kenavf píše:Dosah by sa mohol zväčšiť.Keď urýchliš raketu jedným veľkým impulzom,tak sa dosiahne vyššiu maximálnu rýchlosť ale zase bude mať väčší aerodynamický odpor(rastie so štvorcom rýchlosti).Keby sa využil najprv impulz napríklad s polovicou energie a potom po určitej dobe(po poklese rýchlosti rakety) by sa spotreboval zvyšok paliva,tak by raketa možno doletela ďalej.Je otázne aký by to malo vplyv na celkový dolet,celkovú dobu letu,priemernú rýchlosť rakety.
Já Vás chápu, jak to myslíte, jen jak sem psal se mě to zdá nerealizovatelné v hmotnosti kategorii střel AIM-120/R-77 a podobných, kde jsou dost krytickými faktory dosah/rychlost na trase,v jiné váhové kategorii to rusové používají u nových proti-lodních a proti-pozemních střel KLUBu 3M-54TE kde je většinu trasy pohání malý proudový motor cca 220m/s a v konečné fázi útoku druhý raketový stupeň a zvedá rychlost na 700m/s, ale tam si tu rychlost můžete dovolit.
U tak hmotnostně malých střel z toho podle mě, víc než pár jednotek procent na vytrvalosti a rychlosti nevyždímete.
kopapaka píše:mepu píše:Je zajímavé, že na MiGu-35 jsou tyto senzory schopny sledovat střely na vzdálenostech:
50km - těžké protiletadlové (pozemní) případně těžké letecké
30km - lehké/střední protiletadlové
10km - přenosné PLŘS
Takový blbý dotaz - na jakou vzdálenost ty senzory dokážou sledovat letadlo..?
Tyhle senzory nejsou pravděpodobně určeny pro sledováni letadel, ale vyloženě je to zaměřeno na varovný systém ochrany před útočícími raketami, a pokrytí celého okolí letadla, co se dá o tom tedy zjistit.
Oprava, ještě jsem se koukl na stránky výrobce, a už ty senzory na MiGu-35 provádí automatické sledování vzdušných cílů a raket, takže je to asi reálné. To co má MiG-35 jsou 6x IR senzory, ne UV! jak sem to pochopil ze stránek výrobce
Ale je to velice zajímavá otázka, protože se tu nabízí, co když to zvládne sledovat i letadla - což se zdá celkem logické, jako iťák můžu říct, že teoreticky by to fungovat mohlo, protože je to 6 nezávislých senzorů co se překrývají a hlavně, násobí vám to počet současně sledovaných cílů, při slušném výpočetním výkonu vyhodnocovací jednotky - což dnes není problém, to může mít reálnou kapacitu, tedy, současně sledovaných hrozeb klidně v řádech až stovek cílů současně protože jsou to pasivní senzory - záleží jak je to ale přesně řešené, hlavně jaké mají rozlišení - to se dozvíme ale až časem. Vycházím z diagramu toho že i MiG-35 má pod pravou motorovou gondolou IRST oficiálně pro vyhledávání/sledování/ozařování pozemních cílů, u PAK-FA se dají rozlišit dva deriváty předního IRST 101KS-V, tedy 101KS-O na hřbetě a pod kabinou ty skleněné koule, oficiálně zatím zní že to jsou jen laserové ozařovače pro výše zmíněnou úlohu aktivního rušení střel s IR naváděcí hlavicí. Ale je tu možnost, kterou osobně preferuji, že to jsou ve skutečnosti IRST 101KS-V s funkcí DIRCM, akorát s jiným laserem pro pokrytí celého okolí letadla, a tedy mohlo by to fungovat jako celokruhové IRST, u kterého je detekční možnost určitě větších rozsahů než u těch 6ti 101KS-U senzorů, ale u 2x 101KS-O je problém, že určitě v jeden okamžik by nedokázaly prohledat celé okolí letadla, trvalo by jim to v řádech několika sekund než by jej proskenovali, ale zas by dávali větší dosah, zato těch 6x 101KS-U bude dávat data buď jen z ultrafialového spektra ale spíše se kloním k tomu, že budou fungovat, jak v UV i IR části spektra současně (tak jak moderní dvoupásmové hlavice PLŘS krátkého dosahu) ale zato aktualizace cílů v okolí letadla bude okamžitá protože tam nejsou žádné pohyblivé zrcadla atd..