Napsal: 3/6/2012, 21:30
Jj osmička, taky nezapomenutelný Martin Stáhalík a ve Sky Boxu Božej Struž RIP.
V překladu o P-38 v Italských barvách pilot Tondi, se mimo jiné píše, že nakvalitní syntetické palivo používané němci, způsobilo korozi nadrží a tím P-38 zůstal v září 1943 uzeměn. Z tohoto jsem vydedukoval co jsem napsal.Hans S. píše:PletešFirefly píše:Myslím si, že velice negativní vliv na výkony německých motorů ke konci války, měl nekvalitní benzín s nižším oktanem. Určitě byl rozdíl ve kvalitě benzínu v r 1943 a 1945. Proto i rychlost ve vodorovném letu byla nižší, nebo se pletu??Letecké benziny B4 i C3 si svou kvalitu, resp. oktanové číslo, udrželo. Jen byl paliv nedostatek. No..."jen"
Vzhledem k tomu, že čelní útok i s přiblížením trvá okolo 2 sekund a není na něm nic vidět, tak ho na youtube nikdo nedá.Tempik píše:Baxi, podívej se na Youtube. Zadej tam Luftwaffe Guncam. Najdeš desítky útoků na B-17 a B-24 a schválně si zkus spočítat kolik bylo útoků zezadu a kolik zepředu. Jak dopadli B-17 bez stíhací eskorty nám pěkně ukazuje bombardováni Shweinfurktu a Regensburgu v roce 43.
To je právě ne úplně správná dedukce. Na základě informací o chování německého paliva v americkém letounu v roce 1943 usuzuješ, jak se palivo chovalo v německých mašinách v roce 1945.Firefly píše:V překladu o P-38 v Italských barvách pilot Tondi, se mimo jiné píše, že nakvalitní syntetické palivo používané němci, způsobilo korozi nadrží a tím P-38 zůstal v září 1943 uzeměn. Z tohoto jsem vydedukoval co jsem napsal.
Naprosto chápu skoro všeHans S. píše:To je právě ne úplně správná dedukce. Na základě informací o chování německého paliva v americkém letounu v roce 1943 usuzuješ, jak se palivo chovalo v německých mašinách v roce 1945.Firefly píše:V překladu o P-38 v Italských barvách pilot Tondi, se mimo jiné píše, že nakvalitní syntetické palivo používané němci, způsobilo korozi nadrží a tím P-38 zůstal v září 1943 uzeměn. Z tohoto jsem vydedukoval co jsem napsal.
Obecně otázka paliv pro kořistní letouny musela být zajímavá, protože nepřátelská letectva zpravidla používala benzin o jiném složení, s jinými aditivy a samozřejmě i o jiném oktanovém čísle. U Luftwaffe byl koncem války značný nedostatek vysokooktanového paliva C3, byl to zřejmě jeden z důvodů snahy zavádět MW 50 s palivem B4 u Fw 190 D namísto technicky výhodnějšího řešení za použití paliva C3 (bez MW 50).
Mimochodem, na nádržích takového Fw 190 nemělo co korodovatNebyly kovové
. A ještě dodám, že největší potíže s kvalitou paliva (které jsou mi známé) měla Luftwaffe v první polovině roku 1942. O co se jednalo jsem tady na Palbě psal už minimálně 3x, určitě to bude někde v mém článku o Fw 190 A
Šíbr měl P-47N ve standardu, u Fw-190 nebyl ani za příplatekEl Diablo píše:Zkrátka "F plný palbě" Měl i šíbr?Hans S. píše: No a dále už jen takové to americké PR jako že kabina P47 je luxusnější, větší, klimatizovaná, se splachovacím WC, koženými doplňky, vykládaná dřevem, vybavená autorádiem a hosteskou...