ak chceš obísť Prešov priamo na D1, vnútri mesta jej vplyv prejaví skôr kozmeticky. Plus jej vyústenie bude až pri tej najužšej časti I/18 medzi Kapušanmi a Ladou...to vymyslel genitál proste... nie na štvorpruhu pri letisku...
Btw, Slovnaft si nepliecť šo štátnymi hmotnými rezervami, je to firma vlastnená MOL, nič ich nie je vec štátneho významu, to by sa neprivatizovalo, nie?
Koniec OT
Napojenie je to haluzoidné, denné kolóny z oboch smerov aj bez rekonštrukcie, piatkové kolapsy pravidelné, tá R4 pomôže ak chceš obísť Prešov priamo na D1, vnútri mesta jej vplyv prejaví skôr kozmeticky. Plus jej vyústenie bude až pri tej najužšej časti I/18 medzi Kapušanmi a Ladou...to vymyslel genitál proste... nie na štvorpruhu pri letisku...
Btw, Slovnaft si nepliecť šo štátnymi hmotnými rezervami, je to firma vlastnená MOL, nič ich nie je vec štátneho významu, to by sa neprivatizovalo, nie?

Koniec OT

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Vrtulníky pro OSSR
Pikujici brizolit.
Já to nevymyslel, že LZMC s VPD skoro 2,5km (a bez častých protestů lidí v okolí) leží téměř uprostřed trojúhelníku metropolí Bratislava, Vídeň ... a na severu Brno.
Abonentná zmluva na 2011-2016 na slovenské Fulcrumy zní na necelých 90 milionů EUR... bohužel nevím tehdejší celkové provozní náklady.
Otázkou je, jaké budou roční provozní na supersoniky OSSR v budoucnu.
Tj. existuje-li nějaké využití LZMC pro vrtulníky (a letadla) OSSR, tak předpokládám, že v Rakousku si spočtou 1+1 a přestanou mít tolik "nos nahoře"...
z interpelací rakouského parlemantu na vládu v 12/2019
Pokud jde o "Alarmstarts" obou typů letadel, tak paní Tanner uvedla čísla.
Loni 27.
Předloni 29
Počítáno jak EF, tak za Saaby 105, které v rakouském provedení mají o cca 1/3 vyšší výkon motorů než švédské 105... na což se často zapomíná.
Já to nevymyslel, že LZMC s VPD skoro 2,5km (a bez častých protestů lidí v okolí) leží téměř uprostřed trojúhelníku metropolí Bratislava, Vídeň ... a na severu Brno.

Rakousko trápí roční náklady ... něco kolem 65 milionů EUR.Pikujuci brizolit píše:triple z, na rovinu, tento scénar je nepravdepodobný, (...)
A Rakúsko je neutrál, ich NATINADS netrápi, rovnako ako Švajčiarov lietajúcich iba v úradných hodinách...
Abonentná zmluva na 2011-2016 na slovenské Fulcrumy zní na necelých 90 milionů EUR... bohužel nevím tehdejší celkové provozní náklady.
Otázkou je, jaké budou roční provozní na supersoniky OSSR v budoucnu.

Tj. existuje-li nějaké využití LZMC pro vrtulníky (a letadla) OSSR, tak předpokládám, že v Rakousku si spočtou 1+1 a přestanou mít tolik "nos nahoře"...

