Aero L-39NG Skyfox
Re: Aero L-39NG
Seabee
Jenže nákup letadel pro LOM se nemá řešit přes státní rozpočet, ale kombinací vlastních rozpočtů a externího financování (úvěr), LOM je sice státní, nicméně to není rozpočtovka, tj. není součástí státní správy. Tedy stačí jen souhlas vlády. Ostatně vrtulníky se řešily stejně.
zzz
Ne chápeš to špatně, oni jim ty C nevypadnou najednou, takže těch 600 hodin je tak akorát, aby pokryli postupné odstavování.
O tom, že by VS chtěli omezit CLV nemůže být řeč, opak je pravdou, VS chybí piloti.
Jenže nákup letadel pro LOM se nemá řešit přes státní rozpočet, ale kombinací vlastních rozpočtů a externího financování (úvěr), LOM je sice státní, nicméně to není rozpočtovka, tj. není součástí státní správy. Tedy stačí jen souhlas vlády. Ostatně vrtulníky se řešily stejně.
zzz
Ne chápeš to špatně, oni jim ty C nevypadnou najednou, takže těch 600 hodin je tak akorát, aby pokryli postupné odstavování.
O tom, že by VS chtěli omezit CLV nemůže být řeč, opak je pravdou, VS chybí piloti.
Re: Aero L-39NG
jaké levnější letadla? Z-143?Protože jeden by čekal, že spárky Alcy v AČR budou "šetřeny", aby nadmíru rychle nevylétaly letové hodiny (předpokládám, že letová hodina Alcy L-159T1/T2 je dražší než letová hodina L-39C i než letová hodina L-39ZA). A že část taktického výcviku AČR se ze spárek Alcy přesune na levnější letadla.





Re: Aero L-39NG
AČR jako taková už žádné L-39 nemá. Tedy výcvik na čáslavské základně se musí realizovat na L-159T.
Re: Aero L-39NG
Skelet ... tou spekulací, že část letových hodin bude odlétána na spárkách Alcy, namísto na L-39 jsem spekuloval, proč LOM se rozhodl si nyní pronajmout letadla (nějaké L-39) se kterými plánuje výrazně menší počet odlétaných hodin, než kolik hodin v minulosti nalétaly L-39C v pardubickém CLVskelet píše:jaké levnější letadla? Z-143?Protože jeden by čekal, že spárky Alcy v AČR budou "šetřeny", aby nadmíru rychle nevylétaly letové hodiny (předpokládám, že letová hodina Alcy L-159T1/T2 je dražší než letová hodina L-39C i než letová hodina L-39ZA). A že část taktického výcviku AČR se ze spárek Alcy přesune na levnější letadla.![]()
Dle nynější veřejné soutěže LOMu:zzz píše:seabee, Zemakt, Nesher
Tak ono je k zamyšlení, že když LOM uváděl v minulosti, že 2017 i ve 2018 nalétaly tuzemské L-39C v pardubickém CLV ročně zhruba 1050 letových hodin (v naprosté většině pro AČR, zhruba tak max. 10% pro zahraniční zákazníky),tak proč je v požadovanované zakázce si LOM chce najmout nějaké plonkové L-39 se kterými LOM v CLV ročně nalétá 600 hodin?![]()
V roce 2021 mají najaté L-39 odlétat max. 600 hodin ročně (tj. při počtu najatých 4xL-39 by jeden L-39 měl nalétal průměrně 150 letových hodin ročně)
V roce 2022 mají najaté L-39 odlétat max. 600 hodin ročně (dle dřívějšího rozhovoru tak tehdejší ředitel pan Planička věděl, že tuzemské L-39C se kterými LOM létal v Pardubicích, tak že poslední z nich budou vyřazeny v roce 2022... a termín 2022 uvedl nyní v červnu i CzechAirForce.com = že dolétají poslední původní L-39C nyní prozované v Pardubicích)
