

Musis filtrovat , filtrovat filtrovat..diskutujici ,, balm,, by ti mel zlepsit chut, zda se ,ze ten clovek je krapet jinde , tedy do slova a do pismene.
Naschle zitra.
Ten dynamický tah se musí vypočítat http://www.leteckemotory.cz/teorie/teorie-01.phpWasp píše:Podle čeho odhaduješ dynamický tah ?
V čem? Tomáš Soušek je spolehlivej a obvykle dobře informovanej autor. Fotky pěknýWasp píše:To mají trochu špatně. Jsou tam aspoň pěkný fotky ?
Přesně tu koncepci prosazuje SAAB na Gripenu E/F- systém Arexis.HONZIK11 píše:https://breakingdefense.com/2021/03/bae ... or-f-15ex/
Aneb jak dostalo sofistikované rušení přednost před konstrukční neviditelností.
Podrobně ty bylo popsané v ATM 11 nebo 12/2020. Ten kontejner Arexis je unikátní tím, že má AESA antény na obou koncích, takže pokrývá celý okruh při všech polohách letounu. Přesnost určení směru příchozího signálu je lepší než 1 stupeň a stejně přesně jde nasměrovat i rušiče, na více zdrojů ozáření současně. Signál je od počátku zpracovávaný digitálně, takže nehrozí zahlcení. Rozsah přijímačů je od 2 do 18 GHz a systém je schopen vytvořit stovky virtuálních přijímačů/vysílačů v úzkých pásmech různých druhů radarů. Takže rozpozná a zaruší i "staré" radary na nízké frekvenci, schopné zachytit i stealth stroje a postupně pak naváděcí i střelecké na vyšších frekvencích. Navíc neustále v milisekundách mění svou frekvenci, takže nepřátelské systémy nejsou schopny ho dostatečnou dobu sledovat a analyzovat, co to vlastně letí. Některá čidla jsou až u konců křídel, což umožňuje zvýšit přesnost zaměření (princip stereoskopického dálkoměru, možná i Doppler?), ale to má i F-35.Wasp píše:Gripen je naprostý masakrátor v rušení, nevím co tam ti švédi dávaj, ale když Gripen chce, nikdo ho nevidí. Že by se EPAWSS inspiroval opravdu právě zde ?