z interpelací rakouského parlemantu na vládu v 12/2019
Odpověď novopečené ministryně obrany Rakouska z 02/202010. Kolik stojí průměrná hodinová doba letu ("durchschnittliche Flugstunde") letadla Saab?
11. Kolik stojí průměrná hodinová doba letu ("durchschnittliche Flugstunde") letadla EF?
K bodům 10 a 11:
Roční provozní náklady ("jährliche Betriebsaufwand") na systém SAAB 105 Ö činí přibližně 3,5 až 4 miliony EUR; u systému Eurofighter Typhoon je to mezi 60 a 65 miliony EUR.
Pokud jde o "Alarmstarts" obou typů letadel, tak paní Tanner uvedla čísla.
Loni 27.
Předloni 29
Počítáno jak EF, tak za Saaby 105, které v rakouském provedení mají o cca 1/3 vyšší výkon motorů než švédské 105... na což se často zapomíná.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
Usek pri LZ Prešov, cca 2,4km sa opravovať nebude.
Tu k tomu nájdeš viac info, vrátane mapy
Terminal v Kapusanoch, napriek tomu ze je v súkromných rukach, je kritickou infraštruktúrou štátu. V pripade Slovnaftu aj vrátane viacerých cerpaciek, ktore maju prikázane mat záložný generátor a minimálne zasoby phm. Napríklad ilavska Slovnaftka.
Tu k tomu nájdeš viac info, vrátane mapy
Terminal v Kapusanoch, napriek tomu ze je v súkromných rukach, je kritickou infraštruktúrou štátu. V pripade Slovnaftu aj vrátane viacerých cerpaciek, ktore maju prikázane mat záložný generátor a minimálne zasoby phm. Napríklad ilavska Slovnaftka.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Vrtulníky pro OSSR
triple z, rok po zavedení F-16 Rakúšanom nebude čo ponúknuť. S MiG-29 momentálne nemáme čo ponúknuť takisto.
Abonent 2011-2016 bola 88 884 000 € čiže Tvojichcca 18 mega ročne. V roku 2013 sa musela uzavrieť abonentná zmluva 2, kedže prvá nepokryla dostatočne požiadaku náletu a letuschopnosti MiG-29. Aj tak sa musela znova otvárať, lebo stroje sa namiesto opráv kanibalizovali.... Tých zmlúv bolo viac, cena bola logicky vyššia.
Ono Malacky sú fajn z hľadiska polohy voči okoliu, blízka strelnica, VVP, len pre aktuálne potreby OSSR sú úplne mimo diania. Na Záhorí armáda nemá sklady viď Poprad, Hlohovec, Trenčín. 5PŠU Žilina, Trenčín, 1.mb Topoľčany, Nitra, Martin. 2.mb Prešov, Michalovce, Trebišov + Sereď, Rožňava... prístup buď cez Pezinskú babu len pre malé vozidlá, nákladným je zákaz, po D1 a D2 katastrofa naokolo cez BA. Alebo z Trnavy na Senicu a dole... žiadna výhra.
Neslúži ani ako záloha.
Juraj,Tvoj link mi neotvorilo z dôvodu SSL_ERROR_PROTOCOL_VERSION_ALERT, štát nám frčí na niečom archaickom, čo mi už Firefox nepodporuje...
EDIT: Juraj, tak som to spustil, ale vysvetlenie prečo nie úsek okolo LZ Prešov tam nie je. Škoda, ten asfalt tam má už 25 rokov a pravé pruhy sú na kašu od kamiónov....

Abonent 2011-2016 bola 88 884 000 € čiže Tvojichcca 18 mega ročne. V roku 2013 sa musela uzavrieť abonentná zmluva 2, kedže prvá nepokryla dostatočne požiadaku náletu a letuschopnosti MiG-29. Aj tak sa musela znova otvárať, lebo stroje sa namiesto opráv kanibalizovali.... Tých zmlúv bolo viac, cena bola logicky vyššia.
Ono Malacky sú fajn z hľadiska polohy voči okoliu, blízka strelnica, VVP, len pre aktuálne potreby OSSR sú úplne mimo diania. Na Záhorí armáda nemá sklady viď Poprad, Hlohovec, Trenčín. 5PŠU Žilina, Trenčín, 1.mb Topoľčany, Nitra, Martin. 2.mb Prešov, Michalovce, Trebišov + Sereď, Rožňava... prístup buď cez Pezinskú babu len pre malé vozidlá, nákladným je zákaz, po D1 a D2 katastrofa naokolo cez BA. Alebo z Trnavy na Senicu a dole... žiadna výhra.
Neslúži ani ako záloha.

Juraj,Tvoj link mi neotvorilo z dôvodu SSL_ERROR_PROTOCOL_VERSION_ALERT, štát nám frčí na niečom archaickom, čo mi už Firefox nepodporuje...
EDIT: Juraj, tak som to spustil, ale vysvetlenie prečo nie úsek okolo LZ Prešov tam nie je. Škoda, ten asfalt tam má už 25 rokov a pravé pruhy sú na kašu od kamiónov....
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Vrtulníky pro OSSR
Som len na telefone, ale mozno je dany usek vo vlastníctve MOSR a tak to nemohlo ist z prachov SSC. Ked budem na PC pozriem katastralny portal.
Druhy z dôvodov moze byť, ze cesta I/18 sa robi vratane výmeny podkladu. Ked robili sondy, tak zistili,ze na viacerych usekoch je asfalt položený rovno na íl, bez akéhokoľvek strkoveho lôžka. Keďže sa jedná o veľkú modernizáciu vrátane zlepšenia parametrov cesty, môžu na to čerpať fondy EU.
V prípade useku pri LZ to možné nie je. Tam bude podložie cesty uplne ok a na výmenu obrusnej vrstvy asfaltu sa fondy eú čerpať nedajú. To nie je modernizácia, ale štandardná údržba.
Snad to urobia z tych 200mega zo ŠR, co ma ist teraz do ciest I.triedy.
Ale aby som sa vrátil k téme, LZ Prešov tak ma vsetko co OSSR a NATO potrebujú na prisun vojsk na východnú hranicu. Železnica, dialnica, zasoby PHM, kasarne, pevna a trávnatá dráha, zázemie pre UH60 ak by pribudli Lakoty, tak aj pre ne.
Keďže potrebujeme posilňovať vychodne kridlo NATO a jeho infraštruktúru, opustiť Prešov by bolo nerozumné.
Druhy z dôvodov moze byť, ze cesta I/18 sa robi vratane výmeny podkladu. Ked robili sondy, tak zistili,ze na viacerych usekoch je asfalt položený rovno na íl, bez akéhokoľvek strkoveho lôžka. Keďže sa jedná o veľkú modernizáciu vrátane zlepšenia parametrov cesty, môžu na to čerpať fondy EU.
V prípade useku pri LZ to možné nie je. Tam bude podložie cesty uplne ok a na výmenu obrusnej vrstvy asfaltu sa fondy eú čerpať nedajú. To nie je modernizácia, ale štandardná údržba.
Snad to urobia z tych 200mega zo ŠR, co ma ist teraz do ciest I.triedy.
Ale aby som sa vrátil k téme, LZ Prešov tak ma vsetko co OSSR a NATO potrebujú na prisun vojsk na východnú hranicu. Železnica, dialnica, zasoby PHM, kasarne, pevna a trávnatá dráha, zázemie pre UH60 ak by pribudli Lakoty, tak aj pre ne.
Keďže potrebujeme posilňovať vychodne kridlo NATO a jeho infraštruktúru, opustiť Prešov by bolo nerozumné.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Vrtulníky pro OSSR
Juraj, oddychuj a dovolenkuj 

