Stránka 4 z 6
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 4/1/2025, 10:12
od Juraj Tichý
RezortineR píše: ↑4/1/2025, 09:26
V Bánovciach Tatra bola do 90. rokov, neprevzalo lokalitu po nej Tanax? (AKTIS)
Hej.
A teraz je otázka, kde skončili prava Tanaxu na Tatru. A ci neskončili v Def-techu.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 4/1/2025, 10:19
od pjaro77
Viem arthur.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 4/1/2025, 10:59
od Pressburger
Juraj Tichý píše: ↑4/1/2025, 10:12
RezortineR píše: ↑4/1/2025, 09:26
V Bánovciach Tatra bola do 90. rokov, neprevzalo lokalitu po nej Tanax? (AKTIS)
Hej.
A teraz je otázka, kde skončili prava Tanaxu na Tatru. A ci neskončili v Def-techu.
Na Cypre?

Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 4/1/2025, 15:12
od Danik
mikojan29 píše: ↑3/1/2025, 16:30
Stirling
Jasné, že je to skladačka, resp. len nejaká zbastlená kabína a všetko ostatné je od nejakého zahraničného výrobcu, predpokladám od MANu.
A nebo je to celé cizí jako v případě Wolfu/Hronu. Bůhví.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 4/1/2025, 16:14
od mikojan29
Môže byť.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 4/1/2025, 19:36
od Lynx
Urcite je to cudzie.
Tatra to nebude - aj ked obrazok neberiem extra smerodajne, typicka rura pre Tatru tam chyba.
Ja by som tipoval nieco z US produkcie.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 18/2/2025, 23:34
od Pressburger
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 15/3/2025, 14:14
od Pressburger
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 15/3/2025, 16:33
od Rase
Velmi pěkné záběry, takhle vypadá to 4x4 s bojovou věží dost slušně. Velmi moderně - vysoká pohyblivost, asi slušná ochrana a pořádná palebná síla - samozřejmě tomu bude odpovídat i cena. Dost si to říká o osazení Turrou-30.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 15/3/2025, 18:08
od Pressburger
Matne si z odstupom času spomínam keď som sa s technickým riaditeľom DefTech bavil na
IDEB 2023, že 30mm s Turrou je ťažké z hľadiska hmotnosti zabudovať na tú strechu...
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 15/3/2025, 21:10
od Rase
Pak je trochu otázkou, co by tam teda chtěli nacpat. Slovinská Valhalla Turrets navrhla dost zajímavou věž pro německý projekt
LuWa (už zrušený), ale tam měli jen slabší výzbroj v podobě "leteckého" automatického kanónu BK27 ráže 27 mm. Beztak něco mají Turci, ale kvůli nižší ceně by asi byl spíš zájem mít na těch vozidlech něco Slovenského (v minulosti byl zájem o 4x4 s bojovou věží, jak je to teď netuším). Osobně si myslím, že tahle 4x4 tu Turru zvládnou (snad jen třeba bez PTŘS a minimem pancíře), přeci jen když ji unesou BMP-1/2 .)))
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 15/3/2025, 21:14
od skelet
Proč to strkat na tohle vysoké hebedo. Už to zkoušeli mnozí a nakonec to vždy skončilo u 12.7mm. pokud chcete něco s takovou palebnou silou, tak prostě jděte do něčeho a lá francouzský Jaguar.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 16/3/2025, 01:13
od Pressburger
Pri 4x4 má každý kilogram navyše svoju váhu...
Napr.
TURRA-30 / TURRA-30 SA má hmotnosť (základná bez zbraní a munície): 1 600 kg
avšak
VALLHALA MANGART 25 má bojovú hmotnosť: 1 200 kg (v závislosti od konfigurácie)
Video - DefTech WOLF 25 C-UAS
zdroj: https://www.linkedin.com/posts/pavelnau ... uGsL6sTvdc
Pressburger píše: ↑1/1/2025, 19:13
EUROSATORY 2024
DefTech WOLF 25 C-UAS (Counter Unmanned Aerial Systems) je obrnené vozidlo 4x4 vybavené pokročilými systémami na detekciu a neutralizáciu protilietadlových bezpilotných systémov (dronov) s využitím radaru AESA AMMR, ktorý poskytuje 360°pokrytie pričom 25mm
(25×137mm) Oerlikon KBA kanón s vysokou kadenciou streľby zaisťuje účinnú obranu proti rôznym typom bezpilotných hrozieb. Variabilnú sekundárnu výzbroj môžu tvoriť MANPAD, ATGM a rôzne druhy guľometov.
zdroj: https://www.mzv.sk/pressreleasedetail?p ... d=23386095
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 16/3/2025, 04:13
od pjaro77
skelet píše: ↑15/3/2025, 21:14
Proč to strkat na tohle vysoké hebedo. Už to zkoušeli mnozí a nakonec to vždy skončilo u 12.7mm. pokud chcete něco s takovou palebnou silou, tak prostě jděte do něčeho a lá francouzský Jaguar.
Súhlasím, 6x6 je optimum pre C-UAS kanony a veže.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 17/3/2025, 11:02
od stirling
Mě naopak 4x4 přijde jako nejlepší řešení protože těch vozů potřebuješ hodně a pořád doufám kdy ukážou Patirota s RIwP a nenakoupíme tu hrůzu na Marsu bez kanónu.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 17/3/2025, 11:11
od skelet
nejde o počet náprav, ale o výšku.
Hron má na výšku 2,635metru, bez věže. Jaguar má výšku 2,8metru s věží.
Pro představu Pandur 2 má výšku korby 2,1 metru). To chování při střelbě prostě bude .. no bude se to dost kývat. Proto všechny tyhle hebla mají maximálně 20mm kanón, ale většinově 12,7mm kulomet.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 17/3/2025, 12:48
od stirling
Ano, logicky čím vyšší tím se bude více naklánět... a nebo také vůbec, vždy záleží na návrhu konkrétního vozidla, patria je od panduru určitě + 20-40 cm a nikdy jsem neslyšel, že by měla problém s přesností a asi si to nemyslí ani AČR když na toho nízkého pandura pořídila ten stožár co má. Je to přesně jak s m4 vs a4, no tak m4 možná nemá takovou přesnost a odolnost, ale zase je lehčí a menší takže je lepší v terénu... a najednou, leo2 je lepší i v terénu, protože větší světlá výška, lepší pásy i motor... prostě nejde generalizovat podle jednoho parametru, záleží jak je to konstrukce udělána od podvozku až po střechu.
Určitě je super mít vše na 6x6 nebo lépe na 8x8, ale když to propočítáš jak na pořízení tak na náklady provozu tak ti vyjde pak třeba, že je lepší mít jen 4x4 a více ks.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 17/3/2025, 13:00
od pjaro77
Problém je u 4x4 v tom že majú obmedzenú nosnosť a priestor. Takže moc silnejšej munície 25mm - 30mm ani VSHORAD rakiet sa do vozidla nevojde.
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 17/3/2025, 13:06
od skelet
Stirling: nezapomeň na šířku Patria/Pandur. Ty jsou o 30cm širší, než WOLF/HRON.
Já neřeším světlou výšku, neřeším počet náprav, poukazuji na síly, které vznikají při střelbě (stará dobrá páka).
Re: DT WOLF & HRON (4x4)
Napsal: 18/3/2025, 09:29
od stirling
Moje poznámka byla obecná, že nelze odsoudit něco na základě jednoho parametru i když nevypadá nějak lichotivě a že může být jakýkoliv vliv eliminován/utlumen protože se s tím prostě počítalo.