Alfíku a Niko
Nacenganec si motor može požiciať z tej 29, jeden už svojou forsážou prídavne opálil a snažil sa úspešne o meniteľný vektor ťahu, nevratne, ale úspešne.
Slušný mechanik jeho kalibru toho Tourana vyklepe, vygituje a strelí ako nové. Veď koľko Touranov sa môže pochváliť zostrelom 29ky, ešte k tomu odzadu, taranom.
Inak Ukrajinské letectvo na to, že je vo vojnovom stave a bojuje za nás voči celému Rusku na Kryme a Donbase, má vcelku rozšafný prístup k technike a rozhodne motivovaný personál, Zatiaľ som ale nezistil o akú motiváciu personálu sa jedná.
Veľmi ma zaujali (od 0:33) tie malé 4x4 "buginy" s PTRS (alebo aj motocykle), čo môže byť vysoko mobilná a efektívny nástroj na ničenie OT, IFV a tankov.
Artur, vrámci otázky, je možné aj niečo iné ako upgrade ex ZSSR Iskry v rámci Ukrajinského priemyslu? Niečo na blízky dosah, stredný a ďaleký? Niečo v portfóliu Izraela? A v podobnej kvalite, množstvách a cenovej relácii? Ďakujem.
(Potom to zmažte, ale mna to pobavilo. Chcel som sa podeliť)
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 1/4/2021, 17:56
od Julesak
On reálne existuje, ale jeho dostavba je rovnako vtipom
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/4/2021, 00:04
od Arthur
Pikujuci brizolit píše:Artur, vrámci otázky, je možné aj niečo iné ako upgrade ex ZSSR Iskry v rámci Ukrajinského priemyslu? Niečo na blízky dosah, stredný a ďaleký? Niečo v portfóliu Izraela? A v podobnej kvalite, množstvách a cenovej relácii? Ďakujem.
Prečo by mali nakupovať drahé 3D radary z Izraela keď majú domáceho producenta radarov a raketových systémov tj. dokážu modernizovať stávajúcu 3D RL techniku alebo vyrobiť modernizovanú 3D RL techniku ako aj vývovojom novú 3D RL techniku. Zároveň to dokážu realizovať aj pre zahraničných zákazníkov ako naposledy v Etiopii kedy Ukrajina dodala do Etiópie 7ks modernizovaných komplexov SAM S-125ME-2 a zmodernizovali 8ks 3D RL ISKRA 36D6M-2 ako aj modernizovaných 2D radarov P12 "Malakhit". Za zmienku stojí aj tá skutočnosť, že Etiopia má v PVO aj 3ks ukrajinských pasívnych RL Kolčuga-M.
A keď Vás teda fascinuje spojenie s Izraelom tak aj ten trénuje na RL Kolčuga-M a USA napr. na 36D6M-2 s S-300 PVO.
Julesak píše:On reálne existuje, ale jeho dostavba je rovnako vtipom
Co se druhého An-225 týče, tam je to nejspíš konečná.
Co se budoucnosti Antonova týče, tam nejspíš také
Skvělý, a velmi otevřený, rozhovor s prezidentem společnosti Antonov zde https://www.unian.net/economics/transpo ... halos.html
Je to sice již 2 roky staré ... ale nic se nezměnilo. Tedy k lepšímu. Ta firma je ve stádiu klinické smrti.
Všimněte si " jednotných odpovědí" na otázky o realizaci jednotlivých typů letadel:
"Co výroba a vývoj typu XXX ?"
"Potřebujeme peníze, ale stát je nemá."
"Ale byl přeci zájem od zahraničního partnera?"
"Ano, byl tam veliký zájem. My svoji práci odvedli, partnerovi se líbila, ale pak jeho zájem z důvodu xxxxxxx ochabl. Doufáme, že se zájem obnoví."
Letadla Antonov prostě nikdo kromě Ruska nepotřeboval ... a Rusko jde, nejpozději od roku 2018, kdy přerušili licenční výrobu An-148, vlastní cestou.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/4/2021, 08:39
od Arthur
Skeptik píše:
Julesak píše:... Letadla Antonov prostě nikdo kromě Ruska nepotřeboval ... a Rusko jde, nejpozději od roku 2018, kdy přerušili licenční výrobu An-148, vlastní cestou.