V roce 2023 mají najaté L-39 odlétat max. 600 hodin ročně
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
zzz: hledáš složitosti, kde nejsou. Pronájem, protože Babiš neschválil úvěr a CLV dochází čas. Počet hodin třeba kvůli ceně pronájmu. Jooo když se šetří, tak je to pak drahé 




Re: Aero L-39NG
Beru, jsem zajetý na státní správu. Ale o to je divnější, že ten souhlas LOM nezískal. Porovnejme to s ochotou vlády garantovat úvěr taky skoro miliardu pro Smartwings. Dopad zavření Aera na zaměstnance, subdodavatele a věřitele by si asi moc s dopadem bankrotu Smartwings nezadal.Nesher píše:Seabee
Jenže nákup letadel pro LOM se nemá řešit přes státní rozpočet, ale kombinací vlastních rozpočtů a externího financování (úvěr), LOM je sice státní, nicméně to není rozpočtovka, tj. není součástí státní správy. Tedy stačí jen souhlas vlády. Ostatně vrtulníky se řešily stejně.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Aero L-39NG
Už jsem to tu kdysi vysvětloval, poprvé s tím MO přišel na vládu počátkem roku 2019 a tenkrát to zařízl Babiš, oficiálně kvůli některým nevyjasněným otázkám (např. výše úvěru), neoficiálně kvůli tomu, že nemá rád státní firmy (vše má být soukromé, ideálně v Agrofertuseabee píše:Beru, jsem zajetý na státní správu. Ale o to je divnější, že ten souhlas LOM nezískal. Porovnejme to s ochotou vlády garantovat úvěr taky skoro miliardu pro Smartwings. Dopad zavření Aera na zaměstnance, subdodavatele a věřitele by si asi moc s dopadem bankrotu Smartwings nezadal.Nesher píše:Seabee
Jenže nákup letadel pro LOM se nemá řešit přes státní rozpočet, ale kombinací vlastních rozpočtů a externího financování (úvěr), LOM je sice státní, nicméně to není rozpočtovka, tj. není součástí státní správy. Tedy stačí jen souhlas vlády. Ostatně vrtulníky se řešily stejně.

BTW
Když už se bavíme o Aeru, Omnipol připravuje výměnu CEO, novým se má stát Viktor Sotona, dosavadní šéf ERA Pardubice.
Re: Aero L-39NG
Informaci o plánovaném nástupu pana Sotony v AERu (zveřejněno v Lidovky.cz) včera potvrdil i Omnipol:Nesher píše:(...)
BTW
Když už se bavíme o Aeru, Omnipol připravuje výměnu CEO, novým se má stát Viktor Sotona, dosavadní šéf ERA Pardubice.
https://twitter.com/Omnipol1934/status/ ... 0922871808twitter firmy Omnipol a.s. píše:„Při akvizici @AERO_Vodochody jsme avizovali převzetí manažerského vedení Omnipolem, a jelikož nechceme zůstat u prázdných proklamací, vracíme Aero do českých rukou. Vlajka České republiky @SotonaViktor je zkušený lídr a strůjce globálního úspěchu pardubické @ERAaero,“ potvrdili jsme info @lidovky
Ale opravdu mě zaráží, že nikde ani písmenko (o názoru ohledně nástupu pana Sotony v AERu) od pana Bence Arany. A také mě poněkud udivuje rychlost dokončení prodeje AERa (např. z pohledu antimonopolní legislativy,...), ale to třebas je kvůli mé neznalosti jak to chodí.
