McDonnell Douglas F-15 Eagle

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4856
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od HONZIK11 »

No ted jsem hodinu studoval co je to ,,hybridní silseskvioxan a trialkoxysilan,, :???: Z diskuse na tech strankach. :razz:
Musis filtrovat , filtrovat filtrovat..diskutujici ,, balm,, by ti mel zlepsit chut, zda se ,ze ten clovek je krapet jinde , tedy do slova a do pismene.
Naschle zitra.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Ejdou.
F-15A s motorem který je nastaven na nižší tah, označovaný jako Trim 97,7% ( u motoru PW-100 docházelo k rychlému opotřebení a proto byly různé Trim nastavení tahu motoru, cifra neoznačuje statický tah motoru ten je v tomto případě asi na 94%)

2 Machy Eagle dosáhne ve 40 000 ft, ustáleně může zatáčet při maximálních 2,8 g , Bank angle je 68 st. rate of turn 2,5 st/sec, poloměr zatáčení je, pokud dobře počítám, - 15,75 km.
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Ano, to ovšem nijak nerozporuji :) psal jsem něco jiného. Mám přibližnou představu, jaké jsou poloměry zatáček v těchto rychlostech, nebo kde dokončovali piloti ČSLA obrat, když to občas rozfofrovali. Ty diskuze tam prostě nejdou číst...
Nic proti samotným článkům.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Pavel 15
Podle čeho odhaduješ dynamický tah ?
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 283
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Wasp píše:Podle čeho odhaduješ dynamický tah ?
Ten dynamický tah se musí vypočítat http://www.leteckemotory.cz/teorie/teorie-01.php

Já informaci o dynamickým tahu motoru F-110 mám z diskuze na bývalým fóru Military photos, kde diskuze
o re- motorizaci nových verzí F-16/15 motorem PW232 Thunder se statickým tahem 160KN!
Jenže nebyli peníze-válka proti Iráku. Tu informaci o dynamickým tahu tam dal letecký konstruktér , který
má na to speciální program. Napsal tam , že dynamický tah lze použít do rychlosti M1 a přízemních výškách.
Tady jako zajímavost jaký motor mohla mít F-15EX https://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=1608
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Děkji.
Motor PW 232 jsem někde zaznamenal, ale nebyl asi nikde přijat do služby.


Co jsem se díval, tak důvod proč zůstala Air superiority řada F-15C na motorech 220 je... že nepotřebovala novější motory. Ty by byly těžší, spotřeba větší a ve výškách není rozdíl ve výkonech žádný.
Tolik oficiální kanály.
heder2
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 107
Registrován: 14/10/2019, 11:03

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od heder2 »

Prekvapivá správa žeby pokrokovejšia modifikácia motora mala vyššiu spotrebu než predošlá. Podľa dostupných neoficialnych údajov o motore 232 som predpokladal aj vyššiu účinnosť a teda nezmenenú spotrebu pri vyšších výkonoch.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Heder2
Měl jsem na mysli spíše větší váhu a spotřebu u motorů GD a 229 oproti 220.
K 232 nevím nic bližšího.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Skeptik »

Dalo se čekat. Moderní letadla potřebují, a když jim USA pod hrozbou hospodářských sankcí zakázaly koupit Su-35S, tak co jim zbývá.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od seabee »

BAE Systems podepsal s USAF kontrakt na dodávku malé série zařízení pro elektronický boj pro stroje F-15 Eagle. Systém Eagle Passive Active Warning and Survivability System - Pasivní/aktivní systém pro varování a přežití - EPAWSS se skládá z multispektrálních senzorů, jednotky zpracování signálů, HW a SW pro varování při ozáření radarem, systému situačního povědomí, geolokace a obraných schopností. Zástavby systémů do letounů verze E a EX bude provádět firma Boeing. Systém má zvyšovat možnosti zjištění a rušení protivníkových hrozeb a přežití letounů čtvrté generace v prostředí pokročilých nepřátelských sledovacích a obraných systémů.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od seabee »

Podle informace L+K 3/2021 bude systémem EPAWSS vybaveno celkem 400 letounů F-15C/D a E. Součástí jejich modernizace bude i integrace přilbových zaměřovačů JHMCS II, schopných spolupracovat s poslední verzí Aidewinderů AIM-9X.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

To mají trochu špatně. Jsou tam aspoň pěkný fotky ?
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od seabee »

Wasp píše:To mají trochu špatně. Jsou tam aspoň pěkný fotky ?
V čem? Tomáš Soušek je spolehlivej a obvykle dobře informovanej autor. Fotky pěkný :up:
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4856
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od HONZIK11 »

https://breakingdefense.com/2021/03/bae ... or-f-15ex/
Aneb jak dostalo sofistikované rušení přednost před konstrukční neviditelností.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

EPAWSS pro F-15C byl zrušený, protože je to drahý a C je nahrazován EX. Bude na F-15E a EX.
Původně měl být na celé flotile F-15, místo TEWS. EPAWSS je přímo dělán na Eagla. Eagle passive ....
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od seabee »

HONZIK11 píše:https://breakingdefense.com/2021/03/bae ... or-f-15ex/
Aneb jak dostalo sofistikované rušení přednost před konstrukční neviditelností.
Přesně tu koncepci prosazuje SAAB na Gripenu E/F- systém Arexis.
Sorry za OT
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Gripen je naprostý masakrátor v rušení, nevím co tam ti švédi dávaj, ale když Gripen chce, nikdo ho nevidí. Že by se EPAWSS inspiroval opravdu právě zde ?
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od seabee »

Wasp píše:Gripen je naprostý masakrátor v rušení, nevím co tam ti švédi dávaj, ale když Gripen chce, nikdo ho nevidí. Že by se EPAWSS inspiroval opravdu právě zde ?
Podrobně ty bylo popsané v ATM 11 nebo 12/2020. Ten kontejner Arexis je unikátní tím, že má AESA antény na obou koncích, takže pokrývá celý okruh při všech polohách letounu. Přesnost určení směru příchozího signálu je lepší než 1 stupeň a stejně přesně jde nasměrovat i rušiče, na více zdrojů ozáření současně. Signál je od počátku zpracovávaný digitálně, takže nehrozí zahlcení. Rozsah přijímačů je od 2 do 18 GHz a systém je schopen vytvořit stovky virtuálních přijímačů/vysílačů v úzkých pásmech různých druhů radarů. Takže rozpozná a zaruší i "staré" radary na nízké frekvenci, schopné zachytit i stealth stroje a postupně pak naváděcí i střelecké na vyšších frekvencích. Navíc neustále v milisekundách mění svou frekvenci, takže nepřátelské systémy nejsou schopny ho dostatečnou dobu sledovat a analyzovat, co to vlastně letí. Některá čidla jsou až u konců křídel, což umožňuje zvýšit přesnost zaměření (princip stereoskopického dálkoměru, možná i Doppler?), ale to má i F-35.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

První F-15EX předán USAF. Nyní prochází testováním na letecké základně Eglin. Druhá F-15EX má přijít v dubnu.
Tady v odkazu je kamufláž, je stejná jako u F-15C/D.
https://defence-blog.com/news/u-s-air-f ... IeXzeQiFQk
Odpovědět

Zpět na „Letadla“