Stránka 26 z 38

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 11:07
od skelet
Indy2 píše: 20/8/2022, 10:04 Z neoficialnich zdroju jsem se doslechl, ze se o nakupu nekolika kusu CH-47 uz jedna. Podrobnosti nevim.
nedivil bych se, kdyby pak naše Mi-171 putovaly do jiného státu

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 11:11
od Rase
Pokud jde o počty, tak v nějakém konceptu byl plán pořídit 4 velké vrtulníky. Aktuální situace možná bude znamenat navýšení počtu, ale nějaké velké počty bych neočekával.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 13:36
od Flogger G
Situace není zrovna dobrá, tak snad budou uvažovat alespoň o letce složené ze dvou tříčlenných rojů těžkých vrtulníků. Tuhle kategorii rozhodně potřebujeme.

Ještě se vrátím ke zprávě o darování 6xAH a 2xUH. V různých diskusích na netu jsem sledoval, že se mnozí diví, když se jedná a stroje uložené, tedy již používané. Pokud mne paměť neklame, tak se u takto poskytnutých strojů nikdy nejednalo o novovýrobu. Mají - li před sebou alespoň dvě třetiny technického života, je to pro naše vrtulníkáře velmi dobré.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 14:34
od KOLT
S ohledem na cenu CH-47 (o CH-53) bych se divil, kdybychom v tomhle desetiletí zvládli pořídit víc jak 4 kusy. Pokud bychom šli evropskou cestou – Caracal nebo AW-101, tam už bych věřil ve větší flotilu. Ale Caracal nemá versi s rampou, ne?

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 14:40
od Zemakt
NH 90 budou za pakatel, s minimálním náletem :D

Šel bych na jistotu, Chinook D. F je granát, o CH-53 se snad ani nemá cenu bavit.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 18:16
od Scotty87
Zatím se všichni tváří že tu Mi-171 zůstanou ještě dlouho a asi není důvod tomu nevěřit. Mi-17 zbývá do konce životnosti už jen pár let. Ovšem pokud by bylo v plánu se jich zbavovat, tak nedává smysl nedávno schválená zakázka na přestavbu dvou strojů pro transport VIP.
Navíc i tím kolik je už teď rozplánováno investic si nedokážu představit že budou ještě peníze na velký nákup těžkých vrtulníků.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 19:01
od Zemakt
Zatím se všichni tváří že tu Mi-171 zůstanou ještě dlouho a asi není důvod tomu nevěřit.
Osobně s nimi nemám problém, navíc tak jak jsou westernizované, jsou to fakt mašiny na úrovni doby. Ale spíš je otázkou, jak to půjde s nimi dál, respektive jak se promítne ztráta certifikace LOMu do jejich pravidelných oprav a údržby celkově. Já vím, že to jde. Ale zase, aby to nebyla nějaká křeč s dlouhodobými dodacími lhůtami.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 21:52
od Flogger G
Kamarád Mi-171 létal a moc si je pochvaloval. Jenže teď výrobce odebral certifikaci LOM a nastane problém, co dál. Nepředpokládám, že by nám výrobce nějak ochotně dodával náhradní díly, leda je pořizovat přes třetí stranu, což bude finančně nákladnější a i časově náročnější.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 22:38
od Zemakt
leda je pořizovat přes třetí stranu, což bude finančně nákladnější a i časově náročnější.
Toť ozázka, ono to v době míru od rusáků nebylo žádné hodobožo.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 22:56
od KOLT
Poláci dokázali roky provozovat MiG-29 bez podpory výrobce, takže bychom to asi měli u vrtulníku zvládnout také. Otázkou je, zda bude politická vůle. Každopádně i při provozu Mi-171 si umím představit 4 ks velkých vrtulníků (v tu chvíli by asi měl smysl jen CH-47, páč AW-101 není o tolik větší a CH-53 je cenově mimo). Nebo počkáme na nové konvertoplány ;)

