Stránka 4 z 45

Napsal: 16/7/2009, 18:24
od cover72
Paráda :) Kde jsi to sehnal?

Napsal: 16/7/2009, 18:37
od kopapaka
Já ti ani nevím, poslal mi to kámoš mailem, skusím to z něj vytáhnout.
Jen jestli to bude vědět,on je takovej ten posílač...

Napsal: 18/7/2009, 22:56
od Pop
Moc pěkné. Pro většinu Čechů nepostradatelná součást stolování.
Pokud s tímto nákladem letěli naši na nějaké cvičení, určitě sklidili uznání předevžím od RAF a Luftwaffe. Jen doufám, že tyto fotografie neviděl nějaký ouřada z MO.

Co je účinnější, AIM-9 nebo Supermann?

Napsal: 19/7/2009, 13:19
od cover72
Supermann - pokud doplní "palivo" za letu chlastuchtivým nepřátelům, ti popadají sami. A nebo lépe, rozflálají se při přistání, čímž si zničí vlastní Runway. Opravdu stealth taktika proti nepřátelským VPD - myslím, že by nás nepřítel podezíral z nasazení nanobotů :)
Jen škoda, že se to nedá nasadit proti letectvům muslimských států

Napsal: 20/7/2009, 15:46
od Dancer
Kdyby tam borce nechali a projeli se s ním po dráze rychlostí větší než malou, asi by se mu objevilo na trenkách škrtátko. :D

Napsal: 9/1/2010, 10:11
od Pop
+Vývoj letounu L-159 a jeho zavádění do výzbroje vzdušných sil AČR nebyly bez problémů.
Kupříkladu jen RL vykazoval ze začátku provozu závady po každém druhém letu. Použitý řídící procesor nejpozději po 1 Hodině a 30-ti minutách činnosti shořel. Podle dodavatele RL měl však vydržet pracovat 300 hod.. Ale záruka výrobce "švába" byla jen na 3 hod. činnosti.
Další nepříjemnou závadou se jevila nespolehlivost spojovacích zástrček elekronických systémů, především opět lokátoru. Po třetím až čtvrtém letu je musel servisní technik rozpojit, vyfoukat vlhkost a zpětně zapojit. Další problém působyl systém přetlakování nádrží inertním plynem OBIGGS, který se v mírové době nepoužívá. Neustálá chybová hlášení přiváděla piloty a techniky téměř k šílenství.
To jsou jen některé problémy, jež sužovaly život leteckému personálu dnešní 212 taktické letky při zavedení letounu L-159 ALCA do provozu.

Další problémy tížily také dodavatele zbraňového systému "PLAMEN".
Jeden příklad za všechny:Při pozemních zkouškách střílela zbraň výborně, ale ve chvíli, kdy byla odpálena dávka granátů ve střední letové hladině, vždy došlo k závadě, obyčejně došlo k rozpadnutí některé součásti - např podavače. Nakonec byl společný jmenovatel objeven. Výrobce zvolil špatný materiál. Při konstrukci nedodržel požadavek zadání, aby kanon vydržel střílet v extrémních mrazech. Konstruktéři zbrojovky, kteří zatím projektovali pouze zbraně pro pozemní techniku, se jaksi pozapoměli a neuvážili, že ve vysokých letových hladinách dosahuje teplota pod -60°C a materiál zbraně prokřehne.

Nakonec patří "PLAMEN" mezi spolehlivé systémy letounu, ale zdržením jeho vývoje jsme přišli o možné zakázky na dodávku letounů zahraničním odběratelům.

Napsal: 13/1/2010, 22:48
od alibaba
Pop píše:Při pozemních zkouškách střílela zbraň výborně, ale ve chvíli, kdy byla odpálena dávka granátů ve střední letové hladině, vždy došlo k závadě, obyčejně došlo k rozpadnutí některé součásti - např podavače Nakonec byl společný jmenovatel objeven. Výrobce zvolil špatný materiál.
Nektere z problemu nebyly ani tak vinou Zbrojovky.
Ta zadala vyrobu nekterych dilu subdodavatelum. Co vim, tak tam doslo k nedodrzeni technologickeho postupu.

Napsal: 14/1/2010, 16:24
od Pop
Je věcí finálního výrobce a garanta dodávky zbraňového systému dohlížet na kvalitu subdodávky. V našem případě si zbrojováci nepohlídali kvalitu zpracování použitého materiálu.

Ale jak jsem uvedl, šlo jen o příklad potíží při zavádění L-159 do výzbroje našeho letectva. Problémů bylo mnohonásobně více a zpočátku letouny vykazovaly závady po každém letu.
Že dnes L-159 patří jednoznačně mezi nejspolehlivější letouny NATO na evropském kontinentu je zásluhou vynikající spolupráce pilotů a techniků voj. letectva s týmem konstruktérů a servisních techniků továrny Aero.

Napsal: 14/1/2010, 21:15
od hydrostar
Jasné, všecky průsery výroby a všeckého odskáče dycky konstrukce. A dycky to mosí řešit konstrukce. Na tem bohužel néni nic divného. Aj z chyby montáže je dycky blbec z konstrukce. Proto řeší všecko ona ;-)

Napsal: 15/1/2010, 06:46
od skelet
Hydrostar: to odněkud znám :lol:

Napsal: 7/2/2010, 09:51
od Pop
Protože je L-159 určen také ke zbraňovému výcviku, pořídilo letectvo AČR do výbavy letounů cvičný podvěs zvaný "Prkno" ( označení podvěsu dodám později). Jde o adaptér, který obsahuje na bocích čtyři výmetnice neřízených raket r. 70 mm a na spodní část lze podvěsit cvičné pumičky - až čtyři ks o hmotnosti 10 kg nebo dvě pumičky hmotnosti 20 kg. Adaptér se zavěšuje vždy v páru po jednom pod levou a pravou polovinu křídla. Systém umožňuje provést odpal raket jednotlivě ( z každého "Prkna" jednu), dvojici raket nebo plnou salvu. Odhoz pumiček lze provést jednotlivě nebo skupinově. "Prkno" tedy umožňuje provést dva až osm cvičných náletů. Protože se do výmetnic nabíjí standardní neřízené rakety, lze tento adaptér nouzově použít v boji pro odpal čtyř ks neřízených raket.

Napsal: 19/2/2010, 09:05
od Zemakt
Včera jsem zaznamenal zprávu o možném zapůjčetní blíže nespecifikovatelného množství uložených L 159 letectvu Maďarska (cca 8-10ks ?)

Napsal: 20/2/2010, 02:28
od Pop
Ono jim možná nic jiného nezbývá, protože maďarské letectvo minulý rok vyřadilo z výzbroje cvičné letouny L-39, které užívalo nejen k výcviku, ale také na kondiční lety

Napsal: 20/2/2010, 07:28
od Lavoy
A okrem L-39 majú Maďari ešte aké prúdové cvičné stroje ?

Napsal: 20/2/2010, 08:09
od Pop
Maďarské vojenské letectvo loni vyřadilo poslední verzi Albatrosu L-39 ZO, kterou získalo z přebytků Luttwaffe po sjednocení Německa.
Dnes mají několik kusů vrtulových strojů Jak-52. Jinak své piloty, do přijetí L-159, posílají do Kanady na výcvik.

Napsal: 20/2/2010, 08:26
od Lavoy
A koľko Albatrosov mali ?

Napsal: 20/2/2010, 11:46
od Pop
Původně jich měli 19 nebo 20 ( něco padlo na náhradní díly). Posledních 8 L-39 ZO ukončilo provoz dne 24. 11. 2009.

Napsal: 20/2/2010, 11:52
od Lavoy
Prečo Albatrosy skončili ? Veď tu na Slovensku ich ešte máme a myslím že slúžia ešte dobre.

Napsal: 20/2/2010, 12:06
od Pop
Musíš uznat, že L-39 / 59 je výběhový typ. Vpodstatě již jen dožívá. Chápu krok maďarského letectva ještě jinak. Po problémech v továrně Aero Vodochody zřejmě nemají Maďaři důvěru v jiná opravárenská zařízení ( např. na Ukrajině). Továrna již revize L-39 neprovádí a hrozí postupný nedostatek náhradních dílů.
Hlavním důvodem je určitě vhodnost L-159 pro větší rozsah výcviku a shodnost avioniky, rozmístění přístrojů a ovladačů v kabině dle unifikace NATO. Kabina l-159 odpovídá standardní kabině dle normy ( až ji najdu dodám její číslo) a je jedno, na který další typ po výcviku pilot přejde. Vždy najde ovladače na stejném místě.
Maďarské letectvo používá stejné stroje jako letectvo AČR, tedy JAS-39 C/D a mají je také jen pronajaté.

Napsal: 20/2/2010, 16:05
od sa58
Neprovádění oprav a revizí na L-39 ve Vodochodech provažuji za do nebe volající pitomost, mamonžment dokázal sebrat výrobci solidní zdroj příjmů. Zase nám pravda, láska a neviditelná ruka trhu dala pěkně po hubě ...