Stránka 29 z 67
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 5/12/2016, 16:07
od Polarfox
No jestli to na té lodi všude vypadá jako v následujícím odkazu (pokud je to pravda), tak se není moc čemu divit:
http://uatoday.tv/society/analyst-shows ... 06359.html
Plus kouřová momentka ze satelitu...
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 5/12/2016, 17:21
od noah11
Pro Rusko je ze všeho nejdůležitější, že jeho námořní letectvo vůbec ožilo. Jeho jediná letadlová loď byla několik let v opravě, takže se z ní vůbec nelétalo. "Výlet" letadlové lodi Kuzněcov k syrským břehům tak kromě propagačních účelů slouží i k testování nové letecké techniky, především modernizovaných stíhaček MiG-29K. "Většinu zkoušek jsme již provedli, ale testy jsou naplánované až do roku 2018," říkal v září velitel ruského námořního letectva Igor Kožin. Ale tohle testování není bez problémů. Od roku 2011 se staly tři havárie, při jedné z nich zahynuli oba piloti.Až se vrátí ze Sýrie, Admirál Kuzněcov půjde na další generální opravu. Ale v skutocnosti si ja osobne myslím že táto herka na mazut ktorú nazývajú KUZJA bola do Sýrie vyslaná len na ozdobu a teraz robí viac vrások ako osohu.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 5/12/2016, 18:48
od Polarfox
Právě jsem asi našel pověstný valoun zlata v hroudě hlušiny:
http://finnews.info/viewtopic.php?f=30& ... &start=120
Příspěvek ve 20:35 (ten veledlouhý, plus 23:57 také stojí za zmínku) - jestli je tohle pravda, tak potěš koště...ale sedělo by to do puntíku. A je asi celkem jedno, že je to záležitost z přelomu tisíciletí, protože razantně se asi nic moc nezměnilo. Plus bonus na konci - možné vysvětlení "zahulenosti" Kuzněcova.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 5/12/2016, 18:59
od Dzin
Tyhle ztráty začínají být už docela citelné. Sice na první pohled jde jen o 2 letouny, ale procentuelně je to daleko horší. Letecká skupina a Kuzněcovovi má maximálně 8x Su-27 a 4x MiG-29. Když to vezmu, už ztratili 16,7 procent palubního stíhacího letectva na Kuzněcovovi a 5,7 procenta veškerého svého palubního bojového letectva. A to vše ani ne za měsíc nasazení.
Pro porovnání, to je jako by US Navy během měsíce ztratilo 67 F-18A/B/C/D/E/F a každá jejich letadlovka by přišla o 7 Hornetů.
Podle dostupných zpráv bude asi přistávací zařízení ve velmi špatném stavu a moc bych se nedivil, kdyby to jen odráželo celkově špatná stav Kuzněcova. Jen mě zaráží, že pokud je opravdu v tak špatném stavu, že se ho povodlali do boje? Pokud to bylo jen kvůli PR, potom je otázka, zda odpovědní činitele dobře rizizka nasazení zvážili.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 5/12/2016, 21:19
od noah11
Z komína Kuzju sa valí hustý čierný dym. Pretrvávajúci hustý čierny dym môže znamenať buď pretekajúce tesnenia kotla, alebo sú horáky kotlov buď zanesené, alebo prepálené. Tak palivo celé nezhorí. S motormi: 8 kotlov na mazut, ktoré poháňajú 4 plynové turbíny s celkovým výkonom 200000 ks mal Kuzja problémy počas celej svojej kariéry. Podľa dostupných údajov ruských webov sa ukázalo, že jeden z ôsmich kotlov nefunguje a ostatné pracujú na znížený výkon. Takže miesto 25-29 uzlov 54 km/h to je maximálka plával Kuzja polovičnou rýchlosťou. Kuzja potreboval udržat krok s veliacou loďou skupiny, atomovým křižníkom Petr Veliký a asi prepálil ďalší kotol. Toto napísal ruskí námorný dôstojník Alex Anpilogov.Či je to relevantné neviem posúdiť.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 5/12/2016, 21:45
od Mirek58
Pokud je propálené těsnění na kotli, mění se neprodleně.
( je-li to těsnění na vodním okruhu, kotel se vypíná, protože kotel stejně nedrží tlak, tedy topit v něm mazut je nesmyslné)
Čoudí-li se z komína, znamená to změnu provozních parametrů kotle, většinou roztápění kotle.
