Stránka 31 z 37

Napsal: 26/8/2011, 12:58
od Rosomak
Z knížky BF-109 od Blackah Paul, Lowe Malcolm V.,Paul Blackah, Malcolm V. Lowe, stejně jako předchozí modlitba:

Stodevítka (G) je na zemi hodně směrově nestabilní, směrové kormidlo postrádá na účinnosti, výkon motoru je mizerný a účinnost korekcí směru pohybu pomocí střídavého brzdění omezuje úzký podvozek. Jedinou věcí, která alespoň trochu pomáhá udržovat směrovou stabiltu, je uzamykatelná ostruha, takže přistání na tři body je nezbytné.
Ruční vysouvání klapek je hodně náročné a nastavování vrtule mnohem složitější než u Spitfire ...


Asi je to tím že tyto zkušenosti nepsali Němci, kteří nebyli rozmazlení ze Spitfire...

Cassius Chaerea:
Vyjednávání koridoru SSSR nechal z politických důvodů plně na Francii. Ta také částečně financovala výstavbu železnice.
Ze železnice chybělo dostavět cca 65 km. Ponechám na úvaze každého z vás, co by zvládly československé ženijní jednotky s tímto úsekem provést.
Polsko protestovalo proti narušení svého vzdušného prostoru SB-2. Rumunsko jednoduše prokázalo, že dané letadlo se nacházelo v čase incidentu již několik dní v Praze.

Pro Rumunsko bylo po roce 1935 strategicky výhodnější mít dobré vztahy se SSSR než s Polskem.

Záleží ovšem, z jakého úhlu se to vykládá.
VGR_j4ck41 píše: takze me chces tvrdit ze na osobnich a firemnich uctech z odstoupeneho uzemi nemci vyinkasovali minimalne + 20 milionu RM? tak to na tom Sudetaci nebyli ale vubec spatne a pokud je tato "investice" natolik dulezita ze bez jeji znalosti nemuzeme resit lednovou platbu tak urcite mas nejake zdroje?

protoze prece svoje tvrzeni, ze Nemecko by nebylo po lednu 1939 schopno zbrojit nebyt cs platby, jsi musel postavit na nejakych informacich - ja po tobe nechci nic jinyho nez aby jsi me tyto inforamce poskytl a vsechno co zatim davas ti odporuje ... nebo to tvoje tvrzeni byl snad stejnej vykrik do vetru jako TRUL a rakety?
Bohužel vzhledem ke špatné čitelnosti některých dobových německých dokumentů a roztříštěnosti zdrojů, není vůbec dodání relevantních ekonomických dokumentů jednoduché a stejně se tak nebudou pořád někomu líbit. Německo plánovalo další a další zbrojní programy nad rámec příjmů, viz např. jednoletý akční plán, který znamenal jen v roce 1938 a 1939 dvě miliardy RM nad rámec čtyřletého plánu.

Doložit, že kdyby nebylo lednové platby tak Německo musí zastavit některé vojenské programy nelze. Platba proběhla a je to v rovině co by kdyby.
Vyjádření Göringa o katastrofální finanční situaci na konci roku 1938 jsem sem dával.
Jestli finance z ledna 1939 od ČSR stačily do března 1939 k odvrácení finančního krachu Ti nebo byly nepodstatné, neřeknu ani já, ale asi žádný ekonom na světě.

Ale především, nesrovnávej měnu ČSR s RM.
Tj. RM si mohlo Německo natisknout (a ještě více přiblížit zemi potencionálnímu krachu), ale bez deviz či zlata by si nekoupilo mimo své území nic.
Tj. jestli a kolik mělo deviz/zlata k nákupu nezbytných surovin na začátku roku 1939, nezbytných k nákupu třeba mědi, hliníku, železné rudy...?

Že bylo Německo na začátku roku 1939 před krachem? Nemělo ani na výplaty...