Ovšem chápu, že před letošním zářijovým školením uživatelů L-39 (5. ročník) je naprosto důležité, aby management AERa fungoval sehraně
Možná s tím souvisí, že neofiko web CzechAirForce.com včera zveřejnil názor: že v AERu odložili ostatní vývojové práce, aby certifikace L-39 nyní dostala "absolutní prioritu". Ovšem doufám, že stejně intenzivně v AERu pracují na kooperačních zakázkách/dodávkách sestav pro finální výrobce (=což tvoří většinu obživy AERa).l-39ug.cz píše:5th L-39 Users Group Conference: September 16th and 17th 2020 - Prague - Czech Republic
Tak uvidíme jestli se sejdou v září časově sejdou obě akce: letošní certifikace L-39 i celosvětové školení uživatelů starších L-39/L-59
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Naráz předmětu (letícího ptáka) do kabiny L-39NG
Předpokládám, že v rámci certifikace L-39NG ověřoval Výzkumný zkušební a letecký ústav co se stane se (skleněným) krytem kabiny při simulované srážce s ptákem. Změny v oblasti kabiny tvoří asi dost velkou část rozdílů mezi L-39C/ZA/ZO a nynějším L-39NG. Nové sklo, změněná vystřelovací sedačka,...
SImulace srážky viz video VZLÚ:
https://www.youtube.com/watch?v=zmQ-ANQzDC8
Příklad letecké havárie kvůli nárazu do kabiny https://aviation-safety.net/wikibase/210754. Na tomto odkazu je databáze dalších nehod např. L-39.
Předpokládám, že v rámci certifikace L-39NG ověřoval Výzkumný zkušební a letecký ústav co se stane se (skleněným) krytem kabiny při simulované srážce s ptákem. Změny v oblasti kabiny tvoří asi dost velkou část rozdílů mezi L-39C/ZA/ZO a nynějším L-39NG. Nové sklo, změněná vystřelovací sedačka,...
SImulace srážky viz video VZLÚ:
https://www.youtube.com/watch?v=zmQ-ANQzDC8
Příklad letecké havárie kvůli nárazu do kabiny https://aviation-safety.net/wikibase/210754. Na tomto odkazu je databáze dalších nehod např. L-39.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Vypadá to, že jsem se (zčásti) spletl, když jsem zavrhoval navýšení a předpokládal jsem, že pronajaté L-39 budou namísto původních L-39C v CLV.
Asi to bude kombinace. Nejprve pronajaté L-39 asi budou sloužit s (některými) původními L-39C v pardubickém CLV ... až původní vylétají zbytek letových hodin letové životnosti (4500 hodin). A pak (asi 2022/2023) budou pronajaté L-39 sloužit s nějakými novými proudovými cvičnými v CLV ... patrně s 4x L-39NG (uvidím jestli bude ve "hře" nákup ještě dvou dodatečných o kterých se kdysi také mluvilo). Tipuji dle twitteru pana generála B. Dvořák
Chápu-li dobře pana generála, tak ten souběh pronajatých L-39 nejprve s původními L-39 a poté s novými prouďáky ... by asi vysvětlovalo ten rozdíl v letových hodinách prouďáků v CLV = v minulosti v CLV nalétaly L-39 přes 1000 hodin ročně, ale pronajaté L-39 měly nalétat jen 600 hodin ročně. Ten rozdíl bude asi odlétán zprvu na původních L-39C a poté (od ?2022?) bude těch "chybějících" několik set letových hodin asi odlétáno na nějakém novém prouďáků v CLV.
zzz píše:LynxZ odkazovaného článku E15.cz se mi zobrazí pár prvních řádků. Jestli chápu správně, že článek E15.cz tvrdí, že LOM chce v CLV navýšit počet L-39 ... tak je to dost zvláštní. Dosud jsem chápal, že současná poptávka LOMu po pronájmu L-39 je náhrada za současné, nikoliv navýšení počtu provozovaných L-39 v pardubickém CLVzzz píše:Dále je zajímavá informace z http://czechairforce.com/news/lom-praha ... bicke-clv/, ze které já chápu, že státní podnik LOM Praha s.p. výhledově předpokládá nákup L-39NG. A protože došlo k nečekanému vývoji s rychlejším opotřebováním současných L-39 v Pardubicích, tak nyní LOM Praha poptává dočasný nájem několika L-39.
