Stránka 4 z 61

Napsal: 9/7/2011, 20:40
od skelet
Co je na této F-15B divného? Fotka je ze základny Edwards, rok 1976
Obrázek

Napsal: 9/7/2011, 21:45
od kopapaka
skelet: no asi není moc F-15ek s Francouzskými znaky, ne?

Napsal: 9/7/2011, 21:50
od skelet
Asi bude jen tato jedna.. je to ze zkoušek francouzského letectva

Napsal: 15/7/2011, 19:33
od krizak
když jsem viděl F-15 s Francouzskými znaky, tak jsem si vzpomněl na konkurenční boj mezi zbrojaři v 70.letech a osud francouzského generála
Paula Stehlina- bývalí náčelník štábu francouzských vzdušných sil a poté
byl místopředsedou Národního shromáždění.Generál Stehlin totiž prohlásil,že
americké stíhačky F-15,16,17, jsou mnohem lepší než francouzské stíhačky a
Francie by mněla uvažovat o jejich zakoupení! Jeho výroky velmi uškodili
Marcelu Dassaultovi a jeho typu Mirage F-1E /EVROPA/. Generál Stehlín zemřel v polovině roku 1975 při záhadné autohavárii, po čase vyšlo najevo, že od roku 1964 byl na výplatní listině americké zbrojovky Northrop . Každý
rok měl "kapesné" 5-7.OOO dolarů. Francouzský film "3 MUŽI NA ZABITI"
možná inspiroval i generálem Stehlinem.

Napsal: 16/7/2011, 14:45
od krizak
Firma McDonnell Douglas koncem 80. a začátkem 90.let pracovala na úplně nové verzi F-15,letoun je znám pod označením F-15XX. Jak všeobecne známo
tak sovětská stíhačka SU-27 má zdrcující převahu v manévrovatelnosti v pod
zvukových rychlostech, stíhačka F-15 mírnou převahu od 1000-1400km/hod
nad SU-27. Nová verze F-15 měla eliminovat převahu sovětských stíhaček v
podzvukových rychlostech Obrázek
Nová verze F-15 jednomístná,křídlo větší rozpětí a vybavené sloty pro větší
manévrovatelnost. USAF odmítlo financovat vývoj nové verze F-15,tehdy byl
předpoklad zavedení letounu projektu ATF kolem roku 1995.

Napsal: 29/7/2011, 16:01
od krizak
Tady na temto odkazu je porovnání manévrovatelnosti Tajfunu,Rafal,SU-27
http://www.eurofighter.com/eurofighter- ... ation.html
Jak vidět F-15 skutečně velmi ztrácí nad SU-27,Tajfunem nebo stíhačkou
Rafal. Nedávno se uskutečnilo v Indii letecké cvičení mezi britskými stíhačkami Tajfun a indickými Su-30MKI.
Stíhačky Tajfun vyhráli nad SU-30 a tímto si jistě polepšili v soutěži MMRCA
nad francouzskou stíhačkou Rafal

Napsal: 29/7/2011, 23:10
od rabo
Hodil by si sem nejaké info o tom víťazstve ? Bolo by to celkom zaujímavé.

Napsal: 29/7/2011, 23:42
od cover72
Ty grafy jsou nějaké divné. F-16 a F/A-18C jednoduše nemohou mít stejnou ustálenou rychlost zatáčení, protože Hornet podstatně rychleji ztrácel rychlost a nebyl tak optimalizovaný pro nadzvukové lety - naopak pro podzvukové.

Napsal: 30/7/2011, 09:28
od krizak
Cover72-též výkon F/A-18 velmi překvapil,ale je to na oficiálnim a ne žádnem
blogu...

Rabo-prohlédl sem celou diskuzi o výhře Tajfunu nad SU-30MKI, ale bohužel
nikdo z diskutujících nedal žádný odkaz na ty letecké manévry.

