Chlapi, nevím jaké jsou kritéria výběru... tož Vám do placu hodím pár hintů...
AAS-72X+, MH-139, Bell 429, MD902... jsou dvoumotoráky. To nemusí apriori znamenat prodražení servisu motorů, to záležím mj. na TBO.
Robinson R-66, Enstrom 480B,... jsou jednomotoráky
mikojan29 píše:Juraj Tichý
Môže to tak byť, som zvedavý, čo ponúknu (Bell). Servis pre strednú a východnú Európu je v Prahe, tak uvidíme.
Druhá možnosť je(...)
Mikojan29
Je to trochu jinak. To co asi spíše komentuješ je podobné tomu co provozoval/provozuje Patria Heli (švédsko) pro švédskou policii provozují Belly 429
https://www.patriagroup.com/newsroom/pa ... in-arlanda
V Praze je něco jako modernizační a kompletační centrum Bellu. Tj. zákazník zamluví nový vrtulník, dorazí do Prahy si prohlédnout stejný či podobný vrtulník, podepíše objednávku. Až dorazí objednaný vrtulník, tak zákazník si dojede, nový vrtulník si ošahá, případně si nechá dozdobit/dolakovat svůj nový vrtulník (proto má Bell v Praze lakovnu), dokoupí vybavení atd.
Samozřejmě, že Bell v Praze vrtulníky servisuje (např. pro Policii ČR atd., ale pražská pobočka je specifická právě tím důrazem na dovybavení vrtulníku na míru zákazníkovi. Proto je v Praze, neboť zákazník si obvykle svůj nový vrtulník "ošahává" během několika návštěv...no a v Praze spojí příjemné s příjemným.. víš jak večer Praze = "
víno, ženy, zpěv"
Pro servisní centrum je důležité mj. i rozhodnutí jestli budou (a v jakém rozsahu) servisovat jeden/dva typy, anebo jestli budou servisovat široké portfolio. Pražská pobočka Bellu je ten druhý případ, protože kromě vrtulníků ještě dělají servis některých Cessna (obě značky patří pod koncern Textron)
http://www.helicopterinvestor.com/artic ... _easa_316/
Takže pak je otázka, aby servisní centrum bylo dostatečně vytížené zakázkami. Protože pokud v regionu nebude dost "servisu-chtivých" zákazníků, tak logicky servisní centrum bude chtít zdražovat (nebo zhoršovat služby... např. bude držet skladem míň položek náhradních dílů).
Servis (opravy) rotorů pro Belly je ve Velké Británii. Sklad náhradních dílů je v Holandsku.
Orientační seznam servisních míst Bellu
https://www.bellflight.com/-/media/site ... 3DC98DEA97
niko píše:Juraj: Podla mna tak, ze v Poprade rozsiria servisne centrum a priberu aj vojakov za zakaznikov. Co by zase na druhej strane ale poskodilo LOTN.
Dle civilného leteckého rejstříku SR jsou momentálně na Slovensku evidovány 4x Belly 429 (z toho 3x v ATE)
Spíše bude k řešení 3 otázky:
- bezpečnostní prověrka servisu (protože armáda)
- pokud bude Bell 429 v SR provozován z více základen, tak otázkou bude jestli servis bude umístěný někde poblíž ... víš jak = z Popradu dojíždět do Blavy nebo z Trenčína do Prešova... tj.
- třetí otázkou k řešení bude - jak moc si nechá Slovensko uzpůsobit svůj vrtulník na míru,... tj. pokud bude ve slovenských Bellech spousta specifického vybavení, tak kdo zaplatí peníze předem za nákup náhradních dílů, aby náhradní díly na specifické vybavení slovenských vrtulníků byly skladem co nejblíž Slovensku?