Stránka 30 z 62
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 13/2/2021, 19:49
od HONZIK11
No ted jsem hodinu studoval co je to ,,hybridní silseskvioxan a trialkoxysilan,,

Z diskuse na tech strankach.
Musis filtrovat , filtrovat filtrovat..diskutujici ,, balm,, by ti mel zlepsit chut, zda se ,ze ten clovek je krapet jinde , tedy do slova a do pismene.
Naschle zitra.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 13/2/2021, 21:30
od Wasp
Ejdou.
F-15A s motorem který je nastaven na nižší tah, označovaný jako Trim 97,7% ( u motoru PW-100 docházelo k rychlému opotřebení a proto byly různé Trim nastavení tahu motoru, cifra neoznačuje statický tah motoru ten je v tomto případě asi na 94%)
2 Machy Eagle dosáhne ve 40 000 ft, ustáleně může zatáčet při maximálních 2,8 g , Bank angle je 68 st. rate of turn 2,5 st/sec, poloměr zatáčení je, pokud dobře počítám, - 15,75 km.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 14/2/2021, 10:02
od Ejdou Rotacak
Ano, to ovšem nijak nerozporuji

psal jsem něco jiného. Mám přibližnou představu, jaké jsou poloměry zatáček v těchto rychlostech, nebo kde dokončovali piloti ČSLA obrat, když to občas rozfofrovali. Ty diskuze tam prostě nejdou číst...
Nic proti samotným článkům.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 14/2/2021, 14:23
od Wasp
Pavel 15
Podle čeho odhaduješ dynamický tah ?
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 15/2/2021, 09:57
od Pavel 15
Wasp píše:Podle čeho odhaduješ dynamický tah ?
Ten dynamický tah se musí vypočítat
http://www.leteckemotory.cz/teorie/teorie-01.php
Já informaci o dynamickým tahu motoru F-110 mám z diskuze na bývalým fóru Military photos, kde diskuze
o re- motorizaci nových verzí F-16/15 motorem PW232 Thunder se statickým tahem 160KN!
Jenže nebyli peníze-válka proti Iráku. Tu informaci o dynamickým tahu tam dal letecký konstruktér , který
má na to speciální program. Napsal tam , že dynamický tah lze použít do rychlosti M1 a přízemních výškách.
Tady jako zajímavost jaký motor mohla mít F-15EX
https://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=1608
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 15/2/2021, 14:59
od Wasp
Děkji.
Motor PW 232 jsem někde zaznamenal, ale nebyl asi nikde přijat do služby.
Co jsem se díval, tak důvod proč zůstala Air superiority řada F-15C na motorech 220 je... že nepotřebovala novější motory. Ty by byly těžší, spotřeba větší a ve výškách není rozdíl ve výkonech žádný.
Tolik oficiální kanály.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 17/2/2021, 16:29
od heder2
Prekvapivá správa žeby pokrokovejšia modifikácia motora mala vyššiu spotrebu než predošlá. Podľa dostupných neoficialnych údajov o motore 232 som predpokladal aj vyššiu účinnosť a teda nezmenenú spotrebu pri vyšších výkonoch.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 19/2/2021, 23:26
od Wasp
Heder2
Měl jsem na mysli spíše větší váhu a spotřebu u motorů GD a 229 oproti 220.
K 232 nevím nic bližšího.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 20/2/2021, 13:44
od Wasp
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 20/2/2021, 16:42
od Skeptik
Dalo se čekat. Moderní letadla potřebují, a když jim USA pod hrozbou hospodářských sankcí zakázaly koupit Su-35S, tak co jim zbývá.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 3/3/2021, 23:14
od seabee
BAE Systems podepsal s USAF kontrakt na dodávku malé série zařízení pro elektronický boj pro stroje F-15 Eagle. Systém Eagle Passive Active Warning and Survivability System - Pasivní/aktivní systém pro varování a přežití - EPAWSS se skládá z multispektrálních senzorů, jednotky zpracování signálů, HW a SW pro varování při ozáření radarem, systému situačního povědomí, geolokace a obraných schopností. Zástavby systémů do letounů verze E a EX bude provádět firma Boeing. Systém má zvyšovat možnosti zjištění a rušení protivníkových hrozeb a přežití letounů čtvrté generace v prostředí pokročilých nepřátelských sledovacích a obraných systémů.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 11/3/2021, 14:40
od seabee
Podle informace L+K 3/2021 bude systémem EPAWSS vybaveno celkem 400 letounů F-15C/D a E. Součástí jejich modernizace bude i integrace přilbových zaměřovačů JHMCS II, schopných spolupracovat s poslední verzí Aidewinderů AIM-9X.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 11/3/2021, 15:01
od Wasp
To mají trochu špatně. Jsou tam aspoň pěkný fotky ?
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 11/3/2021, 15:05
od seabee
Wasp píše:To mají trochu špatně. Jsou tam aspoň pěkný fotky ?
V čem? Tomáš Soušek je spolehlivej a obvykle dobře informovanej autor. Fotky pěkný

