Aero L-39NG

Odpovědět
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Hektor »

K tej Sýrskej prevádzke L-39 sú tam naozaj efektívne a na svoj vek veľmi často používané.
Ich jednoduchá údržba a pilotáž umožňuje točiť ich celi deň a s nocnimm videním aj v noci (dokázané).
Turecko zostrelovalo L-39 v čase keď SAA útočila na teroristov v Iblibe a na ich ochranu tam Turecko tlačilo svoju regulérnu armádu.
Bola to teda skôr ukážka moci než, nutnosť aj keď je možné že L-39 útočil na nejaké Turecké jednotky a tom momente je jedno aká je cena rakety vs cena lietadla.
Jo v “ůnoru” som sledoval aktivitu SyAF a L-39 predstavovali 49% letov. Môžem dodať aj iné typy a počet vzletov.
Teroristi majú na to twiter účet kde sa varujú pri vzletne lietadla SyAF alebo VVS RF.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5160
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ad hmotnostne rozdiely a nosnosť.
Teraz je otazne, co Aero obetovalo za cenu vyššej nosnosti. Zakon zachovania energie stále platí, motor je rovnaký, akurat jeden stroj odveze o 25% viac. :D
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2625
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Honzik11: prázdna hmotnosť M345 je 2400kg,vzletova hmotnosť je 3300kg. Prázdna hmotnosť L39NG (všetci by chceli aby bola) je 3200kg (ale asi je vyssia). A inak, žiadnef oficiálne info, ako datasheet som k L39NG nenašiel. Prečo asi?
Ale iné chcem povedať, L39NG je fajn lietadlo na ucely, na ktoré bolo skonštruované, ale myslím, že pre OSSR je príliš málo výkonné. Ved ani acr ho nechce zaviesť, má ho zaviesť spoločnosť poskytujúca služby pre acr...
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Máš recht. Leonardo podle dává do tabulek dvě vzletové hmotnosti. Běžnou a maximální. Ale prázdnou nikde neuvadi., Takže je u M345 v těch hmotnostech bordel a počkám si na oficiální data.
ObrázekObrázekObrázek
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

edit
Naposledy upravil(a) zzz dne 23/8/2020, 23:39, celkem upraveno 2 x.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11902
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Juraj: že by něco málo duralu, a pár příčníků/žeber/podélníků minus. A zachování původní nosné plochy? :wink:
Lynx: proč by ostatní chtěli? Proč je to víc? Víš něco jiného než je oficiální proklamace? Apropo, AČR stroje této kategorie nepoužívá a proč by najednou měla?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Lynx: K M-345 se nedokážu vyjádřit, protože M-311/M-345 (ve vývoji skoro 20 let, a nabízené necelých 15 let) sice létá, ale oficiální údaje jsem nenašel. Protože zdá se že jsi jistý v "kramflecích", když své údaje opakuješ, tak by bylo fajn dát odkaz (odkazy) ze kterého čerpáš. Ideálně ty údaje dej do vlákna o M-311/M-345 a do tohoto vlákna hoď odkaz. Díky.


Lynx píše:(...) Problem oboch je, že sú na bojové účely v podstate nepoužiteľné. Uznávam, ze keď by už na to došlo, tak L39NG ma bytelnejsiu konštrukciu, vid max povolené nasobky preťaženia. Co z toho ked to ten motor neutiahne...
Lynx
Předpokládám, že z empirického hlediska se shodneme, že pro bojové úkoly typu COIN (a pro CAS) je L-39ZA/ZO používán. Nechme stranou "honění" vrtulníků a vrtulových letadel a dronů (L-39NG nemá radar) Tj. předpokládám, že Ty tvrdíš, že L-39NG je podmotorovaný ve srovnání s L-39 ZA/ZO. Nabízím svůj odhad… uvítám když můj odhad vyvrátíš.