Z rozsudku Válečného tribunálu:
Prosinec 1938 - Schacht odmítl naléhavou žádost speciálního úvěru na platy státních zaměstnanců (tj. vydání dalších nekrytých peněz nad rámec schváleného schodku)
2. 1. 1939, Schacht jednal s Hitlerem, kde ho nutil ke snížení výdajů na zbrojení.
7. 1. 1939, Schacht předložil Hitlerovi zprávu podepsanou Říšskou radou, která Hitlera vyzvala k drastickému krácení výdajů na zbrojení.
19. 1. 1939 Schacht je Hitlerem odvolán.
A kdy došlo k platbě z ČSR?

Napsal: 26/8/2011, 13:05
od Hans S.
Rosomak píše: Stodevítka (G) je na zemi hodně směrově nestabilní, směrové kormidlo postrádá na účinnosti, výkon motoru je mizerný a účinnost korekcí směru pohybu pomocí střídavého brzdění omezuje úzký podvozek. Jedinou věcí, která alespoň trochu pomáhá udržovat směrovou stabiltu, je uzamykatelná ostruha, takže přistání na tři body je nezbytné.
Ruční vysouvání klapek je hodně náročné a nastavování vrtule mnohem složitější než u Spitfire ...
- Systém stavění vrtule u Spitfiru byl zcela odlišný, nežli v německých letadlech. Německý uměl plnou automatiku, která byla na ovládání asi o tolik složitější, jako je složitější na obsluhu automatická převodovka v automobilu oproti té manuální :) Pravda, Bf 109 uměl (narozdíl od drtivé většiny strojů té doby) i plný manuál. V praxi se ale od zavedení automatu téměř nepoužíval, neboť jeho obsluha zbytečně odváděla pozornost pilota a nějaký pozorovatelný růst výkonů to nepřinášelo. Manuál se posléze používal pouze při dlouhých přeletech konstantní rychlostí, nebo při táhlých klesáních z velkých výšek. V boji ne.

- Asi to nebyla verze G-10, co? :) G-2? G-6? :)

Napsal: 26/8/2011, 13:10
od Cassius Chaerea
Rosomak píše: Pro Rumunsko bylo po roce 1935 strategicky výhodnější mít dobré vztahy se SSSR než s Polskem.
Ano a proto se nakonec dalo do tábora kominterny řízené z Berlína.:)

Určitě si Rumunsko uvědomovalo tuto "strategii" a proto jistě je z Rumunské strany bezpočet příkladů, jak se snažilo zlepšit vztahy se SSSR mezi lety 35-38(39) :wink:

Napsal: 26/8/2011, 13:33
od obc
Odkud se vůbec vycucal ten počet 600+300 letadel? Proč ne třeba 2000+1000 a +1000 tanků, na kterých bychom dojeli až do Berlína? A samotný logistický problém s nerudovskou otázkou "kam s ním" - totiž kde "ustájit" a čím vyzbrojit a jak technicky zabezpečit najednou se vyskytnuvších 900 letadel, vůbec neřeším.

Samotná obrana Československa - s početnou německou menšinou, sílícím slovenským problémem, s krajně nevýhodným geografickým uspořádáním hranic, s většinou sousedů nepřátelsky naladěných - neměla po Mnichovu žádný význam a šanci na úspěch. Mohli jsme se bránit a "změnit" dějiny, které by se ubíhaly jiným směrem, každopádně Hitler by dosáhl svého (pokud vím, samotný Mnichov pro něj byl překvapením, počítal s válkou), nám by nikdo nepomohl, německá válka by po Mnichovu byla v tehdejším kontextu doby "spravedlivá" a posvěcená západními mocnostmi (čímž by odpadla i ta šance na odpor proti Hitlerovi v Německu) a kdo ví, třeba by už Hitlerovi nezbyla síla na další válku proti Polsku a byli bychom dodnes součástí Německé říše (resp. naše území, my už asi ne).