( Pro správné spalování musí být teplota vody, vlastního kotle, množství vzduchu vstupujícího do spal prostoru kotle, odběr páry v přesně daných limitech)
Tedy hodlám li vyměnit hořáky, těsnění, tlakovou trubku, nejprve se vypíná palivo - kotel se chladí.
Po výměně je kotel studený ( relativně, nedoporučuji na něj sahat v obyč kožené rukavici) a zapálí se hořáky a spustí nucený oběh vzduchu a kotel nám vesele čoudí jak darebný kamna doma na chalupě.
Proč? Inu proto, že strojní potřebuje kotel najet rychle a tedy v něm spaluje přebytek mazutu.
Kotel bude čoudit tak dlouho, dokud nenajede na provozní parametry, tedy tlak a teplotu.
" námorný dôstojník Alex Anpilogov" neví o čem plácá.
Ale zase se tyhle třesky plesky dobře čtou.
Edit:
Ještě si dovolím připomenout, že LL Kuzněcov se má odebrat po syrském angažmá do GO, kde podle všeho se bude rekonstruovat i kotelna ( mají nové kotle KVG 6 (M, M1, tlak 8MPa a tep přes 500st)) o lepších parametrech než jsou desetiletí staré vykopávky KVG 4.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 01:02
od Adam Bernau
Pánové, nechci se Vám plést do vysoce odborné debaty, nicméně bych asi měl, neboť plynová turbína nemá ani kotle, ani hořáky.
Základní princip plynové turbíny spočívá v tom, že palivo se spolu se vzduchem se spálí ve spalovací komoře (tedy nikoli v kotli), zplodiny se stlačí v kompresoru a následně roztočí lopatky turbíny. OPakuji: lopatky turbíny pohání plyn.
Kotle a hořáky jsou součástí pohonu parní turbínou, při němž se ohřeje voda na přehřátou páru a lopatky turbíny roztáčí právě ta pára. Opakuji: lopatky turbíny pohání pára.
Pravda, odpadní teplo z plynové turbíny se dá použít i k ohřevu vody v páru, která se pochopitelně dá následně použít i pro pohon turbíny. Avšak myslím, že to není podstatné, protože ani tento proces neprobíhá přes hořáky a kotle, nýbrž přes výměník.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 01:22
od Franz Trubka
Moc nerozumim,Adame,proc jsi sem ten prispevek dal.
AK je pohanen parnimi turbinami.
Nevim to presne,to vlakno je dlouhe, ale ve spojitosti s AK snad na nem
nikdo neuvadel pohon plynovymi turbinami.....
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 01:30
od Adam Bernau
Mě zarazilo hlavně tohle
noah11 píše:8 kotlov na mazut, ktoré poháňajú 4 plynové turbíny
To je totiž stejný oxymoron jako "ohlušující ticho" nebo spíš "benzínový diesel". Ale už toho nechám a nebudu prudit. Nashle.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 01:42
od Alfik
Jojo, musím se ho zastat.
Noah11 to napsal dost blbě - Adam Bernau správně podotýká že buď to má kotle na mazut a parní turbíny, nebo plynové turbíny třeba na mazut. Ale nejde o totéž.
No a protože zde už zaznělo, že "Kuzja" má parní turbíny, tak může mít i ty propálené kotle

Plus, nádavkem, shnilé záchytné lana... nebo blbě seřízené brzdící zařízení těch lan.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 01:54
od Franz Trubka
Omlouvam se ,Adame,Noah 11 to trochu zvoslil a ja to prehledl.
sorry

Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 09:36
od noah11
Ospravedlnujem sa za chby ale nie všetko sa dá dokonale preložiť.Moje zdroje.
http://www.airforce.ru/
http://www.naval-technology.com/
http://paralay.com/
http://www.globalsecurity.org/
ked to tu nemá čo hľadať poprosím zmazať.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 10:18
od Polarfox
Alfik píše:tak může mít i ty propálené kotle Plus, nádavkem, shnilé záchytné lana... nebo blbě seřízené brzdící zařízení těch lan.
Ještě jednou lidi - přečtěte si to svědectví o stavu Kuzněcova a podmínkách na něm (a ostatně potažmo v celém ruském námořnictvu) z přelomu století. I kdyby se nakrásně vše změnilo o 50% směrem nahoru, tak je to pořád otřesný stav. Ta loď je plovoucí vrak s pochybnou posádkou, provázený dlouhou sérií nehod a blbé vtipy o tom, že se cestou někde potopí, se přesouvají z domény podjatých sci-fi škodolibostí zcela jinam. Pokud jsou správné všechny ty informace o nehodách a vysazeních pohonu, kdy hrozilo, že neovladatelná loď najede bezprostředně někde na skálu/břeh, tak to hraničí s reálnou možností.
