Stránka 31 z 579

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 12:46
od skelet
Aby jste nakonec neměli FA-50

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 13:08
od Flader
To asi nie. Stále sa omiela, že sa rokuje s krajinami v Európe. Mne je len podozrive to vyjadrenie, že úplne envylučuje dvojmotorové. Doteraz sa to oficiálne nikdy nepotvrdilo.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 13:17
od Flader
niko píše: - Dvojmotorovy stroj - stare talianske Typhoony, Tranche 1.
Neviem, či by sa ich 14 aj so zázemím vošlo do tej ceny.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 13:35
od niko
Flader: Holko je velky fanusik Mig 29. Preto predpokladam, ze jeho legendarny clanok o vtakoch na Sliaci skor smeroval k moznosti dalej prevadzkovat migy, alebo reagovat na rusku ponuku Migov 35. Dnes uz vieme, ze tato varianta je politicky nepriechodna. MO ju verejne odmietlo. Cize ten jeho clanok spred mesiaca berem skor ako take, ze skusil som - nevyslo. K tomu paralelne sa Taliani snazia uz asi 100 rokov (myslene obrazne) zbavit EF Tranche 1 a nukaju ich kade-tade. Tieto dve veci ale podla mna spolu nesuvisia. Typhoon nie je technicky urcite dobra ponuka a z najväcsou pravdepodobnostou nie je dobra ponuka ani obchodne. Osobne povazujem za favoritov F 16 s americkou ponukou o ktorej sa verejne vlastne nic nevie, Gripen C/D a teoreticku sancu by mohli mat portugalske F 16 AM s balikom modernizacie.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 14:02
od Flader
Holkove výroky som vôbec nebral do úvahy. Mňa z toho zaujalo len to, že doteraz sa vždy oficiálne vravelo len o jednomotorovom stroji, až teraz prvý krát Gajdoš pripustil, že to môže byť aj dvojmotorové. EF by z pohľadu prevádzkových nákladov pre nás nebola vôbec šťastná voľba, obstarávacie taktiež aj pri použitých strojoch by boli asi vysoké, viď. môj príspevok vyššie. Jediné, čo preňho hovorí je modernizačný potenciál. Gripen C/D sa už moc modernizovať nebude a F-16V je asi už naozaj posledným vývojovým štádiom.

Tear ma napadlo, že ak by vzdušné sily skončili pri kombinácii F-16 a Black Hawk, tak už by len k dokonalosti chýbalo v pozemných silách tankový prápor Abramsov... :D To je saozrejme vtip

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 14:46
od klingy
Ojazdeny Typhoon co sa tyka nakladov, to je ako z kaluze do blata, to si rovno mozme kupit F-15, Rafael, SU-35S ,

Rovnako to plati rovnako jazdene F-16 a F-18...
Osobne je pre mna horko tazko prijatelny Gripen C/D s MS 20 treba si uvedomit, ze to lietadlo nepredstavuje az tak zasadny kvalitativny skok co sa tyka schopnosti oproti Migom 29 AS, respektivne je na urovni pokrocilejsich modernizacii Migov (samozrejme bude novy, takze menej oprav, lepsi servis atd.) , a otazna je podpora (a modernizacie) SAABu/BAE povedzme o 10-15 rokov, aby to neskoncilo tak, ze bude v pripade MLU zhanat niekoho, kto nam vobec ho bude ochotny urobit....

Este ma napdlo, s Izraelcanmi nejednali, ponukali modernizovane F-16 resp. svoje domace Kfir Block 60

Ak by malo ist o systemeve riesenie s dlhodobou prespektivou ( 25-30 rokov), tak za mna je najlepsi by bol Gripen vo verzi E/F, slusne prevadzkove naklady IRST, AESA, system fusion, ano nema stealth, ako F-35, ale pre potreby OSSR ho podla mojho nazoru ani nepotrebuje...