Maximální výkon motorů
: Al-25TL (L-39ZA/ZO) a Williams FJ-44-4M (L-39NG) je stejný cca 17 kN


Užitečná hmotnost L-39C/ZA/ZO (po započtení neseného paliva):

L-39C rozdíl mezi "prázdnou" (3456) a "maximální vzletovou" hmotností (4700) včetně paliva v trupu je cca 350 kg ... resp. cca 200 kg (při plných nádržích na konci křídla)
L-39ZO rozdíl mezi "prázdnou" (3470) a "maximální vzletovou" hmotností (5616) včetně paliva v trupu je cca 1250 kg resp. cca 1100 kg (při plných nádržích na konci křídla)
L-39ZA včetně trupového kanonu - rozdíl mezi "prázdnou" (3400) a "maximální vzletovou" hmotností (5500) včetně paliva v trupu je cca 1200 kg resp. cca 1050 kg (při plných nádržích na konci křídla)
zdroj: http://l-39.cz/L-39_tech_data.html
pozn. nejsem si jistý zda-li v odkazovaném zdroji náhodou nejsou prohozené údaje o prázdné a maximální hmotnosti u 39ZA a 39ZO (ovšem např. údaje českého Úřadu pro civilní letectví pro demilitarizované L-39 uvádí maximální vzletovou hmotnosti L-39ZA ve výši 5600 kg což by mohlo potvrzovat údaje z webovky L-39.cz... pro demilitarizované L-39ZO tento úřad neuvádí porovnatelný údaj patrně proto, že žádné militarizované L-39ZO nebyly užívány v AČR a vůbec nebyly exportovány z AERa evropským uživatelům s výjimkou NDR).


Užitečná hmotnost L-39NG (po započtení neseného paliva):
Těžko říct. Před dokončením certifikace bych byl opatrný s přebíráním nějakým odhadů jako jistoty. Odhad z období prvního vzletu L-39NG:

"prázdná" hmotnost 3100 kg
"maximální vzletová" hmotnost 6300 kg
Interní objem paliva v L-39NG je prý 1450 kg (ale např. Ekonomický deník v téže době psal o 1250 kg paliva). Tj. 1700 litrů (dle nižšího údaje v Ekonomickém deníku by to bylo cca 1550 litrů)... Pro srovnání interní palivo v L-39 bylo 1300 litrů)

Bohužel jsem nikde nenašel výslovný odhad jaký je objem paliva v trupu a jaký objem v mokrém křídle L-39NG. S ohledem na podobné mokré křídlo v L-159T2X odhaduji, že mokré křídlo L-39NG může obsahovat velmi zhruba cca 550 kg (700 litrů) paliva.

ad Užitečná hmotnost L-39NG (po započtení neseného paliva):
rozdíl mezi "prázdnou" (3100) a "maximální vzletovou" hmotností (6300) včetně paliva v trupu je cca 2300 kg resp. cca 1700 kg (při plných nádržích uvnitř křídla)

Ovšem je matoucí, proč na 5-ti závěsnících L-39NG je možno nosit pouze 1200 kg (=pilot v kokpitu netvoří rozdíl mezi užitečnou hmotností 1700 kg :?: )

Tj. s finálními názory na hmotnost/nosnost L-39NG bych si počkal až na dokončení certifikace = předpokládám příští rok.

Je možné, že smysl L-39NG je mít podobnou útočnou schopnost jako L-39ZA/ZO, ale s mnohem větším množstvím neseného paliva ve vnitřních nádržích (použitelného na výrazně delší dolet prý až cca 1900 km nebo palivo použít na let L-39NG (skoro) maximální rychlostí mnohem delší dobu než je doba letu L-39ZA/ZO maximální rychlostí ).

Ještě jinak - moje laické pochopení proč navrhli L-39NG, tak jak navrhli: L-39NG IMHO spojuje vlastnosti tréninkového Albatrosu L-39C a "bojového" Albatrosu L-39ZO(/ZA) do jednoho.…Tj. na příkladu dlouhodobého vybavení 2. Taktické letky (půl na půl cvičné L-39CM a "bojové" L-39ZAM) by se shrnout, že výše popsaná univerzálnost L-39NG by umožnila zredukovat množství provozovaných podzvukových letadel v 2. Taktické letce z cca 8 letadel na polovinu.

V této souvislosti mě mate, že OSSR (=nynější pan ministr J. Naď) nyní vyhlásil
Na obrane sa aktuálne pohrávajú s myšlienkou kúpiť osem až desať nových podzvukových strojov. Ministerstvo sľubuje, že cena nákupu by mala byť „v desiatkach miliónov eur“.
zdroj: https://e.dennikn.sk/2002045/na-obrane- ... /?ref=tit1

