Re: Nejtěžší dělostřelecké zbraně Republiky Československé
Napsal: 26/8/2023, 19:26
Doplním ještě zajímavé fotografie.
Venku na placu v Bukurešti je tohle soustrojí... 38cm houfnice GUDRUN.
Všimněte si že v kolech vagonu jsou všude elektromotory.
Pohon na silnici zajišťoval stejnosměrný generátor 300 V/90 kW přítomný v generátorovém voze. Pomocí kabelu rozděloval elektřinu na kola taženého vozu. Každé kolo má elektromotor o výkonu 15 koní, který se zapojuje do vnitřního prstence železničního kola s pastorkem. Pro jízdu po silnici byla silniční kola namontována na železničních kolech zvenčí.
Pro delší jízdy po kolejích byly pastorky odstraněny, namontovány nárazníky a podvozek seřazen mezi nákladní vozy.
https://www.suedbahnmuseum.at/at/museum ... stell-czug
Lafetový vůz, kolébka 42cm houfnice z Plzně. Muzeum v Bukurešti, Rumunsko.
Němci táhnou čs. 42cm houfnici, která odstřelovala pevnosti ve Francii. Možná i Sevastopol jako 30,5cm moždíř.
Nasazena silniční kola se zajímavými pneu Matador?
Artillerie Generatorwagen M.16 - B-Zug / C-Zug, výrobce Austro-Daimler
V kolech zadní nápravy tahače Daimler byly vestavěné elektromotory, které umožňovaly jízdu po silnici, v terénu a po železnici.
Hezká fotka, před nádražím, kde?
Ale generátorový vůz Austro-Daimler v muzeu
Fotku jsem nenašel.
Existují fotky ukořistěného čs. tahače.
Československo převzalo část vyrobených vozů po WW1. Němci je ale pak sebrali, jako mnoho další výzbroje, která se uplatila při jejich válečných taženích. V československé armádě bylo ve 20. letech asi 32 benzinovo-elektrických vlaků. Austro-Daimler vyrobil přibližně 150 vojenských tahačů.
Další kořistí byl menší moždíř přejmenovaný na Kurzer 21cm Mörser(t).
https://www.vhu.cz/21cm-mozdir-vz-18/
Tažená r-u 38 cm houfnice vyvinutá Škodovými závody. Tato těžká děla byla až na pár kusů sešrotována.
Další fotky
https://trucksplanet.com/models/austro- ... zug-c-zug/
Velice zajímavé.
Venku na placu v Bukurešti je tohle soustrojí... 38cm houfnice GUDRUN.
Všimněte si že v kolech vagonu jsou všude elektromotory.
Pohon na silnici zajišťoval stejnosměrný generátor 300 V/90 kW přítomný v generátorovém voze. Pomocí kabelu rozděloval elektřinu na kola taženého vozu. Každé kolo má elektromotor o výkonu 15 koní, který se zapojuje do vnitřního prstence železničního kola s pastorkem. Pro jízdu po silnici byla silniční kola namontována na železničních kolech zvenčí.
Pro delší jízdy po kolejích byly pastorky odstraněny, namontovány nárazníky a podvozek seřazen mezi nákladní vozy.
https://www.suedbahnmuseum.at/at/museum ... stell-czug
Lafetový vůz, kolébka 42cm houfnice z Plzně. Muzeum v Bukurešti, Rumunsko.
Němci táhnou čs. 42cm houfnici, která odstřelovala pevnosti ve Francii. Možná i Sevastopol jako 30,5cm moždíř.
Nasazena silniční kola se zajímavými pneu Matador?
Artillerie Generatorwagen M.16 - B-Zug / C-Zug, výrobce Austro-Daimler
V kolech zadní nápravy tahače Daimler byly vestavěné elektromotory, které umožňovaly jízdu po silnici, v terénu a po železnici.
Hezká fotka, před nádražím, kde?
Ale generátorový vůz Austro-Daimler v muzeu

Existují fotky ukořistěného čs. tahače.
Československo převzalo část vyrobených vozů po WW1. Němci je ale pak sebrali, jako mnoho další výzbroje, která se uplatila při jejich válečných taženích. V československé armádě bylo ve 20. letech asi 32 benzinovo-elektrických vlaků. Austro-Daimler vyrobil přibližně 150 vojenských tahačů.
Další kořistí byl menší moždíř přejmenovaný na Kurzer 21cm Mörser(t).
https://www.vhu.cz/21cm-mozdir-vz-18/
Tažená r-u 38 cm houfnice vyvinutá Škodovými závody. Tato těžká děla byla až na pár kusů sešrotována.
Další fotky
https://trucksplanet.com/models/austro- ... zug-c-zug/
Velice zajímavé.