Stránka 25 z 145

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 11:11
od Lynx
Scotty87 píše: 30/3/2022, 10:55 O budoucnosti nadzvukového letectva má být rozhodnuto letos. Předpokládám že součástí toho rozhodnutí bude odstavení L-159 a nákup dvou letek nadzvuků.

Juraj Tichý
Gripeny tu můžou létat až do roku 2029.
Keď odstavia L159, tak Vodochody môžu zavrieť.
Na margo CZ leteckého priemyslu - AI je v stave klinickej smrti a Aero - neviem neviem ci ich tých pár kusov L39NG uživí.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 11:15
od skelet
Část L-159A by nepochybně přešla k 213. letce. Takže určitě by se neprovozovalo 24 letounů L-159, ale takových 14 klidně ano.
No a pokud AI a Aero krachnou tak to bude smutné, ale leteckého průmyslu je tu furt dost.
edit: netřeba zapomínat, že L-159 neprovozuje jen AČR.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 11:17
od Juraj Tichý
Aero nekrachne, stále majú dosť subdodávok pre iných výrobcov lietadiel. Akurát to bude ústup z pozícií a zrejme menšia zamestnanosť.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 11:19
od Lynx
To je pravda, ale v čase nedostatku nových zákaziek, MRO L159 bolo zaujímavý prísun cash flow. Neviem ako sú na tom stroje od Draken, predpokladám, že oni si robia veľkú časť prác v USA.
Ale je to škoda, toľko premarnenych príležitosti..

Juraj - kľudne môžeš začať menovať... Dokonca aj projekt KC390 bol významne orezany. OK, beriem na bežné hrany pre A220..
Tu sa bavíme o fabrike, ktorá má cca 1200 zamestnancov a nebolo to tak dávno, čo mala cca 2000...

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 12:05
od Dzin
Taky bych se vůbec nezlobil za nákup F-35, ale zatím si přeci jen myslím, že daleko pravděpodobnější jsou Gripeny. Rozhodně je ale dobré mít více želízek v ohni, než se zaobírat je jednou variantou.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 13:09
od Wasp
Takový Typhoon nebo Rafale, taky možnost.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 13:10
od Wasp
Je více Stealth Gripen nebo F-35 ? :-).
V boji je Gripen obtížně zjistitelný a je to jeho výhoda. Odrazová plocha 0,1m2 (asi v čisté) odpovídá B-2 Spirit, tedy podle některých zdrojů. Tím říkám že Gripen nesvítí jako Rafale nebo Su 35.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 17:30
od Dancer
Wasp píše: 30/3/2022, 13:10 Je více Stealth Gripen nebo F-35 ? :-).
V boji je Gripen obtížně zjistitelný a je to jeho výhoda. Odrazová plocha 0,1m2 (asi v čisté) odpovídá B-2 Spirit, tedy podle některých zdrojů. Tím říkám že Gripen nesvítí jako Rafale nebo Su 35.
Ale bez podvěšené výzbroje Gripen asi létat nebude, že? Tím je myslím řečeno vše...

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 18:22
od Wasp
Ano, F-35 nese výzbroj i zvenku a ano, s podvěsy má Gripen větší rcs než v čisté ale pořád menší než ostatní nestealth.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 19:37
od Juraj Tichý
0,1m2 si vsak prehnal ;-)
A Gripen je o dost menší ako ostatné nestealth. Ved ma viacmenej veľkosť L159.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 19:39
od Wasp
Nene, 0,1m2 mám ozdrojovaný a potvrzený.
Jednak je Gripen malý, druhak má hodně kompozitů v konstrukci a při jeho konstrukci se tak trochu na stealth hledělo ( vzhledem k jeho velikosti nebylo moc třeba).

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 19:50
od Juraj Tichý
0,1 nemôžeš mat odzdrojovany, lebo tieto udaje su samozrejme tajné.
Gripen nema špeciálny prekryt kabiny, nema RAM nater.
Gripen nema 0,1m2 RCS.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 19:51
od Scotty87
Wasp píše: 30/3/2022, 18:22 Ano, F-35 nese výzbroj i zvenku
Může, ale nemusí. :wink:

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 19:58
od Wasp
Jak to že ne ? FOI 0,1m2 Gripen
S výzbrojí více.
Pointa je že ze všech "ne stealth"je Gripen nejvíce "Stealth".
A v boji je to jedna z jeho výhod.
Potvrzená.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 20:04
od skelet
F-35 nemusí mít vždy externí podvěsy

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 20:07
od Wasp
Ano, ale zaznělo tady něco jako " Je potřeba Stealth".
No tak už ho "máme", s nesrovnatelně nižšími náklady, a s piloty co jsou v evropě špička.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 20:11
od Scotty87
K čemu je Stealth který možná funguje jen do doby než se pověsí výzbroj? Případně sud s palivem který musí Gripen beztak nosit stále? K ničemu.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 20:18
od Wasp
S podvěsy má Gripen pořád velmi nízké RCS, takové které není u jiných nestealth letadel.
Tedy se to hodí. Ano, je to výhoda a ano, je použitelná a levnější a funguje už teď.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 20:25
od Scotty87
Možná proto že je menší než jiná porovnatelná letadla? Což sebou zase přináší další omezení. Gripen byl ve své době fajn jako přechod od Mig-21, ale je čas se posunout dál. Pokud to tedy bude jen trochu možné.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/3/2022, 20:28
od Wasp
Věci mají i nevýhody, to se ví. F-35 je má také, ty nevýhody.