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 15:19
od kenavf
klingy píše:Ojazdeny Typhoon co sa tyka nakladov, to je ako z kaluze do blata, to si rovno mozme kupit F-15, Rafael, SU-35S ,
..
Písalo sa nedávno že Rakúsko má problémy ufinancovať svoje Typhony a chce sa ich preto zbaviť.Keď s nimi majú problém rakušáci,tak my by sme ich asi tuplom neufinancovali.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 15:19
od niko
klingy na margo tebou spominanych modernizacii. Ono to nie je az tak zla otazka. MS 21 je totiz varianta pre Gripen E. Urcite nejake modernizacie este budu, najskor v zmysle, nieco z Ecka sa adaptuje na Ccko, no Gripen C/D je uz proste vybehovy model.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 15:48
od klingy
Niko, no ono ked hlavny pouzivatel Svedsko C/D odpise, tak ostatny vlastnici pojdu na vlastne tricko, uz teraz je napr. zrejme, ze C/D nedostane AESA radar, ale len vylepsenu PESU, rovnako mi chyba u C/D IRST, a prilbovy zameriavac, to Mig ma, sice poplatny dobe, ale ma, (takze by som ocakaval, ze nove lietadlo, tieto dva systemy bude mat tiez) to vsetko dnes je prakticky standard resp. sa s tym rata pri moderizaciach, Rovnako kupa F-16 AM je hovadina, kolko je zivotnost tych lietadiel 10-15 rokov?

Teraz vyvalime dost velke prachy za F-16 + predlzenie zivotnosti a modernizaciu a za 10 rokov budeme riesit znova ten isty problem?
Preco sa Portugalsko AMiek zbavuje, lebo to lietadlo je na urovni tych nasich 29 ako vekom, tak svojimy charakteristikami

keby to boli olietane C/Dcka a modernizavali by sa na F-16V, tak to sa da prezit s tym nejakych 20. rokov prezit...

Na dvojmotoraky nemame najma teda na ich pravadzku (bez ohladu na politicku orientaciu, to je fakt a je jedno ci to je Thypoon, Rafale, alebo F-15, F-18, MIG35 alebo SU-35
Problem zo stihacim letectvom sa tu riesi od roku 2012, cize davno pred Ukrajinskou krizou, uz vtedy bolo jasne, ze bolo prijate rozhodnutie ze Ruske lietadla nebudu v nasom letectve a to boli ponukane v ramci deblokace, co bolo najlacnejsie rieseni o.k. orientacia je taka aka je...

Od vtedy sa s tym systemovo nepohlo, ale aby statny tajomnik ako histerka cez facebook odkazoval s ministrom, kvoli tomu aby sa rychlo kupilo "nove" lietadlo, lebo on Ruske v nasej armade neznesie, a po nom potopa, bez akeholvek dlhodobeho vyhladu co s podporou to je uz u mna ako si moc..

Podla mojho nazoru, najlepsie by bolo si pockat na zahajenie vyroby Gripenu E/F pripadne na F-35 (ak sa skutocne podari zrazit obstravaciu cenu na 80 mega a prevadzkove naklady), aj ked osobne by som uprednostnil Gripen E/F aj za cenu predlzenia prevacky MIGov v nasom letectve, aj ked to bude znamenat par infarktov, mozgovych mrtvic a dusevnych zruteni... :twisted:

ja len tolko

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 16:15
od niko
Klingy Gripen Ccko AESU nedostane, lebo sa donho proste nezmesti vodne chladenie, ta PESA vizera ale byt celkom sikovna, prilbovy zameriavac by som nevidel ako taky problem. V zapadnych lietadlach je to menej rozsirena hracka ako na ruskych a zase dog fight dnes uz zdaleka nie je taky dolezity ako pred par rokmi. Absencia IRST je ale jednoznacne nevyhoda. Tak isto ako menej vykonny datalink, aj ked ich ma dva.
Drak F 16 je klingy celkom robustny. Ak by USA ponukli hlbkovu modernizaciu F 16 C/D na variantu V nemusela by to byt zla volba. Teda ak nebudeme pozerat na prevadzkove naklady. Vykonnejsie lietadlo ako Gripen C/D by to ale kazdopadne bolo. Ak by sa ale podarilo nejako pretlacit Gripen E/F, tak by to bol taky ten skutocny krok do novej dekady.

Ja povazujem cely ten cirkus na MO za celkom prinosny. Odhladnuc od odbornej stranky, kde s tebou suhlasim, je dobre, ze sa tema stihacieho letectva dostava do medii a na verejnost. A, ze sa vytvara spolocensky tlak na modernizaciu letectva. Povedzme si uprimne, o transportnych lietadlach sa rozprava od padu AN 24 v 2006 a prve pride v roku 2017, o stihacom letectve od 2012 a lietadla snad dojdu 2020. Reakcna schopnost naseho MO je priam neuveritelna. :roll:

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 17:08
od klingy
Niko: co som pochopil s vyjadrenia SAABu to problem integracie AESA radaru nieje ani tak technologicky, ako skor financny, tak ako pises AESa potrebuje kvapalinove chladenie pricom, ako tepelny vymenik muzu sluzit palivove nadrze (palivo), akokolvek je ta PESA dobra, tak svetovy trend je jasny a ked Indovia integruju do 45 rocnych Jaguarov AESA radar, tak by to malo mat aj nase nove lietadlo, IRST maju prakticky vsetky nove zapadne lietadla s vynimkou Gripenu Typhoon, Rafale, ale aj napr. niektore verzie F-15, F-16 a F-18 bud v podobe podu alebo alebo integrovaneho, rovnako ako integrovany prilbovy zameriavac resp. dnes uz skor integrovanu obrazovku...



diskusia prebieha ale aka, malo ktore medium je schopne vyprodukovat kvalitny prispevok pre diskusiu,
Politici, tiez nic moc, bezpecnostny analitici tiez a viem si dost zivo predstavit, ako dopadne clovek, ktory by verejne povedal, ze ked sa vydrzalo tolko rokov, tak par by sme to mali par rokov s Migmi este doklepat a kupit prespektivne lietadlo, ktore nam bude sluzit dalsich 40 rokov

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 18:05
od Flader
Len na Gripen vo verzii E/F tie plánované peniaze asi stačiť nebudú. To by ich Saab musel predávať za cenu dnešných C/D.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 20:54
od arten
niko píše: tema arten: Nemyslim si, ze prave ja tu vyrypujem. Hlavne nie som ten, kto tuto diskusiu zivi uz mesiac. Myslim, ze som slusne poziadal artena, nech mi vysvetli, co z mojho posledneho prispevku je uz vyvratene.
už troluješ (a klameš a zavádzaš). :sad: odpoveď - v správe.
klingy píše: Podla mojho nazoru, najlepsie by bolo si pockat na zahajenie vyroby Gripenu E/F pripadne na F-35 (ak sa skutocne podari zrazit obstravaciu cenu na 80 mega a prevadzkove naklady), aj ked osobne by som uprednostnil Gripen E/F aj za cenu predlzenia prevacky MIGov v nasom letectve, aj ked to bude znamenat par infarktov, mozgovych mrtvic a dusevnych zruteni... :twisted:
Presne tak :up:
klingy píše: diskusia prebieha ale aka, malo ktore medium je schopne vyprodukovat kvalitny prispevok pre diskusiu,
Politici, tiez nic moc, bezpecnostny analitici tiez a viem si dost zivo predstavit, ako dopadne clovek, ktory by verejne povedal, ze ked sa vydrzalo tolko rokov, tak par by sme to mali par rokov s Migmi este doklepat a kupit prespektivne lietadlo, ktore nam bude sluzit dalsich 40 rokov
Ale čoby. Mnohí bezpečnostní analytici. Bednár napísal v podstate to čo ty vyššie.

Čo som sa mal možnosť baviť s pár ľuďmi z tohto prostredia, ide to ešte ďalej - všetci sa viac menej zhodujú, že skrátka letectva sa treba vzdať. Je to zjavne reakcia na ten nový plán 2030, kde sú úplné hausnumerá...

Problém sú politici - zachovanie nadzvukového letectva je skrátka "falusová" záležitosť a jediní, čo som si všimol, že to otvorene pripúšťajú, sú vznikajúci Progresívne Slovensko (inak fakt slušný bezp. program na politickú stranu)

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 20:59
od skelet
arten & niko : pánové co kdyby jste se navzájem ignorovali?

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 21:32
od klingy
Flander a to odkial vies? Vsetko je otazkou ponuky a dopytu resp. dohody
1. SAAB nemoze dovolit ponukat Gripen za cenu F-35 ?
2. preco si MOSR stanovilo nerealny rozpocet?

Ak by to malo skoncit v podobe nakupiek nejakych F-16AM s Portugalska alebo bohvie odkial, tak su to vyhodene peniaze je to to iste co modernizovany MIG-29, len
len z inej krajiny :roll:
faktom je, ze ako tak nato pozeram 14 kusov zapadnych nadzvukov generacie 4.5 z novovyroby sa neda kupit pod 1.5 mld dolarov

Mam obavu, ze znova to skonci tak, ze sa obstara lietadlo, a zisti sa, ze bude treba doinvestovat zopar desiatok milionov do modernizacie doslova za par rokov...

Arten: Slovensko, nieje tak chodbna krajina, aby si nemohla dovolit nadzvukove letectvo (otazka je ci si moze dovolit zapadne stroje, prave v tomto case a pri stave pozemnych sil), rozhodnutie o vyradeni migov je vyslovne politickeho charakteru (stihacie letectvo nasej armady, nema tak strategicky vyznam v ramci NATO zeby NATO ohrozovalo, ked Slovensko bude prevadzkovat par kuskov Ruskej techniky) , znova mi chyba, analyza skutocneho technickeho stavu, Migov, moznost predlzenia ich zivotnosti atd...

Z cisto ekonomickeho hladiska je faktom, ze nove migy by vysli na cca 500 mega cize na polovicu az 1/4 toho co stoji F-16V resp. Gripen

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 21:43
od Flader
Kilngy, ak by bola cena E/F aspoň podobná C/D, tak pochybujem, že by Saab držal ešte stále linku na ne v prevádzke, ale skôr by sa snažil čo najrýchlejšie rozbehnúť výrobu E/F. To že stále ponúka výrobu C/D mi skorej evokuje, že ten cenový rozdiel nebude nezanedbateľný a preto sa snaží "chytiť kšeft" s Bulharskom aj Slovenskom.
Mne by sa na Slovensku Gripen E páčil určite viac ako C aj ako F-16V. Len otázka je koľko by to stálo.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 22:01
od klingy
Flander realne sa C/Dcka nevyrobili niekolko rokov linka je zakonzervovana, posledne tusim boli pre Thajsko, faktom je ze vyvoj E/F este nieje dokonceny, SAAB, len ponukol znovu otvorenie linky kvoli Bulharsku, Slovensku + mozna Chorvatsku, pricom Bulharsko a Chorvatsko su na tom podstatne horsie co sa tyka stavu letectva nez Slovensko...

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 22:03
od arten
klingy píše: Arten: Slovensko, nieje tak chodbna krajina, aby si nemohla dovolit nadzvukove letectvo (otazka je ci si moze dovolit zapadne stroje, prave v tomto case a pri stave pozemnych sil), rozhodnutie o vyradeni migov je vyslovne politickeho charakteru (stihacie letectvo nasej armady, nema tak strategicky vyznam v ramci NATO zeby NATO ohrozovalo, ked Slovensko bude prevadzkovat par kuskov Ruskej techniky) , znova mi chyba, analyza skutocneho technickeho stavu, Migov, moznost predlzenia ich zivotnosti atd...

Z cisto ekonomickeho hladiska je faktom, ze nove migy by vysli na cca 500 mega cize na polovicu az 1/4 toho co stoji F-16V resp. Gripen
Ale je chudobná krajina. Po zverejnení plánu 2030 je jasné, že neufinancujeme všetko a bude sa treba všeličoho vzdať. Môžem pozisťovať presnejšie, čo sú výhrady.
Plus, beží tu teraz veľký plán na budúcu EU armádu - zloženú z jednotlivých nár. armád. Ondrejčák rozprával v rádiu, že prvé návrhy budú už koncom mesiaca.

Čo sa týka MiGov garantovanú životnosť majú do 2023 - podľa nábehu údajne bez problémov predĺžiteľnú do 2025 aj ďalej.

Systémová cena F-35 je okolo 200 mil USD TERAZ. Bude ďalej klesať, za tých 8 rokov, môže byť na úrovni... Gripen E/F :wink:

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 22:08
od Flader
klingy píše:Flander realne sa C/Dcka nevyrobili niekolko rokov linka je zakonzervovana, posledne tusim boli pre Thajsko, faktom je ze vyvoj E/F este nieje dokonceny, SAAB, len ponukol znovu otvorenie linky kvoli Bulharsku, Slovensku + mozna Chorvatsku, pricom Bulharsko a Chorvatsko su na tom podstatne horsie co sa tyka stavu letectva nez Slovensko...
Len Saab už ich veselo ponúka a aj podpisuje kontrakty (Brazília). Z nejakého dôvodu nám ich neponúkli, jedne môže byť čas dodania, ale skôr by som stavil na tú cenu.

Re: ASR kampak kráčíš?

Napsal: 21/9/2017, 22:17
od klingy
Arten to ohladom tych Migov som tak nejak predpokladal, povedmze ze realna zivotnost je este 8-10 rokov, takze nieje podla mojho nazoru o com, treba vyjednat novu zmluvu o udrzbe + este jedna lahka modernizacia (zda sa Rusi zlepsili co sa tyka servisu), a nie jak blby tlacit na nakup vekom noveho lietadla, ktore vlastne v momente nakupu bude stare...

Jasne
Pre mna osobne ma vacsiu cenu udrzanie sposobilosti nadzvukoveho letectva nez nahrada BVP-2 (ked moze bohate Finsko mat BVPcka a modernizovat ich, tak aj OSSR to preziju)