Aero L-39NG Skyfox

Odpovědět
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Zato já vím. Kolik znáš normalních zemí, kde je např. MO zcela vyšachováno z akvizic pro armádu? Tohle totiž neřeší jejich MO, ale kabinet premiéra. Ostatně i ten článek v HN vycházel z analýzy maďarského listu.
Jinak co bude dál se uvidí, Lom koupí 4 kusy, Maďaři min. 8, možná i víc. A pak se uvidí, možná Bulhaři, možná pomůžou Frantíci v Africe (NG jejich produkci nijak nekonkuruje a za ty děla by se mohli trochu posnaźit) a možná taky nic. Mě by spíše zajímalo kdo má většinu v projektu L 39NG a jestli je pravda, že za Omnipolem stojí PPF. A také co bude s CW,.
Suger
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 190
Registrován: 6/2/2018, 20:41

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Suger »

Dúfam, že nik príčetný na MO SR neurobí takú blbosť ako kúpu L-39NG.
1. najskôr nech si ho zavedie AČR do výzbroje. (myslím si, že tak AČR nespraví a toto lietadlo bude odsúdené za exota)
2. Slovensko nepotrebuje podzvuk (základný výcvik) na výcvik pilotov, pre 1 až 2 pilotov za rok nie je potrebné kupovať 8ks lietadiel ako je L-39NG , to hravo zvládnu aj súčasné naše L-39ZA. Predpokladám, že sa vyjadrí aj náš UHP (Útvar hodnoty za peniaze), pokiaľ to nebudú lietadlá aj pre CAS, tak je zbytočné kupovať 8ks L-39NG , to môžeme prevádzkovať vrtuláky (PILATUS a staré L-39ZA).
3.L-39NG nemá dokončenú certifikáciu zbraní, čo okrem hlúpych bômb a rakiet dokáže odpáliť? Ani len kanón nemá certifikovaný! O použití AIM-9X Sidewinder, alebo strelách AGM možno len snívať.
4. Ak MO SR a OSSR určia že sa budú obstarávať cvičné lietadlá+CAS, tak L-39NG nemá šancu (nemá čo ponúknuť na súčasnom bojisku) , potom sa bude pracovať s ponukou od Talianov a Veľkej Brytánie...
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4852
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Suger, L39ng by ti taky ještě nikdo neprodal pokud by jsi nechtěli koupit ten jeden predseriovy. :razz: Ale to by jsi nas nasral protože je taky potřebný právě pro onu provadenou certifikaci. .
.
Certifikaci na pokročilý cvičný letoun podle firmy stroj získá zřejmě ve třetím čtvrtletí roku 2020. Certifikace na lehký bojový letoun by měla být dokončena v druhé polovině roku 2021.
Do té doby máš pravdu úplně ve všem co jsi napsal, ale pak už je to jenom blaf. Protože
z řízené výzbroje se počítá s integrací nejen laserem naváděných pum řady Mk, raket vzduch-vzduch Sidewinder a protizemních laserem řízených raket, aj. dle výběru zákazníka, protože to otevřená architektura systému dovoluje.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1555
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Nechcem vám chlapci do toho kecať, ale aj s L-159 boli plány čo všetko bude mať integrované. A čo sa nakoniec stalo skutočnosťou? Držím palce Aeru aby sa im všetko podarilo tak ako si časovo naplánovali, ale zatiaľ sú to len ich plány. Takto o rok to už môže byť realita, ale aj nemusí.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4852
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Není problém zavesniky na všechno máme.
https://i.imgur.com/x85UXtE.jpg
Pilda_CZ
desátník
desátník
Příspěvky: 46
Registrován: 21/4/2019, 09:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Pilda_CZ »

Aero nabízí Slovensku strategickou spolupráci na výcviku pilotů s využitím L-39NG
http://czechairforce.com/news/aero-nabi ... im-l-39ng/
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4852
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

A tak to je pekny článek včetně fot z odkazu. MÁLOKDY DOSTUPNÝCH. Díky.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Suger píše: 4. Ak MO SR a OSSR určia že sa budú obstarávať cvičné lietadlá+CAS, tak ...
Možná Tě informačně obohatí informace z LAAR/LAS soutěže. Mě osobně zaujala předpokládaná částka (přes 20 milionů dolar v cenách před pár roky - a to byl předpoklad nákupu velké série - ve stovkách kusů).

