Stránka 252 z 395

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/9/2022, 16:33
od Zemakt
:mrgreen: tak budeme doufat spolu no.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/9/2022, 16:40
od skelet
Tož doufám, že ve státní správě už pomalu začínají používat mozek.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/9/2022, 16:44
od Zemakt
Hele, Ty si se mne rozhodl dnes rozbrečet ne 😂

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/9/2022, 16:50
od Scotty87
Zemakt píše: 14/9/2022, 16:13 Vykopnutí filtru a úprava SW není žádný hardcore. Takto jezdí doposud bambilion civilních vozů. Tyhle by jezdily navíc legálně.
Ovšem ty civilní vozy by správně nikdy nemohli projít STK. Vozidlo musí zůstav k konfiguraci ve které bylo homologované. Takže legálně by to určitě nešlo.
Jako umíš si představit hypoteticky, že ti v ostré akci spadne auto do nouzáku, protože DPF?
S DPF dnes jezdí miliony vozů a pokud s tím řidič počítá není s nimi větší problém. Že s tím vojáci patrně poskakuji jen kousky a nenechají nikdy dojít regeneraci do konce je pouze problém uživatele.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/9/2022, 16:57
od skelet
Zemakt píše: 14/9/2022, 16:44 Hele, Ty si se mne rozhodl dnes rozbrečet ne 😂
Jakože ještě nikomu na státní správě nikomu nedošlo, že když prodá auto v určité fázi životnosti, tak ušetří prachy? 😁

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/9/2022, 17:15
od Zemakt
Skelet: ne.
Scotty: vojenská vozidla mít DPF nemusí, šlo to vyřešit v podmínkách. Možná by se ještě ušetřilo. A nemusely by se řešit tyhle trapnosti. Viz jedu v rámci kasína na štáb, jo aha ono to refgeneruje, tak to nechám nadlábnutý a počkám, a nebo ne jedu to protáhnout někam na autobahn. Fakt inteligentní.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/9/2022, 17:33
od Scotty87
Ne nemusí, ale v téhle konfiguraci jsou schválené pro provoz. Když k nim někdo přijde s flexou a filtr odřízne bude to stěží legální. Prostě to chce čas od času manuálně spustit při vhodné příležitosti. V krajním případě to můžou nechat pár minut nechat bublat v autoparku.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/9/2022, 17:42
od Zemakt
To už se opakujem :wink: Jsem toho názoru, že se tomu dalo předejít. Stalo se však.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 10:44
od Scotty87
Fiala s Černochovou si při bilanční schůzce potvrdili cíl dávat 2 % HDP na obranu v roce 2024 místo původně plánovaného roku 2025, uvedl premiér.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 11:01
od Lynx
Zemakt píše: 14/9/2022, 17:42 To už se opakujem :wink: Jsem toho názoru, že se tomu dalo předejít. Stalo se však.
Pri vrtuľníkov ste sa smiali, že AW139M je len militarizovany civilný stroj a pri autách (Hilux) vám to už nevadí. Predpokladám, že mierové vojenské nasadenie je pre takéto vozidla omnoho skodlivejsie ako civilné nasadenie, keďže majú minimálny kilometrický nájazd a ich motory pracujú gro času v nie optimálnych podmienkach. Takisto vec vstrekovania - vojenské zásoby nafty bývajú spravidla nie najvyššej kvality - ako si moderné motory so vstrekovaním nafty common-rail poradia s takouto naftou? Je zrejmé, že militarizacia Hiluxov skončila na zelenej farbe a drziakoch zbraní.

Btw iveco LMV ma DPF? Toyots LC7x ma DPF? Alebo militarizovany MB G.. Ale je pravda, že každé z tých vozidiel je drahšie ako Hilux.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 11:48
od Scotty87
Lynx píše: 15/9/2022, 11:01 Pri vrtuľníkov ste sa smiali, že AW139M je len militarizovany civilný stroj a pri autách (Hilux) vám to už nevadí.

Srovnávat vrtulník a osobák je takové.... zvláštní.
Predpokladám, že mierové vojenské nasadenie je pre takéto vozidla omnoho skodlivejsie ako civilné nasadenie, keďže majú minimálny kilometrický nájazd a ich motory pracujú gro času v nie optimálnych podmienkach.
Jak se liší vojeneké použití například od stavařů nebo lesáků?
Takisto vec vstrekovania - vojenské zásoby nafty bývajú spraviřdla nie najvyššej kvality - ako si moderné motory so vstrekovaním nafty common-rail poradia s takouto naftou?
"Vojenská" nafta je úplně stejná jako jakákoli jiná.

