Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Tomu teď nerozumím, co je tedy T-7? Nebo by mělo jít o obdobu, ale s vyspělejšími systémy na palubě?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
To Skelet a Zemakt:
Mě se neptejte, takhle to vidí velitel ACC Gen. Mark Kelly : [The T-7] may be able to fill most of our needs. But the difference between going from ‘training’ to ‘fighter training’ would unambiguously generate a size, weight, and power requirement because we’re not just going to take off and land,”
T-7 může být schopen splnit většinu našich potřeb. Ale rozdíl mezi "výcvikem" a "stíhacím výcvikem" jednoznačně přináší rozdíly ve velikosti, váze a požadavcích na výkon. Nechystáme se cvičit jenom start a přistání.
https://breakingdefense.com/2021/10/t-x ... rivalries/
Klidně může jít o modifikaci T-7, pokud jí Boeing vyvine a nabídne. Viz: The M-346, now available also in its Fighter Attack version.
Mě se neptejte, takhle to vidí velitel ACC Gen. Mark Kelly : [The T-7] may be able to fill most of our needs. But the difference between going from ‘training’ to ‘fighter training’ would unambiguously generate a size, weight, and power requirement because we’re not just going to take off and land,”
T-7 může být schopen splnit většinu našich potřeb. Ale rozdíl mezi "výcvikem" a "stíhacím výcvikem" jednoznačně přináší rozdíly ve velikosti, váze a požadavcích na výkon. Nechystáme se cvičit jenom start a přistání.
https://breakingdefense.com/2021/10/t-x ... rivalries/
Klidně může jít o modifikaci T-7, pokud jí Boeing vyvine a nabídne. Viz: The M-346, now available also in its Fighter Attack version.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Lockheed Martin, (poražený v soutěži o cvičný letoun USAF), v souvislosti s požadavkem Air Combat Command na cvičný letoun schopný nácviku bojových úloh prohlásila, že je schopná nabídnout svůj T-50A v požadovaném provedení.
Boeing sice už prohlásil, že nabídne upravený T-7A Red Hawk, ale protože ten nemá podkřídelní závěsníky, experti pochybují o rychlosti a snadnosti úprav.

Lockheed T-50A při prvním letu r. 2016 Autor: Matthew Short
Boeing sice už prohlásil, že nabídne upravený T-7A Red Hawk, ale protože ten nemá podkřídelní závěsníky, experti pochybují o rychlosti a snadnosti úprav.

Lockheed T-50A při prvním letu r. 2016 Autor: Matthew Short
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Tak ty závěsy bych zase jako nějaký extra problém neviděl. Předpokládám, že u T-7 se s nimi už od počátku počítalo. Jako nesmysl mi spíš příjde zavádění dalšího typu. Byť podobného s F-16 náctkou.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Lockheed má velké páky, nenechá si ujít možnost profitovat.
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Predpoklad je to logický, ale naisto to nevieme. Ja by som zase ale predpokladal, že ak sa s nimi počítalo, tak už dávno by takúto variantu T-7 ukázali.Zemakt píše:Předpokládám, že u T-7 se s nimi už od počátku počítalo.
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
vzhledem k tomu, že USAF používala pro zbraňový výcvik AT-38, tak by bylo silně nepravděpodobné, aby to Boeing "netušil"



Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Boeing uvolnil foto prvního sériového T-7A Red Hawk připraveného ke slavnostnímu předání USAF. Na počest letců ze skupiny Tuskegee Airmen (332. Fighter Group a 477. Bombardment Group) nese letoun červené směrovky.
Zdroj: Boeing
Zdroj: Boeing
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Tak T-7A nedosáhne schválení předsériové produkce (Low-rate initial production) před rokem 2025. Připomínám, že Boeing vyhrál tendr v roce 2018 a podle původních prohlášení měla být předsériová produkce zvládnutá za 36 měsíců, v důsledku použití pokročilých metod CAD a digitální simulace, tj. v roce 2021. První prototyp byl ale předvedený až v dubnu 2022 a termín zahájení produkce odložený na začátek roku 2024. Nyní tedy další odklad.
Největším zádrhelem jsou údajně problémy s vystřelovacími sedadly a dál se SW pro kontrolu letu.
Největším zádrhelem jsou údajně problémy s vystřelovacími sedadly a dál se SW pro kontrolu letu.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Bla bla. Jestli to spíš není tím Boingem. Máme tady od toho vlákno.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
GAO - Government Accountability Office - hlídací pes státních výdajů kritizoval zpoždění ve vývoji T-7A Red Hawk a označil vztahy mezi Boeingem a USAF za napjaté. USAF hlavně nelibě nese zvyšující se náklady na údržbu stárnoucí flotily cvičných T-38 a skutečnost, že se stále více vzdalují svou avionikou a simulací zbraňových systémů od letounů, na které mají frekventanti přecházet. Jak je uvedené výše, počítá se se schválením sériové produkce až v roce 2025 - s dvouletým zpožděním. Schválení počáteční operační schopnosti - initial operational capability - se pak plánuje na rok 2027 - deset let poté, co USAF původně plánoval přechod na nové cvičné letouny.
Údajně už Boeing na programu prodělává okolo 1 mld. USD - tj, cca 10% hodnoty počátečního kontraktu.
(No, ještě, že v tom žádný akcie nemám
)
Údajně už Boeing na programu prodělává okolo 1 mld. USD - tj, cca 10% hodnoty počátečního kontraktu.
(No, ještě, že v tom žádný akcie nemám



Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
První sériový Boeing T-7A Red Hawk zahájil 9.6. pojížděcí zkoušky a 12.6. dostal od USAF povolení ke zkušebním letům - Military Flight Release. Prototypy T1 a T2 (které Boeing nazývá "demonstrátory produkčních strojů" už ve zkouškách nalétaly na 500 hodin. Největším důvodem zpoždění projektu je stále záchranný systém, tj. vystřelovací sedadlo, které při zkouškách poškozovalo testovací figuríny.
Jeden z prvních sériových T-7A Zdroj: BoeingSlyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Demonstrátory maj nalétáno 500 hodin, což je hovno. Ale už se vyrábí série. Kam ten svět spěje
Tohle letadlo se mi moc líbí ale ten tah na branku je fakt zoufalý.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Tak první sériový T-7A Red Hawk vzlétl 28.6.2023. Tím zahájil další fázi zkoušek - engineering and manufacturing development (EMD) - inženýrský a výrobní vývoj.
Takže je sériový, nebo není??? Foto: Boeing
Takže je sériový, nebo není??? Foto: Boeing
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
USAF převzaly první sériový Boeing T-7A Red Hawk. Přejímací řízení a vydání kontrolního a přejímacího protokolu DD250 bylo ukončené 12.9.2023. Teď čekají Red Hawk dvouleté armádní zkoušky, které mají být ukončené v únoru 2025 vydáním rozhodnutí o plné sériové výrobě 351 letounů.
Zdroj: BoeingSlyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Jak jsem tady uvedl před nějakým časem, chce vedení USAF řešit skutečnost, že T-7A Red Hawk není určený a vybavený pro bojový výcvik, ale pouze pro letový. Jedním z problémů je, že dosluhují starší dvoumístné F-16, na které se přecházelo z T-38, takže až (a jestli) se za dva roky zoperativní T-7A, nebude na čem absolvovat bojový výcvik - přece jenom na F-35A by to bylo dost rozpočtově náročné. USAF proto připravilo žádost o informaci - request for information (RFI), která specifikuje předběžné požadavky na nový cvičný letoun pro bojový výcvik. Z nesávislého grémia - Chatham house of rules - přišla informace, že USAF neoslovilo předběžně Boeing, který už přišel s návrhem na F-7, ozbrojenou verzi T-7A ve snaze vzbudit dojem, že může být realizovaný nástupce systému T-38/F-5. Ve světě ještě slouží okolo 400 letounů F-5 v různých rolích a Boeing údajně oslovil i uživatele stejně "antikvárních" Alpha Jetů (přes 150 strojů po světě).
Zdá se ale, že se dělá účet bez hostinského, ve světě už mezitím úspěšně létají TA-50/FA-50 a M-346/T-346A, o Jak-130 ani nemluvě.
Zdá se ale, že se dělá účet bez hostinského, ve světě už mezitím úspěšně létají TA-50/FA-50 a M-346/T-346A, o Jak-130 ani nemluvě.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Tak SAAB přiznal částečnou vinu na komplikacích při zavádění a výrobě komponentů a uzlů T-7A Red Hawk. Podle Micaela Johanssona, CEO SAAB se nejedná o technické, ale organizační, řídící a nákladové problémy. Podle něj by program měl projít procesem "Stop-and-Go" a znovu se rozeběhnout po restrukturalizaci procesů. Na druhé straně pomalý rozběh výroby u Boeingu přináší také finanční problémy - malé množství dostatečně neumořuje vývojové a fixní náklady.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),