Stránka 253 z 485
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 15/9/2022, 20:31
od skelet
problém je, že takové auto je už pak prakticky neprodejné. Může jít rovnou do šrotu. A stále se bavíme o autech, které se mají používat co by "fábie"
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 15/9/2022, 20:48
od Scotty87
Zemakt píše: ↑15/9/2022, 20:22
Ty se na to furt koukáš očima civilisty. Proč by to nešlo, je to vojenské vozidlo, i když z 99,999 procent civilní.
I vojenská vozidla musí splňovat podmínky pro provoz na pozemních komunikacích.Vojenská vozidla sice na klasickou STK nechodí, takže by se na to "nemuselo" přijít. Ovšem zajímalo by mě kdo by se pod takovou ilegální úpravu vozidel podepsal.
A šlo by to z výroby, respektive autorizovaného dodavatele. 1000 ks a obce není žádná marginálie obzvláště s přihlédnutím k tomu že to je triviální záležitost. Celé by se to schovalo do těch úprav co prováděl Glomex
Právě kvůli 1000 vozidel by nikdo novou certifikaci nedělal. Toyota by jistě mohla nabídnut řešení bez filtru které dodává do zemí s méně přísnou legislativou, ale nepochybuj že by si za to řekli o příplatek.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 15/9/2022, 20:56
od Zemakt
I vojenská vozidla musí splňovat podmínky pro provoz na pozemních komunikacích.Vojenská vozidla sice na klasickou STK nechodí, takže by se na to "nemuselo" přijít. Ovšem zajímalo by mě kdo by se pod takovou ilegální úpravu vozidel podepsal.
Jasně, ale pochybuji že i emisní normy. Zákon nebo vyhlášku navrčenou nemám. Takže se klidně mohu mýlit. A co furt máš s tou ilegalitou. V tomto případě by to bylo zcela legální. Nebo si jako myslíš, že Iveca maj DPF filtr? Nebo že sedmičkové Tatry maj nádrž na ADblue? Že armáda musí plnit Euro 5?
Právě kvůli 1000 vozidel by nikdo novou certifikaci nedělal. Toyota by jistě mohla nabídnut řešení bez filtru které dodává do zemí s méně přísnou legislativou, ale nepochybuj že by si za to řekli o příplatek
Opět, jakou certifikaci? Proč, kde, kdy, kdo? Není třeba, armádní vůz!
EDIT: zde je to uvedeno hned na počátku diskuze. Je to výjimka ze zákona. To jest, v souladu se zákonem.
https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vo ... del-t90627
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 15/9/2022, 21:15
od Scotty87
Zemakt píše: ↑15/9/2022, 20:56
Jasně, ale pochybuji že i emisní normy. Zákon nebo vyhlášku navrčenou nemám. Takže se klidně mohu mýlit. A co furt máš s tou ilegalitou. V tomto případě by to bylo zcela legální. Nebo si jako myslíš, že Iveca maj DPF filtr? Nebo že sedmičkové Tatry maj nádrž na ADblue? Že armáda musí plnit Euro 5?
Pokud by daná vozidla byla certifikovaná pro provoz s ADblue nebo DPF tak je musí mít po celou dobu užívání. Tahle vozidla jsou ovšem prodávaná a certifikovaná s motory Euro 3-5. Pak to není problém.
Pokud by armáda požadovala nákup vozidel s Euro 3 tak jim tam Toyota takový motor dá (pokud ho mají ještě v nabídce). Ovšem prodejce nemůže vyříznout DPF z Euro 6 motoru a pak to dál prodávat. To je ilegální zásah do konstrukce vozu.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 15/9/2022, 21:17
od Zemakt
Ne, pokud na to dostaneš bumážku od oficiální zastoupení Toyoty. Či? Opět opakuji, byla by to oficiální úprava, posvěcená autoritou/Toyotou v rámci celé zakázky. Nevidím v tom nejmenší problém. Kšeft je kšeft. Firma ušetří, cena zůstane stejná. Možná se drobet zvedne. Ale v rámci probíhajícího výběru bych spíš řekl že zůstane stejná. Logicky by měla klesnout.
Nebo, jestli tě chápu dobře. Jde ti o tu certifikaci? No tak tu by posvětila státní autorita (u civilů dopravka, STK) na základě údajů výrobce/Toyoty. V podstatě od stolu. Kort, jednáli se o vojenský vůz. Možná to vidím jako Hurvínek válku, ale opravdu v tom nevidím problém. Dodnes si pamatuji jak se jezdilo k jednotlivým zastoupením automobilek pro různá technická potvrzení, která byla nutná pro schválení provozu v souladu s vyhláškou. A ty to prášili bez citu. A bodejď ne, když například jeden typ vozidla jezdil po celém světě ve statisících kusech, tak proč by neměl jezdit u nás.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 15/9/2022, 21:32
od Scotty87
Velice pochybuji že by někdo z Toyoty byl k něčemu takovému ochotný. Tem motor je nějak naprojektovány a tímhle zásahem by se zcela určitě zřekli ručení za závady během záruky. Tohle by se muselo stát už během objednávky vozidel a musel by být požadován jiný motor který se už nedává do EU. To by patrně nebyl problém, ale jestli by to bylo levnější to si netroufnu říct.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 15/9/2022, 21:41
od Zemakt
Ne, je to pouze věc software. Naopak, eliminace DPF je ku prospěchu životnosti motoru.
