Pikujuci brizolit píše:zzz, (...)
Ceny u KC by som videl s filozfiou nasadzovania. Ak si doma na home base, lietaš pravidelné výcviky plus ročný plán náletu vs životnosť je cena inde ako v horúcej zóne kde tankuješ podľa potrieb letectva, nie viac menej pevného plánu a kde celková logistika stojí trošku iný "imperialistický" dolár ako doma
Tak ono z té analýzy rand.org (viz osa x na tom odkazovaném grafu S-1) vyplývá že určitou roli hrají množství nalétaných hodin - tj. jak moc/málo konkrétní jednotka létá. Protože odpisy, mzdy, režie se příliš neliší když jednotka skoro nelétá nebo když létá hodně.
Druhý faktor nákladnosti té či oné letecké jednotky jsou náklady na zázemí po rozpočítání na jednotlivé letadla - ale to nevím, pouze odhaduji - Tj. příklad: jak "zamává" s průměrnými náklady na jednu letovou hodinu jednoho letadla, to, kolik letadel provozuje jednotka, která operuje z konkrétní základy.
Tj. jestli z letiště X operuje např. 10 letadel, přičemž roční nálet mají např. 200 letových/letadlo, tak náklady letiště rozpočítané do letové hodiny budou hodně jiné, než když z letiště Y operuje např. 30 letadel - uvažuji, že u této druhé jednotky s 30-ti letadlo nalétá jedno letadlo průměrně stejný počet tj. 200 letových hodin.
Holt prostě se v ceně "za letovou hodinu" projeví, když náklady letiště Y se dělí na 30 dílků=na 30 letadel, zatímco náklady letiště X se dělí na 10 dílků = na 10 letadel.
Proto musí hrát velkou roli v ceně letové hodiny, když rozpočet OSSR pro nové letadla 2. Tl bude použit na italské M-346 nebo (o něco levnější M-345). Příklad: Pokud 2. Tl bude vybavena např. 3-mi M-346, tak logicky se všechny nepřímé náklady rozpočítají na menší počet dílků, než když 2. Tl bude létat s např. 5-ti M-345.
A tím se opět vracíme k té základní otázce "co konkrétně s 2. Tl". Předpokládám, že její případné zrušení se projeví v nárůstu úkolů 1. Tl.
Pikujuci brizolit píše:zzz,
PS: Alebo plánované lietadlá budú ako doteraz doma, žiaden display pilot, taktické letectvo na úrovni aeroklubu v Hornej Dolnej a budeme pasívny konzumenti. Ja si skôr myslím, že tými Vipermi nám US dala najavo že tie časy pasívneho konzumovania bezpočnosti na štýl "tfujNATO" bez následkov sú za nami.
Myslím, že vše je v rukou slovenských voličů. Já jím nejsem, tak Vám do konkrétní odpovědi nebudu kecat.
Smyslem mého dnešního diskusního příspěvku bylo, že řada slovenských voličů může získat informace z toho jak se budou letos v září rozhodovat švýcarští voliči (např. jsou iniciativy, které říkají - typy nadzvuků ve švýcarském výběru jsou špatně, protože M-346 je mnohem vhodnější pro švýcarské podmínky).
V podstatě jde totiž o trojí otázku, kterou švýcarští voliči budou řešit tou jednou otázku v referendu.
a) jaké nadzvuky, v jaké výbavě a zhruba pro jaké úkoly
b) jestli Švýcaři nasmlouvají nákup nějakých výcvikových služeb pro své piloty např. ve Francii, nebo v Itálii nebo v Řecku nebo v... Typicky mířím na fázi pokročilého (zdokonalovacího) tréninku: Lead-In Fighter (training) a to při přechodu z nynějšího PC-21 na budoucí nadzvuk pro Švýcary
c) Pokud ad b) neee, tak jestli dojde po vyřazení PC-9 (až doslouží) k dokoupení dalších PC-21 a to pro jaké úkoly = s jakou výbavou, ....