Například je zajímavé, že Textron se na věc dívá jinak než Ty. Textron do soutěže poslal AT-6C (derivát od zavedeného a vyráběného T-6 II) a taky přihlásil Scorpion (podzvukový prouďák vyvíjený od "podlahy" - tj. vývoj Scorpionu jako celého letadla musel být mnohem náročnější než vývojové práce na modifikaci T-6 na ozbrojenou verzi AT-6).




Svým způsobem je vidět, že čínské(-pákistánské) K-8 dělá těžkou hlavu všem dalším producentům proudových podzvuků. Osobně totiž tipuji, že velké rozšíření K-8 může souviset s apetitem čínského státu po surovinách. Tj. je dost možné, že leckteří zájemci se rozhodnou pro K-8 z důvodu toho, že nákup K-8 je nestojí ani haléř, neboť platba za K-8 proběhne fiktivně - reálně se za K-8 zaplatí udělením těžební licence na dobývání surovin pro nějakou čínskou polo-státní firmu.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Generál Sloboda zo VzS SR sa vyjadril, ze cenovo su ponuky vyrovnane. Rovnako technicky. Rovnaky motor, rovnaká avionika.

Takže už len záleží kto čo ponúkne.
V tomto bude Leonardo určite oveľa silnejšie, a Aero ťahať za kratší koniec.
Keďže Leonardo nam bude chcieť predat aj vrtulniky, budu sa o to viac snazit.

Uvidíme.
Pilda_CZ píše:Aero nabízí Slovensku strategickou spolupráci na výcviku pilotů s využitím L-39NG
http://czechairforce.com/news/aero-nabi ... im-l-39ng/
Ta vyroba štrukturálnych celkov je uz rezervovana pre maďarské spoločnosti. 8-)
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Flader
Souhlasím. Co všechno bude L-39NG "umět" ... to hodně ovlivní rozhodování zájemců.
Tj. záleží jestli L-39NG bude umět "jen" klasiku:
podvěšený kulomet,
neřízené rakety,
bomby.
Nebo jestli L-39NG bude v cca 2021 nabízet zájemcům taky:
přilba,
řízené protizemní rakety,
Sidewindery (AIM-9L),
provázanost/komplexnost pozemního trenažéru (vyvíjeného ve skupině LOM Praha) s L-39NG,
... výhledově by mě zajímalo, jestli eventuelně bude L-39NG "umět spolupracovat" s drony/UAV



Nesher
Nesher píše:(...)Ostatně i ten článek v HN vycházel z analýzy maďarského listu.
Jak jsem již napsal výše, tak prozatím jsem opatrný s přebíráním informací z tohoto článku na iHNed.cz - přebírání myslím ve smyslu, že informace člověk může považovat za úplná a věrohodná fakta. Primárně mířím na odbornost autorů v oblasti aerospace, military průmyslu.

Jen poznámku - iHNed.cz který jaksi čerpá z maďarského zdroje (=Ty píšeš "z maďarského listu") odkazuje na HVG což by měl být týdeník https://hu.wikipedia.org/wiki/HVG#K%C3% ... 80%932013).
Nesher píše: Jinak co bude dál se uvidí, Lom koupí
Nezmiňuješ zájemce SkyTech, RSW - detaily viz https://www.vydavatelstvo-mps.sk/letect ... -39ng.html
Myslíš, že jejich zájem opadnul, např. z důvodu, že Aero možná chtělo zálohu na dodávku zboží které ještě není dovyvinuté/docertiikované?

