Napsal: 24/8/2011, 18:50
Právě tak jsem to myslel - zejména ty licence a fyzické budování výrobních linek.
Vojenský portál
https://www.palba.cz/
Vyrobeného ze sovětské ropy.Kruan píše:Hans: jj...tvrdej. Zajímavá skutečnost je, že se z Německa do Ruska dováželo i nezanedbatelné množství leteckého benzínu
no nevim, knizka Vzduch je nase more Ceskoslovenske letectvi 1918-1939, J. Rajlich, J. Sehnal uvadi, ze:Ramon píše:Bylo to zvlášť - napřed byla dohoda o výměně licencí a zároveň Československo koupilo vzorový kus (za 118460$), na kterém už před tím v SSSR naši antky testovali. Pak se kupovalo 20 kusů za nějakých 45 mil. Kč s tím, že SSSR zase odebere nějaké letadla od nás (Ba-122). No a nakonec bylo po našlusu objednáno dalších 40, protože z domácí výroby stále nic nepřišlo. Zdroj HPM 2000/9VGR_j4ck41 píše:mno ja nevim ... i tady na Palbe jsem cetl to co jinde ... dodavka B-71 ze SSSR byla soucasti dohody o licencni vyrobe techto letadel v CSR, kdy do techto v SSSR vyrobenych draku byly namontovany ceske motory + vyzbroj a vystroj ... to nebylo nic spichnutyho horkou jehlou, kdyz se nekomu zdalo ze nase tovarny se s pripravou seriovou vyroby nejak flakaj
takze zdroje si evidentne odporujiMimo to mel Sovetsky svaz dodat 61 hotovych letounu SB-2. Prvni z nich prisel v dubnu 1937 jako vzorovy kus a dodavky pokracovaly do kvetna nasledujiciho roku, kdy nasi piloti preletli do CSR 61. letadlo
Jednoduše. Už žádná německá banka nechtěla vzít pokladniční poukázky (natož státní dluhopisy) - úroky bohužel nevím - dokud německá vláda neproplatí dlužné částky z března 1938.jersey.se píše:Jak moc souvisí zlato s výrobou mezků stále nechápu.
Piloty by sem poslal jako dobrovolníky, ale to spousta lidí zde nerada slyší, že pro SSSR/Stalina by byla podpora konfliktu ČSR-Německo velmi výhodná jak z finačního, tak z politického hlediska.VGR_j4ck41 píše:hlavne to je strasne vtipny ... uz vidim Stalina jak na zaklade CS objednavky 600 ks I-16 Typ 17, odebira svym leteckym plukum jejich nejnovejsi Isaky a posila je nekam na Zapad
V čem? Ve Vzduch je naše moře je to jenom zjednodušené (ona vůbec tahle knížka je dobrá tak na popis 20. let, ale 2. polovina 30. let je tam docela stručně a i s nepřesnostma).VGR_j4ck41 píše:no nevim, knizka Vzduch je nase more Ceskoslovenske letectvi 1918-1939, J. Rajlich, J. Sehnal uvadi, ze:Ramon píše:Bylo to zvlášť - napřed byla dohoda o výměně licencí a zároveň Československo koupilo vzorový kus (za 118460$), na kterém už před tím v SSSR naši antky testovali. Pak se kupovalo 20 kusů za nějakých 45 mil. Kč s tím, že SSSR zase odebere nějaké letadla od nás (Ba-122). No a nakonec bylo po našlusu objednáno dalších 40, protože z domácí výroby stále nic nepřišlo. Zdroj HPM 2000/9VGR_j4ck41 píše:mno ja nevim ... i tady na Palbe jsem cetl to co jinde ... dodavka B-71 ze SSSR byla soucasti dohody o licencni vyrobe techto letadel v CSR, kdy do techto v SSSR vyrobenych draku byly namontovany ceske motory + vyzbroj a vystroj ... to nebylo nic spichnutyho horkou jehlou, kdyz se nekomu zdalo ze nase tovarny se s pripravou seriovou vyroby nejak flakaj
