Dovolím si trochu doplnit zzz, záleželo na tom co by potencionální zákazník chtěl, pokud by chtěl jen dolétat drak a pak nové díly (motor, avioniku...) zabudovat do nového draku NG (za Aero preferována varianta), tak to mohl mít. Ale pokud by chtěl prodloužit životnost a zároveň odstranit největší bolest (motor a zastaralou avioniku) aniž by musel kupovat nové letadlo, tak také.Juraj Tichý píše:Program CW mal aj predĺžiť životnosť konstrukcii?
Lebo kupovat novy motor a avioniku na minimalne 30 rocne stroje? Mozno tak pre nejakych súkromníkov.
Ale pre armády?
Aero L-39NG Skyfox
Re: Aero L-39NG
Re: Aero L-39NG
Tak to se načekáš, min. do doby než se v Maďarsku změní režim, což bohužel asi brzy nebude.zzz píše:Nesher píše:ti zřejmě mají zájem certifikaci dokončitU všech 3 faktů, které tvrdíš (viz podtržené), tak já mám pochybnosti resp. počkám si na skutečné kroky.Nesher píše: Pokud do toho investoval vlastní peníze, tak jenom proto, že má nějakým způsobem (přes maďarský erár) ...
Zopakuji (už poněkolikáté), že já osobně počkám, až za pár měsíců/roků se rozplyne současná informační mlha, která zčásti zahaluje nynější zveřejněné informace o prodeji Aero Vodochody.

Re: Aero L-39NG
Jestli to náhodou není, tím že veškeré síly a finance jsou směřovány do rychlé certifikace NG. Vše ostatní je upozaděno. Ostatně, jak je to vlastně s certifikací modernizačních balíčků pro CW? Stačí je certifkovat, či nějak jinak typizovat na NG, a pak záleží na požadavcích a peněžence toho kerého zákazníka co si na CW naporoučí?A ano, projektem CW myslím onen modernizační balíček, který cílil na současné uživatele, kterých jsou stovky (jak státních, tak i soukromých), je o tom podezřelé ticho, přitom zrovna tady se dají vydělat (bez politických tlaků) slušné peníze. I kdyby jen přesvědčili dvě americké firmy, které L 39 používají v rámci nabídky výcvikových kapacit, takovýchto firem je v USA min. 5, tak se bavíme třeba o 30 kusech letadel.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Musí se certifikovat, NG je přeci jen v podstatě nové letadlo, které z původního Albíku zachovává aerodynamické řešení a cca 10% dílů. Nelze říct, že když to funguje na NG, tak to na původním letadle půjde též. Ale min. zástavbu motoru mají technicky ověřenou a vyzkoušenou, certifikace by byla spíš "jen" papírování.Zemakt píše:Jestli to náhodou není, tím že veškeré síly a finance jsou směřovány do rychlé certifikace NG. Vše ostatní je upozaděno. Ostatně, jak je to vlastně s certifikací modernizačních balíčků pro CW? Stačí je certifkovat, či nějak jinak typizovat na NG, a pak záleží na požadavcích a peněžence toho kerého zákazníka co si na CW naporoučí?A ano, projektem CW myslím onen modernizační balíček, který cílil na současné uživatele, kterých jsou stovky (jak státních, tak i soukromých), je o tom podezřelé ticho, přitom zrovna tady se dají vydělat (bez politických tlaků) slušné peníze. I kdyby jen přesvědčili dvě americké firmy, které L 39 používají v rámci nabídky výcvikových kapacit, takovýchto firem je v USA min. 5, tak se bavíme třeba o 30 kusech letadel.
Re: Aero L-39NG
Moc děkuji za doplnění. IMHO rozhodnutí jestli se vůbec vyplatí modernizovat L-39 a pokud jo, tak v jakém rozsahu - primárně souvisí s různými verzemi L-39 (ZA vs. ZO) a s různým obdobím výroby a s různou intenzitou využití u konkrétních uživatelů. Roli také asi bude hrát jak velká/malá bude dědičnost (např. dědičnost zázemí pro L-39).Nesher píše:Dovolím si trochu doplnit zzz, záleželo na tom co by potencionální zákazník chtěl, pokud by chtěl jen dolétat drak a pak nové díly (motor, avioniku...) zabudovat do nového draku NG (za Aero preferována varianta), tak to mohl mít. Ale pokud by chtěl prodloužit životnost a zároveň odstranit největší bolest (motor a zastaralou avioniku) aniž by musel kupovat nové letadlo, tak také.Juraj Tichý píše:Program CW mal aj predĺžiť životnosť konstrukcii?