Jestli je to tak, že zájemce o L-39NG musí předem zaplatit zálohu aby dodavatel mohl dovyvinout L-39NG, tak je otázkou kolik zájemců o L-39NG se nyní (=?2020/2021) po světě najde ... do té doby než bude L-39NG dovyvinut/certifikován a než se během zařazení do služby vychytají dětské nemoci.

Až poté (?2022) si myslím, že nastane čas si dělat finální názor jestli L-39NG míří k úspěchu nebo k propadáku, protože zjistíme jaký je skutečný zájem o L-39NG vzhledem ke konkurenci. Do té doby se vyjadřujeme k situaci která je hodně v pohybu.

Tato pasáž z názoru pana Hottmara z neofiko webu CzechAirForce.com mi připadá realistická (klíčové části jsem zvýraznil)
Aleš Hottmar pro CzechAirForce.com píše:Nezbývá než si přát, aby tradiční československý a později český výrobce pod novými majiteli překonal současné složité období a dokončil celý certifikační proces nového L-39NG v obou variantách „Advanced Trainer“ a „Light Attack“, který je nezbytným předpokladem pro obchodní úspěch. A i když je zcela jasné, že nové eNGéčko nebude produkováno ve stovkách kusů, jak prorokoval bývalý italský management, pro řadu zákazníků a bývalých uživatelů L-39 na celém světě může být platforma L-39NG opět velmi zajímavá svými provozními náklady, moderním vybavením a pořizovací cenou, která je ve srovnání s konkurencí stále podstatně nižší.
http://czechairforce.com/news/aero-nabi ... im-l-39ng/


Nesher píše:Mě by spíše zajímalo (...) A také co bude s CW,.
Tomu nerozumím.





Juraj
Juraj Tichý píše:Generál Sloboda zo VzS SR sa vyjadril, ze cenovo su ponuky vyrovnane. Rovnako technicky. Rovnaky motor, rovnaká avionika.

Takže už len záleží kto čo ponúkne.
V tomto bude Leonardo určite oveľa silnejšie, a Aero ťahať za kratší koniec.
Keďže Leonardo nam bude chcieť predat aj vrtulniky, budu sa o to viac snazit.

Uvidíme.
A to je pro Slovensko přece výborná situace? Vždy je lepší vybírat z více nabídek než jen z jedné nabídky, ne?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Samozrejme, ze je to výborná situácia.

Aj vzhľadom na konotáciu ponuky od Aera, Leonardo dvorný dodavatel Talianskych vzdušných sil, realnym prevádzkovatelom F-16, pre ktore Leonardo ponuka aj rozne riesenia.

L-39NG a Link16 pre spolupracu s dronmi, no zaujimava predstava. Otazka je na čo?
Skor je otazka, ci bude existovať riesenie, kedy sa z L-39NG stane ten dron.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

HONZIK11 píše:Suger, L39ng by ti taky ještě nikdo neprodal pokud by jsi nechtěli koupit ten jeden predseriovy. :razz: Ale to by jsi nas nasral protože je taky potřebný právě pro onu provadenou certifikaci. . (...)
Honzik11
Pokud vyloučím, že jsi angažován v firmě Aero Vodochody nebo u jejích obchodních partnerů ... tak proč se tak vzrušuješ? Proč vulgarita?

