Ještě má ta teorie o lodích podporujících KM další vadu .... "když se 2 perou, třetí se směje". A to bylo asi nad slibující/zastrašující síly Hitlera, aby se jednotliví jeho (polo-)spojenci domluvili, že mezi sebou nebudou spory.Polarfox píše:Celá teorie Gibraltar-Itálie v roce 1941 má jednu vadu - je to prosté počítání kostiček - ten má 4 kostičky, ten 2 kostičky a ten 10. Jenže Italové by stejně nikdy nemohli a nechtěli opustit Středomoří, respektive ne jako celek. A i samotné odřady budou vždycky potřebovat palivo, krytí, základny, opravy/údržbu atp. Byly by potřeba dlouhé přesuny, dále italská plavidla nejsou optimalizována pro Atlantik a výdrž (nautické vlastnosti, vybavení a technická spolehlivost). Dále by bylo nutné zajistit patřičnou spolupráci s Němci. V konečném důsledku budou efekt/možnosti vždy značně limitované oproti samotné ideální kostce. Nemluvě o tom, že už jsme v roce 1941, LW už bitvu o britské ostrovy dávno projela a Britové obecně sílí (pozemní síly, letectvo, atd. atd.)...tudíž už tam není ani to pofidérní okno oslabení.Vestly píše:Celu RM by nemuseli poslat do "mlienku na maso", Talianske ponorky by pomohli so zdrzanim vacsich bojovych lodi RN, pripadne s blokaciou Anglicka, cim by viazali Anglicke torpedoborce. Bojove lode boli pomerne rychle, mohli sluzit podobne ako Bismarck a Scharnhost. V Lamanskom prieplave by aj tak boli najuzitocnejsie torpedoborce a krizniky, ktorych mali Taliani pozehnane. Cokolvek vacsie by bolo koristou RAF a Luftwaffe, pripadne ponoriek.
Viz ten vtip o pozici maďarské zahraniční politiky za WW2 viděno z odstupu (=že jsou územní spory Maďarska s Rumunskem, Maďarskem, ale všichni 3 bojují za Hitlera v SSSR)