zzz píše:seabee, Zemakt, Nesher
Tak ono je k zamyšlení, že když LOM uváděl v minulosti, že 2017 i ve 2018 nalétaly tuzemské L-39C v pardubickém CLV ročně zhruba 1050 letových hodin (v naprosté většině pro AČR, zhruba tak max. 10% pro zahraniční zákazníky),tak proč je v požadovanované zakázce si LOM chce najmout nějaké plonkové L-39 se kterými LOM v CLV ročně nalétá 600 hodin?![]()
skelet píše:zzz: (...) Počet hodin třeba kvůli ceně pronájmu. Jooo když se šetří, tak je to pak drahé
Asi to bude kombinace. Nejprve pronajaté L-39 asi budou sloužit s (některými) původními L-39C v pardubickém CLV ... až původní vylétají zbytek letových hodin letové životnosti (4500 hodin). A pak (asi 2022/2023) budou pronajaté L-39 sloužit s nějakými novými proudovými cvičnými v CLV ... patrně s 4x L-39NG (uvidím jestli bude ve "hře" nákup ještě dvou dodatečných o kterých se kdysi také mluvilo). Tipuji dle twitteru pana generála B. Dvořák
https://twitter.com/BohuslavDvorak/stat ... 7122168836Stávající flotila letounů L-39C je na konci svého života a má jen omezený počet LH. CLV potřebuje udržet výcvikové kapacity pro AČR i zahraniční zákazníky. Druhá věc je zavedení nových letounů do provozu, které také chce svůj čas. Avšak vláda by měla dát souhlas s nákupem ASAP.
Chápu-li dobře pana generála, tak ten souběh pronajatých L-39 nejprve s původními L-39 a poté s novými prouďáky ... by asi vysvětlovalo ten rozdíl v letových hodinách prouďáků v CLV = v minulosti v CLV nalétaly L-39 přes 1000 hodin ročně, ale pronajaté L-39 měly nalétat jen 600 hodin ročně. Ten rozdíl bude asi odlétán zprvu na původních L-39C a poté (od ?2022?) bude těch "chybějících" několik set letových hodin asi odlétáno na nějakém novém prouďáků v CLV.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Jasně, nová éra také nepřijdou všechna naráz.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Zemakt:
Uvidíme.
Spletl jsem se už jednou (když jsem uvažoval, že pronajaté L-39 jsou náhradou nikoliv navýšením ... předpokládal jsem, že současné L-39C v pardubickém CLV už vylétaly skoro celou letovou životnost a ono asi ne ... dobová životnost pardubických L-39C - 25 let - totiž by měla končit později než v avizovaném období 2021-22).
V každém případě jestli opravdu pronajaté L-39 budou v CLV létat společně s L-39C, tak padá jedna z nevýhod CLV = hrozící malý počet proudových cvičných letadel k dispozici. Na tuhle nevýhodu jsem myslel , když jsem kritizoval nabídku - letos v červnu - od kyperské?/švýcarské?/maďarské? AERO a pardubické státní CLV (divize firmy LOM) pro OSSR - viz níže podtržené
Uvidíme.
Spletl jsem se už jednou (když jsem uvažoval, že pronajaté L-39 jsou náhradou nikoliv navýšením ... předpokládal jsem, že současné L-39C v pardubickém CLV už vylétaly skoro celou letovou životnost a ono asi ne ... dobová životnost pardubických L-39C - 25 let - totiž by měla končit později než v avizovaném období 2021-22).