To jako chtějí, aby 2. taktická letka eventuelním nákupem 10-ti nových podzvukových L-39NG
- zvýšila na cca dvojnásobek svoji kondičních letů kapacitu (zhruba do loňska bylo v provozu 6x L-39CM, nyní už jen cca 3 až 4 ... po cca 2022 zůstane v provozu asi jen 2 až 3). A aby
- zvýšila na cca trojnásobek svoji bojovou kapacitu (do předloňska v 2. 6L bylo v provozu 4xL-39ZAM ... po cca 2022 zůstane v provozu asi jeden)?
Tj. jaký je nynější vztah platformy dlouhodobě provozovaných cca 9 podzvukových tréninkových/výcvikových a bojových Albatrosů v 2. TL s platformou nazvukových cca 12x MiG-29 v 1. Taktické letce? Protože nástupců MiGů, tj. F-16 Slovenskou chce provozovat 14… tj. Je smyslem nákupu nových podzvuků pro 2. Taktickou letku je šetřit „drahé“ letového hodiny nadzvuků = kondiční lety pilotů z 1. Taktické letky zčásti realizovat na podzvukových v 2. Taktické letce?
Pro účely tohoto mého dotazu nechme stranou můj střízlivý odhad, že OSSR od AERa nic nekoupí.




Srovnání množství paliva L-39C/ZA/ZO a L-39NG a rozložení paliva v obou letadlech

Vnitřní palivové nádrže v L-39NG … odhaduje se, že v L-39NG prý nese 1450 kg paliva (=cca 1700 litrů). Já odhaduji (na základě analogie s mokrým křídlem Alcy L-159 T2X), že cca 40% paliva je v křídle, a zbytek v trupu. Rozložení palivových nádrží L-39NG viz video:

zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=rGR_mD07Xx0

Pro srovnání ... údaje o vnitřních palivových nádržích v L-39
- nádrž č. 1 obsah 260 litrů
- nádrž č. 1 obsah 360 litrů
- nádrž č. 3 obsah 135 litrů
- nádrž č. 4 obsah 135 litrů
- nádrž č. 5 obsah 205 litrů
- nádrž na konci křídla obsah 100 litrů (tj. 2x nádrže = 200 litrů)
Celkem cca 1040 kg (= cca 1300 litrů) Rozložení palivových nádrží v L-39:
Obrázek
zdroj obrázku je fan-web pana Miroslav Hančar http://l-39.cz/L-39_popis.html
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2625
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Zzz: ďakujem za obsiahlu reakciu, keďže nepíšem z PC (som v práci), budem stručnejsi, ale posnažím sa byť večný. Na margo motoru FJ44-4M: motor pôvodom z bizz jetu, kde bol optimalizovaný na lety vo veľkých výškach, trpí horším výkonom pri vysokých teplotách a nízkych výškach. Tu si môžete pozrieť rodinu motorov FJ44.
http://www.williams-int.com/products
Pri vysokých preťaženiach dochádzalo ku kontaktu rotora so stenou motor-housingu a vrypom až do hĺbky 1mm. Tento problém bol vyriešený zväčšením tolerancie, určite za cenu istého zníženia efektivity motora. Ono aj ten výkon je vysrobovany (vyssia pracovná teplota) na hodnotu necelých 17kN len za cenu istého zníženia životnosti, napr motor pre M345 ma okolo 15kN.
Pozorovanie podmotorovabosti je len subjektívne. Ale stupavost 23m/s (L159 ma 48m/s, M346 okolo 100 m/s) hovorí jasnou rečou.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4073
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

L 159
Pohonná jednotka: AlliedSignal F124-GA-100
Maximální tah motoru: 28 kN
Maximální vzletová hmotnost: 8000 kg
L159 ma 48m/s
M346
Rate of climb: 111.75 m/s Naprosto jiná liga.
M345
Stoupavost 5400stop za minutu přepočet koeficientem 0,00508 27m/ s
L39 NG Stoupavost: 23 m/s
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 24/8/2020, 10:40, celkem upraveno 3 x.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Lynx

díky za částečnou reakci. Počkám tedy až budeš mít lepší možnost se kompletně vyjádřit. Myslíš, že to stihneš třebas do konce tohoto týdne?