Tohle by se muselo stát už během objednávky vozidel a musel by být požadován jiný motor který se už nedává do EU. To by patrně nebyl problém, ale jestli by to bylo levnější to si netroufnu říct.
Samozřejmě, ten požadavek měl zaznít hned na počátku. Motor by samozřejmě zůstal stejný. Ale to se již recykluji. Nechme to být Scotty. Stalo se, pozdě bycha honiti. Dobrou

Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 09:41
od Alfik
skelet píše: ↑15/9/2022, 20:31
problém je, že takové auto je už pak prakticky neprodejné. Může jít rovnou do šrotu. A stále se bavíme o autech, které se mají používat co by "fábie"
Za rozumnou, přiměřenou cenu, je prodejné cokoli. Států co podobné věci z voj. výběhu (a nejen auta) prodávají je hafo.
Problémem spíše bude, aby byla stanovena cena
rozumná a přiměřená, třeba proto že ve skutečnosti nebude vůle prodat. Nebo bude vůle prodat někomu konkrétnímu, za nějakou cenu jinou než
rozumnou a přiměřenou, což se může zvrtnout

Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 11:48
od Flogger G
Jó, prodej armádních přebytků je business. Nasadí se cena, po určité době se dotyčná technika označí - NEPRODEJNÉ - a prodá se známým za cenu šrotu nebo ještě lépe, se zaplatí z rozpočtu jako ekologická likvidace. Předaná technika ovšem funguje u nějaké firmy. Takto to běželo v 90. letech.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 12:35
od Scotty87
Podle 1. zástupce náčelníka štábu bude mít AČR k 1. srpnu 2023 kompletně nový leadership. Personální obsazení GŠ tedy patrně projde větší obměnou.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 13:36
od Scotty87
Nový střední dopravní letoun pro AČR: podle generála Petra Čepelky byli vojáci velmi spokojeni s ukázkou embraeru C-390, už sestavili i projektový tým,který se zabývá možným pořízením tohoto stroje.Souběžně řeší i nákup 2 malých dopravních letounů.
Navýšení objednávky francouzských děl Caesar 8x8: místo původně plánovaných 52 houfnic za 8,52 miliardy Kč jich bude mít AČR nakonec 62. Deset nyní dokoupených bude podle generála Petra Čepelky určeno především pro výcvik aktivních záloh.
https://twitter.com/ondrejstratilik
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 17:46
od Padouch
Tak přece tam byla ta opce na další Caesary. Tak a teď ještě využít opci na SPYDERy.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 17:59
od Koba
Flogger G píše: ↑16/9/2022, 11:48
Jó, prodej armádních přebytků je business. Nasadí se cena, po určité době se dotyčná technika označí - NEPRODEJNÉ - a prodá se známým za cenu šrotu nebo ještě lépe, se zaplatí z rozpočtu jako ekologická likvidace. Předaná technika ovšem funguje u nějaké firmy. Takto to běželo v 90. letech.
A ty jsi vždycky, když jsi to zaznamenal, splnil svou občanskou (možná i služební) povinnost a upozornil orgány činné v trestním řízení, že ano?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 17:59
od Nesher
Předpokládám, že se zvažuje ta brazilská nabídka na KC 390 + dva bizjety.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 18:01
od Scotty87
Ve smlouvě se o opci nehovoří, ale je jistě možné rozšířit objednávku.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 16/9/2022, 18:22
od Padouch
Scotty87 píše: ↑16/9/2022, 18:01
Ve smlouvě se o opci nehovoří, ale je jistě možné rozšířit objednávku.
Původně opci AČR požadovala, ve finální smlouvě sice nebyla ale kdo ví, mohla být v nějakém dodatku ke smlouvě.. Navíc spousta údajů ve smlouvách bývá začerněna, takže tam klidně být může... To samé i u Spyderu.... Každopádně to je už jedno, hlavní je, že AZ už nebudou sloužit jen k doplnění neobsazených tabulkových míst v dělostřeleckém pluku, ale už budou plnohodnotná baterie se svými houfnicemi. Každá baterie navíc se počítá.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/9/2022, 00:34
od Flogger G
Byl jsem se podívat na zahájení jednoho soudního procesu, kde takové praktiky popisoval žalobce.
To Koba
Myšlenkové postupy Bretschneidra.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/9/2022, 11:33
od seabee
Flogger G píše: ↑17/9/2022, 00:34
Byl jsem se podívat na zahájení
jednoho soudního procesu, kde takové praktiky popisoval žalobce.
To Koba
Myšlenkové postupy Bretschneidra.
Já vím, a pak se generálovi Halenkovi omluvili a budou mu vyplácet odškodné.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/9/2022, 11:39
od Arthur
Armáda objednává náhradní díly pro tanky T-72 a BVP-2
zdroj: https://www.czdefence.cz/clanek/armada- ... 72-a-bvp-2
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/9/2022, 11:54
od Zemakt