Napsal: 30/7/2011, 09:48
od jersey.se
Na webu sdružení Eurofighter ;-)
Některé tabulkové výkony Eurofighteru jsou celkem pěkné, ale ty samé výkony dělají například z Gripena outsidera, taky tam nikde uveden není. Ale je zajímavé že Eurofighteru pokaždé v reálu nalískal...

Navíc jsou tam evidentní nesmysly. Jak může mít M2000-5 lepší sustained turn rate subsonic než F-16? Asi spadli z višně nebo jen tahají hodnoty z prstu jak se jim co hodí.

Napsal: 9/8/2011, 14:14
od krizak
Tady takový graf-jak na tem sou s manévrovatelnosti F-15 verzus SU-27
Obrázek

Napsal: 19/10/2011, 19:58
od skelet
Zřejmě oficiální reklamní video Silent Eagle
http://youtu.be/lwegWRLwmzk

Napsal: 18/12/2011, 13:38
od krizak
Něco ze začátku vývoje F-15, SSSR od začátku velmi pozorně sledoval vývoj koncepce stíhaček v programu FX .Konstrunkční kancelář Suchoj dostala zadání vyvinout stíhací letoun , který by ve všech ohledech překonával konkurenční americký letoun nejméně o 10%. Proto s úlevou přijali zprávu ,že zvítězil konzervativní návrh firmy McDD -dosti ovlivněn MIG-25.Ruští konstruktéři měli největší obavy z vítězství firmy NAA-její pokročilou konstrukci letounu
Obrázek Obrázek Obrázek
Nehledě na to , že Rusové návrh od firmy McDD zpočátku podceńovali,tak letoun F-15 plně prokázal své kvality například v službách Izraele.








http://www.airwar.ru/enc/fighter/f15.html

Napsal: 15/2/2012, 08:50
od krizak
Nejmodernější verze F-15SE v Singapuru
http://cde.cerosmedia.com/1H4f3a42ee676bf012.cde

Napsal: 10/4/2012, 11:44
od Julesak

Napsal: 10/4/2012, 19:23
od jersey.se
Ale k F-15. Myslím že tu ta fotka není a je docela zajímavá - zkušební F-15 s aktivními předkřídly á-la Su-37.

Obrázek

Napsal: 10/4/2012, 20:53
od skelet
promazáno ...

Napsal: 10/4/2012, 23:27
od diox
mám takovou malou technickou otázečku v porovnání výsledků mezi mig-21 a f-15 protže asi bude i něco na kvalitě výcviku pilotů technickém stavu stroje apod. je mi známo že pro tyhle araby je složitý i ak-47 natož letadlo

Napsal: 11/4/2012, 00:22
od jersey.se
Nemyslím že by mezi MiG-21 a F-15 bylo možno cokoliv porovávat, pilot nepilot. Jsou to letadla z jiné doby. F-15 je obratnější a narozdíl od MiG-21 je vybaven skutečnými avionickými systémy.

upraveno Skelet

Napsal: 15/4/2012, 21:53
od Mike
Dioxi, to s těmi araby je taková hloupost, že je to až škoda komentovat. Pilotu sedícímu v MiGu-21 proti F-15 nepomuže ani ten nejleší výcvik a schopnosti. F-15 je prostě o generaci dál. MiG-21 má samozřejmě stále schopnost zabíjet, a nelze vyloučit že by mohl v chaosu bitvy dosáhnout sestřelu F-15. Ostatně tvrdí to některé syrské (ruské) zdroje, ovšem bez potvrzení druhou stranou. Nemyslím si, že by arabové byli nějací špatní piloti, podle toho co je mi známo, bylo a je mezi nimi několik opravdu vynikajících pilotů. Celkový stav a vycvičenost letectva je věc jiná a zřejmně by patřila do jiného tématu.
Abych se vrátil k tématu. Před pár lety jsem měl možnost mluvit s pilotem patnáctky. Nevyměnil by svůj stroj za jiný typ snad kromě Raptoru. Hlavně si chválil radar a další elektronické vybavení. V neposlední řadě považoval za výhodu velký dolet a systém řízení, který pilotu dává zpětnou vazbu od letounu.