Re: Lavočkin La-7
Napsal: 12/2/2018, 22:51
Omyl přátele.
Ne, vesměs se nejedná o házení suchého sena do ohně, ale o jednoznačnou a jasnou argumentaci na tvoje nesmysly. Nebojím se to označit spíše za lití pěkně studené vody na tvou prázdnou slámu. Jestli chceš diskutovat, diskutuj. Jestli diskutovat nechceš, tak si podobné řečičky odpusť a věnuj se něčemu jinému.1stCLJan píše: Fuči , nebudu reagovat na tvé všechny reakce na mně, protože je to vesměs jen přebijení kamene nůžkami a házení suchého sena do ohně.
Nevzpomínám, že bych někdy napsal, že hmotnost maximální rychlost vůbec neovlivňuje. Naznačuješ, že jsem někde editoval nějaký svůj příspěvek, ale spíš myslím, že sis ho špatně přečetl a teď to jen zkoušíš.1stCLJan píše:Nad jednou tvou reakcí se však pozastavíme. Nejdříve jsi napsal , že váha letadla maximální rychlost neovlivňuje mimo akcelerace a stoupavosti , pak jsi slovo neovlivňuje doplnil slovem příliž.
Už jsem se bál , že věříš na perpetum mobile.
Co mám tedy po té změně chápat pod slovem "příliž neovlivňuje"?
To doplněné "příliž" vyjadřuje co? 1%, 3%, 5%, 7% nebo 10%?
Letadélka na počítači do toho taháš jen ty. Ne já. Na tvé příklady už ti odpověděl Alfík, který se ti snaží vysvětlit, že velký přírůstek vztlaku v této části poláry a těchto rychlostech odpovídá pouze malému (a třeba také negativnímu) zvýšení odporu.1stCLJan píše:Příklad:
Pokud mám letadlo co váží 4 tuny a odlehčím ho o 1 tunu tak potřebuji, aby mi letadlo letělo, vyvodit menší vztlak. Což se rovná menší odpor. Protože vztlak je jednou z částí odporu. A pokud mám stejný výkon motoru , tak tento přebytek nepotřebného výkonu k překonání odporu můžu využít v ustáleném horizontálním letu ke zvíšení rychlostí.
Takže to co jsem prvně napsal platí . Že to neplatí ve hře IL-2 ještě meznapená že to neplatí v reálu. Otázka jen zůstává o kolik je odlehčená LA-7 schopna s dalšími faktory jako je precizní výroba či zvýšení plnícího tlaku či použití jiného paliva získat na maximální rychlostí.
Takže to co jsem napsal výše sice byly moje domněnky, ale domněnky schopné zvýšit rychlost etalonu LA-7 třeba i na deklarovaných 638 km/h oproti sériovým strojům.
A to co jsem napsal o tom, že pilot LA-7 mohl dosáhnou větší rychlostí po vystřílení munice a spotřebování podstatného množství paliva je samozřejmě také pravda . Otázka jen zůstává o kolik %. .
Zřejmě jsi nepochopil, co ti Alfík píše. Alfík ti píše, že při velmi vysokých rychlostech může křídlo s asymetrickým profilem pracovat na negativním úhlu náběhu, třeba mezi 4 - 6 stupni. Tzn. on neříká, že zvýšení rychlosti je potřeba vyeliminovat nějakými dalšími stupni navíc. Jen ti mimochodem říká, že další snížení vztlaku a tedy úhlu náběhu již může znamenat další zvýšení, nikoliv snížení odporu a tedy paradoxně třeba i snížení maximální rychlosti.1stCLJan píše:Alfíku máš pravdu. Ale tady se bavíme o zvýšení rychlosti do 1:65 % , jsi si jistý že zvýšením rychlostí do 1:65% vyvodíš takové zvýšení vztlaku křídla aby jsi ho musel eliminovat 4-5 stupni negativního naklopení křídla , aby jsi udržel letadlo v přímočarém horizontálním letu a nestoupalo ti ?
Stačí, když nás odkážeš na nějaká ta měření, která dokáží u druhoválečných stíhaček nějaký rozumnější rozdíl v maximální rychlosti při různé hmotnosti. Po mně to nechtěj, nemůžu ti dokázat něco, co není, resp. co bylo považováno za natolik nepodstatné, že z toho měření nevznikla.1stCLJan píše:Bál jsem se že se tady zabředne právě do takových debat , měl jsem se na to vykašlat![]()
To spíš je větší problém odpor rostoucí z druhou mocninou.
Vypočítat by to šlo, blbý ale je že nemáš relevantní vstupy z LA-7.
Mirku58, už jsem to tady psal, ale raději ještě jednou.Mirek58 píše:No a co se stane, když jsou oba objekty už v pohybu/ve vzduchu a jeden "ztratí" část hmotnosti/ spotřeba paliva, munice.
Zvýší svou rychlost při konstantním tahu?