Takže tu máme prohnilý rozhrkaný vrak oplácaný barvou, aby dobře alespoň vypadal (v čemž nebude sám a západní důstojníci, co měli sem tam vzácnou možnost dostat se na a do útrob ruských plavidel do doby ochlazení vztahů takto o nich mluví dost často...a dostupné fotografie z útrob Kuzněcova, jako kotelny, hangáry atd. napovídají, že to asi zrovna výmysl nebude) a posádku s diskutabilními zkušenostmi (které těžko nabýt, když je loď na moři jednou za několik let, když patrně značné procento posádky/obsluh důležité techniky ani ještě na Kuzněcovovi nebylo, když tento naposledy vyplul, tudíž pro řadu z nich jsou některé činnosti prakticky novum a když kromě velké fluktuace personálu byl Kuzněcov dříve spíše něco na způsob trestanecké kolonie). Toto plavidlo s takovýmto personálem pak odpluje těsně před plánovanou a dlouho odkládanou rekonstrukcí na dálkovou plavbu a zahájí intenzivní činnost (na jeho poměry). Otázka za milión, co se asi tak může následně dít?
Odvolávám tedy všechna svá eventuální původní tvrzení, že Kuzněcov je celkem ok, protože tam bude máloco ok a žil jsem v naivní nevědomosti. Na druhou stranu teď do sebe konečně začínají věci zapadat...
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 10:36
od Ataman
Mirek58 píše:Pokud je propálené těsnění na kotli, mění se neprodleně.
( je-li to těsnění na vodním okruhu, kotel se vypíná, protože kotel stejně nedrží tlak, tedy topit v něm mazut je nesmyslné)
Čoudí-li se z komína, znamená to změnu provozních parametrů kotle, většinou roztápění kotle.
( Pro správné spalování musí být teplota vody, vlastního kotle, množství vzduchu vstupujícího do spal prostoru kotle, odběr páry v přesně daných limitech)
Tedy hodlám li vyměnit hořáky, těsnění, tlakovou trubku, nejprve se vypíná palivo - kotel se chladí.
Po výměně je kotel studený ( relativně, nedoporučuji na něj sahat v obyč kožené rukavici) a zapálí se hořáky a spustí nucený oběh vzduchu a kotel nám vesele čoudí jak darebný kamna doma na chalupě.
Proč? Inu proto, že strojní potřebuje kotel najet rychle a tedy v něm spaluje přebytek mazutu.
Kotel bude čoudit tak dlouho, dokud nenajede na provozní parametry, tedy tlak a teplotu.
" námorný dôstojník Alex Anpilogov" neví o čem plácá.
Ale zase se tyhle třesky plesky dobře čtou.
Edit:
Ještě si dovolím připomenout, že LL Kuzněcov se má odebrat po syrském angažmá do GO, kde podle všeho se bude rekonstruovat i kotelna ( mají nové kotle KVG 6 (M, M1, tlak 8MPa a tep přes 500st)) o lepších parametrech než jsou desetiletí staré vykopávky KVG 4.
Vím o kotlích, kde neprodleně znamenalo klidně i půl roku. Když do toho potom chlapi lezli, rozhodně nebylo třeba kožených rukavic. A stalo se, když z toho vylezli a kotel se na zkoušku natlakoval, leckdy pořád někde tekl. Kidně dašího půl roku. Při postojích se dělaly další provizorní opravy, ale děravý kotel vyřešila vždy až loděnice.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 10:41
od Alfik
Polarfox píše:Alfik píše:tak může mít i ty propálené kotle Plus, nádavkem, shnilé záchytné lana... nebo blbě seřízené brzdící zařízení těch lan.
Ještě jednou lidi - přečtěte si to svědectví o stavu Kuzněcova a podmínkách na něm (a ostatně potažmo v celém ruském námořnictvu) z přelomu století. I kdyby se nakrásně vše změnilo o 50% směrem nahoru, tak je to pořád otřesný stav. Ta loď je plovoucí vrak s pochybnou posádkou, provázený dlouhou sérií nehod a blbé vtipy o tom, že se cestou někde potopí, se přesouvají z domény podjatých sci-fi škodolibostí zcela jinam. Pokud jsou správné všechny ty informace o nehodách a vysazeních pohonu, kdy hrozilo, že neovladatelná loď najede bezprostředně někde na skálu/břeh, tak to hraničí s reálnou možností.