Lebo kupovat novy motor a avioniku na minimalne 30 rocne stroje? Mozno tak pre nejakych súkromníkov.
Ale pre armády?
Hezký přehled verzí a orientační přehled konkrétních verzí v konkrétních zemích (plus orientační doba výroby) viz http://www.l-39.cz/L-39_verze.html
Za rok touhle dobou bychom mohli být moudřejší.Nesher píše:Tak to se načekáš, min. do doby než se v Maďarsku změní režim, což bohužel asi brzy nebude.zzz píše: Zopakuji (už poněkolikáté), že já osobně počkám, až za pár měsíců/roků se rozplyne současná informační mlha, která zčásti zahaluje nynější zveřejněné informace o prodeji Aero Vodochody.
Na podzim 2021 uplynou 4 roky od posledních voleb do české Poslanecké sněmovny, tj. mělo by být postaveno najisto jestli vláda bude dál postupovat asi ve stylu: "jeden krok vpřed, dva kroky vzad".
Dle teoretického harmonogramu (zveřejněn uprostřed loňského roku):
- Letos by měla být hotova certifikace L-39NG Full Trainer. V 2021 by měla být hotova certifikace L-39NG Light Attack.
- Přičtěme rezervu řekněme 12 měsíců kvůli nynější změně vlastníka Aera (posuzování antinopolním úřadem, osahávání si konkrétní situace AERa a obecné situace v aerospace/military tím údajně 27-ti letým najatým ředitelem mateřské firmy AERa sídlící v Maďarsku, zahájení investic ?miliarda Kč? do dokončení certifikace AERa a zejména do přípravy výroby a do budování servisního a prodejního týmu pro domluvené i nerozhodnuté zahraniční uživatele L-39NG)
- tj. odhaduji, že v létě 2021 by mohl být finalizován L-39NG Full Trainer a pomaličku se rozjízdět příprava výroby/sériová výroba... vcelku by mě zajímalo jestli AERO udrží cenu 10-12 milionů USD/9-10 milionů EUR za výcvikovou verzi (tj. 1,1 mld Kč za 4xL-39NG pro CLV v Pardubicích - v ceně by měla být desetiletá servisní podpora a možná je zahrnuta i spolupráce s VR Group na pozemním simulátoru).
- takže v létě 2021 bych očekával že by mohl být reálný základ pro názor nás laiků, jestli L-39NG jde



zdroj:https://www.planes.cz/cs/article/203534 ... nich-planu
???Zemakt píše:Jestli to náhodou není, tím že veškeré síly a finance jsou směřovány do rychlé certifikace NG. Vše ostatní je upozaděno. Ostatně, jak je to vlastně s certifikací modernizačních balíčků pro CW? Stačí je certifkovat, či nějak jinak typizovat na NG, a pak záleží na požadavcích a peněžence toho kerého zákazníka co si na CW naporoučí?A ano, projektem CW myslím onen modernizační balíček, který cílil na současné uživatele, kterých jsou stovky (jak státních, tak i soukromých), je o tom podezřelé ticho, přitom zrovna tady se dají vydělat (bez politických tlaků) slušné peníze. I kdyby jen přesvědčili dvě americké firmy, které L 39 používají v rámci nabídky výcvikových kapacit, takovýchto firem je v USA min. 5, tak se bavíme třeba o 30 kusech letadel.
http://www.pilotinfo.cz/z-prumyslu/vyro ... certifikat
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Nesher, zzz: díky, pak se mi to jeví jako zcela evidentní. Na plný bomby NG, CW zčásti certifikované, zbytek až po NG, či po smlouvách. Sice nejsem z oboru a mé znalosti jsou triviální, ale zřejmě robusnost certifikačních autorit v Aeru nebude zas tak velká. Vzletně řečeno
.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
K podtrženému ... myslíš, že ve firmě Aero je dostatek peněz na dokončení certifikace,...?Zemakt píše:Nesher, zzz: díky, pak se mi to jeví jako zcela evidentní. Na plný bomby NG, CW zčásti certifikované, zbytek až po NG, či po smlouvách.
viz z vlákna o firmě Aero Vodochody:
zzz píše:Ovšem je otázka jestli Aero má dostatek finančních zdrojů k dokončení certifikace a k rozjetí sériové výroby. Bez nějakých detailnějších rozborů uvedl týdeník Ekonom (Jan Richter) v polovině letošního ledna, že "Nový majitel bude podle informací Ekonomu potřebovat další zhruba 1,5 až 2 miliardy korun, aby podnik udržel při životě a dokončil certifikaci stroje L-39 NG."