V každém případě jestli opravdu pronajaté L-39 budou v CLV létat společně s L-39C, tak padá jedna z nevýhod CLV = hrozící malý počet proudových cvičných letadel k dispozici. Na tuhle nevýhodu jsem myslel , když jsem kritizoval nabídku - letos v červnu - od kyperské?/švýcarské?/maďarské? AERO a pardubické státní CLV (divize firmy LOM) pro OSSR - viz níže podtržené
P.S. Když to vidím, tak už chápu, že prý jakýsi slovenský generál tvrdí, že jsou zhruba srovnatelné ty nabídky na dodávky cvičných prouďáků na Slovensko + letecké hodiny v zahraniční letecké škole... tj. že nabídka z ČR (letadla z Aera na dodávku L-39NG a výcvik v pardubickém LOMU) že je zhruba srovnatelná s italskou nabídkou (patrně M-345 a patrně výcvik v itaské letecké škole s desítkami letadel)
Akorát až teďka mi to došlo jak to ten prý jakýsi slovenský generál mohl myslet:
- z ČR: letadla od ?kyperského? AERa za normální cenu (4xL-39NG celkem za 1,1 miliardy Kč=zhruba 40 milionů eur), ale letecká škola CLV v Pardubicích riskuje, že když se při pojíždění srazí 2 prouďáky, tak skoro není na čem létat.
- zatímco z Itálie: dodávka letadel od Leonarda - drahé jak sviňa (13xM-345 = celkem 300 milionů eur ... a jestli Leonardo generálkuje letadla za podobné ceny jak vrtulníky, tak je na co se těšit = cena za generálku vrtulníků v AČR skoro za tolik kolik stojí nový (menší) vrtulník), zato v italské letecké škole mají tolik cvičných prouďáků, že je vidlema můžou přehazovat![]()
https://www.leonardocompany.com/en/pres ... -air-force
https://www.leonardocompany.com/en/pres ... -m345-nees
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Nesher,Nesher píše:Jo, ale zapomínáš na jednu důležitou věc, Bundesheer je naprostá Popelka, žádná z relevantních politických stran nemá zájem na nějakém masivnějším investování, speciálně do letectva. A vojáci dostanou to co jim politici koupí. Takže na 3 taktické letky s nadzvukovými stíhačkami můžeš rovnou zapomenout, buď zůstanou u EF u jedné letky (proti nimž je silně nepřátelsky naladěná veřejnost), nebo koupí Gripeny (opět u jedné letky), na cvičná letadla kategorie M 346 prostě nikdo v Rakousku peníze nedá. A volby v tom nic neřeší, buď zůstane u moci současná koalice Lidovců a Svobodných (což je pro Bundesheer ještě to lepší, ti aspoň nějaké to Euro občas pustí), nebo se do vlády vrátí socialisté. A ti mají úplně jiné priority. Takže nakonec, pokud budou chtít vojáci udržet vlastní výcvikové kapacity (a to už kvůli neutralitě chtít budou), se spokojí s (...)
k Vaší debatě se Starlightem jak si vyřeší v Rakousku zajišťování výcviku, tak mám jednu obecnou poznámku (kvůli aktuální události, ze které možná časem něco bude). Tj. jestli Ty a Starlight diskutujete "buď /anebo" a jestli vybíráte ze dvou variant:
a) buďto zainvestovat do domácích kompletních výcvikových leteckých kapacit,
b) nebo výcvik+kondiční lety kompletně nakupovat v zahraničí např. v polo-nestátních firmách
...tak možná za rok, za dva by ještě by mohla být třetí cesta (viz níže) ... ovšem např. názor o pokusu si navzájem sdílet výcvikové kapacity má jen část evropských zemí (např. sdílení výcvikových kapacit nechtějí v Rakousku, ve Švýcarsku, na Slovensku, v Albánii, v Litvě, ve Slovinsku, v Lotyšsku či v Estonsku - řazeno dle lidnatosti a zařadil jsem i státy mimo NATO ... )
Třetí možnost by mohlo být, že některé státy zkouší sdílet své výcvikové kapacity... otázkou je, co za to - jestli půjde o sdílení výcvikových (kondičních) kapacit za peníze nebo jako protislužbu za poskytnutí jiné výcvikové kapacity.Nesher píše:Jako nahradit staré Albíky ještě starším letadlem? No, to by byl vážně kauf. Nadzvukové cvičné letadlo si může dovolit jen pár velkých a bohatých zemí. Zemakt má recht, cvičit nové piloty můžete v USA, ale udržovací výcvik si musíte zajistit buď doma, nebo někde za rohem.Juraj Tichý píše:Skor urobit kontrakt so STA Kosice. Ak dokazali priniest z US UH60, mozno zvladnu aj T-38...![]()
Ale to uz patri do ineho vlakna.