Snad proto, že vnímáš L-39NG jako součást naší vlasti???? Pokud jsem trefil důvod proč jsi napsal co jsi napsal ... tak zopakuji svůj názor z předchozí stránky tohoto vlákna
zzz píše:nerozumím tomu proč si někdo projektuje své národní cítění do věcné debaty o produktu, který byl vyvíjen v koncernu, jehož mateřská firma je na Kypru či na polo-nezávislém ostrově v Atlantiku - Jersey. :sleep: ... třebas takový rakouský Diamond už taky není tak moc rakouský, že...
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4852
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Zzz protože někdo argumentuje tím nesmyslem,že L 39 Ng nemůže nosit běžnou výzbroj, ale ze je to nový stroj který se jen názvem, pro podporu prodeje, jmenuje tak jak se jmenuje musí podrobit všem úkonům certifikace už nevidí. Nikdo nemůže přece prodat predprodukcni vzorek, který je urcen pro výše uvedené ukony. Použít tento fakt k ARGUMENTU, že letoun nemůže nosit ani hlavnovou výzbroj mi přišlo odpovídající me reakci.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

zzz
Myslím, že se točíme v kruhu, já jsem přesvědčen, že nákup Aera byl motivován primárně politicky a veškeré, byť omezené zdroje říkají, že mám pravdu, nějaká Tamborova znalost v oblasti aerospace je nepodstatná, ostatně proto také bude firmu řídit menšinový akcionář.
Ohledně dalších avizovaných kupců, ti podepsali pouze nezavazný dokument, že možná někdy, když půjde všechno dobře, něco koupí. Na to se nedá spoléhat.
Tím myslím , že bych rád věděl kdo je vlastníkem projektu L 39NG myslím to, že už před transakcí měl Omnipol na celém projektu 50% podíl a když teď vlastní 49% Aera, může mít na celém projektu podíl až okolo 75%. Ani bych nebyl překvapený, pokud by to tak bylo, jako pojistka před případnými politickými turbulencemi maďarského partnera.
O CW už není nějaký pátek moc slyšet, přitom tady je tržní prostor (u státních i nestátních provozovatelů) možná větší než v případě nových letadel.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od seabee »

Za hlavní problém transakce se považuje to, že pan András Tombor je podle všeho jenom Orbánovou pověřenou osobou k realizaci nákupu. Médii je považovaný za člena Orbánovy skupiny oligarchů, inkasní a distribuční koalice. Nákup Aera má pak být jednou částí Orbánovy politiky získání pokročilých vývojových, technologických a výrobních kompetencí, které zatím Maďarsko postrádá. Obdoba politiky, kterou uplatňuje Čína.

Na jednu stranu je možno Maďarsku závidět koncepční, do budoucnosti zaměřenou politiku. U nás je podpora aerokosmických a IT technologií a vývoje obětovaná masivní podpoře plošného velkovýrobního zemědělství a chovu jateční drůbeže. Podpora vyspělých technologií a vědy (kromě vývoje toustového chleba) do tohoto konceptu nezapadá, nebo je přímo, zásahy finanční správy proti započitatelnosti výzkumných a vývojových nákladů omezovaná a trestaná.

A navíc státní správa by na to neměla čas, je plně vytížená bojem o zachování, případně zvýšení dotací pro byznys ve svěřeneckých fondech manželky pana premiéra.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Honzik11
Moc děkuji za vysvětlení ... ano to co jsi napsal opravdu reagovalo na nefér argumentaci. Nicméně já reagoval, že nechápu důvod proč spojuješ L-39NG a slůvko: nás nasrat.


Nesher
Nesher píše:zzz
Myslím, že se točíme v kruhu, já jsem přesvědčen, že nákup Aera byl motivován primárně politicky a veškeré, byť omezené zdroje říkají, že mám pravdu, nějaká Tamborova znalost v oblasti aerospace je nepodstatná, ostatně proto také bude firmu řídit menšinový akcionář.
K tomu se těžko můžu vyjádřit víc než jsem vyjádřil ve vlákně o firmě Aero Vodochody. Z mého pohledu je spíše otázka jestli člověk, který se živí prodejem reklamy, chce investovat stovky milionů Kč do dokončení vývoje/certifikace L-39NG a do výrobní linky a zejména do zbudování servisního zázemi/prodejního místa/marketingu v zahraničí.
Nesher píše:
Ohledně dalších avizovaných kupců, ti podepsali pouze nezavazný dokument, že možná někdy, když půjde všechno dobře, něco koupí. Na to se nedá spoléhat.
Tak ono je klíčové jestli ti co podepsali dosud nezávazný dokument mají koupěschopnou poptávku. ... Jestli chtějí zaplatit za L-39NG, až Aero dokončí certifikaci a bude nabízet hotové letadlo.

