Stránka 29 z 177

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 1/4/2022, 08:10
od Dzin
Scotty87 píše: 31/3/2022, 15:32
Wasp píše: 31/3/2022, 15:16 Scoty,
vzhledem k dronům nepovažuji 40 let za reálných.
Pokud to bude F-35 tak to považuji za naprosto reálné.
Podle mě sje 40 let ještě moc skeptický údaj. Každá generace bojových letadel vydržela vždy ve službě déle, než ta předchozí, byť už na konci služby mohla ztrácet na novější generace, stále si zachovávala určitou hodnotu. Když jsem si to tak zběžně porovnával, tak 1g to měla 20 let, 2g 25, 3g 35 a 4g odhaduji, že se bude blížit 55 letům (teď je na nějakých 45). Přičemž je to věk služby u ekonomicky a technologicky silnějších států, ty slabší nebo ty, co nutně potřebují, je provozují obvykle déle.

Pokud tedy zachováme posloupnost potom 5g má šanci že vydrží ve službě do konce tohoto století, tedy 70 let.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/4/2022, 14:18
od Pilda_CZ
Směřuje Česká republika k pořízení amerických letounů F-35?
http://czechairforce.com/news/smeruje-c ... ounu-f-35/

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/4/2022, 18:04
od Zemakt
Výborně napsáno. Roněž ta vsuvka ohledně zoodolněných bází, zkrátka, psáno s erudicí.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/4/2022, 18:50
od Wolfhound
Pilda_CZ píše: 2/4/2022, 14:18 Směřuje Česká republika k pořízení amerických letounů F-35?
http://czechairforce.com/news/smeruje-c ... ounu-f-35/
Wow. Tohle je hodně nadstandardní článek. A obecně, celá ta série článků o Gripenech na CzechAirForce je zatím to nejlepší, co jsem v češtině četl. Včetně zajímavých přesahů do zahraničí (např. Operace Karakal 2011). Pokud si autoři dají práci i s podrobným popisem služby maďarských Gripenů, půjde o ultimátní sérii na dané téma.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/4/2022, 19:01
od skelet
Co se týče úlu tak před rokem jsem v rámci rozpravy donutil čáslavské zvednout zadky z kanclu a přeměřit úly . A to kvůli tomu jestli se tam vlezou Rafale 🤣
Vlezou, ale o chlup :D

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/4/2022, 19:33
od Zemakt
V souvislosti s úly mám v živé paměti "vejlet" co jsem si udělal ještě na "péešce" v Žatci. Byla kdysi tam co byl tankovej pluk a nyní čtvrtá. 1995. Se spřízněnou duší jsme se vydali z města na čumendu na letiště. Nechá se to docela šlapat. Prolejzali jsme úly, procházeli všechno jak páni a protože jsme byli ve vycházkovejch třiašedesátkách, neštěk po nás ani pes. Mám taky od té doby taky nějakej suvenýrek, asi něco na plnění vzduchem či co. Kdybych to tady nebylo s obrázkama tak na prdel jako momentálně je, lupnul bych sem fotku. Možná by mi někdo objasnil konkrétní funkci.

Jinak zpět k tématu, je zajímavé jak se schopnosti a znalosti nabité zkušenostmi v čase vytrácejí a postupně se na základní poučky z vysoka dlabe. Úly, valy, apod.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 28/4/2022, 06:52
od Rase
Vláda Petra Fialy chce vzhledem k ruské agresi na Ukrajině rychleji nakoupit pro českou armádu nové stíhačky. Válečný konflikt může také ovlivnit rozhodnutí, zda se letouny nakoupí v tendru, nebo přímo.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... rdy-199816

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 28/4/2022, 08:16
od Scotty87
Začíná to být stále jasnější.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 28/4/2022, 17:14
od Wasp
Za mě by bylo dobrý přesedlat na bezpilotní věci. Nejsem příznivce F-35, za mě raději silnější věcí jako EF a Rafale. I takové stroje je třeba mít.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 12/5/2022, 19:29
od Pilda_CZ
Stíhačka F-35 dává drtivou výhodu proti jakémukoli protivníkovi, říká pilot
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/f-35-n ... zpravy_inc

.. že by se pomalinku rozjížděla mediální masáž pro české obyvatelstvo, kdy je budou pomalu připravovat na pořízení F-35? ;)

