Stránka 279 z 671

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 19:31
od Juraj Tichý
Scotty87 píše:Nicméně to že kouřili jako by letěli na naftu je pravda.
RD-33 su raz také. Mam pocit, ze povodne ruske Migy vzdy dymyli viac ako ex Cesko-slovenske.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 20:15
od Zemakt
Holt nemaj filtry pevnejch částic. A to není taky zrovna nějaká výhra.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 20:34
od Scotty87
Spíš mají f řiti turbo a vstřikovače.8-)
Líbil se mi komentář od českého pilota Gripenu. Ten začátek cvičného souboje s dvacetdevítkou popisoval jako najdete kouř a na jeho začátku je Mig.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 21:34
od kenavf
Scotty87 píše:Spíš mají f řiti turbo a vstřikovače.8-)
Líbil se mi komentář od českého pilota Gripenu. Ten začátek cvičného souboje s dvacetdevítkou popisoval jako najdete kouř a na jeho začátku je Mig.
Keď sme kedysi boli v polnom postavení u Žatca s S-75 Volchov, tak na nás cvične nalietavál Mig-23(vraveli že to bol Gombík). Robil nad nami veľmi nízke prelety a potom sviečku s forsážou. Dobrý adrenalín keď sa vám to prehnalo 20-30m nad hlavou. Vybehli sme vždy z kabín, pozreli sme sa kam je otočený radiolokátor a rampy s raketami a z toho smeru sme ho očakávali, ale nevideli. Až sme našli na horizonte malý krížik s dymovým obláčkom. A už bolo jasné kde je. Obláčik pomáhal ho nájsť ale keby sme nevedeli odkial poletí(podľa radaru) tak by sme mali problém. I tak sme ho zistili len pár sekund pred preletom. Už si to tak nepamätám, ale možno tak 8 až 10 sekund pred preletom.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 21:54
od kenavf
Tieto motory majú asi tiež problém so vstrekovaním.

Ale to je dým slobody. :twisted:

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 22:00
od skelet
to je dým šedesátých let.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 22:05
od kenavf
A Mig-29 je dym 70tych?

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 22:07
od skelet
vztaženo k zahájení služby, tak osmdesátých let.
edit: ale jestli chceš porovnávat letadlo, které vzlétlo prvně roku 1952 s letadlem, které vzlétlo roku 1977 (?), tak klidně. Jen nevím pro koho je to dehonestující, a pro koho čest :D

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 22:24
od Skeptik
Na druhou stranu zvýšená kouřivost proudového motoru bojového letadla je spíše estetická záležitost ... byť v dogfightu může protivníkovi pomoci.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 19/9/2020, 22:38
od kenavf
skelet píše:vztaženo k zahájení služby, tak osmdesátých let.
edit: ale ještě chceš porovnávat letadlo, které vzlétlo pevně roku 1952 s letadlem, které vzlétlo roku 1977 (?), tak klidně. Jen nevím pro koho je to dehonestující, a pro koho čest :D
Vzhľadom k tomu že tie motory zaviedli v 60tych rokoch ako "menej" dýmiace.
On 9 May 1961, B-52H started being delivered to the Air Force with cleaner burning and quieter Pratt & Whitney TF33-P-3 turbofans with a maximum thrust of 17,100 lbf (76.06 kN).[98]
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_B- ... ss#Engines

Alebo dokonca "nedýmiace"
They are quieter and don’t emit the dark smoke trails of the turbojets.
https://www.thisdayinaviation.com/tag/p ... -tf33-p-3/

Tak je to potom divné.
Ako potom pred tým "dýmili" tie čo dýmili?

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 00:29
od Juraj Tichý
Motory B-52 dymia pri štarte. B-52 je na nebi velky objekt, identifikovatelny aj bez dymiacich motorv, napríklad vdaka "chemtrails“ :D

U frontoveho stihaca, je taka dymivost samozrejme nevyhoda. Na druhej strane, ten obrovský prebytok vykonu, ktory ma 29na je zase vyhoda.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 09:35
od skelet
Tak nějak nevím co má B-52 vyřazených verzi s OSSR ,ale jejich motory kouřily strašně

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 09:56
od HONZIK11
Je to optimalizovana konstrukce motoru na noční lety. :D

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 09:58
od Zemakt
Tak nějak nevím co má B-52 vyřazených verzi s OSSR ,ale jejich motory kouřily strašně
No, a vy zas tlučete indiány. Standart.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 10:23
od skelet
Však jsem psal,že nevím pro koho je to dehonestující. Jestli pro MiG-29, že ho porovnávají s B-52 nebo naopak.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 13:32
od Skeptik
Bože, to je zase debata :roll:
Starší proudové motory kouřily ... všechny. Důvodem byl systém jejich řízení, který prostě nestíhal.
Kdysi ve Flight International jsem četl článek o MiG-29, které zdědila Luftwaffe. Jedna z prvních věcí, které na nich změnili byl systém řízení jejich motorů (FADEC???).
Výsledkem bylo nejen zdvojnásobení resursu motoru (bez jakéhokoli další úpravy), ale i 90%-ní snížení kouřivosti.

OSSR provozují MiG-29 s původními motory (tedy nezaregistroval jsem, že by upgradovaly na některou z moderních verzí RD-33). A tomu odpovídá i kouřivost.
U moderních verzí MiGu-29 nic takového nevidno ...

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 14:03
od Scotty87
Skeptik píše:Starší proudové motory kouřily ... všechny. Důvodem byl systém jejich řízení, který prostě nestíhal.
Jde o to co je to starší. Tehdejší protivníci Migu-29 a to F-15 a F-16 rozhodně takovými kouřovými efekty netrpěli.

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 15:14
od Skeptik
Scotty87 píše:Jde o to co je to starší. Tehdejší protivníci Migu-29 a to F-15 a F-16 rozhodně takovými kouřovými efekty netrpěli.
Trpěly, ale ne takovými.
Ale o tom, že elektronika (a tím i systém řízení motorů), byla v 70-tých a 80-tých letech v USA na vyšším levelu než v SSSR, se ale snad přesvědčovat nemusíme, ne?

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 18:28
od Flader
Ach jaj, to je zase debata o ...

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Napsal: 20/9/2020, 20:08
od niko
To este stale toto riesia ? Uz druhy den ? :D