Ruská vojenská reforma - letectvo
Moderátor: Julesak
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
dovolím si upozornit na dvě věci:
1) nákup tanku T-34 je čistě pro "divadelní" účely. Čiže země jeho výroby je zcela irelevantní (navíc, když změny oproti sovětskému originálu byly takřka nulové)
2) tank T-34 zcela jistě neumí létat (krom volného pádu)
3) tank T-34 pokud známo nikdy nebyl zařazen u sovětského a ani ruského letectva
děkuji tedy, že již zde nadále nebude probírat nákup tanku T-34. Děkuji
1) nákup tanku T-34 je čistě pro "divadelní" účely. Čiže země jeho výroby je zcela irelevantní (navíc, když změny oproti sovětskému originálu byly takřka nulové)
2) tank T-34 zcela jistě neumí létat (krom volného pádu)
3) tank T-34 pokud známo nikdy nebyl zařazen u sovětského a ani ruského letectva
děkuji tedy, že již zde nadále nebude probírat nákup tanku T-34. Děkuji



Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Ráno jsem si letmo shlédnul článeček o havárii.
Tam mě zaujalo:
Že přistání mělo být provedeno za účasti "pomocníka řídícího", který mohl havárii zabránit ( asi měl zařvat do éteru na pilota), jenže letoun sedal asi dva km od zmíněného "pomocníka".
Tedy se netrefil na dráhu.
Vůbec netuším, jestli se takovéhle manévry nacvičují, nebo si autor plácal játra.
Tam mě zaujalo:
Že přistání mělo být provedeno za účasti "pomocníka řídícího", který mohl havárii zabránit ( asi měl zařvat do éteru na pilota), jenže letoun sedal asi dva km od zmíněného "pomocníka".
Tedy se netrefil na dráhu.
Vůbec netuším, jestli se takovéhle manévry nacvičují, nebo si autor plácal játra.


Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Můžeš dát odkaz na ten článek?
Připadá mi to jako blbost. Ano, ruské letectvo ještě používá i přiblížení na PAR (Precision Approach Radar), kde řídící asistuje pilotovi při přiblížení na přistání (přistání pak provádí pilot, pokud vidí světla dráhy).
To je ten řídící co se pokoušel zastavit ty polské sebevrahy ve Smolensku, když jim nad rámec svých povinností říkal, ať okamžitě přeruší klesání a začnou stoupat (nad rámec svých povinností proto, že polská Tu-154 dělala přiblížení na 2 NDB, což je bez asistence, a ten ruský řídící je na PARu jen monitoroval, a pak se je pokusil zachránit když viděl, že jim ruplo v kouli a jsou pod úrovní dráhy - v údolí před letistem).
Tady by tomu zabránit nemohl, protože nemohl vědět, že pilot dráhu nevidí (nebo ji "vidí" blbě) a nepodrovná.
-------------------
Brizolite,
to co slyšíš je normální, pokud letadlo letí "na tebe". Ty motory jsou tam takto slyšet vždy. Doppler.
Připadá mi to jako blbost. Ano, ruské letectvo ještě používá i přiblížení na PAR (Precision Approach Radar), kde řídící asistuje pilotovi při přiblížení na přistání (přistání pak provádí pilot, pokud vidí světla dráhy).
To je ten řídící co se pokoušel zastavit ty polské sebevrahy ve Smolensku, když jim nad rámec svých povinností říkal, ať okamžitě přeruší klesání a začnou stoupat (nad rámec svých povinností proto, že polská Tu-154 dělala přiblížení na 2 NDB, což je bez asistence, a ten ruský řídící je na PARu jen monitoroval, a pak se je pokusil zachránit když viděl, že jim ruplo v kouli a jsou pod úrovní dráhy - v údolí před letistem).
Tady by tomu zabránit nemohl, protože nemohl vědět, že pilot dráhu nevidí (nebo ji "vidí" blbě) a nepodrovná.
-------------------
Brizolite,
to co slyšíš je normální, pokud letadlo letí "na tebe". Ty motory jsou tam takto slyšet vždy. Doppler.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Skeptik:
Teď ho hledám, bylo to na vz.ru, nebo na topwar, ale bez úspěchu.
Já blbec jsem tomu nevěnoval pozornost. Bohužel.
Teď ho hledám, bylo to na vz.ru, nebo na topwar, ale bez úspěchu.
Já blbec jsem tomu nevěnoval pozornost. Bohužel.


Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Skeptik ale tak pride mi to logicke. Ked pilot pristaval na PAR a navodcik skutocne mohol s najväcsou pravdepodobnostou nehode zabranit. Tazko sa takto vyjadruje pred vysetrenim komisiou, ale tak aj pozemny operator PAR mohol byt pricinou havarie.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Jak?niko píše:Ked pilot pristaval na PAR a navodcik skutocne mohol s najväcsou pravdepodobnostou nehode zabranit.
V ose dráhy byl a glide taky vypadá OK. Rozmlátili se o dráhu = navedení byly správně. Přistání je věcí pilota (nebo autopilota - při autolandu).
To jistě mohl. Ale to by byli buď krátcí, nebo dlouzí, nebo by se rozmlátili někde vedle dráhy. Ale ne na RWY.Tazko sa takto vyjadruje pred vysetrenim komisiou, ale tak aj pozemny operator PAR mohol byt pricinou havarie.
Ale jo, příčin, nebo alespoň spolupůsobících faktorů, tam nejspíš bude víc. Nikdy to není jen jedna příčina.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
S tým "pilot netrafil dráhu" je to trocha polemické, pretože to vyzerá že ten kameraman ho tam čakal a lietadlo sa objavilo podľa všetkého na tom meste kde ho kameraman očakával.Mirek58 píše:Ráno jsem si letmo shlédnul článeček o havárii.
Tam mě zaujalo:
Že přistání mělo být provedeno za účasti "pomocníka řídícího", který mohl havárii zabránit ( asi měl zařvat do éteru na pilota), jenže letoun sedal asi dva km od zmíněného "pomocníka".
Tedy se netrefil na dráhu...
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
To může být kamera na správném místě a čase jen náhodou. Kolem letiště se vždycky motá dost lidí. A nejspíš to bylo točený někým z dálný.
Ale co jsem si přečetl v jiném článku na vz.ru, tak přistávala dvojice letadel, první sednul v pohodě a když šel na přiblížení druhý, zhoršily se meteo podmínky.
Řídící létání dal befel k přeletu na náhradní plochu, ale velitel pluku příkaz zrušil.
Ale co jsem si přečetl v jiném článku na vz.ru, tak přistávala dvojice letadel, první sednul v pohodě a když šel na přiblížení druhý, zhoršily se meteo podmínky.
Řídící létání dal befel k přeletu na náhradní plochu, ale velitel pluku příkaz zrušil.


Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Ale on ho ten kameraman z toho smeru čakal minimálne celú jednu minútu čo je na videu (a možno aj viac ak j začiatok videa ustrihnutý). Akurát sa zdá že ho čakl v menšej výške(zdvihol kameru keď s objavili svetlá).Mirek58 píše:To může být kamera na správném místě a čase jen náhodou. ..
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
"Dálná" (Outer Marker) bývá na vojenských letištích umístěn zpravidla 4 km před prahem dráhy, tedy cca 4.400 m před bodem dotyku. Při běžném sestupu 3° (5,2%) by nad ním mělo být letadlo cca 230 metrů nad zemí.
Souhlasím s kenavf, že ten "spoter" co na něj čekal, nejspíš čekal někde v místě dotyku. Tak to dělají. Buď v místě dotyku nebo pod sestupovou rovinou, aby je letadla přelétávala.
Z toho usuzuji, že dopad na dráhu byl ± v bodě dotyku.
Souhlasím s kenavf, že ten "spoter" co na něj čekal, nejspíš čekal někde v místě dotyku. Tak to dělají. Buď v místě dotyku nebo pod sestupovou rovinou, aby je letadla přelétávala.
Z toho usuzuji, že dopad na dráhu byl ± v bodě dotyku.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
V bodě předpokládaného dotyku asi ne.
To mám vyzkoušený na MiG 21/23/ Albatrosech, to udělá člověk jen jednou v životě.
( Kdysi jsem byl na cvičení v Žatci a do služby jsme chodili "střílet ptáky" a stanoviště na příletu bylo hezky daleko před začátkem dráhy směrem na dálnou, ale jednou nás poslali kosit trávu na záložní a zapomněli nás tam tam, zrovna když sedali budějovičáci.
Ta tlaková vlna s náma flákla o zem, kosy jsme sbírali až večer.)
To mám vyzkoušený na MiG 21/23/ Albatrosech, to udělá člověk jen jednou v životě.
( Kdysi jsem byl na cvičení v Žatci a do služby jsme chodili "střílet ptáky" a stanoviště na příletu bylo hezky daleko před začátkem dráhy směrem na dálnou, ale jednou nás poslali kosit trávu na záložní a zapomněli nás tam tam, zrovna když sedali budějovičáci.
Ta tlaková vlna s náma flákla o zem, kosy jsme sbírali až večer.)


Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Mirku, samozřejmě jsem myslel bokem od RWY a to minimálně 90 m resp. 120 m, pokud je tam ILS. 
Stát při přistání na dráze v místě dotyku fant není nejlepší nápad

Stát při přistání na dráze v místě dotyku fant není nejlepší nápad



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Podle mýho počítání se jedná o dvě věci, maket apparata a bpla-demonstrator/s-70 - letový demonstrátor. A ano, článek je starej a když se objeví něco novýho, průběžně doplňovanej, co s tim máš za problém?Pegeucko píše:Tak podle tvého počítání se jedná tedy o 3 různé věci
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Ataman
Problém? Psal jsem, že se dobře bavím.
Model 5 let po zadání, prototyp za dalších skoro pět let už pojíždí rychleji, než se u nás smí na dálnici jezdit - i když na fotce je teda jen tažen trakorem. Co chtít víc?
No snad se jim letos povede ho zvednout ze země jinak než kresleným filmem či tažený za jiným letounem.
Vždyť právě slaví další úspěch - "bezpilotnik" БПЛА «Карнивора» Karnivora(z latinského Carnivora -masožrout - masožravá)
https://www.youtube.com/watch?v=Bxj7chyORM4
už létá a může házet granáty a minibomby.Má totiž vzletovou váhu 40kg. Jsou tam vidět nějaké dráty, tak snad to není "šňůra dálkového ovládání".
A třeba na Bezpilotnik Altius-M dostaly miliardu, má mít kolem 5T a nějak to stále nejde. Asi někde "soudruzi" dělají chybu.
Problém? Psal jsem, že se dobře bavím.
Model 5 let po zadání, prototyp za dalších skoro pět let už pojíždí rychleji, než se u nás smí na dálnici jezdit - i když na fotce je teda jen tažen trakorem. Co chtít víc?
No snad se jim letos povede ho zvednout ze země jinak než kresleným filmem či tažený za jiným letounem.
Vždyť právě slaví další úspěch - "bezpilotnik" БПЛА «Карнивора» Karnivora(z latinského Carnivora -masožrout - masožravá)
https://www.youtube.com/watch?v=Bxj7chyORM4
už létá a může házet granáty a minibomby.Má totiž vzletovou váhu 40kg. Jsou tam vidět nějaké dráty, tak snad to není "šňůra dálkového ovládání".
A třeba na Bezpilotnik Altius-M dostaly miliardu, má mít kolem 5T a nějak to stále nejde. Asi někde "soudruzi" dělají chybu.




Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Psal si problém:Pegeucko píše:Problém? Psal jsem, že se dobře bavím.
Pegeucko píše:Problém je v tom co zmiňuji u toho článku - http://militaryrussia.ru/blog/topic-681.html
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Ataman kašli už na to, debatovať s niekým kto má vymetené "v kouli" je strata času.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Tento slovník si nechajte na doma.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Keď si to porovnám s vývojom X-47B, ktorého je údajne "kópiou", tak ten nebol rýchlejší... napr. medzi pojazdovými skúškami a prvým vzletom ubehol viac ako rok...Pegeucko píše: Model 5 let po zadání, prototyp za dalších skoro pět let už pojíždí rychleji, než se u nás smí na dálnici jezdit - i když na fotce je teda jen tažen trakorem. Co chtít víc?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Julesak
však ano, počkáme, uvidíme. Já pouze upozorňuji, že je i "druhá strana mince".
Stejně jako se to děje na Palbě i v případě jiných států. Proč by se toto nemohlo dít i v případě Ruska?
O tu "Kremelskou verzi" se tu stará lidí dost, proč nemůže zaznít i ta "opoziční"? Vždyť to samé se tu děje i v případě USA, EU a dalších zemí !!
A že používám sarkasmus? Vždyť zaznívá i v jiných tématech. Jen v tématu Rusko se tu někteří chovají, jako kdyby šlo o "svatokrádež" a když jim dojdou argumenty, uchylují se k invektivům typu "vymetené v kouli", přezkušování znalostí v OT tématatech atd.
Dost smutné a opravdu to evokuje dojem, že jde o "Kremelské advokáty", kteří mají za úkol obhajovat "jedinou pravdu" a vymýtit "kacířské názory". A sem by opravdu Palba sklouznout neměla.
Oblast Ruska , bývalé SSSR i Středního východu mě primárně zajímá a pokud zde na toto téma zazní A má zaznít i B. A mimo jiné i v podání "rypáka" jako jsem já. A jako každý nemám "recept na pravdu" a mohu se mýlit. Proto je tu diskuze.
Všem se omlouvám za toto OT a budu se dál snažit se VĚCNĚ bavit na aktuální téma. Ale rozhodně se nebudu omlouvat za to, že mohu mít na věci i jiný názor.
však ano, počkáme, uvidíme. Já pouze upozorňuji, že je i "druhá strana mince".
Stejně jako se to děje na Palbě i v případě jiných států. Proč by se toto nemohlo dít i v případě Ruska?
O tu "Kremelskou verzi" se tu stará lidí dost, proč nemůže zaznít i ta "opoziční"? Vždyť to samé se tu děje i v případě USA, EU a dalších zemí !!
A že používám sarkasmus? Vždyť zaznívá i v jiných tématech. Jen v tématu Rusko se tu někteří chovají, jako kdyby šlo o "svatokrádež" a když jim dojdou argumenty, uchylují se k invektivům typu "vymetené v kouli", přezkušování znalostí v OT tématatech atd.
Dost smutné a opravdu to evokuje dojem, že jde o "Kremelské advokáty", kteří mají za úkol obhajovat "jedinou pravdu" a vymýtit "kacířské názory". A sem by opravdu Palba sklouznout neměla.
Oblast Ruska , bývalé SSSR i Středního východu mě primárně zajímá a pokud zde na toto téma zazní A má zaznít i B. A mimo jiné i v podání "rypáka" jako jsem já. A jako každý nemám "recept na pravdu" a mohu se mýlit. Proto je tu diskuze.
Všem se omlouvám za toto OT a budu se dál snažit se VĚCNĚ bavit na aktuální téma. Ale rozhodně se nebudu omlouvat za to, že mohu mít na věci i jiný názor.




Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI