OSSR, kampak kráčíte?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 373
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Padouch »

pokud to dopadne, tak dobrá zpráva pro Aero Vodochody, které se na C-27 velkou měrou podílí.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

:lol: a čože na ňom robia?
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19010
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od skelet »

Společnost Aero je plně zodpovědná za výrobu sestaveného a připraveného centrálního křídlového boxu (CWB) bez podílení se na vývoji. Aero má na starosti dodavatelský řetězec, výrobu a poprodejní podporu.
Od roku 2007 je Aero jediným dodavatelem středového křídlového boxu, který je kritickou strukturální a systémovou jednotkou celého letadla. Sestava skříně středního křídla zahrnuje integrální nádrže, stožáry pro instalaci motoru a mechanické systémy křídla, palivová a hydraulická vedení a elektrické svazky. Všechny systémy jsou testovány společností Aero.
http://www.aero.cz/cz/kooperace/programy/leonardo/
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Aha, tak "velkou merou" som si predstavoval niečo fakt, ale fakt väčšie. :-)

Robi Aero aj niečo na C295?
Nemaju stranku optimalizovanu na mobily, neda sa čítať...
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Dávnejšie som písal buď tu, alebo niekde inde, že nám treba 1-2 stroje naviac. Keby to boli tie 2, bolo by to tak akurát na naše pomery. Ak ich časom kúpia, mohli by v plnej konfigurácii so všetkými systémami (hlavne sebaochrana) a aj nadstavcom na doplňovanie paliva.
Podľa vyťaženosti sú to dobré stroje, ktoré sme potrebovali už dávnejšie. :up:
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

skelet píše:
Společnost Aero je plně zodpovědná za výrobu sestaveného a připraveného centrálního křídlového boxu (CWB) bez podílení se na vývoji. Aero má na starosti dodavatelský řetězec, výrobu a poprodejní podporu.
Od roku 2007 je Aero jediným dodavatelem středového křídlového boxu, který je kritickou strukturální a systémovou jednotkou celého letadla. Sestava skříně středního křídla zahrnuje integrální nádrže, stožáry pro instalaci motoru a mechanické systémy křídla, palivová a hydraulická vedení a elektrické svazky. Všechny systémy jsou testovány společností Aero.
http://www.aero.cz/cz/kooperace/programy/leonardo/
Tak som sa dostal na PC na stránku Aera a na C295 nerobí Aero nič.
Keďže ste prvé kusy kupovali v 2009 a na C27J robí Aero od 2007, tak je to pre mňa ďalšia záhada, prečo ste vybrali práve C295 a nie lepší C27J. :rotuj:
Jedine, že ste rovnako uspešní ako mi, v dávaní si gólov do vlastnej brány. :D
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Juraj Tichý
V ČR z toho bola kauza - armáda aj chcela Spartana, politici vybrali CASU. Čisté ako krištáľ.
Neviem to presne, ale mám dojem, že sa to skončilo tento rok a zahralo sa to do stratena. Pozri na net, sú o tom články.
Tento rok doobjednávali ďalšie 2 ks namiesto Jakov 40, ktoré vyradili.
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

To viem, že AČR chcela Spartana. Ako každý kto si tie lietadlá reálne porovná, s ich reálnymi parametrami, sa pravdepodobne nakoniec prikloní k C27J.
A keď už raz začali s C295, ťažko to meniť.
Osobne veľmi pochybujem, že ten výber bol čistý a vo svetle podielu Aera na výrobe C27J, pri tej zákazke na prvotné 4, mohli reálne žiadať viac ako CWB. Vieme, čo všetko robí Aero na KC-390.
Škoda. Ako vravím, gól do vlastnej brány.