takze zdroje si evidentne odporujiMimo to mel Sovetsky svaz dodat 61 hotovych letounu SB-2. Prvni z nich prisel v dubnu 1937 jako vzorovy kus a dodavky pokracovaly do kvetna nasledujiciho roku, kdy nasi piloti preletli do CSR 61. letadlo
mno v tom poctu B-71 k MnichovuRamon píše:V čem? Ve Vzduch je naše moře je to jenom zjednodušené (ona vůbec tahle knížka je dobrá tak na popis 20. let, ale 2. polovina 30. let je tam docela stručně a i s nepřesnostma).VGR_j4ck41 píše:no nevim, knizka Vzduch je nase more Ceskoslovenske letectvi 1918-1939, J. Rajlich, J. Sehnal uvadi, ze:Ramon píše: Bylo to zvlášť - napřed byla dohoda o výměně licencí a zároveň Československo koupilo vzorový kus (za 118460$), na kterém už před tím v SSSR naši antky testovali. Pak se kupovalo 20 kusů za nějakých 45 mil. Kč s tím, že SSSR zase odebere nějaké letadla od nás (Ba-122). No a nakonec bylo po našlusu objednáno dalších 40, protože z domácí výroby stále nic nepřišlo. Zdroj HPM 2000/9
takze zdroje si evidentne odporujiMimo to mel Sovetsky svaz dodat 61 hotovych letounu SB-2. Prvni z nich prisel v dubnu 1937 jako vzorovy kus a dodavky pokracovaly do kvetna nasledujiciho roku, kdy nasi piloti preletli do CSR 61. letadlo
Tím jsem myslel anšlus Rakouska v březnu 1938. Tou dobou už měly podle původních plánů přicházet letouny s čs. výroby, ale protože tomu tak nebylo, tak se ještě v březnu přiobjednalo 40 kusů, které se přelétaly do léta 1938.Ramon píše:No a nakonec bylo po anšlusu objednáno dalších 40, protože z domácí výroby stále nic nepřišlo. Zdroj HPM 2000/9
jo tydle vidle ... ja jsem chapal anslus jako zabor SudetRamon píše:V době mobilizace jich bylo 60 (1 havaroval)
Já psal:Tím jsem myslel anšlus Rakouska v březnu 1938. Tou dobou už měly podle původních plánů přicházet letouny s čs. výroby, ale protože tomu tak nebylo, tak se ještě v březnu přiobjednalo 40 kusů, které se přelétaly do léta 1938.Ramon píše:No a nakonec bylo po anšlusu objednáno dalších 40, protože z domácí výroby stále nic nepřišlo. Zdroj HPM 2000/9
Sorry, ale tak jednoduše to nevidím. Jsem přesvědčen že přeceňuješ moc bank v tehdejším Německu ;)Rosomak píše: Jednoduše. Už žádná německá banka nechtěla vzít pokladniční poukázky (natož státní dluhopisy) - úroky bohužel nevím - dokud německá vláda neproplatí dlužné částky z března 1938.
Ty bys byl spokojený, kdyby Ti chronický dlužník místo zaplacení půjčky "zaplatil" další půjčkou?
Nezapomeň, že v Německu generace bankéřů zažila hyperinflaci a dobře věděli, že by na tom jen prodělali. Také pád Danatbank a rakouského Creditanstaltu v dobách krize velmi varoval. A čísla o státním dluhu jsem zde už dával....
opetovne utikas a uhejbas s odpovedi ... jednoducha otazka, staci jednoducha odpovedRosomak píše:To až po záboru Sudet a pak okupaci Druhé republiky.
Patenty, akcie, výrobní postupy atp.
Stačí se podívat na případ značky Budweiser. A to má být Mnichovská dohoda nulitní. Prdlajs.
Nezapomeňme na zlato z trezorů Škodovky a Zbrojovky Brno.