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 11/3/2021, 15:11
od HONZIK11
https://breakingdefense.com/2021/03/bae ... or-f-15ex/
Aneb jak dostalo sofistikované rušení přednost před konstrukční neviditelností.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 11/3/2021, 15:38
od Wasp
EPAWSS pro F-15C byl zrušený, protože je to drahý a C je nahrazován EX. Bude na F-15E a EX.
Původně měl být na celé flotile F-15, místo TEWS. EPAWSS je přímo dělán na Eagla. Eagle passive ....
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 11/3/2021, 15:49
od seabee
Přesně tu koncepci prosazuje SAAB na Gripenu E/F- systém Arexis.
Sorry za OT
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 11/3/2021, 20:38
od Wasp
Gripen je naprostý masakrátor v rušení, nevím co tam ti švédi dávaj, ale když Gripen chce, nikdo ho nevidí. Že by se EPAWSS inspiroval opravdu právě zde ?
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 12/3/2021, 01:07
od seabee
Wasp píše:Gripen je naprostý masakrátor v rušení, nevím co tam ti švédi dávaj, ale když Gripen chce, nikdo ho nevidí. Že by se EPAWSS inspiroval opravdu právě zde ?
Podrobně ty bylo popsané v ATM 11 nebo 12/2020. Ten kontejner Arexis je unikátní tím, že má AESA antény na obou koncích, takže pokrývá celý okruh při všech polohách letounu. Přesnost určení směru příchozího signálu je lepší než 1 stupeň a stejně přesně jde nasměrovat i rušiče, na více zdrojů ozáření současně. Signál je od počátku zpracovávaný digitálně, takže nehrozí zahlcení. Rozsah přijímačů je od 2 do 18 GHz a systém je schopen vytvořit stovky virtuálních přijímačů/vysílačů v úzkých pásmech různých druhů radarů. Takže rozpozná a zaruší i "staré" radary na nízké frekvenci, schopné zachytit i stealth stroje a postupně pak naváděcí i střelecké na vyšších frekvencích. Navíc neustále v milisekundách mění svou frekvenci, takže nepřátelské systémy nejsou schopny ho dostatečnou dobu sledovat a analyzovat, co to vlastně letí. Některá čidla jsou až u konců křídel, což umožňuje zvýšit přesnost zaměření (princip stereoskopického dálkoměru, možná i Doppler?), ale to má i F-35.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 12/3/2021, 13:23
od Wasp
První F-15EX předán USAF. Nyní prochází testováním na letecké základně Eglin. Druhá F-15EX má přijít v dubnu.
Tady v odkazu je kamufláž, je stejná jako u F-15C/D.
https://defence-blog.com/news/u-s-air-f ... IeXzeQiFQk