Takže tu máme prohnilý rozhrkaný vrak oplácaný barvou, aby dobře alespoň vypadal (v čemž nebude sám a západní důstojníci, co měli sem tam vzácnou možnost dostat se na a do útrob ruských plavidel do doby ochlazení vztahů takto o nich mluví dost často...a dostupné fotografie z útrob Kuzněcova, jako kotelny, hangáry atd. napovídají, že to asi zrovna výmysl nebude) a posádku s diskutabilními zkušenostmi (které těžko nabýt, když je loď na moři jednou za několik let, když patrně značné procento posádky/obsluh důležité techniky ani ještě na Kuzněcovovi nebylo, když tento naposledy vyplul, tudíž pro řadu z nich jsou některé činnosti prakticky novum a když kromě velké fluktuace personálu byl Kuzněcov dříve spíše něco na způsob trestanecké kolonie). Toto plavidlo s takovýmto personálem pak odpluje těsně před plánovanou a dlouho odkládanou rekonstrukcí na dálkovou plavbu a zahájí intenzivní činnost (na jeho poměry). Otázka za milión, co se asi tak může následně dít?
Odvolávám tedy všechna svá eventuální původní tvrzení, že Kuzněcov je celkem ok, protože tam bude máloco ok a žil jsem v naivní nevědomosti. Na druhou stranu teď do sebe konečně začínají věci zapadat...
Njn, jsem na tom podobně

Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 11:05
od Dzin
Polarfox: Nemohl bys to sem přeložit, resp. shrnout v hlavních bodech? Ruština mi moc neříká a strojový překlad může být někdy ne zcela přesný/srozumitelný.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 14:08
od niko
Podla ruského Komersantu sa z Admirala Kuznecova presuva 8 Su 33 a 2 MIG 29 KR na letecku zakladnu Hmeimim, odkial budu odteraz operovat az do definitivnej opravy pristavajuceho zariadenia.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 18:59
od Julesak
Nič v zlom, ale svedectvo 15/16 rokov staré (i menej) je pre pohľad na dnešný stav bezcenné (tým nespochybňujem, jeho pravosť).
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 6/12/2016, 21:45
od Zemakt
Nič ve zlom Julesáku, ale nič iné nieje. Zatím. Třeba se objeví jiné svědectví, mladší a s větší vypovídající hodnotou dnešního stavu. Myslím, že není třeba nosit růžové brýle, ale raději být zdravě kritický.
Pokud neexistují žádné relevantní informace hovořící o opaku, a pokud se s lodí děje co se děje, člověk nemusí být zrovna moc velký koumes, aby si skládačku nedoplnil.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Napsal: 7/12/2016, 10:50
od Polarfox
Julesak píše:Nič v zlom, ale svedectvo 15/16 rokov staré (i menej) je pre pohľad na dnešný stav bezcenné (tým nespochybňujem, jeho pravosť).
Takže dle tebe se od té doby stal zázrak. Dle fotek to tam stále vypadá jak v mongolském chudobinci po jaderném výbuchu, v tom mezidobí na lodi několikrát hořelo a několikrát jí vysadil pohon (a bůhví kolik jiných nehod), plouží se hlemýždí rychlostí, hulí jak hnědouhelná pánev v dobách rozkvětu, sejří se na ní s prominutím co může, údržba byla odložena a loď vyplouvá minimálně. Dále - financování námořnictva nebyla zrovna selanka a do dnešních dnů hraje za jinými složkami druhé housle a většina financí co měly do námořnictva a loďařství přijít, tam ještě není, protože to viselo v druhé fázi plánu a mezitím dorazila politická a ropná krize, sankce a jiné kratochvíle. Plus ta loď je zase o 15-16 let starší, se vším co k tomu patří, pouze po X provizorních zazáplatováních a odstávkách, bez pořádné rekonstrukce.
Takže taktéž nic ve zlém, ale čekal bych alespoň nějaké protiargumenty místo prostého odmítnutí a slepé víry. Protože zatím to dle řady indikátorů vypadá spíše na to, že se tam za těch 15-16 let nic moc nezměnilo, přinejmenším ne razantně. A pohybovat se v rovině "oni by přeci něco takového nedopustili a podívejte jak hezky vypadá, plave a že z ní létají letadla..a kouří přeci všechny lodi a rozbíjejí se také" asi nebude to nejšťastnější a nejobjektivnější řešení...
Jak psal Zemakt...kdo chce vidět, uvidí to a složí si věci dohromady.