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Vše jede podle plánu, přehodnocení priorit vzhledem k reálné poptávce je pochopitelné. Nevidím důvod pro strašení, obzvlášť nyní po příchodu maďarského kapitálu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Zopakuji co jsem napsal výše - počkal bych na činy.Zemakt píše:obzvlášť nyní po příchodu maďarského kapitálu.
V tento moment bych si nebyl jistý ani "příchodem kapitálu" do Aero Vodochody. A pokud přece jen ... tj. pokud od léta 2020 bude dostatečná suma peněz investována do programu L-39NG, tak je otázkou zda-li peníze na investici budou pocházet z "maďarských" zdrojů.
ad "strašení"
Přiměřená míra skepse a opatrnosti je IMHO prospěšná. Pravda - nesmí se to přehnat.
Píšu to proto, že ostrostřelecký a hurá! přístup pak přináší citové výlevy které "zabíjejí" věcnou diskuzi - viz z jiného vlákna na jiné téma:
Aj tak je čím ďalej tým zrejmejsie, že žiadne kritériá sa nikdy nehodnotili, skrátka sa vybralo priamo, podľa niekoho zadania.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
V pohodě, tak to tedy budeš schopen vyvrátit to co jsem uvedl?
Ne problém s certifikací a příchod nového kapitálu. Máš prostor.
Ne problém s certifikací a příchod nového kapitálu. Máš prostor.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Zemakt
Ach jo.
Osobně vnímám, že kolem Aero Vodochody není jasno, ale spíše převláda informační mlha. Prvním krokem bylo, že jsem se pokusil proniknout mlhou. Cosi se v mlze rýsuje (v rozporu s obecným obrázkem), ale co přesně se rýsuje v oné mlze ... to jsem nebyl schopen věrohodně zjistit. A proto přišel druhý krok: "hodit se do klidu" a počkat až mlha (dýmová clona) poněkud ustoupí až obrysy budou zřetelnější.
Ale jestli Ty chceš stavět svůj názor na "zamlžené" situaci ... Tvoje volba.
Moje volba je počkat na reálné kroky - zhruba do příštího roku, jestli a pokud ano, kam se posune L-39NG ... a vůbec co bude/nebude s AERO Vodochody.
Ach jo.
Osobně vnímám, že kolem Aero Vodochody není jasno, ale spíše převláda informační mlha. Prvním krokem bylo, že jsem se pokusil proniknout mlhou. Cosi se v mlze rýsuje (v rozporu s obecným obrázkem), ale co přesně se rýsuje v oné mlze ... to jsem nebyl schopen věrohodně zjistit. A proto přišel druhý krok: "hodit se do klidu" a počkat až mlha (dýmová clona) poněkud ustoupí až obrysy budou zřetelnější.
Ale jestli Ty chceš stavět svůj názor na "zamlžené" situaci ... Tvoje volba.
Moje volba je počkat na reálné kroky - zhruba do příštího roku, jestli a pokud ano, kam se posune L-39NG ... a vůbec co bude/nebude s AERO Vodochody.
Za rok touhle dobou bychom mohli být moudřejší.
(...)
- takže v létě 2021 bych očekával že by mohl být reálný základ pro názor nás laiků, jestli L-39NG jdenebo
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Zemakt
Všimni si, že se snažím rozlišovat co vím od toho co si myslím.
Když se člověk podívá na fabriku jako je Aero, na dosti ojedinělé rozdělení podniku předPenta Aero na 2 (3) nesouvisející divize, na Omnipol (bez všech 3 klíčových dceřinných společností) dle jejich výročních zpráv za rok 2018,
https://ekonom.ihned.cz/c1-66541290-aer ... l-i-prodej
https://ekonom.ihned.cz/c1-66706460-jed ... ropousteni
plus dopad čínské epidemie na zbývající kooperační zakázky AERa,
tak tipuji, že: už od 2018 nevychází ekonomika. Ani produktu (L-39NG/...CW) a ani Aero jako produkční/?servisní divize L-39NG a ani Omnipolu jako prodejní/?servisní divize L-39NG.