Mno, Farkyho vysvětlení může být pravdivé, ale též nemusí.Dzin píše:Díky Farky, to dává smysl. Snad budeme moct tu divnou hodnotu konečně hodit za hlavu a spokojit se s tím, že když se La-7 povedla postavit dobře, tak u země mohla dát nějakých 610 km/h. No a nebo o 50 km/h méně, když se nezadařilo.
a zároveň, že se maximální rychlost u země oproti La-5 "etalon 1944 roku" (у земли (Pk=1000 мм рт.ст.) - 556 км/час
у земли (Pk=1180 мм рт.ст.) - 597 км/час
A protože víme, že "etalon 1944 roku" dosáhl u země rychlosti 597 km/h při plnicím tlaku 1.000 mm Hg, pak jakou rychlost dosahoval "etalon 1944 roku" na "forsážním režimu tj. při plnícím tlaku 1.180 mm Hg, když při 1.000 mm Hg dosáhl 597 km/h?у земли - 41 км/час
Následuje tabulka naměřených hodnot v jednotlivých výškách od země do 10.000 m plus ve výškách výškovosti jednotlivých rychlostí kompresoru.Vzletová hmotnost letadla 3.235 kg
Z toho:
Pilot s padákem - 90 kg
Palivo (měrná hmotnost 0,734 kg/cm3) - 330 kg (450 l)
Olej - 42 kg
Střelecká výzbroj (2 kanóny) - 81 kg
Munice (340 nábojů) - 75,6 kg
Kyslíková nádrž - 7,2 kg
Rádiové vybavení - 12,2 kg
Hmotnost prázdného letounu - 2.597 kg
Stanovení maximálních rychlostí letadla probíhalo za následujících podmínek:
otáčky motoru 2.400 za minutu, plnicí tlak 1.000 mm Hg. Klapka olejového chladiče byla otevřena "na průtok" (na 70 mm). Boční regulační klapky kapoty motoru byly plně zavřeny.
Kromě toho byly na 1. rychlosti kompresoru stanoveny i maximální rychlosti při maximálním bojovém výkonu motoru tj. 2.500 otáček/min a plnicí tlak 1.180 mm Hg
Není začMirek58 píše:Díky za opáčko, v šedesáti kolečka trošku drhnou.![]()
Tedy dodaná kinetická energie - tah, se po odlehčení změní v polohovou - přebytek vztlaku.
( zachování energie)
No, budu si muset počkat až vnuci v sedmé třídě budou mrskat fyziku a učit se s nima, nebo lépe řečeno od nich.
Těžko říct, protože "etalon 1944" podle všeho nikdy na forsáži nezkoušeli. Alespoň já jsem nikdy u "etalonu 1944" neviděl uvedenou rychlost na forsáži. Tomu letadlu se rozpadla trupová přepážka dřív než to stihli vyzkoušet. Každopádně jelikož podle údajů co máme se nárůst rychlosti u země na forsáži oproti nominálu pohyboval u La-7 od 20 km/h do 40 km/h, "etalon 1944" si v tom nejvíc optimistickém případě na těch 638 km/h mohl teoreticky sáhnout. To nic nemění na tom že sériové La-7 takhle rychle nelétaly a nakonec takhle rychle neletěl ani ten "etalon 1944".Skeptik píše: A protože víme, že "etalon 1944 roku" dosáhl u země rychlosti 597 km/h při plnicím tlaku 1.000 mm Hg, pak jakou rychlost dosahoval "etalon 1944 roku" na "forsážním režimu tj. při plnícím tlaku 1.180 mm Hg, když při 1.000 mm Hg dosáhl 597 km/h?
Taky o 41 km/h více než La-7 № 45210139 tj. 597 + 41 = 638 km/h ?
La-5 № 39210206 není "etalon 1944", "206" byl spíš technologický demonstrátor který ladili v CAGI, "etalon 1944" byl prototyp La-7. La-5 № 39210206 létal u země na forsáži 630 km/h a ve výšce 6150 m dosáhl 684 km/h.Skeptik píše: Mimochodem, La-5 № 39210206 (etalon 1944) byl též "tříkanónový" s trojicí B-20 ...
Ale no tak, ten sloupek v té publikace je posunutý naprosto evidentně. V textu nikde není zmíněno nějakých 638 km/h. A ani neznám důvěryhodnou publikaci která by něco podobného uváděla.Skeptik píše: ... stejně jako ten poválečný La-7 № 39214418 u kterého se Farky domnívá, že v těch publikacích od Jakoboviče je překlep.
To právě že nechápeš správně. Součástí kinetické i potenciální energie je hmotnost dané soustavy (letadlo s pumou). Pokud pilot odhodí pumu, pak jeho kinetická i potenciální energie klesne, protože se právě že sníží hmotnost této soustavy (letadlo už nemá pumu). Celková energie letadla se po odhození pumy sníží, nejde o žádné přeměny kinetické a potenciální.Mirek58 píše:Díky za opáčko, v šedesáti kolečka trošku drhnou.![]()
Tedy dodaná kinetická energie - tah, se po odlehčení změní v polohovou - přebytek vztlaku.
( zachování energie)