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 12/5/2022, 20:03
od Wasp
Medíální masáž už jede několik let. Tvůj odkaz už je přímo frontový útok.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 13/5/2022, 18:35
od Wolfhound
Wasp píše: 28/4/2022, 17:14 Za mě by bylo dobrý přesedlat na bezpilotní věci. Nejsem příznivce F-35, za mě raději silnější věcí jako EF a Rafale. I takové stroje je třeba mít.
Eurofightery se daří prodávat šejkům do Zálivu, ale v Evropě byl (nepočítaje domovskou čtveřici států) první a poslední realizovaný obchod s Rakouskem. A to není zrovna povzbudivý příklad.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 13/5/2022, 18:54
od Lynx
Takže temer 700 vyprodukovanych TOP stíhačiek nie je povzbudivy príklad. Bravo.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 13/5/2022, 19:32
od Nesher
Lynx píše: 13/5/2022, 18:54 Takže temer 700 vyprodukovanych TOP stíhačiek nie je povzbudivy príklad. Bravo.
Nechci mluvit za Wolfhounda, ale řekl bych, že jeho poznámka mířila na konkrétní rakouskou akvizici. A to skutečně povzbudivý příklad není. Někdy se vyplatí trochu popřemýšlel o tom co ten na kterého reaguješ skutečně chtěl říct.
Anebo máš jako zdejší největší "čechobijec" problémy s chápáním psané češtiny? :razz:
Jinak EF či Rafale jsou z hlediska VS AČR mimo, akvizičně drahé a provozně také.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 13/5/2022, 23:17
od Wolfhound
Nesher, díky. Přesně.

Eurofightery mají výrobci, potom ropní šejkové (kteří na budget nehledí) a Rakousko. A právě rakouské zkušenosti skutečně nejsou příliš povzbudivé.

Což není nic proti letadlu jako takovému. Silný, výkonný stroj, např. některé britské jednotky vyzbrojené tímto typem lze považovat za absolutní světovou špičku.

Pro evropské státy střední a menší velikosti je ale s Eurofightery problém, ta série nezdarů v akvizičních programech je už poměrně solidní. Belgie, Dánsko, Švýcarsko, Finsko…

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 14/5/2022, 17:08
od Lynx
Belgicko, Dánsko používajú F16, tam je istá kontinuita LM jasná. Odhliadnuc od toho veľmi veľká časť F35 pre Európu sa vyrába v Taliansku.
Fínsko a Švajčiarsko používa F18, tam je tiež istá kontinuita USA dodávateľa. Aj keď tie tendre boli iste zaujímavé, zaujímavé by bolo vedieť, či rozhodli politické, alebo technicke dôvody.

ČR sa rozhodlo z politických dôvodov pre CAESAR, keďže FR je dôležitejší spojenec, no pri posledných Macronovych vyjadreniach ohľadne UA ostáva na ústach len kyslý úškrn.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 14/5/2022, 18:18
od Pavel 15
Stíhač Typhoon je neskutečně drahý na provoz, hned za F-22 Raptor. Ohledně koupi stíhaček Rafal ze země , kde
politici velmi rádi rozdávaj cizí území fašistům...před léty z Berlína a nyní z Moskvy.Macron může putinovi dárovat
Korsiku , když chce kámošovi něco dát .

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 15/5/2022, 06:07
od Wasp
Rakousko je případ, který o EF-2000 neukazuje nic praktického. Trenche 1 - nejhorší a nejdražší varianta EF-2000, prakticky bez výzbroje a pilotů. Rakousko ukazuje cestu jak by pořízení letectva nemělo vypadat.

EF-2000 je drahý na provoz asi jako Rafale.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 15/5/2022, 08:50
od Wolfhound
Wasp píše: 15/5/2022, 06:07 Rakousko je případ, který o EF-2000 neukazuje nic praktického. Trenche 1 - nejhorší a nejdražší varianta EF-2000, prakticky bez výzbroje a pilotů. Rakousko ukazuje cestu jak by pořízení letectva nemělo vypadat.

EF-2000 je drahý na provoz asi jako Rafale.
Pozor, neplést kauzu rakouských Eurofighterů s dlouhodobou koncepcí rakouského stíhacího letectva. Rakušané spoléhají na svou neutralitu a dlouhodobě potřebují pouze základní Air-policing, v 70. a 80. letech k tomu používali dokonce cvičné podzvukové Saab 105, než si pořídili Drakeny. A i ty létaly několik let pouze s kanony, jelikož leteckou raketovou výzbroj Rakousku zakazovaly mezinárodní smlouvy. Až od roku 1993 Drakenům pořídili i AIM-9 poté, co se jim ve vzdušném prostoru začali promenádovat narušitelé z býv. Jugoslávie v rámci jejich válek. Takže základní koncept náhrady Drakenů s AIM-9 novými stroji “pouze” s IRIS-T je OK, ale téměř vše ostatní v této akvizici už moc OK nebylo.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 15/5/2022, 09:02
od niko
Saab 105 robi air policing v Rakusku dodnes paralelne s EF-2000.