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Vrtulníky pro OSSR
Podpisujem.Juraj Tichý píše:Ale aby som sa vrátil k téme, LZ Prešov tak ma vsetko co OSSR a NATO potrebujú na prisun vojsk na východnú hranicu. Železnica, dialnica, zasoby PHM, kasarne, pevna a trávnatá dráha, zázemie pre UH60 ak by pribudli Lakoty, tak aj pre ne.
Keďže potrebujeme posilňovať vychodne kridlo NATO a jeho infraštruktúru, opustiť Prešov by bolo nerozumné.
Inak Flader mal napad na vyuzitie LZMC pre pripadne drony typu MALE, ktore skor, ci neskor armada kupi. Maju tam dobru VPD a tiez je to letisko zastrcene a pripadne vzlety dronov by mohli byt viac menej utajene. Nevyhodou je, ze tieto drony ba sme s pravdepodobnostou bliziacou sa istote vyuzili aj na vychodnej hranici. A ta je uz pekny kusok cesty. V kazdom pripade maju Malacky z dovodu svojej zastrcenosti vyhodu utajenych letov, ak by bolo treba.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Vrtulníky pro OSSR
Trošku ma udivujete, ale OK
Jasné 9 BH v holoverzii to východné krídlo NATO tak vystužujú, až sa v Kaliningrade v panike zahrabávajú pod zem. Ukrajina nie je nepriateľ, a hádam by si NATO všimlo skôr niečiu agresiu ako v momente, keď by na pláž Zemplínskej Šíravy vyplával Dmitrij Donskoj s dotazom, kadiaľ sa ide na Berlín. Btw, ak by už bol Prešov "frontovým letiskom", stavím sa, že Černobyľ by bol jedným z tých menej kontaminovaných miest na okolí.
Letisko v PO- Staré hangáre, dožívajúce Mi-17 a perspektíva, že sa na tom nič nezmení nákupom hocičoho. Sockujeme so Šipunovom, ale na 9 polocivilných helikopotvor, v budúcnosti 14x F-16, 4x Turbolet a 2x Spartan potrebujeme tri základne, kde 2 sú úplne naprd, jedna polovične naprd. Po rekonštrukcii tak štvrtinovo
CLV má viac strojov a nezdá sa mi, že by bolo rozlezené od Žatca po Mošnov na každom letisku
No ale veď , sme milionári.
PS: Po nákupe dronov MALE zjem kefu na cibuľke, dávam to ako dobrovoľný prísľub k frontovému úsiliu, ehm
EDIT" zdúrazňujem slovo nákup, nie darovanie, prenájom, fifty fifty leasing. Proste ako v obchode, zaplatíš, alebo utečieš

Jasné 9 BH v holoverzii to východné krídlo NATO tak vystužujú, až sa v Kaliningrade v panike zahrabávajú pod zem. Ukrajina nie je nepriateľ, a hádam by si NATO všimlo skôr niečiu agresiu ako v momente, keď by na pláž Zemplínskej Šíravy vyplával Dmitrij Donskoj s dotazom, kadiaľ sa ide na Berlín. Btw, ak by už bol Prešov "frontovým letiskom", stavím sa, že Černobyľ by bol jedným z tých menej kontaminovaných miest na okolí.
Letisko v PO- Staré hangáre, dožívajúce Mi-17 a perspektíva, že sa na tom nič nezmení nákupom hocičoho. Sockujeme so Šipunovom, ale na 9 polocivilných helikopotvor, v budúcnosti 14x F-16, 4x Turbolet a 2x Spartan potrebujeme tri základne, kde 2 sú úplne naprd, jedna polovične naprd. Po rekonštrukcii tak štvrtinovo

CLV má viac strojov a nezdá sa mi, že by bolo rozlezené od Žatca po Mošnov na každom letisku


PS: Po nákupe dronov MALE zjem kefu na cibuľke, dávam to ako dobrovoľný prísľub k frontovému úsiliu, ehm

EDIT" zdúrazňujem slovo nákup, nie darovanie, prenájom, fifty fifty leasing. Proste ako v obchode, zaplatíš, alebo utečieš

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War