https://defence-point.com/2020/06/21/na ... -training/
https://www.nato.int/nato_static_fl2014 ... t-nfte.pdf
Zaujalo mě že původně nebylo navrhováno sdílet kapacity které se týkají "pilotů" dronů, ale dodatečně se o tuto oblast rozšířila nynější předběžná dohoda o sdílení výcvikových kapacit.
Osobně bych nebyl přehnaně optimistický a to ani z hlediska rozsahu sdílení výcvikových kapacit a ani z hlediska termínu (?2021/2022 předpoklad prvních reálných praktických výsledků). Nicméně nejde o jediné sdílení kapacit v rámci Evropy. Nejen ve smyslu sdílení existujících kapacit, ale taky jdeo o společných nákup (následně sdílených) vojenských technologií/systémů https://www.aerosociety.com/news/stronger-together/ (AEW, A330 mj. jako tanker, C-17, dron pro SIGINT,...)
Toto sdílení výcvikových kapacit mezi některými evropskými státy by snad mělo vytvořit alternativu k současným poskytovatelům výcviku. Např. Maďaři prý kupují výcvik v Kanadě https://www.cae.com/defence-security/ho ... nada-nftc/, ovšem možná zvažují alternativu a proto se zapojili do tohoto nápadu na sdílení výcvikových kapacit.
Předpokládám, že v ČR tohoto nápadu bude prakticky asi toto: že členové ozbrojených sil mimo ČR budou mít jednoduchý přístup k témže výcvikovým kapacitám jako lidé v AČR. Tj. nejen nynější pardubické Centrum leteckého výcviku. Předpokládám, že druhým krokem budou např. spárky L-159 v Čáslavi nebo vrtulníky (ať už v Kbelích či v Náměstí n. O.)
Video z pardubického CLV - aneb L-39 na vlastní kůži ... popsáno laicky (na videu je taky část z Taktického simulačního centra CLV)
Na videu pilotuje a komentář namluvil pilot akrobatické skupiny The Flying Bulls Aerobatics Team
https://www.youtube.com/watch?v=oIX4uJxooUo
První díl CLV na vlastní kůži viz https://www.youtube.com/watch?v=mswblsqBxgs
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Starlight píše:(...) Jestli jsem dobře pochopil informace okolo nákupu slovenských letounů F-16V, tak součástí kontraktu bude několikaletý výcvik pilotů v USA. Pravděpodobně ve složení jazykový kurz/T-6(?)/T-38/F-16. Pochopil jsme, že americká stran bude výcvik zajištovat po dobu 10 let. Sice z útržku informací není jasné, jestli to bude po těch 10 let vždy dlouhý výcvik (jazykový kurz/T-6(?)/T-38/F-16) nebo něco kratšího.
Dále jsem pochopil, že slovenská stran dlouhodobě (asi kromě první(?)/počátečních skupin) preferuje na F-16 posílat svůj personál hned po škole. Tedy i piloty. Tomu rozumím tak, že mladé piloty-důstojníky, kteří projedou Technickou universitou v Košících (včetně komerčního letového výcviku) pošlou rovnou do USA na stíhací výcvik (tomu by více odpovídal dlouhý program jazykový kurz/T-6(?)/T-38/F-16).(...)
