Re: Nové vrtulníky pro AČR
Napsal: 23/3/2017, 11:26
https://magazine.alza.cz/preview/89rNRd ... mFsemEifQ2Nesher píše:Johnytapia
Nějaký odkaz by nebyl? Na armádních novinách to nemohu najít.
https://magazine.alza.cz/preview/89rNRd ... mFsemEifQ2Nesher píše:Johnytapia
Nějaký odkaz by nebyl? Na armádních novinách to nemohu najít.
Pri všetkých by to mal byť dolet, 990kg je presne tých 10 vojakov. Rychlost je uplne irelevantna (a min. rozdiel), Lakota neodvezie 6, ale 9 vojakov. Neexistuje dôvod, prečo by to pri EC145 malo byť inak (keďže to s pravdepodobnosťou, hraničiacou s istotou bude práve derivát Lakoty). UH-60M ani zďaleka neatakuje Mi-171, má tretinovú transp. kapacitu a je horší aj v niektorých ďalších "pomerných číslach."skelet píše:Arten: ten dolet je u UH-1Y s 990kg nákladu, navíc je to operační dolet. U ostatních je to jak? Cestovní rychlost má stejně velkou jako má H145M maximální.. U ostatních je to jak? Víper unese výsadek šesti vojáků + 2 střelce, H145 sotva 6vojáků, kteří jsou namačkaní jak sardinky. U ostatních je to jak?
UH-60 už je kategorie atakující Mi-171, kterých máme dost, tak nač? (To samé platí pro H215)
Viper není nejlepší, ale určitě není nejhorší. Tím nejhorším byl H145M, protože je to prostě malý srá.. vrtulník
Zásadný omyl. Všetci predsa vieme, že podmienky tendra, s nejakými danými parametrami, splnili nejaké ponuky. Teda rozhoduje cena (popravde, viem aj veľa o tom ako fungujú akvizičné ponuky Američanov - skúmal som naše Blackhawky, takže viem že to ešte len bude prúser. Ale ostaňme pri prvej vete). A žiaden Logan - európske ponuky sú vo všetkých parametroch - lepšie...Zemakt píše:Porovnáváš neporovnatelné Artene. Neznáš konečné a detailní požadavky AČR. Ne ty dva roky staré, ale aktuální. Kdy jsme "jakoby v balíku". Neznáš požadovanou lhůtu dodání. Neznáš konkrétní nabízenou výbavu vrtulníků, ať už optoelektronického, komunikačního, výzbrojního vybavení, servisního zázemí atd. atd.. Jediný co znáš je nabízená cena. Dle této logiky jezdíme všichni v Dacii Logan.
No a toto je epic nepochopenie problému - bojová efektivita EC 145 je výborná. Lakota ďaleko presahuje Venom. Ty chceš na to ale navešať výzbroj, že? K tomu smeruješ?Zemakt píše:Jakou bojovou efektivitu? EC 145? To má nějakou bojovou efektivitu?
Ešte raz - je to jedno (k cenám viď vyššie). Nie je žiadna šanca, aby o 1-2 menšia posádka prebila 2x viac vrtuľníkov, nie je žiadna šanca aby si prebil tie pomerné hodnoty, ktoré tam sú v mojom príspevku pekne napísané.skelet píše:arten: arten omrkni rozměry H145m, podívej se na fotky, teď si najdi videa a fotky, kde jsou v tom vrtulníku vojáci připraveni v akci. Těch deset vojáků tam narveš jak? Jak do japonského metra?
Pointa je v tom, že se do AČR přihlásila obrovská škála vrtulníků všech velikostí. Řeči o tom, že za ty prachy se mohlo koupit 24 H145m jsou .. dokud neznáme co se za těmi cenami skrývá, tak to je jako nákup u některých automobilek. Cena od .. ale pomalu v tom není ani čelní sklo.
mimochodem kdo vlastní Aw139m? tedy ozbrojenou verzi?
edit: btw. těch deset vojáků u H145M se počítá i včetně toho co letí na místě druhého pilota?
H215M - velký vrtulník pro 19 osob. Je fajn mám ho rád, ale je velký. Víceméně je to o fous menší bratříček Mi-17, se vším co to obnášíNabídky MO ČR poslalo celkově šest společností - Sikorsky nabídl vrtulníky UH-60M Black Hawk, Airbus AS532 Cougar (H215M) a menší H145, jihokorejská KAI vrtulník KUH-1 Surion, italská AgustaWestland AW139 a firma Bell zmiňovaný UH-1Y Venom.