Stránka 31 z 58

Napsal: 3/1/2012, 10:48
od Scrat
Já to říkám pořád, vyházet zastaralou techniku a používat tu nejnovější.
Obrázek Obrázek
Mimochodem, u té nové varianty předpokládám celkem jednoduchý přesun. V této verzi se dá celý pluk PVO naložit na pár ZILů v klasickém (kovovém) provedení a přepravit do palebného postavení.

Scrat

Napsal: 4/1/2012, 01:43
od Alchymista
Ale ano, a ak to zavedú v počtoch, ktoré postačia na prestavbu jednej doterajšej palebnej batérie na celý pluk vrátane patričného počtu rádiových a rádiolokačných vysielačov... Lacné posilnenie PVO je potom celkom zrejmé.
Tepelné žiariče majú tie modernizované už priamo zabudované a zvládajú aj základné pohyby.

Napsal: 5/1/2012, 21:57
od whitedog
pomník pre letca...

http://pumaszallas.hu/hirek/111130-SzD-siravatas/SzD-sirkoavatas-20110928-015.jpg

/original foto má zverských 2576 px × 1932 px, preto link/

Napsal: 6/1/2012, 00:39
od El Diablo
Ten model asi lítat nebude...

Napsal: 15/1/2012, 17:08
od El Diablo
Se značkou Tatra jsme zvyklí spojovat luxusní limuzíny a nákladní vozy, ti více obeznámení si ještě tak vybaví vlaky a tramvaje. Ale v Tatře se krátkou dobu dělala i letadla.

Za první republiky patřila Tatra do koncernu Ringhoffer a vyráběla široké portfolio strojírenských produktů. A tak došlo i na letadla, nicméně to bylo až v roce 1935. V pobočném závodě ve Studénce začal od léta toho roku pracovat nově vytvořený konstruktérský tým pod vedením ing. Karla Tomáše, jenž přišel z pražského Letova. Prvním počinem Tatry v oblasti letadel byl stroj T-131, což nebylo nic jiného než licenčně vyráběný německý Bücker Bü-131, který se mimochodem v českých továrnách vyráběl i za okupace a i chvíli po válce. Tenhle akrobatický dvouplošník však měl být jen zahřívacím kolem. Druhým strojem produkovaným pod značkou Tatra T-126 byl opět licenční letoun, tentokrát britský Avro 626 s českým motorem Avia RH-17.


http://rednews.nova.cz/clanek/hi-tech/l ... bliky.html

Lampyridae – zapomenutý stealth z Německa


Málo se ví, že Němci mohli mít první opravdovou „neviditelnou“ stíhačku. Už v osmdesátých letech na ní pracovali, a to nezávisle na Američanech.

Úplně prvním bojovým letounem s vlastnostmi stealth zavedeným do služby byl dobře známý americký F-117A Night Hawk. Ale přestože měl označení „F“ (fighter), tedy v terminologii amerického letectva stíhačka, byl to vlastně bombardér, který se tak tak udžel ve vzduchu. Jeho existenci odtajnila americká vláda až v roce 1988, takže Němci o něm neměli ani potuchy. Přesto od začátku osmdesátých let pracovali na stroji, který byl F-117 značně podobný.


http://rednews.nova.cz/clanek/hi-tech/l ... mecka.html

Napsal: 15/1/2012, 20:01
od jarl
Obrázek
Bojové cvičení na sovětském torpédoborci typu Novik

Napsal: 20/2/2012, 18:36
od Julesak
Stretnutie na konci vojny:
Obrázek

Napsal: 22/2/2012, 00:28
od kopapaka
Nejen Sovětská BTčka uměla skákat...

Obrázek

Napsal: 12/3/2012, 17:53
od Destroyman
Správnej sudetskej řezník se přece nemohl jmenovat jinak... :razz:

Obrázek

Napsal: 12/3/2012, 19:05
od Scrat
Obrázek
Ups, že by porucha?

Scrat

Napsal: 12/3/2012, 19:19
od Skeptik
Ups, že by porucha?
Nikoliv. Speciální úprava pro střelbu brokovými náboji :)

Napsal: 12/3/2012, 19:57
od El Diablo
To je přeci únava materiálu...

Napsal: 7/4/2012, 11:47
od cover72
Z jiného fóra: tlumič na 155mm houfnici - neuvěřitelné.
Obrázek

Napsal: 7/4/2012, 11:50
od jersey.se
Koukám velmi skladné příslušenství :D

Napsal: 7/4/2012, 12:35
od El Diablo
cover72 píše:Z jiného fóra: tlumič na 155mm houfnici - neuvěřitelné.
Obrázek
http://forum.opevneni.cz/viewtopic.php? ... 1&start=15

Napsal: 8/4/2012, 11:55
od El Diablo

Napsal: 9/4/2012, 13:27
od krizak
Zhruba v období let 1964 až 1975 Francie a Velká Británie zvažovali vývoj těžkého nadzvukového strategického bombardéru, jako konkurenta amerického bombardéru B-1. Nový bombardér měl být vyvinut z civilního nadzvukového letounu CONCORD. Rusové též zvažovali vývoj bombardéru z civilního nadzvukového dopravního letounu TU-144.

Obrázek

Napsal: 10/4/2012, 21:01
od Stuka
Obrázek

Druhá čečenská válka rok 1999, kde se využily 85 - mm divizní kanóny D - 44 navržené v letech 1943-44 a vyráběné v letech 1945-53.

Napsal: 10/4/2012, 21:51
od Trismegistos
Obrázek
Finská protitanková puška z druhé světové války L-39 Lahti. Na fotografii společně s 8 zásobníky, 4 schránami na zásobníky, přepravní schránou a sadou na čištění zbraně. Puška byla ráže 20 mm a dosahovala hmotnosti 50 kg. Za povšimnutí stojí dvojice lyží, která usnadňovala přepravu.

Napsal: 11/4/2012, 00:42
od El Diablo
Přemýšlel sem co je to za maringotku na lyžích...