Proto jsem tak velmi opatrný, když čtu o "AERO = úspěch, když 4xL-39NG Senegal, 4x LOM, 8x Maďarsko." Ne. Varujícím příkladem je osud Piaggio (s rapidně klesající P.180 Evo), které zardousily fixní náklady a loňský údajný restart např. objednávkou od Al Saif... a nic (=během loňska 3x Evo a během 1Q2020 ... nula)
Z mého pohledu laika - klíčové pro přežití AERa v příštích zhruba 24-36 měsících jsou subdodávky s dobrou marží. Pokud toto období AERo přežije a dokáže dokončit certifikaci aspoň Full Trainer, tak věřím, že kolem roku 2025 se začnou vracet investice. A že Aero bude velmi dobrá investice pro vlastníky. Nedivil bych se, kdyby kolem 2023-24 Aero dosáhlo na na dvoucifernou roční výrobu L-39NG/SLEP+GO L-39/hlubokou modernizaci L-39CW. ... Bohužel termíny jsou jen můj odhad založené na zveřejněných neozdrojovaných spekulacích a také závislé na tom, jak se bude dařit konkurenci.
Je možné, že se pletu = že jsem přehnaně skeptický?
Ano, pokud kromě kupní ceny za Aero (a za převzetí současných dluhů AERa patrně vůči firmám Penty) jsou noví majitelé Aero schopni a ochotni investovat, nikoliv půjčit, ale investovat na dokončení certifikace L-39NG a na podporu prodeje/servisu v zahraničí. Lidově řečeno - Aero v současné době není pro vlastníka s prázdnou peněženkou. Nejprve bude nutné investovat a pak možná, opakuji možná se investice vrátí (nezpochybňuji rentabilitu AERA, neumím to posoudit)... rovněž mě varují loňská slova o ex-ředitele Ladislava Šimka, že z AERa odešli někteří šikovní lidé.
Všimni si, že se snažím rozlišovat co vím od toho co si myslím.
Když se člověk podívá na fabriku jako je Aero, na dosti ojedinělé rozdělení podniku předPenta Aero na 2 (3) nesouvisející divize, na Omnipol (bez všech 3 klíčových dceřinných společností) dle jejich výročních zpráv za rok 2018,
https://ekonom.ihned.cz/c1-66541290-aer ... l-i-prodej
https://ekonom.ihned.cz/c1-66706460-jed ... ropousteni
plus dopad čínské epidemie na zbývající kooperační zakázky AERa,
tak tipuji, že: už od 2018 nevychází ekonomika. Ani produktu (L-39NG/...CW) a ani Aero jako produkční/?servisní divize L-39NG a ani Omnipolu jako prodejní/?servisní divize L-39NG.
Proto jsem tak velmi opatrný, když čtu o "AERO = úspěch, když 4xL-39NG Senegal, 4x LOM, 8x Maďarsko." Ne. Varujícím příkladem je osud Piaggio (s rapidně klesající P.180 Evo), které zardousily fixní náklady a loňský údajný restart např. objednávkou od Al Saif... a nic (=během loňska 3x Evo a během 1Q2020 ... nula)
Z mého pohledu laika - klíčové pro přežití AERa v příštích zhruba 24-36 měsících jsou subdodávky s dobrou marží. Pokud toto období AERo přežije a dokáže dokončit certifikaci aspoň Full Trainer, tak věřím, že kolem roku 2025 se začnou vracet investice. A že Aero bude velmi dobrá investice pro vlastníky. Nedivil bych se, kdyby kolem 2023-24 Aero dosáhlo na na dvoucifernou roční výrobu L-39NG/SLEP+GO L-39/hlubokou modernizaci L-39CW. ... Bohužel termíny jsou jen můj odhad založené na zveřejněných neozdrojovaných spekulacích a také závislé na tom, jak se bude dařit konkurenci.
Je možné, že se pletu = že jsem přehnaně skeptický?
Ano, pokud kromě kupní ceny za Aero (a za převzetí současných dluhů AERa patrně vůči firmám Penty) jsou noví majitelé Aero schopni a ochotni investovat, nikoliv půjčit, ale investovat na dokončení certifikace L-39NG a na podporu prodeje/servisu v zahraničí. Lidově řečeno - Aero v současné době není pro vlastníka s prázdnou peněženkou. Nejprve bude nutné investovat a pak možná, opakuji možná se investice vrátí (nezpochybňuji rentabilitu AERA, neumím to posoudit)... rovněž mě varují loňská slova o ex-ředitele Ladislava Šimka, že z AERa odešli někteří šikovní lidé.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Mám to chápat jako odpověď na mé otázky, tedy certifikujem a nyní i za maďarský kapitál, nicméně budoucnost je nejasná? Jo, to s tebou souhlasím.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Nikoliv, je to myšleno ve smyslu, že člověk "pohledem na stromy přehlédne les"Zemakt píše:Mám to chápat jako odpověď na mé otázky, tedy certifikujem a nyní i za maďarský kapitál, nicméně budoucnost je nejasná? Jo, to s tebou souhlasím.