Ad srovnání L-39NG a nějaké verze M-346
Nabídka AERa prvnímu zákazníkovi L-39NG - firmě LOM Praha pro CLV: 4x L-39NG (patrně jako "Full Trainer" nikoliv "Light Attack") "za zhruba 1,1 miliardy korun" = něco mezi 40-45 miliony EUR celkem za 4x L-39NG
http://czechairforce.com/news/statni-po ... ny-l-39ng/

Leonardo dodalo polskému letectvu celkem 16x M-346 za celkem 525 milionů EUR plus něco navíc kvůli inflaci od roku 2014.
zzz píše:(...)
vs. Příklad 2
italské Leonardo a polské letectvo = kontinuální dodávka a malý finanční objem dodávky = administrativní a prodejní atd. náklady výrobce/prodejce se rozpočítají na výrazně větší počet kusů
v roce 2014: 8x M-346 - první dodávka pro polské letectvo (plus simulátory,...) za 280 milionů EUR
v roce 2018: 4x M-346 - druhá dodávka pro polské letectvo plus smlouva o smlouvě budoucí na další 4 ... za 115 milionů EUR
v roce 2019: 4x-M-346 - třetí dodávka pro polské letectvo za 130 milionů EUR - Poláci využili smlouvu o smlouvě budoucí a současně si doobjednali mírné vylepšení dříve dodaných M-346
Z pohledu italského Leonardo = "jeden" obchodní případ (Polsko) = 16x M-346 za 525 milionů EUR.
https://www.leonardocompany.com/en/pres ... nia-poland
https://www.leonardocompany.com/en/pres ... 46-polonia
https://www.leonardocompany.com/en/pres ... a-poland-2
(...)
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11902
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Jako to zde chcete srovnávat NGéčko s M-346 OMG :shock: . K čemu je tento nesmysl dobrý?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2625
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Váženi, tu nikto nič neporovnava. Ide o zasadenie do kontextu, aby sme videli, kde sa asi pohybujeme. Pre mňa je tiež M346 do istej miery nezmyselná, práve použitím 2 motorov. Keď už niečo vyššej kategórie, tak T7A. Ved načo cvičiť na 2 motorovom stroji na použitie na jedno motorovom... Ideálne je použitie strojov kategórie Hawk, L159E, L39MS...
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4073
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Takže 33milion. Eur vuči 10 mil Eur. Jak píšu jiná liga.
A obávám se , že na tohoto ,,živočišného Ruso - Itala,, bude potřeba ještě nějaký předstupeň, minimálně vrtulový.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Zemakt ... nehaž mě prosím do "jednoho pytle" s Lynxem, jo?... Nejdřív Lynx argumentuje M-345 (ke kterému se mi nepovedlo najít ověřené údaje a ani přes moji prosbu Lynx nedokázal údaje dodat). Pak začne porovnávat výkony (stoupavost) se skoro čtyřikrát dražším M-346 :roll:

Tím nepopírám ta tvrzení o výkonech L-39NG... ale obtížně se na to věcně reaguje, když finální údaje budou známy asi až příští rok. A je otázkou jestli ty údaje výkonech výrobce zveřejní příští rok nebo až někdy později.

viz PR text o plánovaném harmonogramu L-39NG dle stavu z loňska
Obrázek
zdroj: http://www.aero.cz/cz/o-nas/media/tisko ... -rozbehly/

Je otázkou jestli ten harmonogram zkoušek L-39NG platí = jestli nedošlo k prodloužení. Zejména jestli a pokud jo, tak jaké technické problémy se objevily při nynějších zkouškách. Protože je normální že se objeví potíže....

A už vůbec mi není jasno o managementu celé firmy. Viz když teď v srpnu AERo "žebrá" u naší vlasti, aby ČR úvěrovala zahraniční zákazníky AERa (=podpora exportu), tak proč u toho není ředitel firmy? Kdo je vůbec nyní ředitel firmy Aero Vodochody?
Na fotce z výroby AERa a ani ze zveřejněných fotek z konference není ani pan "Dieter John" a ani "Viktor Sotona".
zdroj: https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-me ... o--256399/


Krom obou náměstků/náměstkyň z Min. průmyslu a obchodu je na fotce pan Mgr. Podpěra z Omnipolu (proč? když chybí pan Bence Arany který údajně je šéf mateřské firmy AERa), manažer prodeje prodeje v AERu, šéf oborové asociace ALV (který nepracuje v AERu, ale ve VZLÚ) plus manažerka AERa za PR atd.
Proč chybí konkrétní lidé odpovědní za konkrétní exportní zakázky AERa (kooperační subdodávky, MRO, L-39NG)?
http://www.aero.cz/cz/o-nas/spolecnost/ ... ruktura-1/