Ad nadstavec na doplňovanie paliva C27J. Myslíte, že by sme to reálne využili? Dolet 2200km pri plnom zaťažení nám po Európe stačí. A 5100km pri polovičnom zaťažení stačí na akúkoľvek záujmovú zónu EÚ. Koniec koncov, Spartan Afganistan dal bez medzipristátia zo Sliaču.
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 734
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Treba to brať politicky. Spartany ako lietadlá nie sú určené len na prevoz ľudí/materiálu. Je to multifunkčná platforma- MCJ, Praetorian. K tomu všetkému ten nástavec je plus. Ak to lietadlo naložíš naozaj na plnku, ten nástavec je super vec.
To že u nás sa nakúpil holotrt je vec druhá a bez dovybavenia obrannými systémami je nástavec zbytočný. To by sa "dopravné" letectvo muselo "politicky" presunúť od zmýšĺania " a lá Turbolet" minmálne o jedno storočie ďaľej.
Po megaúspešnom "presune" Turboletov do LOTN dosť nepravdepodobné :cry:
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Juraj Tichý, Pikujúci brizolit

Ja viem o týchto veciach, no nechcem tu zahlcovať diskusiu o českých kauzách. To nech si riešia v iných vláknach, jasné, že keď máš 4 ks, tak budeš kupovať to isté nie niečo iné.
Ak chceme obstarať 1-2 Spartany, bolo by vhodné dať ich v plnej konfigurácii + dovystrojiť ostatné 2 aspoň o sebaochranné systémy, nech to sú konečne plnohodnotné vojenské lietadlá.
4 kusy by bolo na naše pomery pekné číslo, vznikla by konečne aj záloha, čo je pri terajšom stave otázne.
A Turbolety? Nech s tým lietajú politici na rokovania po EÚ, hneď sa bude rozmýšľať o niečom inom. :-? Tiež to bol taký "zvláštny" kauf. :roll:
"Alea iacta est"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Scotty87 »

mikojan29 píše:V ČR z toho bola kauza - armáda aj chcela Spartana, politici vybrali CASU. Čisté ako krištáľ.
Tak jednoduchá to rozhodně nebylo. Řekněme že své zastánce v armádě měli obě řešení, ale lobbing pro C-295 byl nakonec silnější.
Pikujuci brizolit
C-295 je nepochybeně také multifunkční platforma.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Lietadla kategórie Turbolet, potrebuje každé letectvo. Minule tu tuším Flader aj dával, že tie naše Turbolety sa aj dosť nalietajú.
Turbolety chcela vymeniť/nakupiť armáda.

Pri Spartanovoch nespochybňujem nákup iných, hlavne sebaobranných systémov. Akurát nádstavec na tankovanie za letu, mi príde zbytočný.
Dolet na celú Europu pri plno zaťažení plne stačí. Nemalo by sa kupovať vybavenie, lebo je to cool. Treba ho udržiavať a platiť drahé revízie a drahý výcvik. Za niečo čo sa nikdy reálne nevyužije.
Výbavu lietadiel treba vyberať aj pod ťarchou ambícií SR a OSSR.
Radšej by som videl, keby C27J dokázala poskytnúť palivo našim F-16 :D
a tiež by som z nich rád videl trčať takúto ihlu :D (Bohužail verzia KC27J neexistuje, ale AC27J :-? )
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Aspoň, že tí Maďari idú do KC-390. Budeme môcť u nich cvičiť tankovanie za letu.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1555
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Flader »

Naše Spartany majú mať kompletnú prípravu pre systém vlastnej ochrany. V podstate ich stačí pripojiť na pripravenú kabeláž.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od niko »

Juraj Tichý píše: Pri Spartanovoch nespochybňujem nákup iných, hlavne sebaobranných systémov. Akurát nádstavec na tankovanie za letu, mi príde zbytočný.
Dolet na celú Europu pri plno zaťažení plne stačí. Nemalo by sa kupovať vybavenie, lebo je to cool. Treba ho udržiavať a platiť drahé revízie a drahý výcvik. Za niečo čo sa nikdy reálne nevyužije.
Výbavu lietadiel treba vyberať aj pod ťarchou ambícií SR a OSSR.
Prave naopak. Ja nadstavec na tankovanie za letu povazujem za velmi dolezity. Je to aj celosvetovy trend. Cele letectvo NATO a logicky aj jeho protivnici buduju kapacity na doplnovanie paliva za letu a to najmä v strategickom a taktickom letectve. Mat dopravne lietadlo bez moznosti predlzenia doletu a spoliehat sa, ze ale ved aj tak nikdy dalej nepoletime je kratkozrake. Nikdy nikam dalej nepoletime, lebo na to nebudeme mat techniku a medzipristatie proste nebude mozne. Kedze mame len dva stroje, mali by byt vystrojene uplne spickovo. Ak by sme ich mali 10, chapal by som, ze cast bude na bezne vozenie a cast do ohna, ale v pripade 2 az 4 strojov nie je nad cim diskutovat.
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 734
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Scotty87: To nespochybňujem, Obe lietadlá majú svoje pre :up: ( aj proti) :wink:

Juraj, súhlasím, bez sebaobrany a viacúčelovej platformy (pridal by som niečo aj na štýl AWACS/REB) schopnosť tankovania za letu u Spartanov príliš význam nemá.
Niko, ak si dáme aspoň dva existujúce Spartany do plnky, tak áno, tankovanie je fajn. Na COVID lety a Pepsi lety to ale nepotrebujeme.

Flader, tie káble nie sú ani tak "feature", ale štandardná výbava lietadla , u nás očesaná z dôvodu ceny.

K tým náletom Turboletov, ak by sme mali letuschopného napríklad Iľju Muromca, tak lieta aj ten. O potrebe Muromca to ale nič nehovorí, skôr o niečom inom. Alebo nie :?:
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19010
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od skelet »

No zatím na dodávky vede C295 před C-27 ( 181 vs 87). Jinak C295 existuje co by MPA, Awacs, elektronický průzkum, tanker, gunship. Takže klidně můžeme hledat ponorky v Lipně :-?
Naším C295M chybí ke spokojenosti jen to tankovací ráhno.
ObrázekObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od niko »

Pikujucy brizolit: Tak ono je to o tom, na co letectvo potrebujeme. Dlho sme zili v tieni vojenskych krajin a nepotrebovali sme v podstate nic. Dnes mame stavat tazku brigadu pre eventualnu obranu Pobaltia, bojovu skupinu V4 s operacnym posobenim do 6000 km od EU. 9 rokov mame takmer v kuse nasadene specialne jednotky v Afganistane a nasa VP zase tiahne do ostrej namornej misie. Zistili sme, ze sice budujeme padakove jednotky, ale nevieme ich nikde bojovo vysadit, nemame takmer vobec CAS a uz vobec nie CAS pre jednotky operujuce povedzme 1500 km od Slovenska atd atd. Cize ak chceme zase cely cas plachtit v tieni niekoho ineho, hoci aj Ciech a Madarska, tak nam stacia taketo nakdiaky, ak chceme letectvo vyhovujuce doktrine NATO potrebujeme DAS, nadstavce na tankovanie, eventualne moznost vyzbrojenia a hlavne aspon nejake 4 kusy.
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Flader
Ja to vie, mám to nafotené a aj overené od užívateľov.

Juraj Tichý
C-390 v tank. verzii nemá pevný nadstavec (žihadlo)na doplňovanie paliva, ktoré my budeme potrebovať na F16.
https://www.defenseworld.net/news/16575 ... 7fQKVA1WUk

Ja som rád, že sa vybrala dobrá platforma, do štandardu ešte niečo chýba, ale základ je výborný. Naživo sa ten stroj zdá menší ako na foto, ale oproti AN-26 je iná dimenzia - výbavou aj priestorom. Za mňa :up:

niko - plne s tebou súhlasím. :up: :lej:
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 734
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Niko, nie sme v spore.
Akurát súčasný stav je aký je a nejako sa neblýska na lepšie časy 8-)
Potrebu ďalších lietadiel sme ináč tu už riešili, ja som navrhoval kľudne aj jedného/nejedného Herculesa :eek:
Kým budeme mať nálož Turboletov namiesto nálože slušných vojenských transportných lietadiel, tak sa nepohneme. Bohužiaľ. 8-)
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od niko »

Pikujucy brizolit: Mas zial pravdu. Na to, kolko sa po volbach rozpravalo o novom plane vyzbrojovania je az podozrivo ticho. Dufam, ze sa skor, ci neskor ale niekto pusti aj do tych Spartanov. Asi to na stole aj bude, kedze asi pred pol rokom to Spomenul aj gen. Svoboda.
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“