Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Ukrajinu, která vrhala své speciály do hrotů útoků jako obyčejnou lehkou pěchotu, bych radši nezmiňoval.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Jaj ty zminujes jen co se ti hodi..
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Speciálové na Ukrajině spíše preferovali menší a silně vyzbrojená otevřená vozidla, ale mají i těžší vozidla Varta.
Jasně dnes má každý drony, ale pokud jich nebude mít dost, tak je stále možnost je v RELATIVNÍM klidu nasadit s otevřenými auty. Pokud bude mít auto rušičky, a protivník nebude mít drony na optickém vláknu…
A jestli to je opravdu výhoda. Jinak útočných vozidel 4x4 je celá řada, včetně již zmiňovaného FLYER 72.
Vozidla HMT v britských ozbrojených silách v provedení 4×4 mají označení HMT Jackal (Supacat HMT 400) a v provedení 6×6 po názvem HMT Coyote (Supacat HMT 600).
Ale Kojota 6x6 nejde předělat na 4x4, ale využije se třeba na nošení modulu WOLFRAM.
Výhoda je jakoby jednotná podvozková platforma, když už je zavedena. Jenže u nás AČR využívá spíše platformu TATRA, ta má servisní zázemí.
Například Patriot II 4×4 je univerzální obrněné vozidlo na podvozku Tatra. Jenže má už přes 10 tun, je uzavřené, ale to specky nechtějí.
Může nést dálkově řízené zbraňové systémy s kanony do ráže 20 mm nebo granátomety.
Supacat HMT má motor uprostřed, kabinu posazenou vpředu, a řidič případně kulometčík mají lepší výhled, než když máte vepředu čumák motorového prostoru jako má PATRIOT. Každé vozidlo má svoje specifika a hodí se pro něco jiného.
Pro zajímavost ukrajinské speciální jednotky používají i ukrajinská obrněná vozidla VARTA, který je srovnatelný s Patriotem II 4×4.
Ale nebudeme jim do toho kecat, nějak se už zřejmě rozhodli.
Zajímavé vozítko pro specky vyvíjel také Krauss-Maffei Wegmann (KMW) na podvozku Bremach, skoro ve stylu jakýchsi obrněných bugin.
Opravdové buginy s protitankovými zbraněmi měly na Ukrajině ze začátku docela úspěch.
Lehká jízda se osvědčila při charkovské protiofenzívě v roce 2022, ale od té doby se bojiště změnilo. Střílet z auta jako na safari je dobrý, ale musí být pro to podmínky.Ukrajinu, která vrhala své speciály do hrotů útoků jako obyčejnou lehkou pěchotu, bych radši nezmiňoval.
Specky by měli nasazovat do specifických bojových situacích. Jako třeba v Africe při misích v Mali.Jo, v pousti v Africe je to to samy. Na UA se vedou povahou jine boje. Mimo jine v obyvanem uzemi, kde je nejaky skryte pusobeni nemozne.
Jasně dnes má každý drony, ale pokud jich nebude mít dost, tak je stále možnost je v RELATIVNÍM klidu nasadit s otevřenými auty. Pokud bude mít auto rušičky, a protivník nebude mít drony na optickém vláknu…
V rasputici zapadne skoro všechno, těžká kráva 6x6 ještě víc. Zajímavé je kolik armáda poptává těch rozšiřujících modulů EXTENDA?V uplne jine dobe a pro uplne pro jine uziti. Toto je fakt strasna fotka. Prostrileny skrz naskrz zapadly poustni special do ornice. Ach jo.
Kdo toto obhajuje je magor.
A jestli to je opravdu výhoda. Jinak útočných vozidel 4x4 je celá řada, včetně již zmiňovaného FLYER 72.
Vozidla HMT v britských ozbrojených silách v provedení 4×4 mají označení HMT Jackal (Supacat HMT 400) a v provedení 6×6 po názvem HMT Coyote (Supacat HMT 600).
Ale Kojota 6x6 nejde předělat na 4x4, ale využije se třeba na nošení modulu WOLFRAM.
Výhoda je jakoby jednotná podvozková platforma, když už je zavedena. Jenže u nás AČR využívá spíše platformu TATRA, ta má servisní zázemí.
Například Patriot II 4×4 je univerzální obrněné vozidlo na podvozku Tatra. Jenže má už přes 10 tun, je uzavřené, ale to specky nechtějí.
Může nést dálkově řízené zbraňové systémy s kanony do ráže 20 mm nebo granátomety.
Supacat HMT má motor uprostřed, kabinu posazenou vpředu, a řidič případně kulometčík mají lepší výhled, než když máte vepředu čumák motorového prostoru jako má PATRIOT. Každé vozidlo má svoje specifika a hodí se pro něco jiného.
Pro zajímavost ukrajinské speciální jednotky používají i ukrajinská obrněná vozidla VARTA, který je srovnatelný s Patriotem II 4×4.
Ale nebudeme jim do toho kecat, nějak se už zřejmě rozhodli.
Zajímavé vozítko pro specky vyvíjel také Krauss-Maffei Wegmann (KMW) na podvozku Bremach, skoro ve stylu jakýchsi obrněných bugin.
Opravdové buginy s protitankovými zbraněmi měly na Ukrajině ze začátku docela úspěch.





Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
JE TO TROŠKU propagačka, ale některý myšlenky má dobrý. Mimo jiné motor není vepředu, ale za řidičem, těžiště je rozloženo a stabilní.
Vpředu není čumák motorového prostoru, to dává posádce vozidla dobrý výhled, nižší konstrukční výšku 72 palců, a stejnou šířku podle toho dostal název.
Přesto někteří jak u Supacat HMT, tak Flyer, budou pindat, že má slabší protiminovou ochranu. Jenže když ji chcete lepší, tak musíte tvarovat jinak spodek, pak je výška vyšší. Prostě všechno má svoje
Plukovník Rice představuje FLYER 72 na Bahnech 2024: „Navrženo od základu s ohledem na vojáka“
Vpředu není čumák motorového prostoru, to dává posádce vozidla dobrý výhled, nižší konstrukční výšku 72 palců, a stejnou šířku podle toho dostal název.
Přesto někteří jak u Supacat HMT, tak Flyer, budou pindat, že má slabší protiminovou ochranu. Jenže když ji chcete lepší, tak musíte tvarovat jinak spodek, pak je výška vyšší. Prostě všechno má svoje


Plukovník Rice představuje FLYER 72 na Bahnech 2024: „Navrženo od základu s ohledem na vojáka“





Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Až vaše specky biud mít za sebou to samé co naše, tak můžeš začít držkovat. Ale ani tehdy ti do toho nic nebude. Exhibovat můžeš ve vlaknech o vaší armádě.
Do té doby do kouta a šoupat nohama. Už proto, že Iveco LMV se všemi jeho omezeními vážně není auto pro specky. Což mimochodem ty naše dobře vědí, pár jich mají taky. A přesto nebo právě proto chtějí něco jiného. Myslím, že zrovna oni o válce zapomněli více než ty kdy budeš vědět.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
No je na čase to tady na týden zamknout. A zapomeňte na to, že si to budete vyřizovat v jiných vláknech