Napsal: 26/8/2011, 13:48
od Hans S.
Rosomak píše:Tj. RM si mohlo Německo natisknout (a ještě více přiblížit zemi potencionálnímu krachu), ale bez deviz či zlata by si nekoupilo mimo své území nic.
Tj. jestli a kolik mělo deviz/zlata k nákupu nezbytných surovin na začátku roku 1939, nezbytných k nákupu třeba mědi, hliníku, železné rudy...?
Nehovořilo se tady o mohutném bártru?

obc píše:Odkud se vůbec vycucal ten počet 600+300 letadel? Proč ne třeba 2000+1000 a +1000 tanků, na kterých bychom dojeli až do Berlína? A samotný logistický problém s nerudovskou otázkou "kam s ním" - totiž kde "ustájit" a čím vyzbrojit a jak technicky zabezpečit najednou se vyskytnuvších 900 letadel, vůbec neřeším.
Rosomák to také neřeší, to jsou detaily, které Československo řešit nemusí :) Od řešení potíží s logistikou tu máme přece Třetí Říši :)
obc píše:a kdo ví, třeba by už Hitlerovi nezbyla síla na další válku proti Polsku a byli bychom dodnes součástí Německé říše (resp. naše území, my už asi ne).
Rozhodně bychom dnes uměli lépe německy, otázka je, jak by dopadla čeština..a pak samozřejmě chudáci ti, kteří by se nechtěli nechat poněmčit dobrovolně, nebo z nějakého důvodu nebyli k poněmčení vhodní. Byla to šílená demagogie, nádherně je zpodobněna ve filmu Europa Europa (doporučuji!), především scéna z výuky ras v rámci Hitlerjugend.

Napsal: 26/8/2011, 13:52
od Rosomak
Mnichov nebyl pro Hitlera žádným překvapením. Jak jsem již uváděl, v srpnu 1938 již roční plán počítal se zabranými územími.
Celý Mnichov se posunul o půl roku, než Německo provedlo začlenění Rakouska.

Jaké vycucal? O těchto počtech se hovořilo, zkus si projít literaturu.
Logistika se řešila, myslíš že na generálním štábu AČR to nevěděli?
Hans S. píše:Nehovořilo se tady o mohutném bártru?
A byla po něm německá obchodní bilance od roku 1933 každým rokem kladná nebo záporná?
Barter probíhal především se zeměmi, které na něj přistoupily, nebo museli přistoupit.

Napsal: 26/8/2011, 13:56
od Hans S.
A jaképak to byly země, Rosomáku? :) A jaképak strategické suroviny a výrobky Německo kupovalo ze zemí jiných? Resp. jinak: Co se nedováželo ze SSSR? :D

Napsal: 26/8/2011, 14:00
od jersey.se
Kuličková ložiska SKF? :D

Napsal: 26/8/2011, 14:04
od Idaho
Tak válku s Německem bychom určitě prohráli a bylo by to zbytečný sebeobětování pro dobro Evropy (říká rozum, srdce se vzteká :)). Jednoduše, v roce 1938 jsme byli na vrcholu a měli jsme hodně velkou šanci proti tehdejšímu německu, defacto jsme byli jediný kdo se mu nebál postavit. Problém byl v tom, že jak by nám postupem času ubývali síly, skopčákům by přibývali. Na tomhle faktu nezmění nic ani B35, LT38 ani žádná ruská mašina...

Hitler s Mnichovem počítal, to skoro určitě, myslím že jde o obecné tvrzení, které by se dalo doložit téměř jakoukoliv literaturou zabývající se tím....

Jen tak mimochodem, k tomu přeletu přes Rumunsko - Nešlo by prostě dopravit naše piloty do SSSR, přemalovat tam letadla na naše znaky a hurá domů?