Témněř každé auto dnes prodávané v EU musí mít DPF/GPF. Armáda může využít výjimky, ale požadavek na odlišný motor by pochopitelně nákup prodražil. Takhle je to Toyota Hilux běžně prodávaná na civilním trhu. Navíc je to celé zbytečně nafouké. Toyota umožňuje regeneraci spustit manuálně při jakémkoli jízdním režimu nebo při stání. Prostě na to chce jen myslet a poku se nejezdí delší cety čas od času regeneraci manuálně spustit. Navíc díky řešení se separátním vstřikovačem jen pro DPF nedochází k ředění oleje naftou.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 11:55
od Lynx
Vojenská nafta vplyvom skladovania môže degradovat. Na Slovensku máme jednu sieť čerpacích staníc, ktorá predáva naftu zo štátnych hmotných rezerv, po čase expirácie. Choďte si tam natankovať a potom povedzte, čo na to povie váš moderný motor.
Vojenské použitie od civilného sa v dobe mieru líši najmä intenzitou.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 12:02
od Flogger G
Myslím, že každý normální autař na útvaru pracuje s tabulkami v PC. Program mu hlídá nájezdy a může pro jednotlivá vozidla naplánovat v předstihu delší jízdu. Nevidím nijaký problém s filtrem. Je to na schopnostech lidí plánovat.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 12:24
od Zemakt
Jasně, já také neříkám že to je big problém. Jen se snažím říct, že je to zbytečné. Čím míň fičurin, hejblátek a elektroniky v současných vozidlech je, tím lépe. Obzvlášť u takto specifického uživatele.

Lynx: :D bez komentáře.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 14:26
od seabee
Aréna N: Mnozí si teď oddechli, že obranu řídí „ta střelená starostka, co si hraje na vojáky“, říká Černochová

Rozhovor:
https://denikn.cz/961276/arena-n-mnozi- ... a/?ref=tit

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 15:13
od Scotty87

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 19:47
od KOLT
Lynx, možná by nebylo od věci nesrovnávat hrušky a jablka. Chtěli jsme vrtulník do bojové zóny, proto vadil militarizovaný civil. Hiluxy jsou jen dopravní prostředek mimo frontovou linii, stačí civilní.

Zemakt, smiř se s tím, že by to stálo mnohem víc peněz než případné opravy kvůli DPF.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 19:51
od Zemakt
DPF se neopravuje. Ten se vyměňuje (minimálně ve firemních vozech apod.). Narozdíl od koncernových, ty asijské drží o poznání déle, ovšem jsou násobně dražší. Básník chtěl říct, že kdyby to bylo v podmínkách výběru, že by to mělo být bez. Bude to bez, a troufnu si říct, že bez nějakého fatálního navýšení ceny. A v podstatě by to mělo být levnější.

Bavíme se o vyškubnutí filtru, respektive vyškubnutí vnitřku a úpravě SW. Toť vsjo. Fakt triviální záležitost, "z garáže".

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 20:01
od Scotty87
Zemakt píše: 15/9/2022, 19:51 Bavíme se o vyškubnutí filtru, respektive vyškubnutí vnitřku a úpravě SW. Toť vsjo. Fakt triviální záležitost, "z garáže".
Tohle je nemožné udělat legálně. I když armáda může používat motory Euro 3 nejde toho dosáhnout "flexovou" metodou. Museli by tam požadovat motor který je pro takovou normu oficiálně certifikovaný.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/9/2022, 20:22
od Zemakt
Ty se na to furt koukáš očima civilisty. Proč by to nešlo, je to vojenské vozidlo, i když z 99,999 procent civilní. A šlo by to z výroby, respektive autorizovaného dodavatele. 1000 ks a obce není žádná marginálie obzvláště s přihlédnutím k tomu že to je triviální záležitost. Celé by se to schovalo do těch úprav co prováděl Glomex. Barva, vybavení, držáky na pušky, prázden obal filtru, přehrání SW. Ty furt hledáš proč to nejde. Ono to jde, musíš to ale chtít. A v tom je ten zakopanej pes.