Zemakt píše: ↑1/3/2024, 12:24
Už jsme dlouho nehádali, takže ?
428700867_792817319547760_9039235581396483619_n.jpg
Japonská lehká letadlová loď 龍驤 (Rjúdžó), neboli volně přeloženo "Drak stoupající k nebesům" či "Drak se vztyčenou hlavou"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 1/3/2024, 13:00
od Zemakt
no ano
ああ、もちろんその通りだ。
いつものようにね
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 1/3/2024, 13:11
od skelet
Zemakt: ehm ehm ehm..
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 8/3/2024, 17:55
od Raiden
Německý pancéřový křižník Blücher se 24. ledna 1915 potápí v bitvě u Dogger Banku.
Německý těžký křižník Blücher (pojmenovaný na památku toho předešlého) se potápí 9. dubna 1940 v norském Oslofjordu po zásazích z pobřežního dělostřelectva a dvou torpéd vypuštěných taktéž z pobřežní torpédové baterie.
V obou případech se podařilo fotografům potápějící se křižník zachytit ze stejného úhlu a ve stejné poloze. Podobnost opravdu jenom čistě náhodná?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 8/3/2024, 18:00
od sahidko
Ak niekedy nemecké námorníctvo znovu zavedie loď tohto mena, tak byť nemeckým námorníkom si dobre rozmyslím službu na nej.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 11/3/2024, 11:42
od bheid
Hádanka pro dnešní den
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 12/3/2024, 09:12
od bheid
bheid píše: ↑11/3/2024, 11:42
Hádanka pro dnešní den
lod.png
Italský pomocný monitor Monte Sabotino. Loď byla vyzbrojena jedním 15" dělem, které střílelo 1 949librovou střelu na vzdálenost 21 000 yardů.
bheid píše: ↑11/3/2024, 11:42
Hádanka pro dnešní den
lod.png
Italský pomocný monitor Monte Sabotino. Loď byla vyzbrojena jedním 15" dělem, které střílelo 1 949librovou střelu na vzdálenost 21 000 yardů.
Vida, vida. Ještě prosímpěkně fotku bez toho modreého fleku. A pokud máš tak i nějaký info. Díky.
Tady je. Někdo psal že to byly ukořistěné a přestavěné R-U říční bagry. Dále: Dvě velmi podobné bývalé rakouské bárky zachycené na řece Isonzo a přestavěné podle mírně odlišných specifikací: Sabotino měřil 37,5 x 8,6 x 1,9 m a měl výtlak 66 tun místo původních 62 tun. Obě byly přestavěny pod dohledem kontradmirála Giorgia Pruneriho. Obě byly spuštěny na vodu opět v SAVINEM v Benátkách, ale druhá (Sabotino) byla dokončena v CNR Ancona a ve skutečnosti byla spuštěna na vodu o měsíc dříve než její sesterská loď, v únoru 1918. Podrobnosti o provozu nejsou známy. Obě byly vyřazeny v roce 1924, ale Santo byla přestavěna na plovoucí baterii AA se šesti tanky 3-in/40 AA a pravděpodobně byla k dispozici ještě za 2. světové války.
Rychlá specifikace: V roce 1919 se Santo dočkala velkého úspěchu, když se jí podařilo vylodit na moři. 570 tun standardní hmotnosti, 37,1 x 8,6 x 1,9 m (79 x 46 x 6 stop), 1 diesel Tosi 350 bhp 6 kts, jedno 15palcové (381 mm) dělo.
Vzhledem k mé posedlosti italskými vehikly jsem se neúčastnil , tak jen dodatečně pár poznámek - zdržel bych se označení monitor (ostatně i v originále jsou to pontoni armati), jsou to "obyčejné" plovoucí baterie mnoha ráží na mnoha základech (italských i kořistních). K monitorům se řadí maximálně dvě konstrukce - Faà di Bruno a Alfredo Cappellini. Obecně je tahle plovoucí italská artilerie, bydlící většinou v síti lagun, ne moc známá, ačkoli její rozsah i význam byly značné.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 12/3/2024, 11:36
od Zemakt
Tak jedna klasika. Notoricky známý a můj nejoblíbenější batlšíf. Proč? Protože je tak jiný.
Polarfox píše: ↑12/3/2024, 11:30K monitorům se řadí maximálně dvě konstrukce - Faà di Bruno a Alfredo Cappellini.
Já bych se zdržel označení monitor i(zejména) v případě těchto dvou nelodí. Zajímavý vehikly to ale každopádně jsou(ty hranatý pontonový nelodě ne, ty jsou pouze ošklivý).
Tady jedna obarvená:
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 12/3/2024, 14:54
od Polarfox
Ataman píše: ↑12/3/2024, 12:29
Já bych se zdržel označení monitor i(zejména) v případě těchto dvou nelodí. Zajímavý vehikly to ale každopádně jsou(ty hranatý pontonový nelodě ne, ty jsou pouze ošklivý).
Proto jsem psal maximálně ...nechtěl jsem být úplný hnidopich a to řazení je přinejmenším rozšířené a zažité, i když ne úplně korektní.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 12/3/2024, 19:13
od Raiden
Zemakt píše: ↑12/3/2024, 11:36
Tak jedna klasika. Notoricky známý a můj nejoblíbenější batlšíf. Proč? Protože je tak jiný.
427975584_308001565617713_7452303258119118782_n.jpg
Jj, Nelson a Rodney - ta poněkud atypická konstrukce mé něco do sebe.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 12/3/2024, 19:46
od Zemakt
K Rodney mám veskrze úplně dokonalý citový vztah. To od té doby, kdy jsem jako malý kluk četl v Hubáčkově Moři v plamenech kapitolu věnující se honu na Bismark. A v této souvislosti pak připlutí onoho kata, disponujícího čtyřistašestkami, které válcují kde co. V uvozovkách samozřejme. A to jsem tehdy ještě netušil, o jak jinou koncepci bitevní lodě šlo. A proto mám rád i obdobnou francouzskou školu, i když mi to paradoxně přijde jako úlet. O ráciu rozmístění hlavní ráže posledních typů moderních bitevních lodí, Iowa, mám totiž zcela jasno.
Pokud se mýlím tak mne opravte, ale typ Nelson byl posledním mohykánem klasické liniové, bitevní lodi.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/3/2024, 10:30
od Ataman
Co je tohle za loďky?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/3/2024, 11:19
od Zemakt
To vypadá jako poválečná konverze Raumbootu.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/3/2024, 11:29
od Ataman
Zemakt píše: ↑15/3/2024, 11:19
To vypadá jako poválečná konverze