OndřejW píše:D 11 měl být základem bitevní varianty Fw 190 D, proto ty dva 30mm a dva 20mm kanony. Dvacítky měli každá po 250 a třicítky něco kolem 40-50 nábojích na zbraň, přesně nevím, to mě opravte...
2x 250 + 2x 55 ks - stejný náklad, jako u Fw 190. Spíše než jako bitevní bych verzi D-11 označil jako verzi určenou na boj s bombardéry. Bitevní letouny nepoužívaly kanony MK 108, ale MK 103 se speciální wolframovou municí.
Osobně o kvalitách Fw 190 d 12 s Jumo 213 EB pochybuju. Dosažená rychlost je možná, ale vlastnosti letounu se museli dost zhoršit. Jumo 213 A,E se oproti F hodně lišily, i když se zdá, že je to jen písmenko v názvu :-)
V čem by se měly lišit - hmotnost je velice podobná, rozložení jendotlivých prvků identické. Samotného by mě především zajímalo, co přesně za změny obnášel motor Jumo 213 EB oproti klasickému Jumo 213 E. Pokud vím, tak Jumo 213 F byl de facto stejný, jako E, pouze neměl mezichladič. Nebo ne?
Setkal jsem se se zdroji, které o chování Ta 152 C ve vzduchu nemluví tak nelichotivě, jak je obecně předkládáno. Tím obecně myslím jednu, dvě věty které přejímají různé publikace navzájem od sebe o vlastnostech letounu, když už se teda autor rozhodne o tomto "okrajovém" letadle vůbec zmínit. Zkusím něco vyštrachat.
Zkus něco vyštrachat

Já zmínku o dobrých letových vlastnostech Ta 152 C pamatuji snad jen z určitých fází vývoje Fw 190 C
Musíš si uvědomit, že Dora byla vpodstatě improvizace, která se obdivuhodně povedla, něco podobného, jako když do Mustangu vsadily Merliny (Packardy), to asi taky nikdo nečekal. Takže se dá chápat jisté zeslabení konstrukce, navíc se s D-éčkem vždy počítalo více jako se stíhačkou, hlavně do vyšších výšek, kde A-čka výrazně ztrácely. Ta 152 byla přeci jen nová konstrukce, i když nebyla postavena na zelené louce, to už víme...
Tak ona celá tahle řada (Fw 190 B, C, D) byla jedna velká improvizace, jak vylepšit výkony ve výškách

. Paradoxem ale je, že Jumo 213 A nepodávalo ve výškách o moc vyšší výkony, než zavedený BMW 801

. Ale i tak se Dory uchytily dobře.