Napsal: 21/1/2012, 00:30
Farky, to snad nebylo třeba
Že M-62 vycházel z M-25, což byla licenční kopie R-1820 F3 následně mírně upravená jsem psal výše.
Že M-86 vznikl dalším vývojem Mistral Majoru taky nerozporuji.
Že M-105 vznikl dalším vývojem M-103, který vznikl z M-100 což byl licenční Hispano-Suiza 12Y taky nerozporuji.
Ostatně toto v současnosti nerozporují ani ruské zdroje.
A můžeme jít dále.
Mikulin AM-38 pohánějící Il-2 vznikl vývojem z M-35 (MiG-3) a ten vznikl z M-34 (TB-3) a ten z M-17 (Polikarpov R-5, ale ti tanky T-28 a T-35) a to byla licenční kopie motoru BMW VI z roku 1928.
Ano, naprostá většina první generace sovětských leteckých motorů byla licencí a druhá generace z nich vycházela. To ale neznamená, že další generace byly kopie či že vznikla přímým vývojem ze "západních" motorů.
To, že M-82 vznikl přímým vývojem z R-2600 jsem však nikde nenalezl.
Jestli je to v "Triumf a tragédie" si již nepamatuji (je to již pár let, co jsem to četl) a po ruce tu knihu teď nemám po ruce.
Na druhou stranu Šedivý s Dymičem v té knize tvrdí spoustu věcí, které vycházejí spýše z jejich sympatií či antipatií a víry než z faktů.
Jsem příliš starý na to, abych fanaticky věřil. Mám zájem o fakta, která se co nejvíce přiblíží pravdě. Máš-li je, budu Ti vděčen.
Nevěřím, že pravda existuje, natož aby zvítězila
Tím G-éčkovým Cyklonem, ze kterého "Švecov a spol." měli oprásknout dvourychlostní kompresor pro M-62 myslíš R-1820 G ?
Ale ten měl kompresor jednorychlostní.
Alespoň jsem nikde nenašel nic o dvourychlostním.

Že M-62 vycházel z M-25, což byla licenční kopie R-1820 F3 následně mírně upravená jsem psal výše.
Že M-86 vznikl dalším vývojem Mistral Majoru taky nerozporuji.
Že M-105 vznikl dalším vývojem M-103, který vznikl z M-100 což byl licenční Hispano-Suiza 12Y taky nerozporuji.
Ostatně toto v současnosti nerozporují ani ruské zdroje.
A můžeme jít dále.
Mikulin AM-38 pohánějící Il-2 vznikl vývojem z M-35 (MiG-3) a ten vznikl z M-34 (TB-3) a ten z M-17 (Polikarpov R-5, ale ti tanky T-28 a T-35) a to byla licenční kopie motoru BMW VI z roku 1928.
Ano, naprostá většina první generace sovětských leteckých motorů byla licencí a druhá generace z nich vycházela. To ale neznamená, že další generace byly kopie či že vznikla přímým vývojem ze "západních" motorů.
To, že M-82 vznikl přímým vývojem z R-2600 jsem však nikde nenalezl.
Jestli je to v "Triumf a tragédie" si již nepamatuji (je to již pár let, co jsem to četl) a po ruce tu knihu teď nemám po ruce.
Na druhou stranu Šedivý s Dymičem v té knize tvrdí spoustu věcí, které vycházejí spýše z jejich sympatií či antipatií a víry než z faktů.
Jsem příliš starý na to, abych fanaticky věřil. Mám zájem o fakta, která se co nejvíce přiblíží pravdě. Máš-li je, budu Ti vděčen.
Nevěřím, že pravda existuje, natož aby zvítězila

Tím G-éčkovým Cyklonem, ze kterého "Švecov a spol." měli oprásknout dvourychlostní kompresor pro M-62 myslíš R-1820 G ?
Ale ten měl kompresor jednorychlostní.
Alespoň jsem nikde nenašel nic o dvourychlostním.