Skeptik píše:(...)
V tom případě by to, pro letectvo velikosti OSSR, chtělo tak 4 letadla.
Pokud by bylo záměrem vybudovat ještě skupinu letecké podpory, bylo by vhodné rozšířit tu skupinu 4 cvičných letadel o dalších 8 ks v lehké bitevní variantě.
Skeptik
Obecně nedává smysl cokoliv psát o tom co mají či nemají na Slovensku. Jednak - obecně platí (mírný) odpor k pragocentrismu. A nyní je zvířená atmosféra kvůli fufnicím. V třetí řadě - ono to tak možná nevypadá z pohledu od Prahy, ale na Slovensku lidi hodně makali a po zásluze jsou v některých oblastech vzorem nám v ČR.
Proto já nesouhlasím s jakkýmikoliv radami co mají či nemají na Slovensku dělat, zvláště jsou-li psány z pozice "vševědoucího" pražáka. Obecně platí, že slovákům držím palce ať udělají své rozhodnutí co nejlíp
Skeptik píše:Pokud by to bylo složeno s výrobků Aera, pak by ideální složení bylo:
4x L-39NG ... pro základní výcvik
2x L-159T2 ... pro pokročilý bojový výcvik
6x L-159A ... pro rozšířený bojový výcvik a případně i bojové použití
Nevěřím, že Aero by bylo schopné za rozumnou cenu vyrobit a dodat L-159T2 a L-159A - mluvím o období do cca 2025.
Ohledně L-39CW/NG - z mé pozice laika: L-39NG má výborný poměr cena/užitná hodnota, ale netuším jestli o letadlo typu L-39CW/NG (a dosahovaných výkonů) mají na Slovensku využití/zájem.... Právě proto jsem nahazoval do diskuze ten Scorpion=dvoumotorák, stavěný výrobcem civilních letadel (tipuji, že Scorpion by mohl mít dost nízké provozní náklady, ale to je jen odhad) .. a výrobce Scorpionu (asi) bude hodně zoufalý, aby konečně našel prvního zákazníka. Scorpion, zdá se, má asi spíše smůlu že se nevešel do koncepce amerických ozbrojených sil, než že by ten prototyp byl nepovedený.
Jde-li o T-6/a evoluce jako AT-6 od Textronu, tak těžko říct (jestli je to dost vysokou cenou), proč se prodává mnohem, mnohem hůř než před lety.
Věřím, že kdyby např. SR a Rakousko společně nakupovali balík letadel (za slovenské L-39 a rakouské Saab 105OE), tak Textron by jim na dodávku nejen letadel ( T-6 a/nebo na Scorpion ) ale zejména na celý balík včetně servisních služeb, udělal velmi pěknou cenu ... neboť předpokládám, že Textron (a to civilní divize Beechcraft, Cessna plus civilní vrtulníky Bellu) budou dosti zasaženi poklesem poptávky kvůli čínskému viru ... viz přehled dodávek od Textronu - přehled je víceletý a díky zobrazení množství dodaných letadel od 2006 až dodnes je hezky vidět pokles dodávky během minulé krize
https://gama.aero/wp-content/uploads/GA ... -03-20.pdf