Napsal: 26/8/2011, 14:08
od Hans S.
Idaho píše: Jen tak mimochodem, k tomu přeletu přes Rumunsko - Nešlo by prostě dopravit naše piloty do SSSR, přemalovat tam letadla na naše znaky a hurá domů?
Šlo. Jen bys je tam musel několik týdnů školit na novou techniku :) A kde by československé letectvo jen tak vzalo navíc stovky pilotů, to bude vědět Rosomák :)

Napsal: 26/8/2011, 14:11
od Idaho
Hans S. píše:
Idaho píše: Jen tak mimochodem, k tomu přeletu přes Rumunsko - Nešlo by prostě dopravit naše piloty do SSSR, přemalovat tam letadla na naše znaky a hurá domů?
Šlo. Jen bys je tam musel několik týdnů školit na novou techniku :) A kde by československé letectvo jen tak vzalo navíc stovky pilotů, to bude vědět Rosomák :)
Tak do těch strojů dáme piloty ruský no :D Já se v tom ztrácím, tak nevim jestli jde o "nouzový" nebo plánovaný nákup/přelet :)

Napsal: 26/8/2011, 14:18
od skelet
Čistě absurdně vzato mohou tyto letouny vzlétnout ze SSSR s československými insigniemi a oni "dobrovolníci" by se zařadili do stavu československé armády. Otázkou je jak by to bylo pro Rumuny přijatelné, či spíše nepřijatelné

Napsal: 26/8/2011, 14:45
od kopapaka
skelet: proč absurdno?
Opět tu nabídnu Španělsko, na strojích zaplacených Španělskou vládou tam létali Sovětští dobrovolníci, ehm, tedy " dobrovolníci ".


Problém by mohli mít Rumuni, možná by samotný přelet museli vykonávat naši piloti...

Napsal: 26/8/2011, 16:10
od Idaho
Jak říkám, poslali bychom tam piloty, oni by se zacvičili a pak s nimi přiletěli domů. Hm, co by na to ale řekli ostatní státy "že SSSR trénuje piloty ČSR?" Německo by asi začalo řvát že snažíme zatáhnout bolševismus do Evropy

Napsal: 26/8/2011, 16:16
od Hans S.
I kdybyste nějakým zázračným způsobem přeškolení čs. pilotů v SSSR zajistili, tak by to stále nijak neřešilo zásobování náhradními díly a také je otázka, jací piloti by během přeškolování sloužili v Československu. Ono přeškolení je přecijen delší záležitost a navíc nestačí přeškolit jen piloty, ale vyškolit i pozemní personál.

Prostě to, co se zde odbude na dvou řádcích jako nepodstatné a vedlejší zabere třeba 9/10 prostředků na přezbrojení. Vážně je třeba si uvědomit, že samotné přeškolení pilotů je pouze jedním z mnoha procesů přezbrojení.

Napsal: 26/8/2011, 16:18
od jersey.se
A co takhle kdyby Rusové přelétli letouny do Rumunska, tam během pár týdnů vyškolili rumunské piloty a ti by pak letadla přeletěli k nám, kde by v průběhu bojů přeškolili naše piloty výměnou za uzavření spojenectví proti Maďarům? Absurdní? Ani o moc víc než ostatní alternativy. Jak píše Hans, letadla jsou jen jedna věc z dalších nutných.

Napsal: 26/8/2011, 16:22
od Idaho
Už to rozebíraj snad deset stránek, já sek akorát viděl jak diskutujou o přeletech přes rumunsko tak sjem se optal na tu výměnu :)

Napsal: 26/8/2011, 16:27
od CAT
Nevěřim ochotě Stalina pomoci ČSR... To už mi přijde méně kostrbatá ta možnost, že nepřijmutí mnichova zaručí to, že Německo bez prostředků postupně "vykrvácí" a poměr mezi ČSR a Německem zůstane stejný jako v 38 a klidně se ještě změní v prospěch ČSR... A věřím že důvodem k tomuto by byly ekonomické problémy třetí říše...

Napsal: 26/8/2011, 16:56
od Rosomak
Hans si určitě vzpomene, jak s nonšalancí sobě vlastní na dotaz jak by se rumunští piloti domlouvali s našimi Johan pronesl: "Přece francouzsky!"

jersey.se: Zapomněl jsi na Malou dohodu?

Napsal: 26/8/2011, 16:58
od Hans S.
Rosomáku, ale o komunikaci čs. a rumunských pilotů teď nebyla řeč, ne? :) To je nějaký off-topic? :)