Jednoduše. Už žádná německá banka nechtěla vzít pokladniční poukázky (natož státní dluhopisy) - úroky bohužel nevím - dokud německá vláda neproplatí dlužné částky z března 1938.jersey.se píše:Jak moc souvisí zlato s výrobou mezků stále nechápu.
Ty bys byl spokojený, kdyby Ti chronický dlužník místo zaplacení půjčky "zaplatil" další půjčkou?
Nezapomeň, že v Německu generace bankéřů zažila hyperinflaci a dobře věděli, že by na tom jen prodělali. Také pád Danatbank a rakouského Creditanstaltu v dobách krize velmi varoval. A čísla o státním dluhu jsem zde už dával.
Těch 14 tun bylo převedeno až 4. 3. 1939, no a pro zbytek si došli pár dní později za laskavého přispění Bank of England.
Tehdejší kurz byl několik let stabilní kolem 35$ za trojskou unci. Tj. bylo to 15.754.107$.
Česká měna ale po roce 1934 velmi rychle zpevňovala, takže československá měna každým rokem rychle sílila.
Kurz Kčs vůči $ v roce 1936 byl 4:1, v roce 1937 již 3,5:1, tak si každý rychle spočítá, kolik to bylo peněz. Podobně klesal i kurz RM ke Kčs - mezi 7:1 a 6:1. Ale přepočet po Mnichovu byl 8,33:1, po okupaci 10:1... Tj. Němci si zde co chtěli koupili za babku (no a za 50 let si to zopakovali)
??Rosomak píše:Zase zopakuji.
Němci by nemohli zbrojit, kdyby nedostali z druhé republiky v lednu 1938 481 miliónů korun, z toho 465,8 milionů Kč ve zlatě a devizách a to po stupňovaném nátlaku trvajícím od přijetí Mnichova.
Jedna Me-109 E stála 86.000 říšských marek.
Při kurzu 1 RM = 6 Kč si např. Německo mohlo postavit 900 těchto stíhaček
tak sem do toho laskave najednou netahej 14 tun zlata z brezna 1939Rosomak píše: Jak vidíme na příkladu Německa, tak rozběhnutí letecké výroby po obdržení československého zlata se v roce 1939 rychle rozeběhlo (když měla německá vláda - přesněji Göring který tehdy vedl ministerstvo financí - čím zaplatit).
Byly zde dříve zmiňovány problémy s výrobou eliptického křídla, ale víme, že byla objednána zkušební série 10 ks do konce roku 1938, která byla po Mnichovu zrušena - cca tři letadla měsíčně.
Tj. v průběhu ledna se mohla rozjet skutečná sériová výroba např. 100 ks. Nevím, co je na této úvaze tak fantastického.
to opravdu tvrdis ze by SSSR prodaval tebou udavany udaj 900 letadel do zeme ktera neni ve valecnem konfliktu komplet s posadkama, ktere by vydaval za jakesi dobrovolniky? dobrovolniky ceho? sluzby v Ceskoslovenskem letectvu? Rosomaku ... ted vazne ... ze ty si delas srandu, vid ze jo?Piloty by sem poslal jako dobrovolníky, ale to spousta lidí zde nerada slyší, že pro SSSR/Stalina by byla podpora konfliktu ČSR-Německo velmi výhodná jak z finačního, tak z politického hlediska.VGR_j4ck41 píše:hlavne to je strasne vtipny ... uz vidim Stalina jak na zaklade CS objednavky 600 ks I-16 Typ 17, odebira svym leteckym plukum jejich nejnovejsi Isaky a posila je nekam na Zapad
1. V čem by byla pro Stalina výhodná podpora ČSR ve válce proti Německu?Rosomak píše: Piloty by sem poslal jako dobrovolníky, ale to spousta lidí zde nerada slyší, že pro SSSR/Stalina by byla podpora konfliktu ČSR-Německo velmi výhodná jak z finačního, tak z politického hlediska.