Dokumentární film datovaný 1977 z ČSSR o tom jak se stát vojenským pilotem. V popisu tohoto videa jsou anoncovány Košice, ale záběrů na nějaké typické markanty, podle kterých bych si troufnul potvrdit= "filmováno v Košicích", jsem ve videu moc neviděl
https://www.youtube.com/watch?v=qMLj0CvNfYc
jako publikující toto video je uveden Vojenský historický ústav
Ty záběry z letiště ...věděl by někdo jestli je to letiště v Košicích ? A ty letecké záběry ... mohlo by to být v okolí Košic?
Já totiž dohledal, že právě někdy kolem doby vzniku probíhala na košickém letišti intenzivní stavební činnost (např. prodloužení VPD)
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Starlight píše:(...) Jestli jsem dobře pochopil informace okolo nákupu slovenských letounů F-16V, tak součástí kontraktu bude několikaletý výcvik pilotů v USA. Pravděpodobně ve složení jazykový kurz/T-6(?)/T-38/F-16. Pochopil jsme, že americká stran bude výcvik zajištovat po dobu 10 let. Sice z útržku informací není jasné, jestli to bude po těch 10 let vždy dlouhý výcvik (jazykový kurz/T-6(?)/T-38/F-16) nebo něco kratšího.
Dále jsem pochopil, že slovenská stran dlouhodobě (asi kromě první(?)/počátečních skupin) preferuje na F-16 posílat svůj personál hned po škole. Tedy i piloty. Tomu rozumím tak, že mladé piloty-důstojníky, kteří projedou Technickou universitou v Košících (včetně komerčního letového výcviku) pošlou rovnou do USA na stíhací výcvik (tomu by více odpovídal dlouhý program jazykový kurz/T-6(?)/T-38/F-16).(...)
Dokumentární film datovaný 1977 z ČSSR o tom jak se stát vojenským pilotem. V popisu tohoto videa jsou anoncovány Košice, ale záběrů na nějaké typické markanty, podle kterých bych si troufnul potvrdit= "filmováno v Košicích", jsem ve videu moc neviděl
https://www.youtube.com/watch?v=qMLj0CvNfYc
jako publikující toto video je uveden Vojenský historický ústav
Ty záběry z letiště ...věděl by někdo jestli je to letiště v Košicích ? A ty letecké záběry ... mohlo by to být v okolí Košic?
Já totiž dohledal, že právě někdy kolem doby vzniku filmu probíhala na košickém letišti (?1974-1977?) intenzivní stavební činnost (např. prodloužení VPD)
P.S. Pikantnosti je, že tehdejší výcvikové letadla patrně byly vybaveny nějakým neurálním rozhraním

Holt měli to promakané = dodávky Albatrosů spolehlivě udržovali prokremelskou politickou orientaci vlády, jejíž letectvo užívalo L-39... Pokud by prokremelská vláda v zemi XYZ šla do háje, tak holt by Albatrosy přestaly poslouchat ty bývalé komunistické, nynější "zlotřilé imperlistické" piloty.A tyto stroje, byť (...), tak nemůže ovládat nikdo jiný než člověk, člověk s jasným komunistickým názorem na život a na smrt.
Takže už je jasné proč v Jugoslávii a v Polsku odmítli dodávky Albatrosů.

"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
rezervní L-39 od Breitling Jet Team (apache-aviation.com) jako eventuelní pronájem pro pardubické Centrum Leteckého Výcviku státní firmy LOM Praha?
https://www.ecaa.ee/et/lennundustehnika ... tri-andmed
https://www.youtube.com/watch?v=sr8yEOkinvg
https://www.ecaa.ee/et/lennundustehnika ... tri-andmed
https://www.youtube.com/watch?v=sr8yEOkinvg
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Čím zaměřuje modernizovaný L-39 (=vybavený některým vybavením, např. avionikou které je součástí nynějšího L-39NG) neřízené rakety?