Nesher píše: Tím myslím , že bych rád věděl kdo je vlastníkem projektu L 39NG myslím to, že už před transakcí měl Omnipol na celém projektu 50% podíl a když teď vlastní 49% Aera, může mít na celém projektu podíl až okolo 75%. (...)
Nevím co přesně chápat pod pojmem vlastnit (podíl na) "projektu L39NG". Je to tak nějak sémanticky mlhavé.
Jestli myslíš, že někdo (např. Omnipol a.s.) půjčil do firmy Aero Vodochody a.s. nějaké peníze na dokončení produktu, který nebude prodávat samotné Aero, ale ten "někdo" za provizi... tak to nevím jak zjistit.

Možná bude pro Tebe přínosná zveřejněná účetní závěrka/výroční zpráva Omnipol a.s. za rok 2018, kde se píše, že
- k 1.1.2018 Omnipol někomu poskytnul zálohu/zálohy na dlouhodobý nehmotný majetek ve výši 180 milionů Kč.
- k 1.1.2019 došlo ke změně, kdy celková suma záloh/-y na dlouhodobý nehmotný majetek dosáhla 421 milionů.
Taky je nejasné k čemu přesně slouží těch 600 milionů vykázaných v pasivech k 1.1.2019 ... jako dlouhodobé Závazky - ovládaná nebo ovládající osoba, tj. že Omnipol a.s. někomu dluží.

A až bude konsolidovaná účetní závěrka skupiny Omnipol a.s. / OMPO Holding a.s. za rok 2019, tak třebas bude jasnější k čemu slouží společnost Omnipol Project, s.r.o.

Nesher píše: O CW už není nějaký pátek moc slyšet, přitom tady je tržní prostor (u státních i nestátních provozovatelů) možná větší než v případě nových letadel.
Nevím co přesně chápeš pod pojmem L-39CW... myslíš tím něco na způsob: "modernizačního balíčku pro původních L-39 do standardu L-39CW." viz článek z podzimu 2018

Pokud jsi tedy myslel práce na původních L-39 tak možná se jedná o aktuálně prováděné zakázky viz to co už je ve vlákně o firmě Aero Vodochody.
zzz píše:Detailnější informace k aktuálnímu vytížení programu MRO v AERO Vodochody uvádí např. web http://warnesysworld.com/aero-vodochody-is-sold/, který bez uvedení zdroje popisuje práce na 7 x L-159 pro AČR a práce na 16 (8+8) x L-39.


Seabee
Zajímavý názor. Já k tomu nic nemám. Počkal bych až se rozplyne současná informační mlha - snad za měsíců/roků budeme moudřejší, kdo "slízne smetanu"
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

zzz
To je pořád dokola, co ten "investor" sám o sobě chce je celkem jedno. Protože s největší pravděpodobností, hraničící s jistotou, byl jen vybrán, aby to za maďarskou stranu zaštítil. Důležitá je co chce Orbán a lidé kolem něho a ti zřejmě mají zájem certifikaci dokončit, aby se mohli "prsit" před domácím publikem echt maďarskými letadly a dalším úspěchem vůdce v boji za obnovení velikosti Maďarska.
Pokud do toho investoval vlastní peníze, tak jenom proto, že má nějakým způsobem (přes maďarský erár) zajištěnou jejich bezpečnou návratnost a slušný zisk k tomu. A pokud to jeho peníze nejsou, financuje se to přes úvěr od nějaké polostátní banky (viz ČR v 90. letech), tak má zase slíbeno, že když by to neklaplo, tak on osobně nic vracet nebude.