Zemakt, a dělají se ještě CH-47D? Jsem docela zvědavý, za kolik je teď koupí Němci. Možná by stálo za zvážení se k nim přidat.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 23:09
od Zemakt
Spíš jsem myslel něco olétaného. Aktuálně nové snad jen F.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 20/8/2022, 23:41
od Flogger G
Také ta údržba MiGů stála Poláky hodně energie, zřejmě spolupracovali s ukrajinskými leteckými podniky.
Vzpomínám, když v r. 1995 nastal na strojích MiG-23ML problém s náhradními díly (odpovědný odbor MO ČR nepracoval v té době spolehlivě a konkrétní díly neobjednal i přes včasný požadavek letectva), také nám pomohl ukrajinský opravárenský závod ve Lvově. Věděli, že nás tlačí čas a nechali si to náležitě zaplatit (urgentní dodávka mimo plán).

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 21/8/2022, 07:22
od KOLT
S Ukrajinci už na Mi-171 spolupracujeme. Jenže ti teď budou mít plné ruce práce pro vlastní armádu.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 21/8/2022, 08:51
od Scotty87

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 21/8/2022, 09:54
od Zemakt
No tak bezva, žádné kalhoty dole se nekonají.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 21/8/2022, 10:15
od Flogger G
Vysvětlení pana ředitele se čte hezky. Jen neobjasnil, zda mají vše vyřešené pouze dle naší legislativy nebo i podle mezinárodního obchodního práva a standartů uznání certifikace i po diskutovaném kroku RF. Certifikace byla ruskou stranou odebrána.

Ukrajinské letecké podniky jsou určitě pod zvýšeným tlakem vlastních ozbrojených sil, ale také myslí na budoucnost a přísun USD je nutný pro jejich poválečnou existenci.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 21/8/2022, 10:45
od seabee
Flogger G píše: 21/8/2022, 10:15 Vysvětlení pana ředitele se čte hezky. Jen neobjasnil, zda mají vše vyřešené pouze dle naší legislativy nebo i podle mezinárodního obchodního práva a standartů uznání certifikace i po diskutovaném kroku RF. Certifikace byla ruskou stranou odebrána.
Pleteš si pojmy s dojmy. Co má co mezinárodní obchodní právo dělat s opravami vojenské techniky pro vlastní armádu? A zahraniční zákaznák - vesměs africké země se rozhodne sám, jestli to veme, nebo ne. Zvlášť když to bylo odebrané z politických důvodů. Na vojenskou techniku žádné standardy IATA neplatí. Pan ředitel má pravdu.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 21/8/2022, 11:09
od Scotty87
Flogger G píše: 21/8/2022, 10:15 Vysvětlení pana ředitele se čte hezky. Jen neobjasnil, zda mají vše vyřešené pouze dle naší legislativy nebo i podle mezinárodního obchodního práva a standartů uznání certifikace i po diskutovaném kroku RF. Certifikace byla ruskou stranou odebrána.
To nemá žádný význam. Vojenské stroje se neřídí běžnými pravidly pro civilní letectví. Servis tedy nemusí mít žádnou certifikaci výrobce.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 21/8/2022, 11:10
od Flogger G
Myslíš seabee, že RF nemůže podat žalobu? Je úplně jedno, z jakého důvodu byla certifikace odebrána. Chápu některé zákazníky LOM, proč by měli shánět jiný opravárenský podnik, když to zde mají za rozumnou cenu. V jejich situaci bych se také nijak netrápil a zůstal u dodavatele, který mi vyhovuje.
Pokud si je pan ředitel státního podniku v tomto kroku jist, že nehrozí udělení pokut a mezinárodní znevážení s. p. LOM, pak samozřejmě takový postup je vpořádku.

Ještě doplním - jistá část vrtulníků Mil, procházející opravami v LOM, jsou civilní stroje.

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Napsal: 21/8/2022, 16:19
od Scotty87
Může podat žalobu leda na lampárně.