Skeptik: keby boli vyrobené na urovni 1997, asi áno. Ale o také lietadlo nemal nikto na svete reálny záujem. A L159 z 1997, nie je lietadlo na tréning začínajúcich pilotov.
Ale ak by Aero chcel zakomponovávať nové materiály, motor, mokré krídlo. Tak to ťažko, Príbeh L39NG sa začal písať v roku 2014. Dnes nám teda beží 7 rok a lietadlo nemá ukončenú certifikáciu a fabriku celá táto anabáza položila na lopatky.
Zemakt: ja pochybujem. A až ten upgrade "MS20" bude, a ALCA bude konečne schopná plnohodnotných CAS misií, tak to tiež neznamená, ze Aero bude schopné niečo podobné vyrobiť.
Ale povedzme, že áno. Cena za kus bude astronomická, nezabudajme, ze naposledy musela AČR odobrať 72 kusov, aby sa to aspoň trochu zaplatilo.
Miesto toho M-346 je umiestňované na trhu. Poliaci za systémovku dali najprv 35mil.€ ks, následne cena v ďalšej tranži klesla na 28,75mil€ kus. Finančná utópia by bol zase nejaký pokus L-169AJT, do ktorého Aero ani nechcelo ísť.
To nie je o žiadnej ješitnosti. To sú jednoduché matematické počty a počty predaných kusov. L-39NG, horkoťažko zatiaľ 4 kusy pre domáce publikum, ostatné vo hviezdach, M-345 už predaných 18 kusov a opcia na ďalších 27.
Príspevok Neshera je pekný, len mi povedz. Koľko tých inštruktorov má skúsenosť z F-16? Lebo vo výcvikovom centre Talianskych vzdušných síl ich bude hafo.
Zemáku sorry, chápem že bojuješ za domáce lietadlo. Je to sympatické a logické, ale Aero ťahá v ponuke pre OSSR za kratší koniec vo všetkých parametroch. Jediné čoho sa Aero mohlo na konci toho špagátu chytiť, je vzájomnosť vzťahov, dlhodobá spolupráca vzájomná pomoc priemyslu. Ale tento koniec špagátu ste si uťali vy. Takýto argument by dnes znel trošku falošne a úsmevne.
Ad cena letovej hodiny Gripena. Tak to vás pekne ošklbali tí Švédi. Dnes platítie ročne za LH BEZ pohonných hmôt 850.000CZK, čiže 36.329USD.
JAR, ktorá zverejnila jej náklady na prevádzku Gripena uvádza uplne iné čísla. Od cca 10.000USD za dry cost po 13.500USD za wet cost. Budem veriť užívateľovi, nie Janes. Predsa len sú to novinári a u tých si vieš kúpiť článok aký chceš.
zzz: Nemyslís, že v cenách tých kontraktov Leonarda bude nejaká neznáma premenná? Trebárs, skrytá pomoc Talianska domácemu výrobcovi lietadiel, v prípade nákupu M-345 Talianskymi vzdušnými silami?
Lebo:
Polsko: 4xM346 = 115mil€ / 28,75mil€ kus
Taliansko: 13xM345 = 300mil€ / 23mil€ kus
Každý by radšej išiel do M-346, pri tom rozdiely cien.