Jako částečný insider vím, že Omnipol a AERO jeli v projektu NG půl na půl. Jestli to dělali přes půjčky, které se měli splácet z budoucích zisků či jinak je celkem fuk. Důležité je, že OMNIPOL měl od počátku svoji účast na projektu velmi dobře smluvně ošetřenou, proto je pro mě osobně víc zajímavější, rozhodně víc než avizované portugalské a americké zakázky o jejichž realitě jsem měl vždy trochu pochybnosti, jak se při prodeji Aera toto vyřešilo, zda Maďaři jen náhodou nekoupili fabriku, ale projekt NG je většinovým vlastnictvím Omnipolu. Jako pojistka před pochybnými partnery by to bylo celkem logické.

A ano, projektem CW myslím onen modernizační balíček, který cílil na současné uživatele, kterých jsou stovky (jak státních, tak i soukromých), je o tom podezřelé ticho, přitom zrovna tady se dají vydělat (bez politických tlaků) slušné peníze. I kdyby jen přesvědčili dvě americké firmy, které L 39 používají v rámci nabídky výcvikových kapacit, takovýchto firem je v USA min. 5, tak se bavíme třeba o 30 kusech letadel.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Nesher píše:ti zřejmě mají zájem certifikaci dokončit
Nesher píše: Pokud do toho investoval vlastní peníze, tak jenom proto, že má nějakým způsobem (přes maďarský erár) ...
U všech 3 faktů, které tvrdíš (viz podtržené), tak já mám pochybnosti resp. počkám si na skutečné kroky.

Zopakuji (už poněkolikáté), že já osobně počkám, až za pár měsíců/roků se rozplyne současná informační mlha, která zčásti zahaluje nynější zveřejněné informace o prodeji Aero Vodochody.
Naposledy upravil(a) zzz dne 21/6/2020, 17:33, celkem upraveno 1 x.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Program CW mal aj predĺžiť životnosť konstrukcii?
Lebo kupovat novy motor a avioniku na minimalne 30 rocne stroje? Mozno tak pre nejakych súkromníkov.
Ale pre armády?
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Juraj Tichý píše:Program CW mal aj predĺžiť životnosť konstrukcii?
Lebo kupovat novy motor a avioniku na minimalne 30 rocne stroje? Mozno tak pre nejakych súkromníkov.
Ale pre armády?

Juraj

nevím, jestli v rámci modernizace na L-39CW dojde k prodloužení dobové/letové životnosti celého letadla

Např. modernizace současných Albatrosů v Centru leteckého výcviku v Pardubicích proběhlo kolem roku 1999 - výsledkem této modernizace byla letadla, u kterých byla po dokončení v cca roce 2000: "dobová životnost na 25 let a výše maximálního náletu hodnotou 4500 letových hodin" zdroj CzechAirForce.com

Pan Ladislav Šimek (exředitel AERO) popisoval trochu jinou logiku modernizace současných L-39
Ondřej Stratilík se ptá za Euro.cz: Už za vás se začalo pracovat na projektu L-39NG. Vědělo se, do jak náročné věci se Aero pouští?

pan Ladislav Šimek jako bývalý zaměstnanec AERO odpovídá:
Je to náročný projekt a není překvapením, že to není hned. Idea byla jednoduchá – navázat na tradiční stroj L-39 Albatros technicky i obchodně. Tedy do provozovaných albatrosů zákazníkům dodat nové motory a po dolétání draku je přemontovat do úplně nových letounů L-39NG.
zdroj: rozhovor pro časopis Euro v dubnu 2019

modernizace L-39 popsaná "v kostce" - zdroj: aero.cz:
Obrázek


Poněkud menší formu modernizace současných L-39 popisuje http://www.l39ng.com/bio-1-1-1
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“