Zaujala mě fotka z článku na CzechAirForce.com o dodávce modernizace nigerijských L-39 na standard L-39CW (ale asi motor zůstal původní):
s popiskou: "Jeden z úderů L-39ZA proti Boko Haram. (zdroj: Nigeria Air Force)"
Předpokládám, že se shodneme, že L-39CW nemá radar. Ale jak tedy zaměřuje např. neřízené rakety? Když už víme, že součástí dodávky modernizace nigerijských L-39 byly mj. multifunkční displeje, tak mohlo by jít o využití např. kamery se zoomem = tj. z palné výzboje na L-39 vypálit zastřelovací rány a po zkorigování letu na cíl, tak začít pálit salvu raket?
Nebo snad je něco jako datalink? Což by ale asi znamenalo, že L-39CW "umí" nějakou naváděnou munici
Když se člověk podívá na přesnost zásahů L-39 (bohužel nevím z jaké vzdálenosti útočil nigerijský L-39?CW či -39?ZA), tak mi to připadá slušné.
viz čas 2:44 v
https://www.youtube.com/watch?v=qZIXAIRCvrM
Podobně i slušná přesnost v tomto videu, které údajně zachycuje akce nigerijských L-39
https://twitter.com/DefenseNigeria/stat ... 1519809536
Nejsem si jistý, ale s výjimkou staré ukázky testované verze Head-Up displeje v L-39, myslím ještě nejsou zveřejněny videa/fotky jak konkrétně to vypadá během letu v kokpitu zmoderizovaného L-39CW... toto není fotka L-39CW, ale vizualizace od Aero.cz (zveřejnil CzechAirForce.com)

edit: představení avioniky L-39NG https://www.facebook.com/aerovodochody/ ... 799213846/
Zaujala mě fotka z článku na CzechAirForce.com o dodávce modernizace nigerijských L-39 na standard L-39CW (ale asi motor zůstal původní):

s popiskou: "Jeden z úderů L-39ZA proti Boko Haram. (zdroj: Nigeria Air Force)"
Předpokládám, že se shodneme, že L-39CW nemá radar. Ale jak tedy zaměřuje např. neřízené rakety? Když už víme, že součástí dodávky modernizace nigerijských L-39 byly mj. multifunkční displeje, tak mohlo by jít o využití např. kamery se zoomem = tj. z palné výzboje na L-39 vypálit zastřelovací rány a po zkorigování letu na cíl, tak začít pálit salvu raket?
Nebo snad je něco jako datalink? Což by ale asi znamenalo, že L-39CW "umí" nějakou naváděnou munici
Když se člověk podívá na přesnost zásahů L-39 (bohužel nevím z jaké vzdálenosti útočil nigerijský L-39?CW či -39?ZA), tak mi to připadá slušné.
viz čas 2:44 v
https://www.youtube.com/watch?v=qZIXAIRCvrM
Podobně i slušná přesnost v tomto videu, které údajně zachycuje akce nigerijských L-39
https://twitter.com/DefenseNigeria/stat ... 1519809536
Nejsem si jistý, ale s výjimkou staré ukázky testované verze Head-Up displeje v L-39, myslím ještě nejsou zveřejněny videa/fotky jak konkrétně to vypadá během letu v kokpitu zmoderizovaného L-39CW... toto není fotka L-39CW, ale vizualizace od Aero.cz (zveřejnil CzechAirForce.com)

edit: představení avioniky L-39NG https://www.facebook.com/aerovodochody/ ... 799213846/
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Zkoušky vyvinutého přívodu vzduchu (z kompozitu) k motoru L-39NG

https://www.fs.cvut.cz/aktuality/1245-2 ... ro-l-39ng/
Video vzduchovodu pro L-39NG ze zkoušek Fakulty Strojní ČVUT
https://www.youtube.com/watch?v=0Vu6nRSY8C0

https://www.fs.cvut.cz/aktuality/1245-2 ... ro-l-39ng/
Video vzduchovodu pro L-39NG ze zkoušek Fakulty Strojní ČVUT
https://www.youtube.com/watch?v=0Vu6nRSY8C0
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.