Stránka 31 z 38
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 11:27
od Ataman
skelet píše: ↑5/3/2025, 10:37
bitevní čmelák
Naštestí přežil a k vidění je zde, hle:
https://www.muzeum-kunovice.cz/zlin-z-3 ... -military/
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 12:16
od Martin.K
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 17:58
od stronger.p
Tohle asi těžké uhodnout nebude
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 18:03
od Zemakt
Kořistní S.V.A. snad 4, ridotto. Těžko říct. Super výkonný letoun a takový bordel.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 18:40
od stronger.p
Kořistní to je, ale ne Ital, nápověda slon
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 18:44
od Zemakt
Tak to je Martinsyde. Ta fotka není moc dobrá hlavně okolo SOP. Je k tomu i příběh?
Edit
Byl jsem drobet netrpělivý
https://www.key.aero/article/aeroplane- ... e-elephant

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 19:01
od stronger.p
Letadlo 7498 z továrny Martinsyde řádně odletělo do Francie a 23. září byl přiděleno k 27 Squadroně druhého pluku. Následujícího dne, 24. září, bylo ztraceno při ofenzivní hlídce a padlo neporušeno do německých rukou. Jeho pilot, 2/Lt E. H. Wingfield, se stal válečným zajatcem. Fotografie naznačují, že Martinsyde Elephant byl svými přemožiteli opraven, přemalován a následně byl vystaven na výstavě ukořistěného válečného materiálu (DELKA).
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 19:17
od Zemakt
Jj mimochodem ten zdroj co jsem výše uvedl je fakt hodně dobrý, doporučuji. Náhoda.
Díky.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 19:23
od Ataman
Zemakt píše: ↑5/3/2025, 19:17
Jj mimochodem ten zdroj co jsem výše uvedl je fakt hodně dobrý
A placený. Ty si to platíš a jestli jo, stojí to za ty děngále?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 5/3/2025, 19:29
od Zemakt
Eee, ten článek se mi otevřel celý na první dobrou. V Google. Jediný co si platím, tak je deepl překladač.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 00:01
od Ataman
Zemakt píše: ↑5/3/2025, 19:29
Eee, ten článek se mi otevřel celý na první dobrou. V Google.
No fakt že jo, se mám ještě co učit.
Jinak Strongere, jaks to tu začal, jestli máš jak, pokračuj směle dál. Mě třeba ten Martinsyde zaříz, že sem musel gůglit.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 09:50
od Zemakt
Kořistní S.V.A. snad 4, ridotto. Těžko říct. Super výkonný letoun a takový bordel.
To je on, malosériově vyráběný protizepelínový přepadový speciál. Jedna z nejrychlejších stíhaček Velké války. Dá se narazit i na údaj 240 km/h. Obecně S.V.A. byly hodně povedené konstrukce.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 11:55
od Zemakt
Tak copak je tohle za parádu?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 12:16
od stronger.p
Je to ten letoun, co ho Mc Cudden pomluvil, pak se stal jeho osobním letadlem a traduje se, že na něm i zahynul?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 12:27
od Zemakt
No, testoval to ano, nepomluvil, ale naopak pochválil. Ale že by na něm zahynul, to ne.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 13:14
od stronger.p
Pomluvil-nepomluvil

, letové vlastnosti chválil, technické možnosti, jako výměna motoru a jiné, nepochválil. Ale nejsem si jistý verzí, tak to nechám jiným

. Ta informace o smrti McCuddena může být z mé strany mylná, mám jí jako záblesk z nějaké staré knížky nebo Windsocku..
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 13:41
od Zemakt
Co jsem tak koukal, chválil zejména rychlost. Jinak asi takto
McCudden se vydal na cestu přes Lamanšský průliv. Nebyl si jistý pozemními dispozicemi po německém postupu, zkontroloval letiště, o němž předpokládal, že se nachází v Boffles, ale zjistil, že je prázdné. Letěl v husté mlze a rozhodl se zamířit do Auxi-le-Château ve Francii, aby získal pokyny od personálu RAF, který tam byl umístěn. Oslovil desátníka W .H. Burdetta a L. E. Vallinse z 52. perutě. Burdett sloužil s McCuddenem u 3. perutě již v roce 1915. Burdett ho v jeho letecké výstroji nepoznal. Označili jeho mapu a McCudden se vrátil ke svému stroji. Asi 90 sekund po startu z Auxi-le-Château se S.E.5a zřítil do země. Desátník W. H. Howard z 8. perutě byl na místě během několika minut a přes oheň vyprostil McCuddena, který ležel vedle jednoho z křídel - neměl zapnutý bezpečnostní pás. Burdett ho následoval a pilota poznal, jakmile mu sundal pokrývku hlavy. Byl převezen na odbavovací stanici č. 21 a byla mu diagnostikována zlomenina lebky. Nepřišel k vědomí a ve 20:00 zemřel.[84].
https://en.wikipedia.org/wiki/James_McCudden
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 19:53
od stronger.p
Tak zatím nikdo nic.. No půjdu s kůží na trh a zkusím to. Vickers FB16, podle čtyřlisté vrtule tipuju variantu D. To letadlo prošlo velkým vývojem a z původního prototypu s rotačním motorem k "finálnímu" s motorem Hispano Suiza doznalo velkých konstrukčních změn.
Čerpal jsem z knihy JM Bruce British Aeroplane 1914-1918, uznávám je letitá a některé informace jsou takzvaně "obsolete"

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 20:25
od stronger.p
Do včerejška jsem nevěděl, že něco takového existovalo v té době a považoval jsem to za fejk

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 6/3/2025, 20:33
od Zemakt
stronger.p píše: ↑6/3/2025, 19:53
Tak zatím nikdo nic.. No půjdu s kůží na trh a zkusím to. Vickers FB16, podle čtyřlisté vrtule tipuju variantu D. To letadlo prošlo velkým vývojem a z původního prototypu s rotačním motorem k "finálnímu" s motorem Hispano Suiza doznalo velkých konstrukčních změn.
FB.jpg
Čerpal jsem z knihy JM Bruce British Aeroplane 1914-1918, uznávám je letitá a některé informace jsou takzvaně "obsolete"
Yes, mimo jiné v jednom prototypu s Vickersem 7,7 umístěným mezi válci a střílejícím dutou hřídelí vrtule. Snad to bylo zrovna to Déčko. Jen ten první prototyp.mel motor hvězdicovÿ, což byla tehdy moderna na entou.