Mne je len potom divné prečo takmer na pravidelnej báze vídavam v správach na letiskách v tunajšom regióne Antonov so zdravotníckymi potrebami z Číny a pod alebo s nadrozmernými nákladmi keď ich teda nikto nepotreboval a nepotrebuje.
A nehovorte, že sem lietajú z nostalgie a nie na komerčnej báze...
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/4/2021, 08:51
od Arthur
Protivzdušná obrana bojiska (Sily protivzdušnej obrany Ozbrojených síl Ukrajiny)
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/4/2021, 09:15
od Alfik
Arthur píše:
Skeptik píše:
Julesak píše:... Letadla Antonov prostě nikdo kromě Ruska nepotřeboval ... a Rusko jde, nejpozději od roku 2018, kdy přerušili licenční výrobu An-148, vlastní cestou.
Mne je len potom divné prečo takmer na pravidelnej báze vídavam v správach na letiskách v tunajšom regióne Antonov so zdravotníckymi potrebami z Číny a pod alebo s nadrozmernými nákladmi keď ich teda nikto nepotreboval a nepotrebuje.
A nehovorte, že sem lietajú z nostalgie a nie na komerčnej báze...
Samozřejmě. Ale to obstarají ty existující. Nových netřeba - asi pro nikoho, zatím, už celou tu dobu.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/4/2021, 09:43
od Julesak
Presne tak - dopravné lietadlo ako An-124 sa uživí, ale nové kúpi málokto. Nový typ je na tom ešte horšie. A od Antonova - škoda hovoriť.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/4/2021, 10:31
od Skeptik
An-124 své místo na trhu našel, ale vše jsou to jen dříve vyrobené letouny.
Vyrobeno 55 ks, provozováno 38 ks (19 ks VKS, 11 ks Volga-Dněpr, 7 ks Antonov, 1 ks Silk Way) - zbytek uzemněn, 5 letounů zničeno (4 havárie + 1 rozstříleli v Tripolisu).
Od roku 2010 je snaha o obnovení výroby An-124. V červenci 2013 podepsána smlouva o společném rusko-ukrajinském podniku a zahájení výroby v Uljanovsku v roce 2016 - v té době byly zakázky na 41 letoun a opce na dalších 20 (hlavně od VVS).
V srpnu 2014 vše zkrachovalo po puči v Kyjevě. Dále obě strany pokračovaly nezávislé. Antonov přípravu zrušil pro nezájem komerčních subjektů, v Rusku (Iljušin?) by modernizace a příprava výroby snad měla ještě pokračovat (čeká se co bude s projektem nového ruského transportního letounů stejné kategorie). Pokud se výroba pro VKS rozběhne, tak budou jistě i civilní odběratelé (V-D projevila zájem, stejně jako Emirates). Jen pro civil se ale stavět nebude. Modernizovaný An-124 by měl být verze 300, ale je dost možné, že se bude jmenovat jinak, protože Ukrajina nesouhlasí, aby v Rusku vyráběné letouny nesly název An.
V každém případě to pro Antonova znamená čistou NULU.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/4/2021, 10:55
od Julesak
Viem že na strojoch VKS prebiehalo a prebieha postupné uschopňovanie (mnohé boli roky odstavené), spojené s nejakými menšími úpravami.
Ale výroba by si vyžadovala oi. nový motor - a to už je na zváženie, či sa neoplatí stavať radšej úplne novú konštrukciu.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/4/2021, 11:13
od Skeptik
Ano, modernizace probíhá, tuším od roku 201, a modernizováno mělo být nejméně 22 letounů.
Ano, An-124-300 měl dostat nový motor z Motor Sič. Ale to logicky krachlo po roce 2014 (ke smůle Motoru Sič).
Na motoru se ostatně "zaseklo" i obnovení výroby An-124 v Rusku. Motor takového výkonu v Rusku zatím nemají, jistou nadějí je PD-35 ... ale to je tak za 7 let.
Ukrajina môže zvážiť výrobu jadrových zbraní na svoju obranu proti Rusku, ak nebude prijatá do NATO, uviedol včera jej veľvyslanec v Nemecku Andrij Melnyk.