Re: Aero L-39NG
Napsal: 23/6/2020, 22:45
Křídlo, ne. Motor, ne. Viz Skelet, atd. Vše se dá nalézt v příslušném vlákně. Něco k věci?
K podtrženému... Ono to asi bylo trochu jinak, takže Tvůj názor "poradil dobre" IMHO nemá tak úplně oporu v realitě, ... nebo se pletu a Ty bys mohl nějak doložit to co tvrdíš? Předem díky ... viz citace níže - ten článek odkazovaný níže je psán přímo z Egypta, údajně ten článek psal člověk co servisoval egyptské L-59.Juraj Tichý píše:Povodny DV-2 si však s L-59 v horucom vzduchu Egypta a (...) poradil dobre. (...)
IMHO byla by to zajímavá debata jak levně získat bitevníky - Slovenská armáda by odkoupila od Egypťanů uzemněné L-59 kvůli kvalitě tehdejších DV-2 a vyměnila je za jiné, novější DV-2 s vylepšenou kvalitou. Uzemnění egyptských L-59 bylo kvůli více důvodům, ale myslím, že výměna motorů DV-2 za novější/kvalitnější verzi DV-2 by velmi pomohla. Prostě mi není jasné proč v Egyptě se nepovedlo problém vyřešit na egyptských L-59, ale tuniské L-59 jsou OK? článek a následná diskuze o L-59
https://www.planes.cz/cs/article/100540 ... araonov-ii
provaz pro planes.cz píše:ten popis problému s L-59 je celkem OK ale hlavnímu problému s DV -2 se autor vyhýbá- požár za letu motoru a nevyřešení příčiny požáru PS (jako výrobce DV-2) to byla jedna z hlavních příčin ukončení provozu L-59 v Egyptě, jinak v Tunisu L-59 vesele létají a letouny jsou před 2 generálkou a jsem zvědav zda jim PS zgenerálkují DV-2
remotorizaci na TFE-731 nabízí neoficiální úpravci L-39C. Například tento úpravce https://www.code1aviation.com/731 nabízí remotorizaci na TFE-731-3 (což je asi verze výkonově dost podobná těm verzím TFE 731-2 které jsou v čínském(-pákistánském) K-8... tj. 731-4 je výkonově odlišná)skelet píše:(...)do L-39 motor DV-2 nejde umístit. Do něj jde umístit jen /...) nebo AlliedSignal TFE731-4-1T (L-139)...
Je-li řeč o provozování, tak myslím, že: "ani, ani"Juraj Tichý píše:Priznám sa, tuto informaciu som nezachytili.
Mal som len info z anglickej wikipedii, ktora uvadza, ze Egyptske VS stale prevadzkuju 48 ks L-59. K čomu bol aj uvedený tento zdroj world air forces 2020. Ale už som nekontroloval, čo je v ňom. Keď som ho otvoril, tak ten však už hovorí o prevádzkovaní L-39 a nie L-59. Teraz len neviem, či ide o L-39ZO alebo L-39MS.
Vedle známých modelů L-39 a L-159 máte ve světě i několik desítek strojů L-59 Super Albatros. V Egyptě jich je 45, ale už řadu let nevzlétly. Jaká je šance, že s Káhirou obnovíte kontakt?
Tohle je konkrétní případ byznysu, který chceme rozvíjet. Obnovujeme kontakty s několika uživateli našich letounů a Egypt je jedním z nich. Pro nás je to zajímavý trh i proto, že si země v minulosti koupila řadu bojových letounů a bude k nim potřebovat i výcvikové stroje. Ve světě jsou stovky letadel z Aera, a proto je tu velký potenciál pro obnovení vztahů a nabídku našich služeb či nových letounů.
ZemaktZemakt píše:Já to pochopil tak, že zo je do doby než naběhne produkce, tjs.2022?
Dalším příkladem je tento upravený L-39 pro civilní účely (loni závodil v Reno)zzz píše:remotorizaci na TFE-731 nabízí neoficiální úpravci L-39C.skelet píše:(...)do L-39 motor DV-2 nejde umístit. Do něj jde umístit jen /...) nebo AlliedSignal TFE731-4-1T (L-139)...
"Než nastoupí NG" - možnost LOM vypsat výběrové řízení nebo přímý nákup, nebo vyzvat k podání nabídek je nulová. Na nákup pro státní správu musíš mít rozpočtem zablokovaný finanční prostředky a pak můžeš řešit. I jenom přátelské oslovení potenciálních dodavatelů o předbéžné informace v dobe, kdy nemáš investiční limt může znamenat zablokování celé věci ÚOHS. Státní instituce nemůže zahájit jakoukoliv akci aniž má patřičné prostředky v rozpočtu. Pokud prostě z vlády těch 1,1 mld nevypadne, tak jsou letadla na vodě. Může ale vypadnout přerozdělením v rámci již schváleného rozpočtu - omezí se jiný investiční nákup a je to.Nesher píše:zzz
LOM chce "full trainer" verzi, NG má nahrazovat původní L 39C, tedy také čistě cvičnou verzi.
A Zemakt to pochopil správně, je to krátkodobé řešení do doby než nastoupí NG. Jejich Céčka už postupně dosluhují, původně se počítalo s uschopněním původních ZA, které loni vyřadily VS, ale evidentně nejsou úplně v dobrém stavu, aby to dávalo smysl. Sice už jsou v Pardubicích, ale dovezly je tam v rozloženém stavu na nákladních autech a bůhví co s nimi bude. Pokud MO nechce CLV úplně pohřbít a pak shánět výcvik bůhví kde, tak s NG budou muset pohnout. Ale podle posledních vyjádření CEO Aera se to snad má podepsat brzy. Zřejmě ten novinářský tweet, který si sem postnul tuším ty sám, ve smyslu, že se jen čekalo až Penta vypadne, nebyl daleko od pravdy.