Stránka 27 z 31
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 21/2/2024, 06:45
od Juraj Tichý
tomas.kotnour píše: ↑20/2/2024, 21:25
Juraj Tichý píše: ↑20/2/2024, 21:11
Výhody tatrovackeho podvozku sú nesporné, ale v rovinatom Holandsku, Dansku,... s úplne inou infrastrukturou celkom zbytočne.
Ok, ale byl bych klidnější, kdyby budovali armádu schopnou působit od Odry na východ.
Od Odry na vychod je to rovnako placate.

jediná vynimka sme my a trošičku vy.
Investovanie do týchto ťažkých podvozkov je naozaj zbytočne. Mame HXka, mame Aktisy a nemajú problém držať krok s Tatrou.
Je pre nich logické kúpiť Scaniu, lebo ju už majú zavedenú.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 21/2/2024, 19:14
od knezdub
Průchodnost terénem je u Tatry lepší z toho důvodu, že "má kola pořád na zemi". A další (po sté opakovaná) výhoda: páteřový rám nijak nenamáhá nástavbu na krut, takže ta může mít lehčí vlastní rám/konstrukci
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 23/2/2024, 12:22
od KOLT
Ukrajina je taky placatá a problémy tam mají kolové podvozky obecně... jestli ono to není spíš o hustotě komunikací a možnosti zaujmout pozici na místech průjezdných pro danou platformu. Holandsko má výhodu v hustotě té sítě. Jinak ale když tam sjedete ze silnice, máte mnohdy dost problém, bo voda všude těsně pod zemí. Je to vidět i na jejich zemědělské technice. Ale mají-li provozovat stroje i někde na V křídle... no, naštěstí většinou působí poměrně daleko od fronty a mohou si palebnou pozici lépe vybrat.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 11:30
od skelet
Tahač Tatra T 158-8P5N43 8x8.1R s pancéřovanou kabinou. Motor Paccar MX13 o výkonu 355kW, automatická převodovka Allison. Maximální hmotnost soupravy 120 tun.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 11:32
od Lynx
S tym slabuckym motorom som zvedavy ako si to poradi so 120t. Konkurencia ma cca 500kW pre take aplikacie...
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 11:44
od skelet
Poradit si s tím poradí, protože i stará VT měla výkon 265kW, při maximální hmotnosti soupravy cca 96 tun. Ale žádný rychlík to při maximální hmotnosti soupravy nebude, to je jasná věc a nikdo ani netvrdí opak.
Pokud by chtěl někdo silnější tahač, tak musí objednat 815-7
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 12:12
od Lynx
skelet píše: ↑28/2/2024, 11:44
Pokud by chtěl někdo silnější tahač, tak musí objednat 815-7
Tak si kupi MAN,Iveco, Scania,M1070
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 15:12
od skelet
Lynxi, já se bavím o produkci Tatra
Jinými slovy (abys to pochopil i ty). Tatra takový tahač v nabídce má, ale v jiné modelové řadě.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 15:21
od Lynx
Ale ano

ved sa rozumieme. Inak ten Paccar ma aj vykonnejsie verzie ako je tato, ale zvolili si co uznali za vhodne.
Ma niekto blizisie info o Tatra V12?
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 15:28
od skelet
Ne, motor MX13, který má tento tahač je nejvýkonnější motor z produkce Paccar, který pohání řadu Phoenix.
Tatrovácký motor V12 má výkon až 440kW
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 15:41
od Lynx
skelet píše: ↑28/2/2024, 15:28
Ne, motor MX13, který má tento tahač je nejvýkonnější motor z produkce Paccar, který pohání řadu Phoenix.
Tatrovácký motor V12 má výkon až 440kW
Motor mx13 ma este jeden vykonovy stupen silnejsi, s 375kW, ale to uz su len detaily.
Ono tych zvlastnych rieseni je u Tatry viac, napr preco ma Titus vodnika a nie vzduchac? Niekto spominal nazor, ze pri stoji by to vzduchac tazko uchladil a podobne..
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 15:55
od skelet
Titus se vyvíjel v době, kdy Tatra neměla dostatečně výkonný motor.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 16:33
od Zemakt
Ta V12:je už v produkci?
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 17:29
od skelet
Byla představena v Treva 30, ale Tatra, respektive TDV je u armádních zakázek celkem skoupá na informace. Možná něco zachytil Daník nebo Tomas.kotnour.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 28/2/2024, 20:18
od tomas.kotnour
1) Nejvýkonnější motor MX-13 má 390 kW, jehož zástavba do podvozků bez kolových redukcí vyžaduje omezení kroutícího momentu při zařazených nižších převodových stupních. (Sériově vyráběný)
2) Výkon motoru ovlivňuje i výčet paliv, která by zákazník do něj v případě potřeby rád nalil.
3) Nejenom tanky neradi jezdí po ose.
4) V segmentu plněpohonných tahačů už ty výkony motorů tak radostné nejsou.
5) Při zástavbě velkoobjemových motorů v maximální výkonnostní specifikaci začneme narážet na limity převodovky, především co se přenosu kroutícího momentu týče, což je třeba důvodem, proč je C18 z HETu přiškrcená.
6)TITUS je především projekt Nexteru, který vznikal už s předběžným zájem od jednoho z předních uživatelů nákladních automobilů Tatra s vodou chlazeným motorem Cummins.
7) V12. co má Treva-30 je původem od EA, je postavena na staré V12 doplněné mezichladičem stlačeného vzduchu a její specifikace odpovídá možnostem automatických převodovek Allison.
8) S produkční kopřivnickou V12 bych tipoval, že se Tatra pochlubí na Dnech NATO, ale třeba přichvátnou.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 12/3/2024, 08:59
od Zemakt
Tatra investuje 700 milionů Kč do rozšíření a modernizace výrobního závodu
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/ ... oakcie_blp
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 12/3/2024, 13:03
od mikojan29
Bolo na čase, to obrábanie motorov zo 60-tych rokov už bolo dávno za zenitom.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 12/3/2024, 13:06
od Zemakt
Jj taky mne to bouchlo do očí. 60 let stará technologie.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 12/3/2024, 13:08
od mikojan29
Zemakt píše: ↑12/3/2024, 13:06
Jj taky mne to bouchlo do očí. 60 let stará technologie.
Potom sa ani netreba čudovať, že aj pod novú Tatru treba dávať vaničku na únik oleja.

Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 12/3/2024, 13:25
od Lynx
Hmmm to je necelych 30mil EUR. To zas na tak velku fabriku nie je zas tak vela.