Připadá mi, že holt si AERo musí vyřešit svoje domácí úkoly uvnitř firmy. A zapracovat na tom, aby AERo přežilo nynější krušné měsíce ... zhruba příští rok by se mohly začít objevovat nějaké definitivní údaje o military zakázkách AERa. Nyní je to předčasné.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5160
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

HONZIK11 píše:Takže 33milion. Eur vuči 10 mil Eur. Jak píšu jiná liga.
A obávám se , že na tohoto ,,živočišného Ruso - Itala,, bude potřeba ještě nějaký předstupeň, minimálně vrtulový.
10mil€? Za L-39NG? Pre Rakúsko znela cena okolo 17-18mil€. A to chceli 15-18 kusov.
Všetci najprv začínajú na TUKE na leteckej fakulte, na vrtulovych strojoch.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Juraj ...

zdroj o částce zhruba 1,1 miliardy Kč za 4x L-39NG jsem uvedl výše. Ono totiž AERo uvádí, že např. pozemní vybavení (GSE - Ground support equipment) L-39 je kompatibilní s L-39NG (Compatible with L-39 GSE)... :idea:
zdroj: http://www.l-39ng.cz/main-features/design-features/


Ale jinak souhlas, že se mi nelíbí to mlžení o parametrech L-39NG, na které by snad nynější zkoušky neměly mít vliv.

Třebas o kapacitě palivových nádrží...
Jaktože jeden zdroj (CzechAirForce.com který asi "kope" za AERo) tvrdí zhruba 1450 kg (=zhruba 1800 litrů),
druhý 1250 kg (= zhruba 1550 litrů) paliva v L-39NG ... (Ekonomický deník, který asi "kope" za LEONARDO)

A třetí - FlightGlobal.com (v novějším textu než oba výše uvedené zdroje) uvádí, že v L-39NG je zhruba paliva zhruba o 150 litrů víc než v L-39C/ZA/ZO (který nese paliva cca 1300 litrů)... tj. dle této třetí verze by v L-39NG mělo být cca 1450 litrů paliva?

Přece kapacita nádrží by měla být už známa delší dobu, ne?




edit:
Lynx - ty oba odkazy jsou kompletní zdroje, ze kterých nyní (v roce 2020) vycházíš?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5160
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

zzz píše:Juraj ...

zdroj o částce zhruba 1,1 miliardy Kč za 4x L-39NG jsem uvedl výše. Ono totiž AERo uvádí, že např. pozemní vybavení (GSE - Ground support equipment) L-39 je kompatibilní s L-39NG (Compatible with L-39 GSE)... :idea:
zdroj: http://www.l-39ng.cz/main-features/design-features/
Iný motor, iná avionika, iné sedačky, iné krídlo, iný kokpit, iný nos,... 50% súčiastok úplne iných a celkovo 90% súčiastok úplne nových (* Nesher).
Ale pozemné vybavenie stačí to isté. A teraz tú o Červenej čiapočke :mrgreen:
Jediné čo sa bude dať použiť budú rebríky.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Juraj

... když chceš věcně diskutovat, tak prosím začni uvádět zdroje ke svým tvrzením: "Pre Rakúsko znela cena okolo 17-18mil€. A to chceli 15-18 kusov. ".
Já to dělám, Ty ne. :roll:


Ono totiž nedává moc velký smysl, to co píšeš... Jde-li v případě nákupu podzvuků pro Bundesheer jako náhrada za Saaby 105 v poměru 1:1, tak k čemu by potřebovali 15-18 letadel, když v současnosti zbývá cca 12 Saabů (a z toho je letuschopná jen menší část)?
Bis zuletzt waren davon noch etwa 12 Jets vorhanden. Flugfähig waren deutlich weniger. Alle übrigen Maschinen wurden entweder für Ersatzteile ausgeschlachtet (kannibalisiert) oder sind verunfallt.

Do současnosti zbývá asi 12 podzvuků. Mnohem méně bylo letuschopných. Všechny ostatní stroje byly buď kanibalizovány na náhradní díly nebo měly nehodu.
zdroj: https://www.doppeladler.com/da/oebh/kei ... /#footnote
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4073
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Juraj , neušetříte na rebríkoch , kabina je níže , rozbil by jsi si překryt. :D A vy snad mate na skladě plno náhradních dílu na L39 ? Nebo je snad chcete kanibalizovat ? No nazdar hodiny , to zas bude plno letadel zapíchnutých do hory. Skvělá reklama.RAději si kupte ty BAE Hawky.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“