Odhaduji, že pokud Aero Vodochody nedostaly grátis mimořádné peníze extra - bavíme se o stovkách milionů - tak nyní AERO skomírá, možná že už bojuje o život. Tj. na dokončení certifikace L-39NG asi nejsou zdroje.
Výrazem "dostat peníze grátis" myslím kapitalizovat, např. prodat kus podílu (tak jak Omnipol prodal ve 2018 kus MESITu - ovšem s rozdílem, že výnos za prodej kusu AERa zůstane v prodávané firmě např. ve formě půjčky od vlastníka) nebo investovat přímo do kapitálu AERA (např. příplatkem, pokud by nechtěli jít cestou zvýšení základního kapitálu).
Jak poznat, jestli nyní grátis dostalo AERO stovky milionů a na podzim další stovky milionů na L-39NG a další peníze v roce 2021? Těžko to poznat. Člověk z venku pozná leda až rapidní zhoršení situace, třebas až chvíli před insolvencí.
Kdyby AERO bylo koupeno napůl Omnipolem a napůl nějakou nezadluženou zavedenou firmou z aerospace,která má reálné objednávky (které jsou ziskové a které jsou zaplacené) a která dělá perspektivní zboží po kterém by v budoucnu měla být reálná poptávka, tak bych nepsal co píšu.
Moje volba je počkat na reálné kroky - zhruba do příštího roku,[/u] jestli a pokud ano, kam se posune L-39NG ... a vůbec co bude/nebude s AERO Vodochody.
[/quote]Za rok touhle dobou bychom mohli být moudřejší.
(...)
- takže v létě 2021 bych očekával že by mohl být reálný základ pro názor nás laiků, jestli L-39NG jdenebo
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Lynx
Z odkazovaného článku E15.cz se mi zobrazí pár prvních řádků. Jestli chápu správně, že článek E15.cz tvrdí, že LOM chce v CLV navýšit počet L-39 ... tak je to dost zvláštní. Dosud jsem chápal, že současná poptávka LOMu po pronájmu L-39 je náhrada za současné, nikoliv navýšení počtu provozovaných L-39 v pardubickém CLV
zzz píše:Dále je zajímavá informace z http://czechairforce.com/news/lom-praha ... bicke-clv/, ze které já chápu, že státní podnik LOM Praha s.p. výhledově předpokládá nákup L-39NG. A protože došlo k nečekanému vývoji s rychlejším opotřebováním současných L-39 v Pardubicích, tak nyní LOM Praha poptává dočasný nájem několika L-39.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Ani ja si nemôžem platiť všetky české a slovenské noviny..
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Zvláštne je, ze LOM si chce lietadla iba prenajať.
Aero tak nema isteho jediného zakaznika, ktorý by si L39 kupil?
Aero tak nema isteho jediného zakaznika, ktorý by si L39 kupil?
Re: Aero L-39NG
Juraj
Těžko říct co dosud chtěl LOM... Absolutně tomu nerozumím. viz například názor novináře, který dlouhodobě píše o tématu military v ČR... názor je z 11.6.2020, tj. navazuje na PR texty, které byly zveřejňovány v médiích o prodeji Aero Vodochody:
P.S. Juraj, popíšu jak článku rozumím já... ten článek na CzechAirForce.cz IMHO řeší 2 situace ... státní LOM pro pardubické CLV nyní urgentně shání nějaké Albatrosy jako náhradu za předčasně končící životnost (=vyčerpané letové hodiny současných Albatrosů v CLV, které asi jsou využívány víc než byl předpoklad před pár lety)... pronájem má být na dočasnou dobu (pár roků), než (nějaký) dodavatel prodá a vyrobí nová nová cvičná letadla pro CLV (po dodání nových letadel pronájem skončí)
Detailně:
a) nyní - od někoho (od ???) si LOM chce půjčit pár letuschopných L-39 pro výcvik ve vlastním CLV, protože kvůli asi vyšší než předpokládané poptávce po využívání současných L-39 v CLV se asi blíží vyčerpání životnosti letových hodin ... v cca 2000 t bylo 4500 hodin (to by odpovídalo průměrnému ročnímu náletu L-39 v pardubickém LOMu zhruba 220 letových hodin ročně). Pozn.... letová životnost 4500 hodin platí pro L-39 z cca ?1972, u kterých proběhla generálka+SLEP v cca 1999, tj. jestli L-39 po GO+SLEP nalétal téměř 4500 letových hodin od 2000, tak by bylo zajímavé zjistit, kolik tyto konkrétní L-39 nalétaly celkem (=neznám počet nalétaných hodin před 1999) a porovnat s investičními a provozními náklady celkem za těch skoro 50 let "života" konkrétních L-39.
