Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 14/7/2024, 21:05
V prvním příspěvku je špatně napsáno že priorita Me 309 byla nejvyšší. Jak moc velkou prioritu tehdy Me 309 dostal se neví, jisté je že ministerstvo letectví počítalo s výrobou minimálně 800 Me 309 měsíčně s tím že postupně nahradí Bf 109. Naopak nejvyšší prioritu Me 309 dostal v době kdy RLM zjistilo že projekt Me 309 má vážné zdržení, ale to předbíhám, k tomu bych se chtěl dostat později.
K druhé zajimavé otázce :
Zda se, ze to tedy vyhral Fockewulfuv letoun, i kdyz vlastne i ten prisel pozde a idealne nefungoval.
Nic nenasvědčuje tomu že byla nějaká veřejná soutěž mezi Fw 190C a Messerschmitem Me 309, první byl spíše prototyp, druhý byl určen k sériové výrobě. Je pravděpodobné že Me 309 i Fw 190C jsou odpověď na stejné požadavky RLM na nový stíhací letoun pro Luftwaffe.
Zemakt :
V-4 575 km/h. Přechod k DB 605 ten letoun zazdil definitivně a nepřímo i ukazuje na tu prioritu.
Prioritu Me 309 jsem napsal na začátku tohoto příspěvku, tedy k motoru DB 605
Motor DB 605 byl papírově zkušebně posuzován pro zástavbu do Me 309 ale nejsou žádné důkazy o jeho fyzické zástavbě do Me 309.Tedy žádný prototyp Me 309 s největší pravděpodobností nikdy neměl motor DB 605.
Me 309V4. Osud Me 309V4 je neznámý S největší pravděpodobností je tento "test" fikce.
Pokud si rozebereme jeho parametry, je zvláštní že se udává váha paliva 800 litrů, ale nádrž Me 309 byla na cca 500 litrů paliva. Dále je váha letadla v "testu" někde nad 5 tun ( našel jsem v jiném zdroji vyšší váhu než jakou ukazuje článek od Zemakta https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-309-V4-t17618), ale maximální vzletová váha Me 309 byla 4,2 tuny.
Dá se najít nesignovaný nákres představující V4 na kterém jsou vidět podivné boule na křídlech. To by byly asi přídavné nádrže s extra palivem (váhou a odporem) navíc, ale žádné takové nádrže se u Me 309 nedají najít.
Pokud ale opravdu tento test někdy proběhl, a na chvilku se zapomene že autor knihy o tom pochybuje, pak ukazuje na to že Me 309 byl přetížený , měl zvýšený odpor a papírově slabší motor.
K druhé zajimavé otázce :
Zda se, ze to tedy vyhral Fockewulfuv letoun, i kdyz vlastne i ten prisel pozde a idealne nefungoval.
Nic nenasvědčuje tomu že byla nějaká veřejná soutěž mezi Fw 190C a Messerschmitem Me 309, první byl spíše prototyp, druhý byl určen k sériové výrobě. Je pravděpodobné že Me 309 i Fw 190C jsou odpověď na stejné požadavky RLM na nový stíhací letoun pro Luftwaffe.
Zemakt :
V-4 575 km/h. Přechod k DB 605 ten letoun zazdil definitivně a nepřímo i ukazuje na tu prioritu.
Prioritu Me 309 jsem napsal na začátku tohoto příspěvku, tedy k motoru DB 605
Motor DB 605 byl papírově zkušebně posuzován pro zástavbu do Me 309 ale nejsou žádné důkazy o jeho fyzické zástavbě do Me 309.Tedy žádný prototyp Me 309 s největší pravděpodobností nikdy neměl motor DB 605.
Me 309V4. Osud Me 309V4 je neznámý S největší pravděpodobností je tento "test" fikce.
Pokud si rozebereme jeho parametry, je zvláštní že se udává váha paliva 800 litrů, ale nádrž Me 309 byla na cca 500 litrů paliva. Dále je váha letadla v "testu" někde nad 5 tun ( našel jsem v jiném zdroji vyšší váhu než jakou ukazuje článek od Zemakta https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-309-V4-t17618), ale maximální vzletová váha Me 309 byla 4,2 tuny.
Dá se najít nesignovaný nákres představující V4 na kterém jsou vidět podivné boule na křídlech. To by byly asi přídavné nádrže s extra palivem (váhou a odporem) navíc, ale žádné takové nádrže se u Me 309 nedají najít.
Pokud ale opravdu tento test někdy proběhl, a na chvilku se zapomene že autor knihy o tom pochybuje, pak ukazuje na to že Me 309 byl přetížený , měl zvýšený odpor a papírově slabší motor.