Předpokládám, že pardubické CLV urgentně potřebuje nějakou náhradu za současné L-39, aby fungovala osa výcvikového programu v CLV: Zlín > simulátor kabiny L-39 > L-39 > (L-159 T dvousedadlové zánovní/nově dodané) > taktický simulátor > dvousedadlový Gripen D > taktický simultáror + výcvikové možnosti ve Švédsku (zejména tamní obrovská střelnice).
b) nyní (asi) - od někoho (?od Aera?) LOM asi objedná, že pro pardubické CLV nakoupí nějaké NOVÁ výcviková letadla za současné Albatrosy, ... tj. že za 2-3 roky budou objednané (=?letos objednané) nové letadla dodány a uvedeny do používání v CLV.
Těžko říct co dosud chtěl LOM... Absolutně tomu nerozumím. viz například názor novináře, který dlouhodobě píše o tématu military v ČR... názor je z 11.6.2020, tj. navazuje na PR texty, které byly zveřejňovány v médiích o prodeji Aero Vodochody:
https://twitter.com/OndrejStratilik/sta ... 4328077314Jestli bylo smyslem neustálého oddalování kontraktu za 1,1 mld na čtyři letouny L-39NG z Aera, aby se příliš nezvýšila hodnota fabriky před případným prodejem, tak teď snad už nic nebrání tomu, aby @ObranaTweetuje tu zakázku konečně podepsala. Vlajka Maďarska
P.S. Juraj, popíšu jak článku rozumím já... ten článek na CzechAirForce.cz IMHO řeší 2 situace ... státní LOM pro pardubické CLV nyní urgentně shání nějaké Albatrosy jako náhradu za předčasně končící životnost (=vyčerpané letové hodiny současných Albatrosů v CLV, které asi jsou využívány víc než byl předpoklad před pár lety)... pronájem má být na dočasnou dobu (pár roků), než (nějaký) dodavatel prodá a vyrobí nová nová cvičná letadla pro CLV (po dodání nových letadel pronájem skončí)
Detailně:
a) nyní - od někoho (od ???) si LOM chce půjčit pár letuschopných L-39 pro výcvik ve vlastním CLV, protože kvůli asi vyšší než předpokládané poptávce po využívání současných L-39 v CLV se asi blíží vyčerpání životnosti letových hodin ... v cca 2000 t bylo 4500 hodin (to by odpovídalo průměrnému ročnímu náletu L-39 v pardubickém LOMu zhruba 220 letových hodin ročně). Pozn.... letová životnost 4500 hodin platí pro L-39 z cca ?1972, u kterých proběhla generálka+SLEP v cca 1999, tj. jestli L-39 po GO+SLEP nalétal téměř 4500 letových hodin od 2000, tak by bylo zajímavé zjistit, kolik tyto konkrétní L-39 nalétaly celkem (=neznám počet nalétaných hodin před 1999) a porovnat s investičními a provozními náklady celkem za těch skoro 50 let "života" konkrétních L-39.
Předpokládám, že pardubické CLV urgentně potřebuje nějakou náhradu za současné L-39, aby fungovala osa výcvikového programu v CLV: Zlín > simulátor kabiny L-39 > L-39 > (L-159 T dvousedadlové zánovní/nově dodané) > taktický simulátor > dvousedadlový Gripen D > taktický simultáror + výcvikové možnosti ve Švédsku (zejména tamní obrovská střelnice).
b) nyní (asi) - od někoho (?od Aera?) LOM asi objedná, že pro pardubické CLV nakoupí nějaké NOVÁ výcviková letadla za současné Albatrosy, ... tj. že za 2-3 roky budou objednané (=?letos objednané) nové letadla dodány a uvedeny do používání v CLV.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.